روايات

رواية امالي هي الحب الفصل الخامس 5 بقلم نعمة عيد

رواية امالي هي الحب الفصل الخامس 5 بقلم نعمة عيد

رواية امالي هي الحب البارت الخامس

رواية امالي هي الحب الجزء الخامس

رواية امالي هي الحب
رواية امالي هي الحب

رواية امالي هي الحب الحلقة الخامسة

عبدالله: لو سمحتي عايز اعرف الطالبه حور محمدي في لجنه كام
المديره: والله يافندم مينفعش اقول
عبدالله: طب وكدا وطلعلها مبلغ من المال
مديره: احم ثانيه واحده هشوف لحضرتك
تمام هيا لجنه 8في المبني الثاني الدور الاول
عبدالله: تمام
اتجه عبدالله للجنه حور قبل ميبدأ الامتحان وكانت حور ومستر عمر واقفين قدام اللجنه
عبدالله بحب: حوور
انا بصدمه: عبدالله وحشتني وجريت عليه حضنته
عبدالله: وانتي وحشتيني اوي يا حبيبتي
عمر بغيره: حبيبت مين
انا: عبدالله يبقي ابن عمي وكنا متربين مع بعض واحنا صغيرين ودا يبقي مستر عمر
عبدالله مد ايده يسلم علي عمر وسلموا علي بعض
انا: رجعت امتي
عبدالله: لسه امبارح وقولت اجي اسلم عليكي
انا: حبيبي والله ومرات عمي وعمي عاملين ايه
عبدالله: كويسن و….
عمر بمقاطعه: حور يلا عشان الجرز قرب يدرب ادخلي اللجنه
حور: ماشي
عبدالله: هستناكي ياقلبي
عمر: مش هينفع تستناها هنا استناها بره المدرسه
عبدالله بسخريه: والله ليه هيا مدرستك انا استني في المكان اللي عايزه
عمر بجديه: بقولك ايه انا مش فايقلك خالص دلوقتي متخلنيش ادايقك
عبدالله: يجدع وانا عايزك تضايقني ومستنيك تعمل حاجه واه صح ابعد عن حور احسلك عشان حور بتاعتي
عمر بعصبيه وضربه بالبوكس: بتاعت مين يا….. انا بحب حور واقولك حور كمان بتحبني
وابعد عن سكتها بدل ما هدور وراك وانا عارفه ان في وراك بلاوي وهقولها ونشوف بقي سعتها هتختار مين
وزقع ومشي
عبدالله بتوعد: مااشي يا عمر هنشوف مين اللي هيضحك في الاخر
خرج عبدالله من المدرسه وكلم حد في التلفون
عبدالله: بقولك ايه هبعتلك اسم شخص عايزك تعرفلي كل حاجه عنه نص ساعه وملفه يبقي ادامي سلام
قفل وهو بيمسح الدم اللي علي وشه ومقرر انه مش هيسيب عمر في حاله
عند البنات
انا: وبعدين بقي السؤال الغريب ده اجيبه يمين مش نافع اجيبه شمال مش نافع كدا هضطر اسيبه للاخر نكمل
والسؤال ده كمان وده وده بصيت لقيت نفسي تقريبا سايبه الامتحان كله للأخر احييه
بدأت اسمي واقرأ ادعيه واحل سؤال سؤال
عند عمر
بيكلم حد في التلفون
عمر: ايه يا حبيبتي عامله ايه
لينا: الحمد لله وانت مال صوتك
عمر بتعب: كويس والله شويه ضغط بس
انا
لينا: ياعمر عشان خطري خلبالك من نفسك بقي وصحتك
عمر بهزار: ياستي نتقلقيش اخوكي بمب ما علينا هتيجي المدرسه النهارده
لينا: هاجي طبعا لازم اشوف البنت اللي بتحكيلي عنها
عمر: ماشي ياروحي مستنيكي
لينا تبقي اخت عمر الصغيره اكبر من حور ورهف وامل بسنه واحده تقريبا في كليه علوم
نرجع تاني
بيرن جرس الفصحه وبيتجه عمر للجنه حور ومعاه حجات حلوه
عمر: حورتي ايه الاخبار
انا بكسوف: الحمد لله يامستر عمر
عمر: مستر ليه بقي كدا اسمي عمر علي طول
انا: ماشي يا م.. قصدي ياعمر
عمر: يلهوي ياناس علي عمر دي يلا خدي الحجات دي كليها عشان تقدري تركزي
انا بحب: حاضر بقولك هو ينفع اخذ معاك درس الترم التاني
عمر بحنيه: بتستأذني كمان دا انتي تنوري حياتي كلها
انا ☺️: ماشي
عمر: بقولك ايه اختي لينا الصغيره جايه تشوفك النهارده
انا: بجد والله شوقتني اشوفها هيا عنها كام سنه
عمر: اكبر منك بحوالي سنه عموما هتشوفيها النهارده
عدا الوقت ودخلت للماده التانيه وخلص الوقت
خارج المدرسه
لينا: اكيد دي المدرسه ماشي وصلت خلاص
قفلت الموبايل ومخدتش بالها من اللي قدامها
لينا: اه مش تحاسب ياااا……. ايه ده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امالي هي الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!