روايات

رواية حب خاطئ الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الجزء الخامس عشر

رواية حب خاطئ البارت الخامس عشر

رواية حب خاطئ الحلقة الخامسة عشر

دخل اسلام الفيلا بهدوء وطلع براحة يدور علي اوضة شهد ولمح محمد وياسمين واقفين قريب من بعض او تقريبا ف حض*ن بعض واستغرب بعدها سمع صوت ف الاوضة اللي جمبو ف مشي فتح الباب براحة ولقيها شهد بتحاول تقف بالعافية
:شههدد
شهد بدموع:انقذني اسلام
اسلام:مالك يا حبيبي
شهد:خدني من هنا الاول وهقولك كل حاجة
شالها اسلام وقال:يلا بينا
نزل بيها اسلام وطلعو برا ع الجنينة
لقو جميلة ويوسف بيتخا*نقو وماسكين ف بعض واول م شافو شهد واسلام جيين سكتو
اسلام:يلا يا يوسف اسبقني وافتح العربية
محمد:عندك علي فين بس
ياسمين:نزل المس*دس يا محمد نتفاهم الاول
محمد:ارجعي انتي يا ياسمين واسكتي،واخدها علي فين بقا يا حلو
اسلام:وانت مالك؟
محمد:مالي ازاي بقا مش مراتي
تدخلت جميلة وقالت:لا مش مراتك
برق محمد بعينو ورفع حاجبو

 

ياسمين:ايوا جوازكو با*طل شهد كانت حا*مل
اسلام بصدمة:انتي حام*ل!!
شهد بدموع:كنت
اسلام:سقط*وكي!،انطقي عمل فيكي ايه
شهد:ض*ربني لحد م سق*طت
رفع اسلام المس*دس ووجهو عليه وقال:انت بتموت ابني انا بقا هق*تلك
محمد:طل*قة ب ط*لقة بقا
جريت جميلة عايزة تلحق اخوها بس يوسف مسكها
ف وقفت ياسمين قدام محمد وعيطت وقالت:اسلام سيبو عشان خاطري
يوسف بصدمة:انتي بتقولي ايه خليه يق*تلو
ياسمين:لا كفاية كدا ارجوك سيبو
يوسف:ياسمين انتي بتدافعي عنو؟مش دا اللي هدد*ك بقتل*ك!
سكتت ياسمين ف كمل يوسف:تعالي يا ياسمين معانا وهنحميكي منو انا عارف انك بتخا*في منو ،
ياسمين! م تردي
مسكت ياسمين ايد محمد وقالت:انا اسفة يا يوسف انا هفضل معاه
نزلت دمعة من عين يوسف وقال:ان..انتي بتفضليه علينا،

 

ياخسارة
ساب يوسف جميلة وساعد شهد انها تمشي ومشيو
اما اسلام نزل المس$دس وقال بتهديد:همشي دلوقتي بس اوعدك راجعلك تاني
ف الصباح…
خبطت مامت شهد ع الاوضة مفيش رد ف اضطرت تفتح علي طول ملقتش غير محمد نايم ع السرير:
محمد اصحي فين شهد ف الحمام ؟
محمد بنوم:اي يا خالتي
مامت شهد:فين شهد متخ*انقين ولا اي
قام محمد ومسح علي وشو وقال بصوت هادي:طلقتها
مامت شهد بصريخ:يلهويي ليه يابني هو انتو لحقتو
محمد:م انتي عارفة يا خالتي ان هي مش عايزة اصلا
مامت شهد:طب هي فين دلوقتي
سكت محمد مش عارف يقول ايه ف شكت مامت شهد وعادت سؤالها:
شهد فين؟
بص محمد بعيد وقال:خدها اسلام
مامت شهد:خدها؟وبتقولها بكل بساطة،انت اللي سيبتها بمزاجك صح
محمد:صدقيني مسبتهاش بس هي اصرت تمشي معاه

 

مامت شهد:ليه اي اللي بينهم يخليهم متمسكين ببعض كدا
محمد:معرفش يا خالتي
دخلت ياسمين بتقول صباح الخير ف بصت ليها مامت شهد وضيقت عنيها وقالت:فين شهد يا ياسمين
ياسمين:اا..اا..شهد مش عارفة اسألي محمد
مامت شهد:لا انتي عارفة انطقي
بصت ياسمين علي محمد لقتو ساكت ف قالت:مشيت مع اسلام
مامت شهد:ولما انتي عارفة انها مش موجودة جية الاوضة هنا ليه؟جية لمحمد
ياسمين بتوتر:لا..لا انا جية بس عشان ..عشان نشوف حل ونرجعها
قربت مامت شهد من ياسمين وضر*بتها بالقلم وقالت:لا عشان انتي خطا*فة رجالة وخدتي جوز صحبتك
ياسمين بدموع:والله انتي فاهمة غلط يا طنط
مامت شهد بزعيق:طنط ف عينك عمري م استريحتلك
ولسة هتقرب تض*ربها تاني مسك محمد ايديها وشد ياسمين وراه:
لو سمحتي يا خالتي ياسمين ملهاش ذنب ف حاجة
مامت شهد: بتدافع عنها؟يبقا اللي ف دماغي صح وسبتو بنتي ل واحد بي*قتل
محمد:بنتك اللي عايزاه وبتحبو
مامت شهد:مش حكاية بتحبو بقولك انت اللي سيبتها ومن ورايا يا حي*وان
محمد بزعيق:بنتك كانت حا*مل منه
برقت مامت شهد بعنيها وفتحت بوقها م الصدمة
ياسمين:لا لا مش كدا يا طنط هو بيقول كدا عشان متعصب بس
مامت شهد فضلت مبرقة لحد م وق*عت ع الارض اغم*ي عليها

 

ف المستشفي…
اسمهان بجدية:اي اللي حصل يا محمد يخلي خالتك يغم*ي عليها ومتفوقش
محمد بجمود:معرفش
اسمهان: رد عليا عدل انت نسيت اني امك ولا ايه،اي اللي حصل
جميلة:يا ماما اهدي هو بس عشان شهد مشيت مع اسلام ف هي اتعصبت واغم*ي عليها مرة وحدة
اسمهان:تمام هنشوف لما تفوق الكلام دا صح ولا لا
بصت ياسمين لجميلة بقلق وسكتت
بعد ساعتين…
نفس المكان الهادي اللي بيطل ع البحر قاعدين انا واسلام وبنتنا مبسوطين والسما صافية وفي وحدة جية علينا من بعيد ملامحها مكانتش باينة بس لما قربت عرفت انها ماما جريت عليها ببنتي بصتلي بحزن وشالت بنتي فضلت تبص لبنتي وتبصلي واسلام بينده عليا من بعيد اخد منها البنت بصيت عليه بعدها ببص علي ماما لقتها بتمشي ببنتي فضلت اجري وراها مش لاحقاها اخدتها
اخدت بنتي ومشيت والسما اتقلبت وبتنزل نقط د*م نقط دم احمر اوي وقع*ت ع الارض بعيط واسلام كان جيلي لكن محمد وقفو بمس*دس
ف بحاول اقوم اروحلو لكن لقيت ياسمين واقفة قدامي بتمنعني وانا ازقها عشان الحق اسلام لكن مفيش فايدة كأنها حبساني ف قفص ومن بعيد جميلة ويوسف بيحفرو حفرتين جات فيها ماما وبنتي دخلو ف الحفرتين ف ندهت بصوت عالي:
ماماااااا لاااااا وبعدها محستش بحاجة
بعياط:لااااا لااا يا ماما بنتي متمشوش
اسلام:ششش اهدي ياحبيبي دا كابو*س اهدي ياروحي
حضنتو شهد بعياط:

 

ماما هتاخدها اخدت بنتي بنتي
طبطب اسلام علي راسها وقال:دا كابو*س اهدي ياروحي انا معاكي
فضلت تعيط شهد لحد م هديت وقالت:لازم اروح ل ماما يا اسلام هي مش بخير
اسلام:حاضر هكلم ياسمين ونروحلها
____________________________
خرج الدكتور ف جريو عليه اسمهان وجميلة وياسمين ومحمد
اسمهان:هاا يا دكتور طمنا
الدكتور:للاسف حوالنا كتير تخرج بالسلامة بس..بس
محمد:بس اي كمل
الدكتور:……………
شهد بدموع:لا ماما

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب خاطئ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!