Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة السابعة عشر 17 بقلم ياسمين جمال

 رواية حب وجنون الحلقة السابعة عشر 17 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة السابعة عشر 17 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة السابعة عشر 17 بقلم ياسمين جمال

 يقف غيد خارج الغرفه وليلى كانت الممرضه تضمم لها الجروح 
خرج الطبيب من الغرفه 
غيد :اخبارها ايه يدكتور 
الدكتور :هى مين إللى ضاربها كده 
غيد :????????????
الطبيب :ع العموم هى من الضرب وكمان انيميا وعياط كتير سبب ليها هبوط وهو إللى أدى إلى فقدان الوعى 
غيد :الحمد لله 
الطبيب :انا عتطها حقنه مهدئه وهى نايمه حاليا انا هكتبلك شويه ادويه ليها ولازم تاكل عشان الانيميا وهى ساعه وتفوق وتاخدوها 
غيد :ماشى يادكتور 
ودخل غيد وليلى إلى الغرفه 
غيد :وهو يمسك يدها ويقبلها  روما فوقى انا اسف  سامحيني 
ليلى :خلاص يغيد 
غيد :وانتى ياليلى انا اسف 
ليلى :عادى انا مش ازعل منك اصلا 
غيد :حبى والله 
……………
فله الهوارى 
يدلف على إلى الفله 
سناء :كنت فين 
على :وانتى من امتى بتسألى 
سناء :من يوم مبعدت عيالى عنى 
على :انتى بتقولى ايه 
سناء :حرام عليك يشيخ كرهت العيال ف ابوهم 
على :انا ابوهم إللى خدهم ورباهم 
سناء :طب تقول الكلام ده لحد غيرى 
على :سناء لمى لسانك 
سناء :لا مش هلمه عارف ليه عشان دول اولادى انا  وبس مش ولادك ومش هسمحلك تضيع عيالى منى 
ترجع عيالى يعلى والا 
على :خلاص ياسناء حاضر      
…………………….
ف فله السيوفى جاء موعد الغداء 
حسن :زياد ايه رأيك يكون فرحك مع أسر 
زياد :فرح مين 
ماجدة :فرحك من ليلى 
زياد :اكيد موافق 
ضحك الجميع عليه 
حسن :طيب خدلنا معاد مع غيد  
زياد :هاه لا لما أسر ييجى 
حسن :اسر اتصل بيا وقال انه جاى بكرا 
زياد :ايه 
حسن :مالك يازياد 
زياد :لا مفيش حاجه 
سلام 
وتركهم وذهب 
……………
ف إحدى العشوائيات 
تذهب شاكى لمقابلة شخص 
شاكى :على بيه عايزك ف مهمه خاصه 
الشخص :عايزنى ف ايه وامتى 
 شاكى :ف ايه ده عند على بيه اما امتى بعد اسبوعين 
الشخص :تمام   
……………..
ف المشفى تفيق روما 
غيد :روما انتى كويسه 
روما تنظر له بحزن   كبير ولم ترد لتلف وجهها الجه الأخرى 
غيد وهو يلف وجهها اليه غيد :روما انا اسف بجد احنا الاتنين غلطانين بس انا اسف سامحيني 
روما :خلاص ياغيد انا عايزة امشى من هنا 
غيد :حاضر وقام خارجا لكى يدفع رسوم المشفى 
ليلى :روما انتى كويسه 
روما :ايوه 
ليلى :سامحتى غيد 
روما :احنا الاتنين غلطانين بس هو غلطوا أكبر ????????????????????????????????????????????مش قادرة 
ليلى :خلاص يحبيبتى اهدى 
وجاء غيد وحمل روما وذهبوا إلى العربه ووضعها بها وبعدها توجه إلى الشقه 
ادخلها غيد الشقه وكان متوجها نحو غرفتهما ولكن شعر بخوفها وتمسكها به أكثر 
ليدخلها غرفه ليلى 
غيد :اهوه يا روما كدة مرتاحة 
روما:????????????????????
غيد :مالك بتبكى ليه دلوقت 
روما :او كدا 
غيد :روما انا عملت كده غصبن عنى لما تلعتوا من غير اذنى وكمان غنيتوا هناك وكدبتى عليا وكمان الفديو والرسالة عصبونى واللى عصبنى اكتر لما كدبتى عليا 
روما :????????????????????????اسفه 
غيد :حبيبتى انا بقولك مش عشان نتأسف ونرجع نعملها تانى
روما : ????????????????????????????????????
غيد  :طب قلت ايه يبكى خلاص اهدى حقك عليا وضمها إلى حضنه  واخذ يربط ع ظهرها حتى هدأت تماما ومددها ع السرير  وخرج من الغرفه  
غيد :ليلى 
ليلى :نعم 
غيد :مالك تعالى اقتربت منه ليلى ليقبل رأسها  انا اسف 
ليلى :انا إللى اسفه 
غيد :طب يلا نعمل الاكل عشان روما 
ليلى :يلا وذهبوا سعداء إلى المطبخ ليعدوا الطعام 
بعد مرور ساعه
غيد :طب هروح اصحى روما 
ليلى :اوك 
وذهب غيد إلى روما 
غيد وهو يجلس بجانبها ويملس ع شعرها ويقبلها من جبهتها 
روما :غيد 
غيد :ايوه يروح وقلب  غيد يلا قومى عشان تاكلى 
روما :حاضر هاخد شاور واجى 
غيد :اجى معاكى 
روما :والله انت ق…
غيد وهو يرفع حاجبه :قلنا ايه 
روما :اسفه 
غيد :ولا يهمك يلا بسرعه عشان الاكل ميبردش  
وبعد عشر دقائق 
خرجت روما من الغرفه وجدت الاكل موضوع ع السفر ة وغيد وليلى ينتظرونها 
روما :هو انتوا مش بتاكلوا ليه 
غيد :مستنى  خاطفه قلبى 
روما :????????
ليلى :ياختى بتتكسفى 
روما :????
ليلى :خلاص اقعدى كلى 
روما :لازم 
غيد :ايوه واجلسها واكلوا   سعداء 
………
فله السيوفى
أسر:السلام عليكم 
حسن :أسر حبيبى حمدالله ع السلامه 
أسر:الله يسلمك ي بابا 
واحتضنه كما احتضن كل الموجودين 
 ……..
بعد مرور اسبوع ع ابطالنا 
لا تخلوا من إجبار غيد روما ع الاكل 
ف الصباح ف فله السيوفى 
حسن:زياد شوف غيد عشان نخطبلك ليلى 
زياد :بجد يابابا 
حسن :بجد 
ونهض زياد من مكانه واتصل ع غيد 
غيد :السلام عليكم 
زياد :وعليكم السلام بس بقا عايز منك معاد عشان أخطب ليلى 
غيد:طب اهدى شويه تمام 
زياد :نيجى النهارده الساعه كام 
غيد :ه المغرب 
زياد :شكرا احلى صهر 
………
ف تمام الساعه الخامسه ذهب اهل زياد إلى غيد من أجل خطبه ليلى 
يتبع..
لقراءة الحلقة الثامنة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!