روايات

رواية رسالة قدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الجزء الرابع عشر

رواية رسالة قدر البارت الرابع عشر

رواية رسالة قدر الحلقة الرابعة عشر

تالين فتحت الباب لكنها اتصد’مت
تالين بأبتسامه مزيفه: اهلا يحبيبي اتفضل
يحيي بلع ريقه بخو’ف: عامله اي
-الحمدلله انت اخبار شغلك ودراستك اي
يحيي استغرب معاملتها معااه ازاي عرفت انه متجوز وازاي بتتعامل كده
=الحمدلله كل حاجه تمام
-اومال اي رجعك دلوقتي
فاطمه وهي خارجه من المطبخ: مين يا تالين
تالين بضحكه خفيفه: لا دا يحيي ياحبيبتي جه يطمن علي مراته حببته ونور عيينه
فاطمه دخلت المطبخ تاني
يحيي بأستغراب: هي ماما فاطمه مالها
تالين بصتله بهدوء: طلقني
يحيي:نعم
تالين بنفس الهدوء: طلقني بقولك
يحيي: انتي عبيطه ولا اي اكيد بتهزري
تالين بــ أبتسامه: اه عبيطه طلقني
يحيي: اي طلقني الي طلعت عليكي دي اطلقك لي
تالين بـ ضحك: عشان مثلا متجوز عليا
يحيي بعصبيه: نعم مين قالك الكلام الفارغ دا؟؟
تالين بــ ضحك: مرات جوزي
يحيي: ليلي صح
تالين بــ أبتسامه: اسمالله عليك طلقني بقا
يحيي: ليلي قالتلك حاجه تاني
تالين: لا بس طلقني من غير مشاكل ولا كلام كتيرر
يحيي كان مستغرب هدوءها وبرودها بس قرر يتجاهل الموضوع: بقولك اي استهدي بالله وخلينا نتفاهم
تالين:نتفاهم اه طلقني يايحيي
يحيي:طيب البسيي وتعالي ننزل نتمشي ونتكلم برا علي راحتنا
تالين بأستغراب: ننزل نروح فين انا مش معتبه عتبه البيت معاك ف حته
يحيي: يحببتي انا لسه جوزك متخافيش واسمعي الكلام هننزل نتمشي انا وانتي وهفهمك كل الي بيدور ف بالك عشان مش حابب نتكلم هنا
تالين بـ شك: طيب دقيقه
دخلت المطبخ تقول الي حصل لامها
فاطمه: انتي متاكده من انك هتنزلي
تالين: شويه وهرجع مش هاخر اما اشوف هيقولي اي
فاطمه: طيب متاخريش
تالين: حاضر
خرجت من المطبخ لقيت يحيي قاعد متابعها ومبتسم بحب
تالين بقلق: استناني ٥ دقايق
يحيي: لا براحتك يحببتي
بعد فتره من الوقت
يحيي وتالين نزلو))
________________________________________________
تالين بـ شك ـ: احنا نزلنا لي ورايحين علي فين
يحيي: ولا حته هنروح نقعد علي البحر شويه نتكلم ونرجع
تالين: تمام
-بس لي متكلمناش ف البيت
يحيي: مش حابب حد يسمعنا حابب اتكلم علي راحتي وبعد متكلم هعمل الي انتي عوزاه
تالين: تمام
وصلو عند العربيه
يحيي: استني هفتحلك الباب
تالين استغربت معاملته وخا*فت لكنها ركبت العربيه
يحيي ركب جمبها ومشي
طول الطريق كانو ساكتين لحد ما تالين اخدت بالها انهم ماشين في مكان هي متعرفهوش
تالين بخو’ف: يحيي وقف العربيه انت واخدني علي فين انت بتعمل اي ابعد
ييحيي رش في وشها مخدر
-كان لازم تنامي لحد منوصل وتشوفي المفجأه الي محضرهالك
________________________________________________
لاريـــــــن 🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🧚🏻‍♀️’..
________________________________________________
في بيت تالين)))&
محمود وصل علي الببت
فاطمه: اتأخرت لي يمحمود كده
محمود: معلش والله كانت الدنيا زحمه وانتي عارفه الجو كله مطر وطين برا ف عقبال مجيت الا صح تالين فين
تالين تالين حببتي
فاطمه: تالين نزلت مع يحيي
محمود بــ عصبيه: انتي بتخر’في بتقولي اي نزلت ازاي انتي ازاي سبتيها معاااه اساسا
فاطمه بعيا*ط من صوته وعصبيته: جهه وكانو بيتكلموو وقالت هتنزل ومش هتاخر متخفش عليها
محمود: ازاي مخفش ازاي تسيبيها دا ممكن يعمل فيها حاجه هي بقالها قد اي
فاطمه: اكتر من ساعه
محمود: ينهار اسود ***
محمود طلع تلفونه وحاول الاتصال بتالين لكن تلفونها مقفول
فاطمه: طيب اهدا هي زمانها جايه
محمود بــ عصبيه: اسكتي يفاطمه اسكتي الله يرضي عنك
في مخزن قديم (((&&
بدأت تالين تفتح عنيها
كانت مربوطه وفيه قماشه علي بوقها
حاولت تتكلم وتنادي علي حد لكن معرفتش
سمعت الباب اتفتح وحد اتكلم رفعت وشها
يحيي: مفجأه مش كده
تالين: حاولت تتكلم لكن معرفتش
يحيي: لا لا متحاوليش ياتوته انا المره دي الي هتكلم جايبك هنا لي ف عشان اخد حقي وعاوز اي ف دي بقا انا عاوز كتيررر
يحيي قرب عليها وشال الربطه عشان تتكلم
تالين بأستغراب: حق اي معلش
يحيي: هعرفي بس اصبري
تالين: يحيي انت اتجوزتني ليه هو مش انت كنت بتحبني هو مش دا يحيي الي خاطر بحياته عشان ينقذني يحيي انا مراتك فوق
تالين بدأت تضحكك بهستريه: حلم صح كل دا حلم حياتي كلها حلم وانت كدبه اكبر كدبه صدقتها في حياتي انا بكرهك ***
يحيي: وانتي امتي حبتيني عشان تكرهيني* انتي طول حياتك بتحبي الوا’طي احمد عمرك محبتيني عمرك منسيتيه طول الوقت كنتي بتفكري فيه كنتي بتشوفيني هو اخدتيني بديل عشان تنسيه اعتبرتيني في مره جوزك مفكرتيش اني ليا حق عليكي ف يوم لا حسستيني بحبك ليا لا ردي عليا
تالين كانت بتعيط بأنهيا’ر ومش عارفه ترد
يحيي بعصبيه اكبر: متردي عليا اتجوزتك لي بقا انا كنت الاول بحبك سبت البنت الي كانت بتحبني واخترتك انتي مفكرتش غير فيكي اتخطبنا وهو لسه ف عقلك وقلبك وطول الوقت كنت بشوف دا في عيونك واتجوزنا وانتي لسه بردو بتفكري فيه كنت بحاول اساعدك تنسي لكن انتي كنتي رفضاني انااا مكنتيش عوزه تنسي وبعدين لما عرفت ان جدك كاتبلك كل املاكه فكرت ليه مستفادش منك بعد التعب والمرمطه دي كلها وفي اخر اجازه ليا نزلت وكنت كويس معاكي حاولت اخليكي توقعي علي الورق بس انتي مردتيش تشوفيني ولا تتكلمي معايا او علي الاقل تقعدي ونتكلم زي اي اتنين متجوزين كنتي بتتهربي مني
تالين كانت مصدو’مه** من كل كلمه بتسمعها
يحيي كمل: ومش كده وبس
صابر دخل المفجأه
حد فتح الباب و رمااه احمد علي الارض
تالين بصتله بصدمه من منظره كانت هدومه متقطعه ومليانه د’م ووشه كله بينزف***
يحيي: احمد ساعدني اني اتجوزك عارفه موضوع خطفي* انا وانتي كانت تمثليه
يحيي بكرهه: احمد ساعدني ازاي بقا هقولك ازاي بدأ يمشي ف المكان ويحكي
يحيي: احمد شافني انا وانتي مره ف الجامعه بنتكلم كان جاي يتأسفلك بس طبعا انا كنت عرفت كل حاجه عنك وعرفته لكن انا لحقته وهددته* بيكي
اني هقتلك* لو هو قرب منك
البيه خاف عليكي وسالني اعمل اي بس متأذيهاش
كمل كلامه وبص علي احمد: قولتله هتخطفها* وقولتله اني هلحقكك وهعمل اني بنقظك بس طبعا دكتور اسامه لحقنا وعرف نمره العربيه وبلغ الشر’طه وكل الضر’ب دا كانت اتفاق مني عشان متموتيش ولما شوفتيني انا كنت عرفت معلومات عنك كتيرر مثلا امك فاطمه انها مش امك الحقيقيه وانها سابتك وعرفت موضوع ملاك دا هتقوليلي من مين هقولك من حور صحبتك
يحيي بــ ضحك: انتي بتبصيلي كده لي مصدومه صح
تالين كانت بتبصله ودمو’عها نازله في صمت
كمل يحيي كلامه: المهم وبعدين انا كنت لازم اطلع الملاك بتاعك عشان تصدقي انه انا دا هو دا عوض ربنا ههههه وانتي زي الهبله صدقتي
احمد: تالين اوعي تصدقيه دا كداب* انا كنت بحاول انقذك والله مكنتش عاوز كل دا يحصل سامحيني بالله عليكي
يحيي ضربه في بطنه : اخر’ص خالص مسمعش صوتك
خرج ورق من شنطه وقال موجهه كلامه لتالين: يلا وقعي علي الورق دا
تالين بصت للورق: وبعدها هخرجني من هنا وهطلقني.
يحيي : ايوا خلصيني يلا من غير رغيي
تالين اخدت الورق والقلم وقعتت
يحيي: تمام كده يلا سلام
تالين: انت رايح فين يحيي
-لاا يحيي انت قولت انك هتخرجني يحيي الله يخليك لا
احمد: اصبري هفكك وهنخرج
تالين: طيب حاول تفك نفسك
اي دا المكان بيو’لع بسرعه بسرعهه
احمد: خلاص خلاص خلصت اهو هاتي ايدك
احمد بدأ يفكك ايديها

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رسالة قدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى