روايات

رواية شغف الصقر الفصل السابع 7 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر الفصل السابع 7 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر الجزء السابع

رواية شغف الصقر البارت السابع

شغف الصقر
شغف الصقر

رواية شغف الصقر الحلقة السابعة

في المستشفى و الكل قلقان خرج الدكتور
شغف جريت عليها و هي هدوهما كلهم دم صقر بتعيط: طمنيني يا دكتور
الدكتور: متقلقيش يا هانم الحمد لله الرصاصه جات في كتفو يعني إصابة بسيطة و هو شوي و يفوق
الجميع: الحمد لله يارب
بعد شوي صقر فاق و الكل دخلوا
صقر: شغف انتي كويسه
شغف هزتلوا راسه و هي مازالت بتعيط
صقر بحنان و تعب: انا كويس والله بطلي عيط
بعد الشوي الكل هدي
صقر: احمد خلي فهد يجهز العربيات عشان نمشي
شغف:تمشي ازاي يا صقر مينفعش
صقر: شغف دي حاجه بسيطه نفذوا كلامي لو سمحتوا
كلم احمد فهد و قالوا يجهز العربيات و الكل خارج و اتبق احمد مع صقر يساعدوا يبلبس تسريع الأحداث خلصوا و نزلوا رجوا القصر
في القصر
صقر و قداموا فهد و الرجاله: ازاي ده يحصل وانتم موجودين
فهد و دماغوا في الأرض لانو حاسس انو قصر في حق شغلوا و حماية صحابوا: اسفين يا صقر بيه غلطه مش هتتكرر
صقر للرجاله اتفضلوا بره و فتحوا عينكم كويس أوي سامعين
الرجاله: أوامرك يا صقر بيه و مشيوا فهد جاي يمشي
صقر: استنا
فهد: اومر يا صقر بيه
صقر: انا كام مره قولت أسمي صقر و بس و احنا مش اخوات و صحاب ولا اي
فهد بزعل: اسف يا صاحبي قصرت في حمايتك
صقر بابتسامة: انت عبيط اللي حصل حصل و خلاص اهم حاجه تفتح عينيك يلا
ضحك فهد: حاضر و ماشي
شغف بغيظ من صقر: اترزع بق و بطل فرك عشان جرحك
الجميع ضحك على شكلها و صقر بصلها و مردش عليها
بعد شوي دخل فهد
فهد: صقر في واحد بره عاوز يقابلك
صقر: دخلوا لم نشوف مين ده
داخل و كان إبراهيم طبعاً محدش يعرفوا غير صقر
صقر قام وقف: عاوز اي
ابراهيم: اولا الف سلامه عليك ثانيا عاوزه اتكلم معك
صقر: تتكلم معايا في اي مفيش بنا كلام
ابراهيم: اسمعني الاول
صقر: لم نشوف اتفضل اقعد
الجميع مش فاهم مين ده و عاوز اي بس محدش راضي يتكلم غير لم يفهموا الاول
صقر: هاا عاوز اي
ابراهيم: انا اللي بعتلك الرسالة لكن مش انا اللي ضربت نار عليك و انا مليش عدوه معك ولا حتى مع شغف أنا عملت كده بي امر من ابويا لكن بعدين فهمت اني ملوش لازمه كل اللي عملتوا ان عمي احمد كان عندو حق لم خد عمتي و هرب و اخد مامتك وانا من انهارده معك لو احتاجتني
صقر بشك: اي اللي يثبت اني كلامك حقيقي
ابراهيم: انت عارف وانا عارف انك مصدقني و عموما تقدر تتاكد بي نفسك و رقم اهو لو احتاجتني هتلاقيني و وجه كلاموا للقاعدين انا اسف يا انسه شغف و اسف ليكي يا عمتي بس انا كنت غلطان اتمنا تقبلوا اعتذري سلام و سابهم و خارج
احمد الرفاعي: شكلوا مش بيكداب يا صقر
صقر: عارف يا عمي
رعد: أمال سبتوا يمشي لي
صقر: هتفهموا بعدين
صقر: مرام عشق زينه شغف يلا على اوضتكم عشان الجامعة منه فين
نها: نمت من بدري عشان حضانتها
صقر: تمام
و الكل طلع اوضتو
تاني يوم قام صقر ولابس و نزل لاق الكل تحت
صقر: صباح الخير
الجميع: صباح الخير
شغف: انت رايح فين وانت تعبان كده
صقر: رايح الشغل وانا كويس و بعدين الرصاصه في ايدي الشمال
شغف: مينفعش يا صقر
صقر بزعيق: شغفففف مبحبش حد يعرضني يلا أنا في العربيه
الكل كان في ذهول صقر يزعق لي شغف او بمعناه اصح لي بنوتوا و شغف كانت بتعيط منه قربت منه
منه: متزعليش يا شغفي أنا هتخانق مع بابا
شغف ضحكت بين دموعها: مش زعلانه يا قلبي و يلاه عشان الحضانة بتاعتك
منه: يلاه
و خرجوا لي صقر و ركبوا العربية و كان وراهم الحراس
وواصلوا عند حضانه منه و نزل صقر و منه اصرت اني شغف تنزل معاها و نزلت و دخلها و ساب صقر معاها الحراس و خرج و ده كلو و هو بيكلم شغف و هي مبترودش عليها
صقر كان عاوز يولع فيها 😂😂
خرج و ركب العربية و واصل احمد و عشق و زينه و بعدين محمد و اتبق هو مرام و شغف
صقر:هتفضلي قالبها وشك كتير
شغف مردتش
صقر شوي و هيولع فيها
واصلوا الكلية و نزل معاهم صقر
مرام: انت هتخوش معانا يا ابيه
صقر بحنيه: اه يا قلب ابيه و هستنكم لم تخلصوا
شغف جات تمشي صقر مسك ايديها: روحي أنتي يا رورو استنينا في الكافتيريا و احنا هنحصلك
مرام: حاضر يا ابيه و راح معاها فهد و الحراس
شغف: نعم عاوز اي
صقر: وربنا لو متظبطي لظبطك بعدين هدي مكنش قصدي اتعصب عليكي بس انا اعصابي متغوطه
شغف: تقوم تتعصب عليا مانا الحطه المايله
ضربها صقر على دماغها بخفه: ماخلاص بق يا بت
بصتلوا بغيظ 🙄
ضحك صقر 😂و باس دماغها: حقك عليا يا بنوتي
شغف اتكسفت و سكتت
صقر:خلاص ولا ارزعك بوسه تانيه
شغف: لا خلاص
ضحكوا و دخلوا لي مرام
ونسبهم و نروح لي كليه الهندسه
داخل احمد و عشق و زينه المحاضره و اتفاجوا بي حد جوه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شغف الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى