روايات

رواية طفلة رعد الفصل العاشر 10 بقلم مريم محمد

رواية طفلة رعد الفصل العاشر 10 بقلم مريم محمد

رواية طفلة رعد الجزء العاشر

رواية طفلة رعد البارت العاشر

رواية طفلة رعد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم محمد
رواية طفلة رعد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم محمد

رواية طفلة رعد الحلقة العاشرة

عده الليل وجه النهار واشرقت شمس جديده ع ابطلنا الحلوين منهم من بفكر ف الحب ومنهم حزين ع حلو
ف صباح استيقظت نيره وبتندي ع الخدم
نيره:ياداده
الداده: نعم
نيره: محدش صحه لسه
الداده: لا،ومكمله احضر الفطار
نيره: روحي الاول صحي رعد وملاك
الداده: حاضر وذهبت اللي الاعلي راحت ع غرفة رعد
دق دق
رعد : مين
الداده: انا يابيه
رعد: خير ياداده
الداده: المدام طلباك تحت
رعد: حاضر انزلي وانا جاي
الداده: حاضر وذهبت الي غرفه حور
ودقت الباب دق دق
حور: ادخل
الداده : صباح الخير ياملاك
حور:صباح النور

 

 

 

الداده: المدام نيره عاوزكي تنزلي ع الفطار
حور :حاضر روحي انتي وانا نزله وراكي
الداده:ماشي يابنتي وغدرت الاوضه ونزلت إلي الأسفل وجدت نيره قعده ف الصالون
نيره: قالولك اي
الداده: قالو ثواني ونزلين
نيره: روحي حضري الفطار
الداده: حاضر وذهبت الي المطبخ
وبعد بعض دقائق نزل رعد
رعد بزهق: صباح الخير
نيره بزعل : صباح النور
وجات حور قائله
حور: صباح الخير
نيره ورعد: صباح النور
وجه مصطفى قائل
مصطفى: صباح الخير
نيره : صباح النور
حور: صباح النور
رعد : صباح النور
وفي نفس الوقت جه ادم وهاله
ادم وهاله: صباح الخير
مصطفى ونيره وحور ورعد: صباح النور
في لحظتها جات الداده قائله
الداده: الاكل جاهز يامدام
نيره: اتفضلو الاكل جاهز وذهبو الي السفره
قعد مصطفى ونيره وحور وادم ورعد وهاله
الكل بدء اكل معده حور نيره لحظت انها مش بتكل
نيره: ملاك مش بتكلي ليه
حور بزعل: مليش نفس
مصطفى بزعل: ليه يابنتي
حور بزعل: من اللي احنا في ده وبكت

 

 

 

 

ادم بزعل: اهدي ياملاك
حور بزعل: اهدا ازاي وانا شايفه اعز انسانه عندي مش بتتكلم وابيه ادهم راح ومعتش هنشفو تاني وبكت اكتتتر قامت نيره
نيره بزعل : اهدي ياملاك حنين هتبقااا كويسه وبكت هيا كمان
رعد بزعيق: مخلاص بقي هو كل يوم نكد وبكاء هو في اي انا زهقت وتعبت ارحموني بقي حرام عليكم
مصطفى بزعل : اهدا يارعد مينفعش كده
رعد بضيق: اهدا ازاي يبابا في الجو ده
ادم بزعل :براح يارعد كل حاجه هتبقي كويسه
هاله بضيق من ملاك: كل اللي احنا فيه ده بسبب الزفته ديت انتي اي مش بتحسي انتي تربيت شوارع ومش عندك قرامه عشان تستحمي كل الشتيمه ديت
حور بخنقه: ارحمني بقي هوا انا عملتلك اي انا من ساعت مدخلت هنا وانا بحترمك وبعملك بكل احترام انتي وبنتك بس عشان مش بخاف منك لالا انا عامله حساب لي بابا مصطفى ورعد عشان انتم من العيله انا زهقت من كل حاجه محدش كويس خالص حته الأشخاص اللي حبتها راحو مني الاول ماما وبعدين بابا وبعدين ادهم وحنين اللي مرميه ف المستشفى
هاله بزعيق: عشان انتي وحش نحس وفقر عشان بتدخلي اي بيت تضمريه
حور زعل: انا مش السبب ده بلاء من ربنا عشان يختبر صبرنا احنا هنعمل اي انا اتزليت وشوفت ايام سوده ف حياتي من اول متولدت بس ف عز ضعفي بقول يارب خفف عني كل الهموم وجعل لي كل مشكله توجهني حل ونور طريقي الي الطريق الصح بدل متفضلي تزعقلي وبتلوميني ع كل مشكله تحصل روحي صلي ودعي ربنا يخف البلاء ده وادعي بقلب صافي عشان ربنا يتقبل دعاكي عشان بنتك ع الاقل
نبره بنهار: احسنتي ياملاك
مصطفى : احسنت الاختيار يارعد
ادم : كل كلامك صح ياملاك ده بلاء من ربنا
هاله بزعيق: هيا كلت عقلكم بكلمها ده انا عارفه الاشكال ديت كويس
رعد بزعيق لي هاله: مخلاص بقي انتي اي ارحمنا كل شويه تلومي ملاك ع كل مشكله وحسك عينك تحبي سرتها ع لسانك تاني مفهوم
هاله بتمثل الزعل: ينفع كلامك ابنك ده يامصطفي
مصطفى: انتي زوتيها اووووي بصراحه وانا مع رعد
نيره: خلاص يارعد متنساش انها عمتك وعيب كده
رعد بحديه: انتي مش شايفه كلمها ياماما
حور يزعق: انا رايحه الكليه عشان اتخنقت
مصطفى: خالي بالك من نفسك
حور بطمنان: حاضر يابابا
رعد : هاجي اوصلك ف طريقي
حور: لا شكرا مش عاوزه اتعبك معيا
رعد: تعبك راحه مفيش تعب ولا حاجه
نيره: ربنا يسعدكم ويحميكم
رعد : بقولكم اي الليله كتب كتبنا انا وملاك
مصطفى بصدمه: ف الظروف ديت
نيره: ده هوا ازاي يعني
ادم فهم كلام رعد : ياعمي خليهم يكتبو الكتاب الليله
هاله بضيق من ابنها: انت بتقول اي
ادم: بقول الكلام الصح قعدتهم كدا ملهاش اي لزمه هما يكتبو الكتاب ولما حاله حنين وندي تتحسن يبقي يعملو فرح
نيره: كل كلامك صح ياادم

