روايات

رواية معشوقه الأسد الفصل العاشر 10 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الفصل العاشر 10 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الجزء العاشر

رواية معشوقه الأسد البارت العاشر

معشوقة الأسد
معشوقة الأسد

رواية معشوقه الأسد الحلقة العاشرة

وصلنا لحد اما اسد وصل لغرفته اللي منيم عشق فيها علشان يطمن عليها لكنه اتصدم لما لقي عشق قاعده عماله تتقلب بانزعاج علي السرير وبتصوت
اسد بخوف… عشق فوقي ي حبيبتي ده كابوس فوقي ي عشق
عشق ببكاء… ابعدوه عني خليه يمشي بعيد عني ي اساااااد ابعده عني
اسد… مشيته والله فوقي بقي ي عشق
بص اسد جمبه لقي كوب ماء قام حاطك شويه في ايده وقام رميه علي وش عشق قامت مفزوعه
عشق… في اي اي حصل
ثم تذكرت ما حدث
عشق ببكاء… هوا عملي حاجه الحيوان ده
اسد بغضب… ميقدرش اصلا وبعدين انتي غبيه اصلا في حد يصدق راجل ابن……. زاي ابوكي باع بناته بالرخيص
عشق ببكاء… انا مش ناقصه وجع دماغ لو سمحت وشكرا انك انقظتني
اسد ببرود… وانا معملتش كده علشان سواد عيونك لا انا كنت بشوف واجبي بس
وسابها وخرج من الغرفه
عشق لنفسها… والله غبيه ي عشق وكنتي فكراه بيحبك ي بنتي فوقي لنفسك شوفي انتي فين وهوا فين شوفي انتي يبقي ابوكي مين وهما مين
ثم زفرت بضيق من تفكريها ونامت
عند ايهاب في المخزن
ايهاب للحارس… متفوكوني ي ولاد…. سبوني وانا هربيكم واحد واحد ي شويه…… سبووووني
دخل اسد
اسد بكبرياء…. والله نورت المكان ي سي ايهاب كان نفسنا نحطك في مكان اقل من كده والله بس اهو حبينا نكرمك شويه مش اكتر
ايهاب بغضب… والله لاندمك ي اسد وبكره تشوف
اسد ببرود… انا سايبك بمزاجي ولما ولعت في الشركه برده سبتك بمزاجي مش علشان خايف منك وبتقي شرك لا علشان بفكر اوقعك ازاي
ايهاب… انت عايز مني اي ي اسد بيه
اسد ببرود… بص انت ولا في دماغي بربع جنيه يوم ما اشوفك في طريقي واتكلم معاك يبقي انت كده بقي ليك شان كبير عندي رجالتي دي ليها قيمه عندي عنك ي ايهاب وانت يوم ما تتجرا تخطف حد من تبعي ده انت لعبت في عداد عمرك
ايهاب بمكر… قصدك علي مين عشق
ولم يكمل حتي وجد وشه ينزف دم من اثر اللكمه
اسد ببرود وكانه لم يفعل شي… اسمها مدام عشق ي حيوان
ايهاب بصدمه… انت اتجوزت عشق امتي
اسد… اعتقد انه ميخصكش
اسد للرجاله… بقولكو اي ي شباب
احد الحراس… اوامرك ي اسد بيه
اسد بغيظ لايهاب… ظبطوه
خرج اسد من عند ايهاب تحت نداء ايهاب له ولكنه لم يعيره اي اهتمام
ذهب كلا من اسد ومراد ووعد الشركه
وعد وهي تعمل مكالمه… اي ي حيوانه مجتيش ليه
نورا… براحه ي ستي جايه اهو مسافه الطريق
وعد… طيب يلا يختي مش عارفه اقعد من غيرك
وقفلت وعد مع نورا
فهد… ولا انا عارف اعيش من غيرك
وعد بخضه… مين في اي
فهد بضحك علي شكلها الطفولي… في اي ي بنتي ده انا
وعد بارتياح… ي فهد حرام عليك وربنا كنت هموت
فهد وقد نسي نفسه عند ذكر اسمه… قولي ي فهد تاني كده
وعد بخجل… انت عايز حاجه طيب في حاجه
فهد… لا والله ابدا كنت جاي اشوف الاستاذه اللي مش معبراني خالص ولا كاني موجود في حياتها
وعد بتوتر… وانت عايز تكون موجود في حياتي ليه ان شآء الله دي حياتي وانا حره فيها ادخل فيها اللي عيزاه واطلع منها اللي عيزاه
فهد وهوا يميل عليها… بس انا ي وعد حياتك كلها صح
وعد بتواهان… صح
فهد بابتسامه فهوا بمكره قد اوقعها… عارف
وهنا استفاقت وعد مما قالته وبعدته عنها
وعد بتوتر… ااا.. نا.. م. ش.. ق. لت.. حا.. جه
فهد بضحك… خلاص ي بنتي في اي انا قلت حاجه ولا انتي قلتي حاجه غلط
وعد بدموع… لو سمحت روح شغلك ي فهد
فهد بتاثير… ي وعد متظلمنيش وتظلمي نفسك بصي ي وعد اخر كلمتين هقلهملك ي وعد الشخص مننا سعات بيكون حاسس باحساس غريب اتجاه شخص مثلا فابيبدا يخبي خوفا من انه ممكن ميكنش هوا عنده نفس المشاعر اللي عندها بس لازم تعترفي لو بتحبي حد ي وعد وجهيه وقوليله يمكن هوا كمان بيحبك بس مستني اشاره منك بس سعات برده الشخص مننا بيقعد يضيع العمر في حاجه هوا خايفه منها بس ربك كاتب انها تحصل سلام ي وعد
ذهب فهد وترك وعد في حيراتها مع نفسها
دخلت نورا
نورا بهزار… المكتب نور بوجودي ي نااس
وعد وهي شارده في كلام فهد فهوا علي كامل اليقين والصواب
نورا بقلق وهي تهز في وعد
نورا.. وعد فيكي حاجة ولم تكمل كلامها حتي اترمت في حضن صديقتها وانفجرت بالبكاء
نورا بقلق اكتر.. فيكي اي ي حبيبتي بس طيب بس مالك ي وعد
وعد وهي تسر عليها كل ما حدث
نورا وهي تهديها… طيب اهدي ي حبيبتي اهدي كده خير باذن الله
وعد ببكاء… كلامه كله صح وانا خايفه اعترفله بحبي ي نورا يكون مبيحبنيش بجد
نورا.. ي بنتي انتي هبله ده فهد لما بيشوفك عيونه بتطلع دباديب وقلوب وربنا ده ميت فيكي حرام عليكي ي مفتريه
وعد بضحك… يعني انتي شايفه اي
نورا… انا شايفه ان كلام فهد كله صح هتضيعي عمرك وانتي بتفكري في حاجه واضحه قدامك زاي الشمس ي بنت المفتريه ده الولا دخل في 30 سنه اهو وهوا لا خطب ولا اتجوز وهيعنس جمبك
وعد بضحك… هيكون ليا باذن الله هيكون
نورا.. طيب يلا ي هبله خلينا نكمل شغل
وعد… طيب عملتي اي مع خطيبك ي نورا
نورا بحزن… والله مش عارفه حاله ربنا يهديه خلينا نخلص شغل ونقعد نرغي بعدين تمم
وعد بابتسامه… تمم
في مكتب اسد
دخلت عليه ملك وهوا يتابع عمله بجد ولا يهتم بمن دخل
ملك بدلع وهي تلبس لبس قذر… اسد بيه ممكن نقعد شويه
اسد باستغراب.. مالك ي ملك عايزه اي وانتي من امتي بتقعدي معايا
ملك وهي تقرب من فتحت صدره وتحسس جسده… هوا انت مس واخد بالك من اللي بيحبوك وهيموتو عليك من ساعت ما جم الشركه
اسد وهي يضربها بالقلم… انتي اتجننتي ي بت انتي مفكره نفسك مين وربنا مانتي قاعده فيها ثانيه واحده غوري من وشي
ملك بعياط… وربنا ي اسد بيه انا اسفه انا مش عارفه عملت كده ازاي
اسد بغضب فهوا لم ينظر امامه عندما يغضب رن جرس الحرس
احد الحراس.. اوامرك اسد بيه
اسد بغضب… ارمي الزباله دي بره ومتدخلش تاني
الحارس… حاضر اسد بيه
وخدو ملك ورموها بره الشركه
اسد وهوا يرجع يتابع عمله… ناس قليله الادب صح
حل الليل علي الجميع
في قصر المشاوي
في مكتب اسد خبط الباب
اسد من الداخل… اتفضل
فتحت عشق الباب ودخلت وهي في قمة جمالها فهي في كل يوم اجمل من اللي قابله
اسد بتوهان… عايزه حاجه ي عشق
عشق باحراج… كنت عايزه اطلب منك طلب
ي تري اي هوا الطلب اللي هتطلبه عشق واي موقف اسد منه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى