روايات

رواية المشاغبة والامبراطور الفصل السادس 6 بقلم شروق مجدي

رواية المشاغبة والامبراطور الفصل السادس 6 بقلم شروق مجدي

رواية المشاغبة والامبراطور الجزء السادس

رواية المشاغبة والامبراطور البارت السادس

المشاغبة والامبراطور
المشاغبة والامبراطور

رواية المشاغبة والامبراطور الحلقة السادسة

: نعم
نظرت له بتوتر : فى اى مالك بتكلم كده لى
نظر لها ببرود: لا ابدا عادى عادى خااااالص بقولك اى انا مش عايز اكمل تمام
نظرت له بصدمه: ياعنى اى هو اى ده
فهد ببرود : ياعنى الى سمعتى انا بابا قالى عايز تتجوزها
اتجوزها بس بعيد عنى و اتنازل عن اى حق ليا خالص هل انتى توافقى بكده
نظرت للاسفل بتوتر
نظر لها ببرود: صعب طبعا سارة هانم ازاى والطقم الالماظ والفستان الى بالشيء الفولاني تؤتؤ انا مرداش تعيشى بالمستوى ده طبعا
نظرت له بتوتر لقد علمت انه سمع مكالمتها مع صديقتها
تحدثت بتوتر : فهد انا انا ……. قاطعها هو ببرود : برااااا
نظرت له بصدمه
اكمل بغضب : براااااااا مش عايز اشوف وشك تانى خالص برااااا
رقدت للخارج بخوف من غضبه فهو عند الغضب شرس مثل ابيه
جلس على الكرسى بتعب وهو حزين لقد احبها وتوقع انها تبادله شعوره لها
…………………………………
كان يسير بممر شركه والده بمنتهى الغرور يتجه لمكتبه والجميع يتهامس على جمال ابن صاحب الشركة فهو جسده رياضي قمحي البشره شعره ناعم لرقبته عيونه سوداء جذابه للغايه
نظر امامه وجدها تخرج بسرعه ترتدى نظاره نظر وهى تنظر بالاوراق بملف بيدها
اصطدمت به ووقعت على الارض ب أوراقها على ظهرها
نظرت له بغضب : انت اعمى ولا اى مش تفتح
توتر الجميع بصدمه لها ماذا تقول تلك المختله
نظر لها بابتسامة وربع يده على صدره وغمز لها 😉 بضحك : والله انتى الى لابسه نظاره يبقى مين فينا الاعمي
وقفت هي بغيظ : ده انت بارد صح ……. هو انت تانى
ابتسم عليها وهو يشاور بيده: الدنيا دى اد كده هههههههههههه
اكملت بغيظ : برضه المره دى انا الى غلطانه هااا مالك ماشى كده ولا كأنها شركت ابوك
نظر لها ببرود وهو يتجه للداخل : تخيلى
اكملت بغيظ: ابو تقل دم ام’ك
نظر للسكرتارية بضحك : ارفدى البت دى
نهاد بغيظ : بت بت فى عينك و لى المدير وانا معرفش
همس شخص لها : ابن صاحب الشركة يخربيتك
نظرت للشخص بصدمه ثم نظرت له بصدمه
ابتسم هو لها وشاور برأسه وبيده : انا ايوه هههههههههههه تخيلى ابن صاحب الشركة ومدير حضرتك
نظرت بخجل وجذبت الاوراق ورحلت بخجل لقد إهانته امام الموظفين كثيرا
ابتسم عليها واتجه للداخل
السكرتارية: احم اجهز اوراق رفد استاذه نهاد حضرتك
مراون بضحك: استاذه دى ازاى بلبس الاطفال ده
السكرتارية بهدوء: دى بتشتغل فى الشؤون القانونية فى الشركة يا فندم
نظر لها بخبث : امممم طيب سبيها غلبانه وشكلها اهبل هههههههههههه واتجه للداخل
وجلس على مكتبه وتذكر وقوعها على الارض هكذا و غضبها الطفولي عليه ابتسم عليها
وظل يردد اسمها : نهاد امممم ياترى اى حكايتك
…………………………………
دخلت من باب المنزل بتعب وجدته يقف امامها ببرود
يونس ببرود تام : انا قررت كتب كتابك على رعد ابن خالك الاسبوع ده
نظرت له بصدمه من كلامه المفاجئ : نعم ياعنى اى ده لعبه دى ولا اى
اقترب منها يونس ببرود: لا هو اولى بيكى و بجنانك ده هو الوحيد الى يتحمل قلت ادبك دى
نظرت له ببرود : اه عشان تخلص منى ياعنى
اكمل ببرود: بالظبط كده
سلسبيل ببرود تام : مش هتجوز رعد مش بمزاجك
نظر لها بغضب : انتى بتتحدينى يا بنت
سلسبيل وهى تتجه للاعلى ببرود : لا بعرفك بس انه مش بمزاجك واتجهت للداخل بغيظ منه واغلقت الباب: مجنون ده ولا اى ال اتجوز رعد ال اتجوز اخويا ده لسع رسمى الراجل ده
…………………………………
اتجه يونس للاعلى لقد تعب حقا منها ومن جنان ابنته لا تتعب من المشاكل ابدا فتح باب الغرفه ونظر لم يجدها اتجه لحمام الغرفه لم يجدها
خرج ونظر حوله بتعب منها اتجه للخارج : داده فين ندى
الداده مربيه الاولاد : مشيت انهاردة مع نادين هانم يا فندم قالت هتفضل هناك يومين
نظر لها بصدمه: نعم ياعنى اى ده ان شاء الله هى اتجننت ولا اى
واتجه للخارج بغضب وضربات قلبه تزداد بقوه خوفا عليها لقد حزنت بشده وتركته هكذا اول مره تفعل ذلك لاول مره تترك المنزل
دائما تغضب بغرفه اخرى او ينام هو على الأريكة لاكن ترحل يوم واحد لا لم يحدث هذا ابدا
لم يعرف كيف وصل لمنزل نادر وكم مر من الوقت
اتجه سريعا للداخل وطرق الباب بغضب
فتحت له الخادمه
دخل بقوه وغضب : ندددددددى
نادين بهمس : مش قولتلك مش هيقدر على بعدك دقيقه
نظرت له هى بعيون باكيه ووجهه متعب
اتصدم بووجع لماذا تبكى هكذا لما كل هذا التعب هو لم يقصد إهانتها ابدا
نظرت له بدموع: نعم جى لى قولت يومين و جيه عايز اى انت
يونس بوجع : هونت عليكى تمشى و تسيبينى وكمان يومين يومين ياندى وانتى مش فى حضنى هونت عليكى تسيبى بطلك لوحده كده
ندى وهى تقف بحزن : سنين سنين مش بخرج من بيتك سنين
يونس بحب : بيتنا بيتنا يا ندى
اكملت بغضب ودموع : بيتك بيتك لوحدك بعد كل ده تقولى انا معرفتش ابقي ام بعد كل ده عمرى ما خرجت ولا بعدت عن بيتى عمرى ما سبتك
انت وولادك كنت بفضلكم عن روحى
ايام كتير كان عيل منهم يتعب وأجرى بيه بليل انا وريم عشان انت وياسين فى الشغل
كنت بروح مدارس واعمل دور الام والاب عشان انت عندك شغل بعد كل ده
تيجى تتهمنى انى معرفتش اربي ليه ها لى
خلاص من انهاردة ربى انت بقه ورينى تربيتك
اقترب منها سريعا ليحتضنها بخوف من حالتها
ظلت هى تبتعد وتصرخ وهى تبكى انه السبب بكل هذا
وظل هو متمسك بها ويردد بحب وهو يملس على شعرها بحنان : اسف اسف يا روحى حقك عليا والله مقصد كنت متعصب اسف والله
هدأت هى وظلت بحضنه تبكى فقط فهى اشتاقت له كثيرا لاول مره ينام خارج المنزل وهو ليس بعمل ولاول مره تبتعد عنه وهى غضبانة هكذا ظلت داخل احضانه وهو يستنشق رائحتها التى يذوب بها منذ إلقاء الاول لهما
وهى تمتلك كل كيانه يذوب معها ومنها من نظره عينيها فقط له
لا يقدر على الابتعاد عنها فهى عشقه وجنونه وكل عالمه فكرت خروجها من المنزل قتلته حقا قتل لهذا
نظرت له بدموع: انا ….. قاطعها هو وهو يضع يده على شفتيها بحب : بحبك مقدرش اعيش ثانيه وحده من غيرك اوعى تبعدى كده مهما حصل اوعى فاهمه
ابتسمت له بحب : بيتنا وحشنى اوى
جذب الطرح ووضعها على شعرها وحملها بين يديه وهو يتجه بها للخارج وينظر لها بعشق فهى مازالت بنظره المشاغبة الجميله التى سرقت قلبه مهما مر العمر عليهما
نادين بحب ونادر يحتضنها من ظهرها و يحاوط خصرها بيده ويضع رأسه على كتفها : شفت بيعشقها ازاى بعد كل السنين دى
نادر بهمس وهو يقبلها من عنقها بحب : طب ما انا بدوب فيكى
نظرت له بحب : فاكر ليله دخلتنا يا ندوره
نظر لها بغيظ: مش عايز افتكر كانت ليله سودا على دماغك
انفجرت من الضحك عليه وتذكرت ليله زفافهما
فلاش باك
دخلت المنزل بغضب وهى تحمل فستانها
اغلق الباب ونظر لها بأستغراب: مالك ياروحى
نظرت له بغيظ: مين الوليه دى ها مبروك يا ندوره وهيي و مييمى مين دددددى
وال اى حاسب ظهرك يوجعك وانت شايلها كده
لي شايفانى ١٠٠كيلو زيها دى ولا اى
نظر لها بصدمه وانفجر من الضحك عليها و بدخله سعيد جدا لغيرتها عليه تحدث بخبث : دى ميت كيلو حرام عليكى
شهقت هى ونظرت له بغضب: عجباك بقه طييييب
واتجهت للداخل واغلقت الباب بالمفتاح
نظر هو بصدمه : نادين وطرق الباب بلاش هزار بايخ افتحى يا روحى عيب كده
نادين ببرود وهى تربع يدها: مش عجباك روح لها بقه
نادر بغيظ : انتى احلى يا عمرى طبعا بهزر معاكى واكمل بحب : افتحى يا قلبى بقه
غيرت ملابسها واتجهت للفراش : غور نام ياض الليله باظت انسى
نظر بصدمه : نعم ليله اى دي الى باظت دى ليله العمر افتحى يا نادين الله يهديكي افتحى
واكمل بخبث : طب افتحى اخد هدوم طيب ليا و هامشي يا عمري
اتجهت للدولاب وجذبت له ملابس وفتحت الباب بالمفتاح
ابتسم لنجاح خطته ونظر لها بحب رمت الهدوم بوجهه وجائت تغلق وضع قدمه عند الباب وجاء يفتح عضت هى يده و ضربت قدمه بقوه
صرخ هو بقوه : ايدى ااااااااه
واغلقت الباب بالمفتاح مره اخرى واغلقت الإضاءة ونامت ولا كأنها فعلت اى شئ
نظر هو للباب بغضب: اه يا بنت الجز’مه وحيات امى لااربيكى يا قرده انتى
نهايه الفلاش باك
نادين بضحك : كنت شريره هههههههههههه احسن عشان تبقى تقولى واكملت بصوته : دى ميت كيلو دى
ضحك عليها بقوه وحملها بين يديه واتجه بها لغرفته
نادين بشقاوه : هتعمل اى بس نزلنى ياض انت
نادر بغمز لها : هاقولك الى كنت عايز اقوله ليله الدخله يا روحى
ضحكت هى بقوه عليه
…………………………………
سلمى بهدوء وهى تفتح الباب وتدخل : مساء الخير
جواد بحب : مساء الفل
نظرت له بحب : انا هامشي محتاج حاجه
نظر باتجاه صوتها بحب : لا شكرا عايز سلامتك
ابتسمت له بحب وسرحت فى ملامح وجهه الرجولي الجذاب
تحدث اياد ابنه بحب : شكرا يا طنط سلمى
نظرت له بأستغراب: على اى ياروح سلمى
