روايات

رواية صعيدية خطفتني الفصل الرابع 4 بقلم هاجر سلامة

رواية صعيدية خطفتني الفصل الرابع 4 بقلم هاجر سلامة

رواية صعيدية خطفتني الجزء الرابع

رواية صعيدية خطفتني البارت الرابع

رواية صعيدية خطفتني الحلقة الرابعة

تقى دخلت اوضتها وصعبان عليها نفسها وبتقول ليه اختي بتعمل معايا كده مع اني بحبها ولا عمري تمنيتلها حاجه وفتحت الشباك وسرحانه وفجاه لقيت واحد واقف بعيد اوي واللي هو صهيب طبعا
ورافع دماغه لفوق ويبصلها اتخضت وقفلت الشباك ودخلت.
عند صهيب.
صهيب ..يخرابييييي ع الحلاوة هو في كده
تلفونه رن فتحت لاقي أخته حياة.
حياة..السلام عليكم.
صهيب..وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عاملة اي ياحبيتي.
حياة..الحمدالله بخير هتجي امتاا.
صهيب..ممكن قعد هنا اسبوع علشان لازم اكون جمب محمود.
حياة..تيجي بسلامة يا حبيبتي المهم انت كويسه ومحمود كويس عرفت من ماما اللي حصل الله يرحمه ويغفر له ويسكنه الفردوس الأعلى يارب .
حياة..يارب انا كويسه لكن محمود حالته صعبه اوي ربنا يقويه يارب.

 

 

حياة..انشالله بيقي كويس انا هقفل بقا علشان هنام عندي كلية بكره.
صهيب..ماشي تصبحي على خير ياحبيتي.
حياة..وانت من اهل الجنه يا حبيبتي باي.
صهيب..باي واقفل.
______________________صلو على الحبيب المصطفى ♥🫶
تاني يوم.
ف الفيلا احمد فارس.
جنات وجوزها بيفطروا نزلت حياة
حياة.. صباح الخير على عيونكم
جنات..صباح العسل على عيونك يا حبيبه قلبي
احمد..صباح النور يا قلبي تعالي يلا افطري
حياه.. لا انا هاخذ اكل كده وهاكله في الطريق عشان متاخره الساعه 10 وانا عندي محاضره الساعه 10 ونص ياداد نعمة هاتي الاكل بسرعة.
نعمة جابتلها الاكل وقالت الف هناء وشفاء ياحبيتي.
حياة.. الله يهنيك ياداد انا هامشي بقى يلا السلام عليكم.
كلهم..وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.
بعدين شوية الباب فيلا خبط رحت نعمة تفتح لاقيت شاهيناز.
شاهيناز..هاي.
ودخلت.
جنات..ياهلا وسهلا بيكي
شاهيناز رحت سلمت ع جنات وقالت ويبكي يا طنط
زيك يا عمو احمد.
احمد..الحمدالله بخير انتي عاملة اي وباباكي عامل اي.
شاهيناز..الحمداللع بخير وقعدت تبص على الفيلا كلها وقلت هو صهيب فين.
جنات..اي دا انتي متعرفيش.
شاهيناز..معرفش اي.
جنات..اصل محمود صحب صهيب باباه توفي امبارح وصهيب راح يقف جمبه.
شاهيناز.. اففف بقا انا عايزة اشوفه.
احمد استغرب طريقتها.
جناات..هو جاي م هيتاخر.

 

 

شاهيناز..هيقعد قد اي.
جناات..يومين ويراجع ان شالله.
شاهيناز..طيب ممكن يا طنط حضرتك تكلمني لما يرجع بليز.
جناات.عيني بس بلاش طنط دي قوليلي جنات عادي انا مش كبيرة ولا انتي شايفة اي.
شاهيناز..لا خالص بحسك أصغر مني كمان.
جناات.لا مش لدرجة دي.
شاهيناز..لا الدرجة دي.
جناات..ياحبيتي شاهيناز والله فرحانة أوي انك هتكوني مرات ابني.
شاهيناز..ميرسي ياجناات انا هامشي بقا باي.
جناات..باي.
شاهيناز مشيت.
احمد ..اي دا دي غريبة اوييي.
جناات..مالها يا احمد ماهي زي القمر اهي .
احمد..قمر بالستر.
جناات..يووووة عليك يا احمد انا هطلع وطلعت.
احمد..عجبك كد ياداد.
نعمة …ربنا يهديها يارب.
احمد..يارب..
_________________________استغفر الله العظيم واتوب اليه ♥️♥️♥️♥️
عند بيت حامد.
تقي قامت وغسلت وشها وغيرت هدومها وروقت الشقه واقفه بتعمل الاكل وفجاه لقيت صوت كريمه من وراءها وهي بتقول فين العبايه السوداء بتاعتي.
تقي.. غسلتها النهارده الصبح وهي على الحبل.

