روايات

رواية ظابط حياتي الفصل الرابع 4 بقلم ملك يسري

رواية ظابط حياتي الفصل الرابع 4 بقلم ملك يسري

رواية ظابط حياتي الجزء الرابع

رواية ظابط حياتي البارت الرابع

رواية ظابط حياتي
رواية ظابط حياتي

رواية ظابط حياتي الحلقة الرابعة

ترن ترن ترن..
عمر: ايواااا اى دا باب بيت اكيد داا اخوكى زى الطور.
نور بضحك: متولش على حمادة كداا.
عمر فتح وكانت ليل.
عمر: لاء ياحياتى مطلعش طور طلعت جموسة قد الدنياا.
ليل بغيظ: رزل رزالة ياجدع مش على حد.
عمر وضحك: انسة ليل اخدت عليناا اخيراا وبعدين حد يزعج حدو ف الوقت داا جاية عندناا لى.
نور وجريت حضنت ليل: اخس عليك ياعمرر تيجى ف اى وقت.
ليل: حبيبتى انتى وانت اناا اصلاا فرفوشة بس كنت مكتئبة شوية صغنونين وبعدين بيت اختى واخويااا اجى براحتى وف وقت ما احب وبعدين جاية عندكوا لى اناا حاية اشوف حبيب خالتو واتفضل انت بقااا من غير مطرود علشان هنقعد قاعدة بنانيتى.
عمر: يعنى انااا دلوقتى بطرد من بيتى صح.

 

 

نور وضحكت: ايوااا.
عمر بصلهم جامد ودخل وثوانى وكان خارج.
نور بسرعة: عمر عمر.
عمر وابتسم: ايواا ياروح عمر افتكرتى اخيراا حضنى.
نور ببرأة: شيكولاتى متنسهاش ماشى.
عمر بغيظ: ماشى يانور ماااشى.
نور فضلت تضحك ورجعت ل ليل.
ليل: نووووور اناا جعانة.
نور وبصت بصدمة: بت انتى وديتى ليل الهادية البريئة فين.
ليل وضحكت: بحححححح.
نور وابتسمت: طب بصى ياستى اناا عندى شغل صغنون قد كداا ماشى هنزل بس نص ساعة وهاجى ماشى.
ليل بإحراج: خلاص امشى.
نور وضحكت: اقعدى ياهبلة اناا مش هتاخر ماشى.
ليل: خلاص اناا هستناكى.
نور وهى على الباب: ادخلى المطبخ جهزى الفطار ماشى.
ليل: حااضر.
ليل قامت دخلت الحمام وخرجت هدوم البيت بتاعتها ولبستهاا وبدأت تجهز الفطار.
ليل وهى بتغنى: انا ولا عارف انا مالى ولا اى اللى جرالى.
: بحبك.
ليل بصت وراهااا بفزع وخوف.

 

 

احمد وابتسم: اى مالك شوفتى عفريت.
ليل: انت قولت اى.
احمد قرب منهااا وبعد شعرهاا عن عنيهاا: اى.
ليل: اى.
احمد وقرب من ودنهاا وهمس: قولت بحبك.
ليل بصتله بصدمه وقلبهااا نبضه بقاا عالى.
احمد وابتسم: اى مش الاغنية بتقول كداا ولا انا غلطان.
ليل واتحمحمت: لاء طبعاا صح.
احمد وبدأ ياكل من الخيار: بتعملى فطار.
ليل وابتسمت: ايواا.
احمد اومأ براسه ولسه هيخرج.
ليل: احمد استنى.
احمد ولف وبصلها بإستغراب.
ليل بدات تقرب منه لحد مابقت على مسافة قريبة منه.
ليل وابتسمت: شكراا.
احمد ومسك ايديهاا: اناا معملتش حاجة.
ليل: عملت كتير اوى اول حاجة ساعدتنى ودخلتنى بيت اختك وانت حتى متعرفنيش روحت ل بابا وماما علشان تطمنهم عليااا وساعدت بابا ف انك تجيب حقى اناا مش عارفة اقولك اى بجد.
احمد وباس ايديهاا: ليل اى حد كان مكانى كان هيعمل كداا.
ليل مردتش عليه فضلت بصه لمكان ماباس ايديهاا بصدمة واحمد لاحظ وابتسم وقرب من خدهاا وباسه.
احمد: خلى بالك من نفسك.
نور: احم احم نحن هناااا.
ليل اتحرجت وجريت على المطبخ واحمد بص ل نور بغيظ ومشى.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

 

 

عمر بهدوء: محدش يهجم.
القائد: ياعمر كله تمام اهو والتسليم بدء.
عمر: يافندم عارف ان التسليم بدأ بس الزعيم بتاعهم لسة مظرهش علشان مش مطمن وصدقنى يافندم التسليم مش هيخلص غير لما يظهر ممكن بس نطمنه وبعدين نهجم واناا هتحمل كامل المسؤولية لو فشلت.
القائد وابتسم: واثق فيك ياحضرة الظابط.
بعد ربع ساعة ظهر الزعيم.
عمر مسك اللاسلكى واتكلم ودا صدم كل اللى موجودين.
عمر: نهجم.
: ايوااا.
عمر بص للقوات: هجوووم.
بدأت القوات تتقدم وبدأ ضرب النار وبعد ربع ساعة كان الوضع تحت والزعيم متكلبش.
القائد: ممكن افهم انت كلمت مين وقولتله نهجم.
عمر وابتسم: دا سر المهنة بقاا يافندم.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
ليل: والله يابنتى كنت هربت من البيت وكانت حالتى حالة.
ملك: مليش دعوة برضوا مخصماكى ياست ليل.
ليل: ياخسارة كنت جايبة بوكس شيكولاتة بس انتى مخصمانى هرجعه بقااا.
ملك: انتى عارفة ان اناا اكتر واحدة بحبك صح.
ليل وضحكت: بتاعت مصلحتك اوى.
ملك: اوى اوى كمان انتى فين يابت اناا جيالك.
ليل: ف المستشفى عندى وردية بليل تعالى اسهرى معاياا.
ملك: تمام كدا كدا مازن طالع مأمورية ف هو علشان بيثق فيكى معرفش لى هيخلينى اجى.
ليل بفخر: لازم يثق فياا طبعاا وبعدين اخوكى دا سكر هيوافق.
ملك: تمام باى.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

 

 

نور: ماخلاص بقاا ياعمر قولتلك اسفة هتفضل زى العيل الصغير زعلان.
عمر ببرود من غير اما يبصلهاا: اغلطى كمان.
نور عيونهاا دمعت و سابته ومشيت عمر اتنهد بحزن من نفسه انه زعلهاا وقام وراهاا.
عمر لقاهاا واقفة ف المطبخ وبتعيط شالهاا ورفعهاا على رخامة المطبخ نور بصتله بحزن وعيونهاا مليانه دموع.
عمر وباس اديهاا: وحياتى عندك بلاش البسة دى بتقتلنى من جواا.
نور بصوت مبحبوح: انا معملتش حاجة لكل داا.
عمر وخدهاا ف حضنه: اناا اسف حقك عليااا اناا فعلاا رخمت اوى واناا والله مش زعلان منك بس كنت عايز ارخم عليكى شوية اناا حتى لو زعلان منك وشوفت بس ابتسامتك بنسى كل زعلى انا اسف تانى.
نور ومسحت دموعهاا زى الطفل الصغير: بجد ياحبيبى.
عمر سكت وفضل يتأملهااا شوية هى افتكرت انه لسة زعلان منهاا ففتحت ف العياط تانى.
نور بعياط: يبقااا لسة زعلان.
( دى مش نور دى انااا 🙂)
عمر بضحك وحضنهاا: ياخراابى عليااا متجوز طفلة والله مش زعلان ياحبيبتى تعالى اماا نخرج ناكل براا.
نور: بيتزاا.
عمر وباس جبينهاا: بيتزاا.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
احمد: وبعدين.
: بس ياسيدى كان نفسى تشوف شكله بعد ماعمر قال هجوم.
احمد وابتسم: انتو الاتنين هتجيبوا اجله قريب والله.
: واناا مالى ياعم صاحبك اللى قالى اعمل كداا مش هو اللى ماسك القضية.
احمد: غور ياسليم من قدامى.
سليم وضحك: اناا مالى ياعم اناا هروح انام علشان بكراا وراياا يوم متعب صح عملت اى ف قضية المستشفى.
احمد واتنهد: قربت اخلص.
سليم: متلك بتقولهاا بتنهيدة كدة.
احمد: مفيش ياسليم اناا رايح مشوار باى.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

 

 

ملك: ميزووووو.
مازن: هاتى اخرك.
ملك: احم هو اناا مقفوشة اوى كدا.
مازن: اه
ملك: انت مش رايح مأمورية.
مازن: امممممم.
ملك: الصراحة بقااا ليل سهرانة النهاردة ف المستشفى واناا هبقاا قاعدة هناا لوحدى ف هى قالتلى اروح اقعد معاهاا
مازن: طيب اجهزى هوصلك ف طريقى.
ملك وباسته من خده: انت اجدع واحلى واعظم اخ ف الكون
مازن وضحك: طب امشى يابكاشة.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
ليل بتتمشى ف الطرقه ولمحت خيال معدى بسرعه راحت ناحيته ببطئ وخوف فجاة….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظابط حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!