 

 

 

مصطفى: ع خير الله
رعد: اي رايك ياملاك
حور: موافقه ومكمله يلااا عشان اتأخرت ع الكليه
رعد: يلااا وذهبو
هاله بضيق: انا رايحه لي ندي وحنين المستشفى هتجي معيا ولا لا
مصطفى: احنا رايحين يلااا وذهبو اللي المستشفى
في العربيه عن رعد
رعد: هتخلصي امته
حور: هما محضرتين بس النهارده
رعد: يعني اجي اخدك الساعه كام
حور: لالا متتعبش نفسك هنا هروح لوحدي
رعد بحديه: من هنا ورايح انا اللي هوديكي وانا اللي هيجبك وهيا كلمه واحده مفهوم
حور بخوف: حاضر حاضر
رعد: وانتي خايفه كده ليه هوا انا هكلك
حور : مردتش وكتفت بصمت
رعد بستغراب: سكتي ليه
حور: مردتش وكتفت بصمت
رعد: لا بقي انتي زعلتي
حور: مردتش
رعد: طب خليكي سكته كده لي بليل ووصلو الي الكليه
رعد: احنا وصلنا ،حور نزلت ف صمت
رعد: استني عندك ،وقفت حور
رعد: خالي بالك من نفسك
حور : مردتش اكتفت ببصه لي رعد ودخلت اللي الكليه
رعد: بحببببببببك عبو حلوتك🙈😂 ونطلق بالعربيه اللي شغلو

 

 

 

عن حنين ف المستشفى وصلو نيره ومصطفي وهاله وادم لقو الدكتور خارج من عند ندي
هاله بلهفه: خير يادكتور
الدكتور: هيا اتكلمت قالت اول كلمه رعد فين رعد ده
مصطفى بزعل: ف شغلو
الدكتور: الاحسن تخليه يجي ولما يجي دخلو ليها اول واحد
نيره: حاضر ،رن عليه ياادم
ادم: حاضر ورن ع رعد
ادم: الووووووو
رعد بخضه: الووووو ايوه ياادم في حاجه
ادم: اطمن مفيش حاجه بس ندي فاقت وطلبه تشوفك اول واحد
رعد بفرحه: بجد انا جاي اهوت ع طول مسافة السكه
ادم: تمام سلام
رعد: سلام وقفل الخط
هاله بزعل : مش هيجي صح
ادم: لا جاي ف طريق مسافة السكه وهيكون هنا
مصطفى: انا كنت عارف رد ابني مهما كان ديت اختو زاي حنين بضبط
نيره: ربنا يرجعلنا حنين زاي ندي
هاله: يارب .وبعد دقائق جه رعد
رعد بلهفه: ندي فين
مصطفى : جوه تعال ندخل نطمن عليها كلنا ودخلو الكل
هاله بلهفه: بنتي حببتي انتي كويسه
ندي بتعب: الحمدلله ياماما وانتي
هاله بفرحه: الحمدلله ياقلب ماما وحشتتي ياندي
ندي بتعب: وانتي اكتر
مصطفى: حمده ع سلامتك يابنتي
ندي بتعب: الله يسلمك ياعمي
نيره: وحشتني ياندي
ندي بتعب: وانتي كمان ياطنط

 

 

 

ادم: وحشتني ياندوش
ندي: وانت كمان ياابيه ومكمله فين ندي
هاله برتباك: اصل حنين حص……وقطع كلامها نيره قائله
نيره برتباك: حنين ف الكليه وهيا متعرفش انك فقوتي
ندي برتباك: انا حسه ان ماما كانت هتقول كلام غير ده وقطع كلامها رعد قائل
رعد: ممكن تسبوني لوحدنا
مصطفى: اكيد يابني يلااا وذهب اللي خارج الغرفة هوا وادم ونيره وهاله
رعد : امممم حمدله ع سلامتك انا مش عارف اقولك انا اسف ع كل اللي عملتو معاكي انتي اختي زاي حنين انتم الاتنين مقضرش اعيش من غيركم انا كان ممكن اضحك عليكي واقولك اني بحبك بس انا مقضرتش عشان مش انتي بنت عمتي بس لا عشان انا متربي صح ربنا يعلم انا بخاف عليكي زاي حنين واكتر انتي صحبت الطفوله وكنتي معيا ف كل حاجه وانا مقضر ده عشان كده انا بعزك زاي اختي بس انا قلبي مش بتحكم فيه انا حبيت ملاك من اول مشفتها كنت بكدب احساسي بس انا فهمت متأخر اني بحبها اوووووووي وعمري مهقضر احب غيرها هيا حاضري ومستقبلي وعنيا مش هتشوف غيرها بس هيا متعرفش ده انتي بس اللي تعرفي بس مش تقولي لحد انا اسف
ندي بتعب: انا اللي اسفه عشان فهمت مشاعري غلط انا كنت مفتقده حنان الاب ولقتو فيك عشان كده كنت مفكره اني بحبك فهمت ان مشاعري ليك مجرد مشاعر اخ واب وصديق بس انا اللي فهمتها غلط وملاك تتحب اصل بس انا كنت مفكره ان ملاك هتخدك مني ده اللي كان هيجنني من اول مشفتها
رعد : عمر محد هيخدني منك حته ملاك هفضل معاكي كااخ وصديق واب هتفضلي انتي ندوشتي الحلوه ولو عوزتي اي حاجه مش تتكسفي انتي زاي حنين اما ملاك ديت معشوقتي وطفلتي الجميله اللي عيني مش هتشوفي غيرها انا ناودي القبها بي طفله رعد بس مش تقولي لي حد ع كلامي ده
ندي: متقلفش سرك ف بير 😂
رعد بضحك : وانا واثق فيكي ياندوش 😂
ندي بضحك: مبلاش ندوش ده اصل ملاك تقتلني😂😂😂😂😂
رعد بضحك: لا هقولك ياندوش زاي زمان وهتفضلي ندوش اختي الحلوه
ندي: وانت احسن اخ ف الدنيا كلها
رعد: ميحرمنيش منك يااجمل اخت وقام حضنها
بره الاوضه واقف مصطفى ونيره وادم وهاله
هاله بستغراب: ليه مقولتلهاش ان حنين مش بتتكلم
نيره: هيا لسه متكلمه دلوقت خوفت حد يقولها ترجع زاي مكانت وانا مش عاوزه اخسر الاتنين ندي بتفكرني بحنين وبكت
هاله بزعل: اهدي إنشاء الله حنين هتفوق زاي ندي ونرجع زاي زمان
ادم: يارب
مصطفى: تعالي ندخل ليهم كفيا عليهم كده
ادم: يلاااا وخبطو الباب
دق دق
رعد : ادخل
مصطفى: خلصو كلام
نيره بستغراب: اول مره اشوفك بتتبسمي بجد ياندي اول مره اشوفك كده

 

 

 

ندي: هتشوفني كده كل يوم بعد النهارده
رعد: انا هروح اجيب ملاك من الكليه
ندي ببراه: سلملي عليها
هاله بصدمه : ازاي ده
ندي: زاي الناس
نيره بستغراب: افهم انك
ندي: ايوه ياطنط انا كنت فهمه مشاعري لي رعد غلط انا خوفت ان ملاك تخدو مني بس الاخوه وصدقه اللي بنا عمرها مهتضيع
ادم: بارك الله فيكي يااختي انتي كده ندي اللي عرفتها
رعد: وانتي احسن اخت وصديقه ف دنيااا ومكمل انا همشي بقي
مصطفى: سلام ياابني
نيره: خالي بالك منها ومن نفسك
رعد: إنشاء الله سلام وذهب اللي الكليه
مصطفى : تعالو نسيب ندي تستريح ونروح نشوف الدكتور هيقول ندي هتخرج امته ونطمن ع حنين وقال جملتو الاخيره بصوت واطي عشان ندي متسمعتش حاجه
هاله:عاوزه حاجه يبنتي شويه ورجعلك تاني
ندي: سلمتك يماما انا هنام شويه
نيره: ماشي ياحببتي لو عوزتي اي حاجه رني الجرس ده
ندي: حاضر . وخرجو من الغرفه .وجدو الدكتور واقف مع ممرضه راحو عليه
مصطفى: يادكتور ممكن لحظه
الدكتور: نعم
مصطفى: ندي هتخرج امته
الدكتور: ممكن تخدوها معاكم بس تستريح كويس
هاله: هيا هتبقي كويس يادكتور
الدكتور: انشاء الله
مصطفى: وحنين حالتها اي في تحسن
الدكتور بزعل: للاسف لا بس انشاء الله هتخف
نيره بزعل : يارب دكتور
الدكتور: طب عن لزنكم
ادم: ازنك معاك
عن رعد وصل اللي الكليه وشاف حور جيه عليه وركبت العربية ف طريق قطع سكتهم قائل
رعد: يومك كان عامل اي النهارده. حور مردتش وكتفت ببصه ليه
رعد بضحك: انتي لسه زعلانه 😂😂

 

 

 

حور: ياخفت دمك😒😒😒
رعد بضحك: دمي خفيف صح😂😂
حور: لا تقيل😒😒
رعد بضحك: لا خفيف 😂😂
حور: لا انت ظريف مش خفيف 😒😒😂
رعد: طيب ماشي ياملاك
حور: لا واقف 😒😒😒
رعد بضحك: بطلي لمضه 😂😂
حور: لما تبطل انت رخامه😒😒😒
رعد بصدمه: انا رخم 😳😳
حور بضحك ع منظرو:ايوه😂😂😂😂😂
رعد سرح ف ضحكتها وجملها: تعرفي ان ضحتك جميله اوووووي خليكي كده ع طول تضحكي 🙈🙈🙈
حور بخجل:امممممم🙈🙈
رعد: يلحووووي ع الكسوف ده😂😂😂
حور بحديه: مخلاص ياعم بس بقي😒😒😒
رعد: لالا خلاص عشان مش تضربني انا كتب كتابي الليله😂😂😂
حور بضيق: طب اتعدل ف كلامك 😒😒
رعد: 😂😂😂😂😂 المهم ليكي عندي خبر حلو
حور بلهفه: حنين صحت صح 😳😳
رعد بزعل : ياريت 😪😪
حور بلهفه:يبقي ندي صح
رعد بصدمه: عرفتي ازاي😳😳
حور : انت زكي اوووووي انت قولت ف الاول انه خبر حلو اكيد يعني هيكون حنين او ندي😒😒😒
رعد بضحك:انتي صح😂😂😂ووصلو اللي البيت
وجدو ادم ونيره ومصطفي وهاله وندي ،حور اول مشافت ندي جري عليها حور مكرهتش ندي بس هيا كانت بتضيق منها بس جات حور تحضن ندي وقفت ف اخر لحظه خافت من رد فعل ندي
ندي بابتسامه:انتي وقفتي ليه كملي
حور بصدمه: يعني اي 😳
ندي بتحب: يعني احضنني ياملاك
بيره ومصطفي وادم وهاله ورعد في نفس واحد: بجد كلامك ده
ندي : امال بهزر ملاك جمييله جدااا وكويسه وانا مكرتهاش بس انا كنت فهمه غلط بس
حور: حضنتها وبكت :حمدله ع سلامتك ياندي
ندي وضمتها: الله يسلمك ياملاك هنبقي اصحاب صح
حور ببتسامه: اكيد ياندوش

 

 

 

ندي: فين حنين .الكل سكت
ندي: شكلكم مش يطمن ،ومكمله بزعيق :قولت فين حنين
ادم: اهدي كده،ومكمل بزعل: وحكلها ع كل حاجه من ساعت ماادهم مات لي دخول حنين المستشفى وفدقنها النطق
ندي بصدمه: انت بتهزر
حور ببكاء: لا ديت الحقيقة
ندي بصدمه كبببر: ابيه ادهم وحنين لالالالالا لالالالا ووقعت مغمي عليها
نيره وهاله ومصطفي وحور وادم في نفس واحد : نداااااااا……….
وخلص الباب العاشر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ياتره اي اللي هيحصل لي ندي بعد الصدمة ديت هل هتنجو او يحصل فيها زاي الاول؟؟
ماهيكون رد فعلا المجهول الاول والثاني ع رعد لما تجوز حور؟؟وليه مبنش المجهول الاول والثاني ف الباب ده هل بيخططو لي حاجه لي رعد؟؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة رعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!