 

 

كريمه قلعت الشبشب وحدفته عليها قالتلها يا حيوانه انا عايزاها ضروري دلوقتي
عارفه لو منشفش خلال خمس دقائق هموتك غوري شوفي هتعملي ايي.
تقي عيطت ورحت تجيب العبايه وحاولت تنشفها ومكانش فيها ميه كثير وقررت تعملها بالمكواه واحده واحده عشان متتحرقش ببهاا اتعملت ونشفت وراحت لاختها وقالت اهو يا كريمة انا نشفته.
كريمة..وعملتيها ازاي دي ياختي ان شالله.
تقي.. بالمكواه
كريمه.. يا نهار ابوكي اسود وقعدت تبص في العبايه وقالت انتي عارفه لو عملتيها تاني افرضي اتحرقت كنت هاولع فيكي امشي من وشي.
تقي مشيت ورحت ع المطبخ.
بعد شوية.
تقى وكريمه بياكلوا مع بعض
كريمه..امتى بابا مشي
تقي..ساعة ٨ صبح
كريمه ..واشوفك وانتي صاحيه
تقى.. اها..
كريمة بغل.. هو انتي قصدك تعملي كده وتخليه يشوفك علشان يطلعك انتي ست بيت وانا اليع هنا يعني.
تقي..والله ابدا.
كريمة.. طب اتنيلي كلي وخلصي علشان تنزلي هتجيبي جبنه فلاحي.
تقي..خاصر.
__________________________لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين 🤍🤍🤍🤍
عند صهيب.
كان نايم في اوضه محمود على الكنبه قام مش لاقي محمود طلع برا لاقيه واقف في الجنينه.
راح عنده.
صهيب..صباح الخير.

 

 

محمود..صباح النور.
صهيب..اكلت.
محمود..لا لسه .
صهيب..طيب تعال ناكل انا عرفت انكم تاكلوا فطير وجبنه وعسل وانا عايز اجرب الاكل ده.
محمود ضحك.. على اساس انك مكنتش بتاكله في القاهره.
صهيب..اي الكسفة دي ياصحبي انا كنت باكله في القاهره بس اكيد ليه طعم ثاني هنا وانا عايز اجرب يعني مش اكثر
محمود..من عيوني والله المهم انت ليه مرحتش اوضه تانيه تنام فيها لان احنا بيتنا كبير اوي ليه منمتش في اوضه تانيه عشان تريح جسمك لان انت بقالك يومين تقريبا منمتش.
صهيب مش بيرد.
محمود بص عليه لاقيه سرحان ف مكان بص ع المكان دا لاقي تقي معدية وصهيب سرحان فيها.
محمود بضحك قرصوا من ذراعه.
صهيب بوجع..ااااهااا اي دا .
محمود بضحك..انت بتص ع اي ياض .
صهيب.. ببص ع القمر دا.

 

 

محمود..مانا عارف انه قمر.
صهيب بغيرة..وعرفت منين بقا.
محمود بضحك.. ايه يا ابني م بالراحه والبنت ساكنه هنا جنبينا واحنا عارفينها كويس.
صهيب بلهفه..بجد طيب احكيلي عنها.
محمود.. بس هي عندها مشكله والمشكله دي من زمان بس هي بتعاني منها لحد دلوقتي ومحدش عايز يتجوزها بسبب المشكله دي.
صهيب بخوف..مشكلة اي.
محمود………..
صهيب بصدمة.ايييييييييييي
يا تري ف اي🥰😂

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدية خطفتني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى