روايات

رواية صفقة جواز الفصل الخامس 5 بقلم مي ربيع

رواية صفقة جواز الفصل الخامس 5 بقلم مي ربيع

رواية صفقة جواز البارت الخامس

رواية صفقة جواز الجزء الخامس

رواية صفقة جواز
رواية صفقة جواز

رواية صفقة جواز الحلقة الخامسة

همس: تفهمني اي يا زين
زين: افهمك انه
همس: لأ مش عيزاك تفهمني
زين: انتي هبله؟؟؟
همس: وكمان هبله! شكرا
زين: يابنتي طب سبيلي فرصه اتكلم
همس: اصلا انت مش محتاج تبررلي حاجه… انا كده كده مش مهتمه
زين: بجد؟!
همس: اه بجد
زين: تماااام
زين دخل الاوضه…. وهمس راحت تحط الاكل عاصفره
همس: انت
زين: نعم
همس: الاكل برا
زين: طيب
عالصفره
زين: كلي

 

 

همس: مش جاييلي نفس
زين: مالك في اي؟؟؟؟؟؟؟
همس: اي دااااا بجد
زين: اي
همس: انت عارف اصلا انا زعلانه لي
زين: هو مش انتي قولتي انه مش همك عشان كده كده مش بتحبيني؟
همس: ايوه صح… اصلا مش هاممني
همس سابته ودخلت الاوضه وهي مضايقه وعماله تلف حول نفسها وتفكر😂
دخلت للمكتب بتاعه وبدأت تفتش في كل الورق
زين: بتعملي اي يا همس؟
همس يتوتر: ءءء ده انا… انا كنت بدور علي الريموت بتاع التكيف
زين: ريموت التكيف هيبقي في مكتبي؟؟؟؟؟؟!!
همس: ءءء اصل
زين: اخلصي هو انا كل ما اجي اسألك تقعدي تقولي ءءءء
همس: بتتريق عليااااا
زين: لأ طبعا مقدرش
همس: طلقني
زين: ياااا دي النيله
همس: مستحيل اعيش معااااك يا خاين
زين: اولا وطي صوتك… ثانيا. هو مش انتي قولتي انه مش هامك؟
همس: اه صح مش هاممني
زين: انا بقي مش هقولك غير لما تقولي انه هامك تعرفي
همس: مستحييبل
زين: خلاص وانا كمان مش هقول… وخليكي قاعده مع راجل خاين
همس: خلاص خلاص هقول
زين: طب يلا
همس: اناءءءء هاممني زين
زين: براااافوووو

 

 

همس: هو اي الي برافو
زين مسكها من ايدها وفتح باب الشقه وكان واخدها علي تحت
همس: سيب ايدي يا زين انت واخدني علي فين؟؟؟
في العربيه
همس: ممكن بس اعرف احنا راحيييين فيييين
زين: بس بقي يخربيتك رغااايه
_انزلي
همس: انزل!! انت هطخطفني وتقتلني عشان تخلص مني.. صح✅؟؟؟ قول الحقيقه قول… ياخاطفف يا قاااتل
زين: بااااااس… يخربيتك… اسكتييي وانزليي
همس: انزل عشان تخطفني؟!
زين: انزلييي و الا اقتلك وانتي في مكانك
همس بخوف: حاضر حاضر
زين بعصبيه: اطلعي قدامي
همس بخوف: احنا راحين فيين؟
زين: عند مراتي التانيه
همس: نعم يا روووح امك؟؟؟؟
زين: اطلعي قداااااااامي
همس: حاااضر حااااضر
زين: ادخلي
فجاءه جات واحده من جوه وهي بتحضنو وبتقلو وحشتني يا زين ياحبيبي… مبقتش تسأل يعني
همس بغيظ: معلش ياختي اصلو مش فاضي لحد دلوقتي غير مراتو… الي هي انا طبعا
فجاءه جات بنت صغيره وكانت بتجري علي زين وتحضنو… وحشتني يا بابا
همس بزعيق: يلهوي يلهوي يلهوي مكفكش انك متجوز عليا وكمان عندك بنت… يلهوي يلهوي يا مصبتي الس
فجاءه زين قاطعها لما حط ايدو علي بقها
زين: اسكتييي….
دي بقي تبقي اختي.. ريم….. شوفتي بقي انك ظلمتيني؟
همس: بس بس… والبنت دي تبقي..
زين: تبقي بنتها… وبتعتبرتي زي باباها.. ما الخال والد وده طبعا بعد وفاه جوز اختي
همس: ربنآ يرحمو
_يارب يا حببتي
زين: اي يا ست همس ارتحتي
همس: اصلا عادي مكانش هاممني يعني
زين: بجد
_متصدقهاش.. دي كانت هتموت لو معرفتش انا مين
زين: عندك حق
في العربيه…

 

 

زين: مش عايزه تقولي حاجه
همس: لأ
زين: ولا تعتزري عن الي عملتيه
همس: لأَ
زين: يعني شكاكه ومجنونه وكمااان بجحه
همس فضلت قاعده ساكته طول الوقت مكانتش بتتكلم خالص… كانت فرحانه انها طلعت اخته…. وفي نفس الوقت زعلانه لأنها مش بتحبو
همس: زين… انا…. انا…. انا اسفه
زين: عادي ولا يهمك… انا لو مكانك كنت هعمل كده واكتر
همس: كنت هتعمل كده بجد!
زين: عشان بحبك
همس بصت في الارض وهي مكسوفه
همس: هو انا ممكن اطلب طلب
زين: اتفضلي
همس: هو احنا ممكن نخرج؟
زين فضل ساكت… مردش عليها…. زين مبيحبش يبقي في الاماكن العامه كتير… لانه كاتب مشهور… ف الناس بتتلم عليه ومبيعرفش ياخد راحته
همس: خلاص مش لازم ترد… كده كده كل حاجه ممنوعه
زين: لأ المره دي هنخرج
همس كانت فرحانه… كانت مبسوطه بأنه اتغير
كان زمان حابسها في البيت زي اامجنون…
زين: تحبي نروح فين
همس: دريييم بااااارك
زين بضحك: طفله بجد
همس: ثانكس
زين طلع من العربيه وهو بيفتحلها الباب
زين: اهو جينا دريم بارك يا استاذه همس
همس: شكراااا انت بجد جميل
زين: بجد؟!
همس: علي اي؟

 

 

زين: انتي قولتي اني جميل….. بجد؟؟
همس: لأ انا مقولتش كده
زين: لأ قولتي يا همس
همس: لأ مقولتش يا زين.. انت فعلا جميل بس انا مقولتش كده
زين: اهو قولتي اني جميل
. همس: لأ مقولتش يازين
زيت: اعترفي يا همس
همس: لأ
في دريم بارك
همس: هنركب دييي
زين: يابنتي لأ
همس: خلاص يازين يلا نروح
زين: خلاص خلاص تعالي نركبها
_يا جماااعه. ده الكاتب المشهور زيين هناااا
اول ما البنت قالت كده
كل الناس اتلمو علي زين
_ممكن اتصور معاااك
_وانا كمان عايزه اتصور معاك
زين: يا جماااعه… مينفعش الي انتو بتعملوه ده….
انا مع مراتي وجايين نتبسط..
همس خدت زين من ايدو وخدتو عاللعبه الي كانت عاوزه تركبها😂
زين: مش حاسه انك مكسوفه… انك عايزه تلعبي بألعاب الاطفال
همس: ممكن تستمتع شويه…. ولا لازم تفضل كئيب
زين: انتي عندك كام سنه
همس: 23
زين: وعايزه تركبي دي
همس: ارجوووك يا زييين
زين: طيب
في العربيه
زين: مبسوطه؟؟؟
همس: طبعا
طلعو العماره وكانو واقفين في الاسانسير

 

 

زين ابتدي يقرب منها
همس: زين احنا في الاسانسير
زين: عادي
ابتدا يقرب منها اكتر وهو حاطط ايدو جمبها ومحاوطها من كل مكان
همس: بس يا زين
زين قرب منها وهو بيديها بوسه في خدها
وفجاء ه الاسانسير اتفتح
وكان في ناس واقفين وشافوهم في الحاله الي كانو فيها😂
همس سابته بسرعه ودخلت الشقه وزين كان لسه مدخلش
زين: احنا متجوزين والله يا جماعه😂🤝
زين: افتحي يا همس
همس: لأ
زين: لي
همس: انت كسفتني قدام الناس
زين: منا قولتلهم انك مراتي
همس: بس انا مش بحبك يا زين… وكمان انت مش مفروض تقرب مني
زين: طب افتحيييي
همس فتحت الباب ودخلت جوه
زين: انا داخل انام بقي…. متنسيش تبقي تفتشي في مكتبي عالريمووت بقيي
همس: زيييين متعصبنيش
زين دخل ينام وهمس طلعت لبرا وهي بتفتح تليفونها وبتتصل بحد
_الو يا استاذه همس …. انا دلوقتي بقولك هتعملي اي
همس: اي؟
_عايزك بكرا… تكدبي علي قد ما تقدري… يعني مثلا تقولي بيضربك.. وبيشتمك وحابسك وبيعذبك وكده
همس: لأ مستحيل اعمل كده يا استاذ احمد
_انتي هبله. .. انتي هتدخلي في شغلي؟؟.. اعملي الي بقولك عليه ومتدخليش في حاجه …..
همس:طيب
فجاءه زين كان طالع برا بيجيب علبه السجاير
زبن: بتكلمي مين ؟
همس بتوتر: ءءءء انا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صفقة جواز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!