روايات

رواية ضرة أختي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة المجهولة M

رواية ضرة أختي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم الكاتبة المجهولة M

رواية ضرة أختي الجزء الحادي والعشرون

رواية ضرة أختي البارت الحادي والعشرون

رواية ضرة أختي
رواية ضرة أختي

رواية ضرة أختي الحلقة الحادية والعشرون

…لو سمحتي ي انسه عاوزة اعدي اقعد مكاني
روح بصدمة : صقررررر
صقر بحب : وحشتيني
روح بتوتر : أنت بتعمل اي هنا
صقر : شششش بحبك
روح بصلته بصدمة ومش مستوعبة : وجنا انت اتجوزتها
صقر : كنت فاكر اني بحبها هي بس لما حسيت انك هتبعدي ماقدرتش كملت علي وهو أتفهم كل حاجة أنا بحبك ي روح
روح بدموع : وانا بعشقك ي صقر
وفضلوا يتكلموا ويضحكوا وفجأة ….
…. علي جميع الركاب ربط أحزمة الأمان الطيارة في خطر
روح مسكت في صقر بخوف
صقر : اهدي اهدي
وفضل يهدي فيها لحد ماالطيارة اختل توازنها ووقعت في الميا
***

 

 

عند نوال وبدر )
نوال قاعدة تلاعب روز ويونس بيبص لبنته بحب
بدر بجمود : لو عاوز تتجوز سيب البنت وشوف حياتك
يونس : لا ي عمي خلاص مفيش جواز روز حياتي مش هعيش من غيرها أبدا وكمل بأ*لم : أنا حبيت رزان بجد مش هقدر اكون مع حد غيرها والله ربنا يرحمها يارب
نوال بدموع : يارب
بدر : يارب
**
ف البار”
اياد قاعد يشرب بسكر خبطت فيه بنت سكرانة
اياد : اممم مش تفتحي يابنتي
… اسفه اسفه تيجي نشرب كاس سوا
اياد بسكر : تعالي
اخدها وقعدوا يشربوا
اياد : اسمك اي
… بسكر : بيقولوا اسمي جنا
اياد بضحك : اسمك جميل
جنا : وانت اسمك اي
اسمي اياد
جنا بسكر : تيجي نقضي ليلة سوا
اياد بسكر : تعالي نروح شقتي
قام واخدها وراحوا شقته
قرب منها بسكر وفعلوا ما حرمه الله
***

 

 

عند صقر وروح
صقر قاعد علي الشط وبيحاول يفوق روح
وفاقت روح : كح كح كح
صقر ليحاول يهديها وهديت فعلا
صقر : انتي كويسة ي حبيبتي
روح حطت ايديها علي بطنها بو*جع : الحمدلله
وصرخت فجأة بو*جع : ااااااه
صقر خاف عليها مش عارف يعمل اي
روح بعياط : بولد ي صقر بولد
صقر سابها وجري يشوف اي حاجة
مش لاقي حد هو واقف ف جزيرة مد*مرة
بص وراه وشاف مشرط وسكينة وولاعة وحاجات كتير باين عليها انها محر*وقة بس اخدها وحاول يعمل منهم اي حاجة يساعد بيها روح وفعلا قعد يحاول لحد ما عرف
رجع عندها لقاها قاعدة تعيط
شالها ودخل كوخ صغير ومسك ايديها بحب : استحملي يروح
روح مش قادرة وبتعيط بصوت عالي : هموووو*ت ي صقر
صقر اخد الس*كينة و هي بصتله بصدمة : ه هتعمل اي
صقر : لازم تو*لدي ميه الطفل نز*لت كدا هيموت جواكي ي حبيبتي
روح هزت راسها وغمضت عينيها
صقر اخد السك*ينة وبدأ يفتح بطنها
روح : ااااااااه
صقر وقف ال بيعمله
روح بعياط : خلص يصقر همو*ت
صقر كمل وقلبه بيو*جعه علي حبيبته وبيدعي أنها يغمي عليها بقي
روح دموعها نازلة وكاتمة صوت صر*اخها
صقر طلع الطفل ولفه في الجاكيت بتاعه
ولف لروح ال بتنز*ف ومغمي عليها
حاول يعملها الاسعافات ووقف النز*يف وحط حاجة علي الجر*ح مؤقتا وفضل قاعد معاها لحد م فاقت حضنها غصب عنه : انتي كويسة
روح بعياط : موجو*عة اوي ي صقر عاوزة اشوف البيبي

 

 

صقر جابه ليها : ولد زي القمر
روح حضنته بحب وقالت بتعب : خلي بالك منه ي صقر
صقر بخوف عليها قام ولقي عربية فاكهة شالها حطها عليها هي وابنها وبدأ يزوقهم لحد ما وصل عند طريق في عربيات
وقف عربية وركب : ممكن تليفون لو سمحت بسرعة
… اتفضل
صقر اخده ورن علي علي : الحقني ي علي وحكاله ال حصل
علي بخوف عليهم : هتيجي المستشفي *** هتلاقيني هناك
صقر قفل معاه ورجع التليفون للسواق وطلب منه يطلع علي مستشفي ****
صقر قابل علي نزل شايل روح : هات الطفل ي علي
علي اخد الطفل وحاسب السواق ودخل ورا صقر : هي فين
صقر : العمليات
علي : أن شاءالله خير ي صاحبي
صقر بدموع : يارب ي علي واخد منه الطفل وكبر في ودنه : هاتله هدوم ي علي
علي : مش هتأخر
***
في بيت اياد )
صحيت لقت نفسها عار*ية بجانب شاب غريب
صر*خت بصوتها كله
اياد صحي مفز*وع : في اي اي ال حصل
جنا بعياط : ا ا انت عملت اي
اياد ببرود : انتي ال طلبتي علفكرة

 

 

جنا حطت ايديها علي وشها وقعدت تعيط
ومسحت دموعها فجأة : عجب*تك !!!؟
اياد بخبث : عجبت*يني بس
جنا ابتسمت بخبث وقربت منه و ***

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضرة أختي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى