روايات

رواية سجينه الماضي وانتقام الحاضر الفصل العاشر 10 بقلم يارا محمد

رواية سجينه الماضي وانتقام الحاضر الفصل العاشر 10 بقلم يارا محمد

رواية سجينه الماضي وانتقام الحاضر الجزء العاشر

رواية سجينه الماضي وانتقام الحاضر البارت العاشر

رواية سجينه الماضي وانتقام الحاضر الحلقة العاشرة

اياد: قصدي انك مش عايزاني ازعل ع امي واتفرغ بس للانتقام من عمك وابنه وبتقولي انك بتحبيها وانتي مش هامك غير مصلحتك وبس اقلعي وش البريئة ده ووريني اصلك وبعدين تستني ايه من واحدة رد سجون زيك انتي.
عاليا مش استحملت كلامه واهانته ليها والدموع ف عينيها وضربته بالقلم واتكلمت.
عاليا: بزعيق أنا مش من النوع ده ولا عمري فكرت ف نفسي ولا ف مصلحتي ابدا أنا غلطانه اني فكرت فيك اصلا خليك كده ومش هسئل فيك تاني وبعدين محدش قالك تتجوز واحدة رد سجون كنت رفضت طلب مامتك من الاول تمام أنا مش هقرب منك تاني ومش عايزة مساعدة حد وانت خليك ندمان ع فراقها وانت اصلا السبب يا اياد كنت صدقتها من الاول كان زمان مكانش ده حالها.
اياد مش استحمل كلامها وبصلها بغضب شديد وضربها بالقلم من كلامها اللي مش استحمله .
عاليا: من غير تأثر مش هعاتبك علشان ضربتني لاني اتعودت علي كده وشكرا ع ضيافتك ليا انا واختي.
عاليا سابته ومشيت من قدامه واياد قفل الباب بعصبيه وزعل هو مش عارف ليه عمل كده بس مش استحمل كلامها وقرر يعتذرلها تاني يوم أما عاليا راحت اوضتها وفضلت تبكي بحرقه لانه ظن فيها ظن سوء بس قررت انها مش هتقعد وهتمشي من بكرة سيرا صحيت وبصتلها.
سيرا: عاليا هو انتوا كنتوا عاملين عزا ليه وبسعاده هو عمك مات صح وارتحنا منه.
عاليا: لا مش مات يا سيرا والدة جوزي هي اللي ماتت .
سيرا: بس لازم هو يموت علشان نخلص من شره هو دمر حياتنا وموت اهلنا علشان املاك بابا الكتير وسجنك علشان ياخد ورثك من بابا زي ما عمل معايا.
عاليا: بصدمه ها وانتي عرفتي ازاي كل ده يا سيرا.
سيرا: هو اللي قالي أنه ده السبب وراء معاملته لينا لازم ناخد حقنا باي شكل صح.
عاليا: بهدوء اكيد اهدي يالا ونامي .
سيرا نامت تاني بس نبهت عاليا علي موضوع ورثها اللي محطوط ف البنك وعمها معرفش هو فين لانه ف البنك المركزي البرازيلي وبما أنها عندها الجنسيه البرازيليه تقدر تسحبهم وهي ف مكانها تاني يوم عاليا عملت اتصالاتها وحولت فلوسها علي البنك المصري بأمان من غير ما معلومه توصل لعمها وحطتهم ف مكان امان هي تعرفه رجعت من برة قابلت اياد بصتله ببرود ومشت من قدامه وهو ناداها.
اياد: استني عندك .
عاليا: ببرود خير ف حاجه تاني نسيت تقولها .
اياد: كنتي فين.
عاليا : وبصفتك مين تسال السؤال ده ممكن افهم.
اياد: بصفتي جوزك يا هانم.
عاليا: ع الورق وبس متنساش ده وبعدين مهتم برد السجون ليه يا اياد بيه.
اياد: عاليا أنا آسف علي كلام امبارح صدقيني مكانش قصدي.
عاليا: مش هتفرق صدقني انت صح عن اذنك.
عاليا مشيت وهو يصلها كتير ونادي منتصر السواق.
اياد: منتصر تعالي هنا
منتصر: باحترام نعم يا فندم.
اياد: كنتوا فين ومش تقولي قالتلك متجيبش سيرة متكدبش.
منتصر: بابتسامه من غير ما تقول حاجه حضرتك أنا كنت هقولك بعد ما خرجت هي استئذنتها اعمل حاجه ودخلت استفسرت عن اللي بتعمله.
اياد: وعرفت ايه بقي.
منتصر: والدها كان حاطط ورثها ف البنك البرازيلي بما انهم واخدين الجنسيه البرازيليه وقدرت بسهوله تحولهم وراحت النهاردة كملت الإجراءات ونقلتهم ف مكان تاني.
اياد: تمام روح يا منتصر وشكرا ليك.
اياد اعجب بذكائها وأنها امنت فلوسها من عمها ف الوقت ده ثائر اتصل بيه .
اياد: فيه جديد .
ثائر : حاليا عليه ديون واللي بيوردله الاغذيه الفاسدة غضبان عليه بس هيحاول يكسب النهاردة صفقه الشركه البرازيلي.
اياد: شركه برازيلي ثائر الفوج ده تجيبهم عندي أنا عارف مين هيقنعهم نكون مع بعض
عند سالم كان ف مكتبه مقهور من الخسارة اللي خسرها دخل مؤيد عليه وبلهقه قالوا لقيتها.
سالم: هي ايه دي اللي. لقيتها يامؤيد.
مؤيد: بخبث ….
سالم: بتتكلم جد

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينه الماضي وانتقام الحاضر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!