اقترب منها بحب: بابا لما بيشوف حضرتك بيبتسم اوى
جواد بخجل : احم اياد بلاش نزعل سلمى عيب كده
سلمي بحب : بالعكس مبسوطه جدا ونظرت للطفل : اى رايك بكرا نخرج بابا الجنينه ونلعب سوا
جواد بتعب: لالا مش هاخرج انا
سلمى بضحك ل اياد : سيبك منه ها يخرج غصب عنه والا
نظر هو لها ببرود توقع ان تقول له نخرجه غصب وهو الان عاجز تحدث ببرود تام : والا اى
ابتسمت له: انتحر انا وابنك
نظر بصدمه و ضحك بقوه عليها: لا والله
ابتسمت هى له : على فكره ضحكتك حلوه اووووى
ابتسم لها: شكرا ليكى
ابتسمت له : سلام مؤقت يا جود سلام يا اياد باشا
ابتسم لها: سلام مؤقت
اتجه اياد له : جميله اوى يا بابا
جواد بهدوء: اوى اوى اممم اوصفها طيب تعرف
اياد بفرح : اه اعرف هى مش طويله اوى وبيضاء و عنيها زرقاء وملامحها حلوه اوى قمر اوى و محجبه كمان ولبسها واسع وجميل
ابتسم جواد على فرحت ابنه بها هكذا
…………………………………
رعد باستغراب: عمى قال كده
سلسبيل بضحك: تخيل يونس اتجنن تقريبا هههههههههههه
رعد بحزن: اه اه عندك حق طبعا اكيد
سلسبيل بضحك: اتجوزك انت ازاى ياعنى هههههههه
اكمل بحزن منها : لى ياعنى مالى حضرتك مش شبه احمد بيه بتاعك ولا اى
ابتسمت له: انت تعجب احسن بنت بالدنيا انت تستاهل ست البنات انت احلى من الواد احمد مليون مره طبعا
نظر لها بتعب ثم نظر امامه: اي بنت الا انتى طبعا صح
ابتسمت له: انا اى بس ده اتهبل يابنى ده انت اخويا اخويا ده الراجل ده لسع خالص هههههههههههه
رعد بتعب : اولا اكلمى على بابا كويس ثانيا تلاقى بيهزر بس مش اكتر هو عارف انك ……. اختى طبعا
ابتسمت له: الله انت زعلان و مكشر لي كده طيب
ابتسم لها: لا عادى مشاكل بالشغل بس
نظرت له بحب وهى تجذب يده لها وتمسكت بها : اقولك على حاجه حلوه
نظر لها بوجع فهو بدأ يتألم لقربها هكذا منه بدا يحزن يود ان يخطفها بعيد عن العالم يود أن يصرخ بمدى عشقه لها
كفي لقد فقد قدرته على الحديث عند ملامستها له هكذا قلبه يتألم بقوه ويصرخ بأن يجذبها داخل احض’انه
بداء يخاف ان يتعدى حدوده معها ويغضب الله فهى غاليه عنده لا يريد اغضاب رب العزه معها او لمسها الا وهى حلاله زوجته وأصبح هذا مستحيل فهو ليس بتفكيرها من الأصل
سلسبيل بأستغراب: انت ياباااااا
نظر لها بتعب وجذب يده ووقف : نعم عيزا اى انا عايز انام انجزي
نظرت له بحزن ووقفت : اسفه عطلتك روح نام وجائت ترحل
جذبها بسرعه من يدها ونظر لها وهو يتنهد بتعب : اسف مقصدش تعبان بس
نظرت له بفرح : انا مش زعلانه انا خوفت اكون تعبتك وانت لسه جى من الشغل بس
نظر لها بحب : تعبك راحه يا روح قلبى
ابتسمت له بفرح: مش هتجوز احمد انا اخترت غلط فعلا طيش بقه هههههههههههه
ابتسم عليها بهدوء : مراهقه
ابتسمت له: انا كبيره وعقله على فكره
رعد بضحك : واضح واضح العقل يابت باين اهو مشاء الله
ضحكت بقوه واقتربت منه و قبل’ت خده بحب
نظر امامه بصدمه من فعلتها التى جعلت قلبه يتراقص من شفتيها التى لامست خده و انفاسها القريبه منه
نظرت له بحب : انا بحبك اوى يا رعدي
ظل كما هو وهو لم يكن معاها بل بفعلهتا التى ادت به الى الهلاك
كانت صغيره عندما كانت تفعل هذا لاكن الان هى انثي بغاية الجمال وقلبه متيم بعشقها
نظرت له بأستغراب واقتربت منه : مالك
ظل ينظر لها بعشق وقلبه يكاد يخرج منه وجاء يقترب من شفتيها ولاكن توقف فاجأه ونظر لها بصدمه
وهى تنظر له بأستغراب: انت بتبصلي كده ليه
اكمل بغضب : قولت مليووون مره ماتعمليش كده
نظرت له بأستغراب وخوف: انا عملت اى
اكمل بغضب شديد: ما تقربيش كده ماينفعش حرااام انتى مش بتفهمى ليه غلط غلط
نظرت له بخوف وتحدثت : حاضر انا انا اسفه انت زعلت منى
نعم فهى معه شخصيه مختلفه كل الاختلاف عن الاخرين
نظر لها بهدوء وحزن انها خافت هكذا منه : احم مقصودش سيلو حبيبتى غلط انا مش اخوكى اه زيه لاكن مش اخوكى غلط انتى كبرتى خلاص
ده فى دينا حرام انك تقربى كده حرام حبيتى ماشى
اكملت بأستغراب: ياعنى انا ينفع اتجوزك عادى
نظر لها بصدمه من سؤالها ماذا تقول تلك المختله هل جنت فهو بتمنى ذلك واكمل بهدوء : احم اه ممكن عادى انا مش اخوكى
ابتسمت له بحب: بس انت عندى احلى اخ انا بحبك اكتر من فهد
تنهد بحزن : وانا كمان …… تصبح على خير
……………………………….
يونس بحب وهى يأخذها بحض’نه على الفراش : اوعى تعملى كده تانى سامعه اوعى
ندى بهدوء: يونس نفسى تصلح علاقتك ب سيلو
يونس بهدوء : حاضر هحاول مع انها بتعمل حاجات تخلى الواحد عايز يطبقها في بعض
ابتسمت عليه : والله طيبه و غلبانه
يونس بضحك : والله انتى الى غلبانه دى ميكس بينك وبين نادين بس على تقيل
ندى بغضب طفولى : و وخده دماغك الجز’مه يسلام
يونس بخبث : انا دماغى جز’ مه ها طب تعالى بقه
ندى بضحك: بهزر بهزر يا هههههههههههه خلاص يا يونس بقه هههههههههههه
……………………………….
ياسين بتعب: انا مخنوق من حزن رعد ده
ريم بهدوء : هتعمل اى طيب رافض حد فينا يدخل
شايف انه مش عايز يغصبها على حاجه و سيلو مش فارق معاها حاجه اصلا
ياسين بتعب: ربنا يريح قلبه يارب مش عايزه يتوجع ابدا ولا قلبه يتكسر اصلك ما جربتيش كسرت القلب انا حاسس بيه
وضعت يدها على يده بحب : خير ان شاء الله خير حبيبي خير رعد قوي
……………………………….
جاء الصباح على الجميع منهم من نام بحب ومنهم من يتألم لحب خطاء ومنهم من يندم على حبه ومنهم من يتمنى ان يكون للقدر كلمة اخري تغلق بها سطور العشق
اتجهت للخارج سريعا فهى تأخرت على محاضرة مهمه لها وركبت التاكسى ورحلت
تركب دائما اوبر لاكن اليوم تاخرت كثيرا ولا تقدر على الانتظار
سلسبيل بخوف : انجز يا اسطى متأخره
الراجل وهو ينظر لها نظرات قذ’ره : عينى يا قمر
بعد وقت : انت يا حج ده مش طريق الكليه يخربيت ام’ك هتاخر
الرجل بخبث : ده طريق اسهل استنى بس

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاغبة والامبراطور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!