روايات

رواية صغيرة على الوجع الفصل الثاني 2 بقلم أسماء صالح

رواية صغيرة على الوجع الفصل الثاني 2 بقلم أسماء صالح

رواية صغيرة على الوجع الجزء الثاني

رواية صغيرة على الوجع البارت الثاني

رواية صغيرة على الوجع
رواية صغيرة على الوجع

رواية صغيرة على الوجع الحلقة الثانية

فضلت ماشية في الشارع تجري وفجأة حد بيمسك* أيدها ويشد”ها ليه
فرح بصر*اخ : اااه انت مين…واكملت بصدمة: معلم رضا؟؟
معلم رضا (50سنة_معلم الحارة) : ايه يا سنيورة معلم ايه بس وبعدين طالعة من البيت ليه في الوقت ده.
واكمل بخبث : مش تستأذني من جوزك ولا إيه.؟
فرح بصدمة : جوزي ؟؟! جوزي ايه انت اتج”ننت انت
قد ابويا
سكتت للحظة وتكلمت بهمس: انت اللي متقدملي
رضا بغضب وبيضغط ع يدها : الله ينور عليكي بتفهمي.. اتجري ع البيت معايا يلااا
فرح بخوف:أنا مش رايحة في حتة ابعد عني اوعي ايدك دي.
رضا : لااا مش عايز مناهدة تعالي معايا من سكاات.

 

 

شدها من أيدها بع”نف لبيته بي”جر بها واد”خلها بيته.
فرح بزعيق : طلعني من هنا ودلوقتي انت راجل مجنو*ن أنا قد عيالك
رضا بخبث : تؤ تؤ متقوليش كده انتي عجباني ولازم تبقي تحت ر”جلي.
وتقعدي هنا لغاية اجيب المأزون بكرة وابوكي يشوفك بالمرة.
فرح بعصبية : طلعني من هنا أنا مش عايزة اتجوزك .؟
رضا متجاهلها وبصوت عالي : صبااح انتي يا و”لية
صباح(الزوجة الأولي) :نعم يا سيد الناس تؤمر يا خويا ..مين دي ؟؟؟
رضا : دي العروسة الجديدة بنت صابر
حنان (الزوجة الثانية): امممم يعني مش حلوة اوى هي دي اللي هتمو’ت عليها
صباح بلوي شفتا : هو إحنا مش مالين عينك ولا ايه يا رضا
رضا بزعيق : اخر”سي يا حر”مة منك ليها .. دي براقبتكم
كل واحدة تجهز للفرح بكرة .
أنا نازل دلوقتي شوية وهاجي الاقي كل حاجه جاهزة فاهمين ن ن ن.
حنان : فاهمين يا سيد المعلمين.
طلع وقفل الباب خلفه .. وهنا زوجاته بصوا لفرح ب”غل منها ومن جمالها: نورتي يا عروسة.
بصت ليهم بخوف وبرعشة
صباح بتشوح بيدها : تعال معانا يا ختي جوه

 

 

فرح بقلق : اروح معاكم فين؟؟!
حنان بكره*: ما يلااا يا ختي انتي هتتصوري يلا ع الاوضة اللي هتترز*عي فيها.
..
والدة فرح عند اختها : أنا مش عارفه بنتي عامله ايه دلوقتي الراجل اتج”نن يا سماح بير”ميني في نص الليل في الشارع
وقدام بنتي كمان.
سماح أختها : أنا ميت مرة اقولك سيبيله البيت وا”طلقي .كنت هتعملي ايه دلوقتي لو مكنتش ساكنة جنبك وعرفتي تيجي في اخر الليل كده.
والدة فرح : اهو قلت استحمل علشان بنتي .
زوج اختها : متقلقيش أنا هروح عند صابر بكرة ونشوف حل للموضوع ده.
والدة فرح بعياط : وبنتي يا سعيد كمان أنا عايزاها جنبي ده مجن”ون ويجوزها فعلا الراجل ده .
سماح باستغراب : جواز ايه بس دي لسه صغيرة هو اتهب”ل ولا إيه.؟!

فرح في الاوضة وقافلين عليها من بره قاعده بالأرض تعيط بخوف اللي بيحصلها وقررت تهر”ب مرة ثانية.
فجأة سمعت صوت باب الشقة بيتفتح وقامت بفزع : معقولة يكون الراجل ده جيه من بره يارب أنا خايفة اوي.
واطمنت براحة لما الصوت اختفي وفجأة اتفزعت لقت باب الاوضة بيتفتح وكان رضا .
فرح بصدمة : انت بتعمل ايه هنا اطلع بره.
رضا في حالة من التوهان : اطلع بره ليه يا عروسة ايه رأيك نتمم جوازنا النهاردة اصلي مش قا”در ع بعدك.
فرح بخوف : ايه والله لو ما طلعت أنا ههر*ب من هنا اطلع برررره.
رضا وأيده ع بوقه*: هشش مش عايز صوت للحر”يم المن*تنة دي تصحي
واكمل بغمز : ده انتي الأصل والأساس عنهم .
فرح بتترعش وبترجع للوراء: أنا بقولك اطلع برره

 

 

رضا بغضب : تؤ يوووه مش هتبطلي زن بقي .. مسك*أيدها تعالي هنا.
صر”خت فرح وزا*حته ع الأرض وكانت هتخرج من الباب لحقها رضا ومس”كها من شعرها لتصر”خ بوجع : سيب شعري بتو”جعني اوعييي
رضا بعصبية : انتي بتزحيني ع الأرض يا بت الجز**مة طيب تعالي..
مس”كها من يدها وقربت من كوب ع الطربيزة وكسر*تها ع دماغه وقع ع الأرض بينز”ف د*ما
فرح بصدمة خوف : يالهوي ده ما*ت ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة على الوجع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى