روايات

رواية ظابط حياتي الفصل الثاني 2 بقلم ملك يسري

رواية ظابط حياتي الفصل الثاني 2 بقلم ملك يسري

رواية ظابط حياتي الجزء الثاني

رواية ظابط حياتي البارت الثاني

رواية ظابط حياتي
رواية ظابط حياتي

رواية ظابط حياتي الحلقة الثانية

احمد: ليل اجهزى هنروح مشوار.

ليل من خلف الباب: هنروح فين.

احمد وابتسم: طب اخرجى مش هعضك والله.

ليل وفتحت: هنروح فين.

احمد: هنروح مشوار كدااا وبعدين نور عيزاكى.

ليل: حاضر.

ليل دخلت لبسهاا تانى ونزلت هى واحمد.

ليل بخوف: دا طريق القسم.

احمد: ايواا.

ليل: واخدنى هناك لى.

احمد: ليا واحد صاحبى هروح اشوفه ونمشى على طول.

ليل: تمام.

احمد وليل وصلوا ودخلوا وهى خايفة ومستخبية وراه لحد ماوصلوا قدام مكتب.

احمد: قول ل حضرة الظابط المقدم احمد منصور برا.

العسكرى: تمام يافندم.

ليل بصدمة بصتله ومتكلمتش بعدها بثوانى كانوا جوا.

أسر: اى يابنى مختفى بقالك فترة.

احمد وابتسم: كنت ف مهمة كداا المهم.

أسر: اى.

احمد وبص ل ليل: احكى اللى قولتهولى بالحرف.

ليل بصتله بخوف.

احمد ومسك ايديهاا: اهدى أسر هيعرف يتصرف قولى ومتخافيش.

أسر: انسة ليل احكى وانا اوعدك انى هساعدك.

ليل بدأت تحكى كل حاجة ل أسر.

أسر وبص ل احمد: بص احناا لو خدناهاا كدا انت عارف انها مش هتمشى لان مفيش دليل كافى.

احمد: عارف.

أسر بإستغراب: اومال ناوى على اى.

احمد وابتسم بخبث: هروح ليل وهاجى اقولك.

ليل بصتلهم بإستغراب: هو ف اى.

أسر وضحك: لاء دا احمد هيتعامل بنفسه مع باسم دا.

احمد: قومى ياليل.

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

نور: عمر.

عمر: اى ياحبيبتي.

نور: هى اى حكاية احمد وليل واحمد عرفهاا منين ولى جابهاا هناا.

عمر: بصى يانور انتى حبيبتى وامى وصحبتى ومراتى وكل حاجة ليا صح.

نور وابتسمت: صح ياروحى.

عمر: طب ينفع اى حاجة تحصل بينى وبينك اروح اقولها ل احمد.

نور واتكسفت: لاء.

عمر ومسك ايديها: اهو انتى زى احمد انا واحمد صحاب من صغرنااا عشرة عمرى ماينفعش اى كلام هو يقوله لياا اقولهولك حتى لو انتى اخته لما يجى هو ويقولك احسن ما انا اقولك فهمتى ياحبيبى.

نور وحضنته: تعرف انى بحبك اوى.

عمر وباس شعرهاا: وانا كمان يانور عينى يالااا انا هنزل علشان عندى شغل اشوفك باليل.

نور: ماشى ياحبيبى خلى بالك من نفسك.

عمر: حاضر يانورى.

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

ليل: هو انا لى مفهمتش كلامكوا.

احمد وبصلها: ومش هتفهمى.

ليل ب عناد: بس انا عايزة افهم.

احمد بص للطريق ببرود ومردش عليهااا كأنها متكلمتش اصلااا..

ليل بغيظ: رد عليااا.

احمد: مش عايز ارد يالااا وصلنا اطلعى ل نور.

ليل بعناد اكبر: اناا مش هطلع انا همشى اروح ف اى حته بعيد عنك.

احمد ومسك ايديها بعصبية: ليييل بلاش تخلينى اتعصب عليكى علشان عصبيتى وحشة اطلعى فوق وكلمتى تتنفذ فاااهمة ( قال جملته الاخيرة بزعيق)

ليل هزت راسهاا بدموع ونزلت تجرى على فوق.

احمد بعصبية ضرب ايده ف الدركسيون وطلع بالعربية.

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

ترن ترن ترن.

نور: حااضر جايه ليل اتفضلى ياروحى بس جيتى بدرى احمد قالى انكوا هتيجوا على العصر.

ليل مردتش فضلت ساكتة وعيونهاا مليانة دموع.

نور بخوف: ليل انتى بتعيكى لى هو حد ضايقك.

ليل وحضنتهاا وقعدت تعيط ونور فضلت معاهاا لحد ماسكتت.

نور: مالك ياحبيبتى اى اللى مضايقك اوى كدا.

ليل بصوت مبحوح: هو انا ممكن انام.

نور واتنهدت: طبعاا ياحبيبتى بصى الاوضة دى فيها حمام قومى خدى شاور واناا هجبلك هدوم.

ليل دخلت ونور جابتلهاا الهدوم وبعد نص ساعة كانت على السرير ونايمة بهدوء.

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

نور بعصبية: قولتك ادينى احمد ياعمر.

عمر: فاهمينى ف اى.

نور: عمر لو سمحت ادينى الاستاذ دا.

عمر: حاضر يانور ثوانى خليكى معايااا.

عمر: خد اختك عيزاك وشكلك عملت مصيبه.

احمد بصله بإستغراب وكلم نور.

احمد: اى يانور ف اى.

نور: مش بترد علياا لى.

احمد ببرود: مش فاضى يانور خير.

نور بعصبية: انت عملت اى اللبت البت من ساعة ماجت وهى مش مبطلة عياط واخر ماتعبت نامت.

احمد بخوف: طب هى كويسة.

نور: ايواا نامت الحمدلله هااا بقاا الاستاذ عملها اى.

احمد بإحراج: اتعصبت عليهاا شوية وهى اللى استفزتنى يبقااا تستحمل وسلام بقااا يانور علشان مش فاضى.

احمد قفل ف وشها السكة وبص ل عمر.

احمد: مالك بتبصلى كدا لى.

عمر: مش مرتاحلك يا ابن منصور.

احمد وابتسم: ولى بقااا يا سيادة المقدم عمر هاشم.

عمر وحدفه بالقلم: بطل تريقة.

احمد وضحك: روح مكتبك يا عمر مش فاضيلك انت ومراتك ورايااا شغل.

عمر: ماشى ياخويااا.

عمر مشى واحمد اتنهد وبص للملف اللى قدامه.

احمد: امممممم باسم محمد جلال وماله.

༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

عدى اسبوعين واحمد مختفى ومحدش يعرف عنه حاجة مش ف الشغل ولا ف البيت ونور كانت هتموت من الخوف عليه وعمر اللى اول مرة ميكونش عارف صحبه فين ليل مش عارفة احساس الخوف عليه دا لى.

نور بدموع: متعرفش هيجى امتى ياعمر.

عمر وحضنهاا: ياحبيبتى هو ف مهمة ومحدش يعرف هتخلص امتى.

نور: هو وحشنى اوى وكمان خايفة يكون حصله حاجة.

عمر واتنهد: هيرجع ياحبيبي.

ليل قاعدة ف الاوضة وسمعاهم وقعدت تعيط.

ليل ومسحت دموعهااا وخرجت.

نور: رايحة فين ياليل.

ليل: هنزل اتمشى شوية.

عمر: طيب خلى بالك من نفسك.

ليل أومأت براسهااا ونزلت فضلت تتمشى لحد مادخلت الكافية اللى بتحب تقعد فيه وقعدت تعيط.

ليل بدموع: روحت فين يا احمد.

: بتعيطى لى.

ليل وابتسمت: احمد.

احمد وابتسم: عيون احمد ياستى

ليل:………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظابط حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!