روايات

رواية احببت القاسي الفصل الثامن 8 بقلم مصطفى جابر الكاتب الصغير

رواية احببت القاسي الفصل الثامن 8 بقلم مصطفى جابر الكاتب الصغير

رواية احببت القاسي الجزء الثامن

رواية احببت القاسي البارت الثامن

رواية احببت القاسي
رواية احببت القاسي

رواية احببت القاسي الحلقة العاشرة

وصل خالد مكان بعيد لا يوجد به سو هو وحنين .

نظرت له حنين بغيظ”احنا هنعقد انا وانت في الشقة لوحدنا

ابتسم خالد بخبث وهو يقترب منها : لا يا حبيبتي انا وانتي ومعانا الشيطان

زقته حنين بغضب’: والله ما في شيطان هنا غيرك

خالد مدام انا شيطان بقي يبقي تلمي ايدك ولسانك بدل ما ازعلك واخليكي تشوفي الشيطان علي حق وتعالي بقي

حنين : انت بتعمل ايه

خالد :هدخلك جوة عشان اشوف حل في رجلك دي

دخل بها الي الغرفة الكبيرة ثم وضعها علي فراش

خالد :حاسة بإيه بقي “قوليلي

حنين:ملكش دعوة اطلع برة بقي

نفخ خالد بضيق : انتي حرة اولعي “عندك لبس في الدولاب وعندك الحمام اهو وخلي في علمك انا هنام معاكي هنا ومسمعش ولا كلمة

غادر خالد الغرفة وظلت حنين تلعن فيه ثم ذهبت إلي الدولاب بصعوبة طلعت منه ملابس لها ثم أخذت منشفتها وذهب الي الحمام وهيا تمشي بصعوبة

………………….

خرج منعم من قسم الشرطة بعد ما قدم بلاغ عن اختفاء ابنته حنين “أخذ هاتفها لكي يرد علي اتصالات ابنه

منعم:أيوة يا احمد

احمد:طمني يا بابا مفيش جديد

منعم:ببكاء لا يا احمد مفيش اختك اختفت

احمد:هتكون راحت فين أو مين الي خطفها بس انا هتجنن يا بابا “للاسف اي طيارة هتقوم من هنا بعد اسبوع

منعم: انا بلغت البوليس وكلمت خالتك واصحبها كلها لو ظهرت هيبلغوني

احمد:بابا انت متأكد أن حنين منزلتش البلد ليكون خالد هو

اتسعت عيون منعم ثم قال ازاي كنت نسيه

احمد:سافر البلد يا بابا أو كلم جدو فايز

منعم:انا هسافر حالا وهروح القصر بنفسي ولو طلع هو الي خطفها “هقتلة بأيدي

قفل احمد مع ولدة ثم اقترب من زوجته التي كانت شاردة

احمد:تفتكري يا نهال خالد ممكن يأذي حنين

نهال :أيوة يا احمد افتكر جدا وانا متأكدة أن خالد هو ورا اختفئها “خالد مش زي زمان يا احمد

تشنجت ملامح احمد بالغضب الكبير ثم قال “لو هو الي وراها ” مش هخليه يعيش علي وش دنيا يا نهال كله الا حنين خط احمر …

قامت نهال من جواره ثم قالت ” ربنا يستر يا احمد

ثم ذهبت الي غرفتها لكي تبكي علي حلها وحال زوجها وأخيها والعداوة التي تكبر بينهم مع مرور الايام

 ………………….

 ‏خرجت حنين من الحمام بعد ما اخذت حممها الساخن

 ‏ثم اقتربت من المرائ لكي تمشط شعرها المبلول

 ‏دخل خالد الغرفة ثم قال “خلصتي يا هانم

 ‏تجهالتة حنين وبعدها أكملت مشطت شعرها

 ‏خالد : امممم طيب شكلك خلصتي مدام كده بقي “عايزك تغيري هدومك دي وتلبسي حاجة حلوة من الدولاب

 ‏نظرت له حنين من المرائ” حاجة زي اي ؟

 ‏اقترب خالد من الدولاب ثم طلع منها قميص نوم

 ‏شهقت حنين وهيا تضع يداها علي وجها ” انت انسان سافل وقليل الادب

 ‏خال :منا عارف يا حنون أني سافل خلينا انا وانتي نقضي يومين حلوين كده لحد ما اخوكي يفتح تاني ويرد عليا

 ‏قامت حنين بغضب ثم اقتربت منه وهيا تعرج

 ‏ثم صرخت في وجه انت حقير وسافل وحيوان

 ‏تحولت ملامح خالد الي الغضب ثم اقترب منها وهو يهمس ‘انا هوريكي الحيوان ده هيعمل فيكي اييي

 ‏حملها خالد ثم دفعها علي الفراش حولت حنين تبتعد عنه بخوف ” انت هتعمل ايه

 ‏خلع خالد قميصة ثم اقترب منها بنظراتة شيطانية

 ‏مش انا حيوان يبقي خلاص شوفي الحيوان علي حق

 ‏وضع خالد نفسه فوقها ثم هجم علي شفتيها يقبلهم بقسوة “حولت حنين تدفعة عنها وهيا تصرخ من اعتدائة عليها “ابعد عني حرام عليك حرام

 ‏تجاهل خالد صرخها وبكئها ثم بدء بخلع ملابسها ليستكمل ما يفعله

 ‏حولت حنين تدافع عن نفسها وتقاومة “فشلت

وغابت عن الوعي ……….

 ‏فتح خالد عيونة بانزعاج من صوتها وبكئها بجوارة

 ‏نهض خالد وهو يزفر بضيق ” مش عارف انام منك

 ‏عياط عياط زهقتيني يا شيخة

 ‏دفنت حنين رأسها بينا قدمييها تبكي علي اغتصبها

 ‏للمرة الثانية علي يداه

 ‏خالد: انتي السبب انا قولتلك ابعدي عن شري وانتي فضلتي علي عندك ولسانك الطويل

 ‏نظرت له وهيا تبكي “اطلع برة

 ‏خالد ؛انتي يا بت مفيش فايدة فيكي

 ‏صرخت حنين في وجه ‘عايزة اغير هدومي

 ‏نظر خالد الي الغطاء الموضوع عليها لكي تداري جسدها العاري

 ‏تنهد خالد بضيق ثم قام لكي يغادر الغرفة

 ‏وضعت حنين يداها علي وجها لكي تستكمل بكأها والمها وجرها من هذا الوحش القاسي

 ‏…………………

 ‏اخذ خالد الاكياس من عامل الدلفيري ثم اغلق الباب جيدا “وضع الاكياس علي طاولة ثم نداها بصوته الصارم عليها لكي تاكل معه

 ‏نفخ بضيق من تصرفتها الطفولية ” ودخل الي الغرفه ليري ماذا تفعل ..

 ‏وقف عاصم ينظر لها بصدمة ثم اقترب منها بخطوات

 ‏هادئة “حنين انتي بتعملي ايه

 ‏مسحت حنين دموعها ثم قالت وهيا تشهق من بكاء

 ‏ابعد عني ومتقربش والا والله هرمي نفسي

 ‏كتم خالد غضبه ثم اقترب منها خطوة “انزلي يا حنين

 ‏اقتربت حنين من شرفة اكثر ثم وضعت قدم عليها

‏صرخ خالد بخوف ‘هتقعي يا مجنونة انتي عارفة احنا في الدور كام “انزلي يا حنين وبطلي جنان

 ‏حنين: ملكش دعوة بيا “عايز مني سبني بقي يا اخي

 ‏سبني اموت وامسح عاري “مش هديك الفرصة انك تكسر اخويا يا خالد مش هخليك تشمت فيهم

 ‏خالد :هو فين اخوكي ده لو كان بيحبك بجد كان جه خلصك مني “بس لحد دلوقتي مفتحش تليفونة ولا هان يفتح تليفونة ولا حتي يطمن عليكي

 ‏حنين: انت ايه يا اخي شيطان شيطان حرام عليك حرام

 ‏اقترب خالد وهو يتحدث”طيب انزلي وانا اوعدك مش هقرب منك تاني

 ‏حنين:انت كداب انت الي زيك ملهوش وعد ولا كلمة

 ‏خالد: اسمعي بقي انا ممكن اخليكي تموتي عادي بس الي هيخسر انتي مش انا ‘انتي الي هتموتي كافرة يا حنين عارفة يعني ايه كافرة

 ‏انفجرت حنين من بكاء وهيا تنظر من شرفة ” انا تعبت تعبت ثم صرخت عندما حملها خالد بعيد عن الشرفة ثم

 ‏دفعها خالد علي الفراش وهو ينفعل عليها “انتي مجنونة

 ‏حنين : اه مجنونة وانت السبب منك الله

 ‏اقترب منها ثم قال ” الشباك ده هيتقفل خالص

 ‏مشوفكيش تقربي منه ” هانت يا حنين كلها فترة

 ‏واخوكي ينزل وسعتها هسيبك للابد ثم

 ‏ابتعد عنها وأكمل بصرامة ‘يلا عشان تكلي

 ‏ابعدت حنين وجها عنه “مش عايزة اكل

 ‏خالد :عنك مكلتي “احسن بردو قومي معايا

 ‏حنين :اقوم علي فين

 ‏اقترب خالد وهو يحملها للخارج “انتي هتفضلي قدام عيني لحد ما اقفلك اي حاجة ممكن تجنني وتأزي نفسك بيها يا مجنونة ثم حملها خالد ووضعها علي الأريكة وجلس بجوارها

ثم قال بصرامة “مسمعش عياطك خالص والا

 ‏كتمت حنين بكئها ثم سلطط انظرها الي التلفاز

اقترب خالد من هاتفة الذي كان يرن اثناء شجارة مع حنين ‘اتسعت عيونة عندما رئي رقم

أخته نهال …………

یتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت القاسي

 ‏ ‏

 ‏

 ‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى