روايات

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل الثامن 8 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل الثامن 8 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الجزء الثامن

رواية احببتها رغم صغر سنها البارت الثامن

رواية احببتها رغم صغر سنها الحلقة الثامنة

دنيا خرجت من عند محمد مضايقه قابلت دعاء
دعاء فهمت: قالك لا صح
دنيا بزعل: صح
دعاء: طب خلاص ي حبيبتي انا هتكلم معاه تاني
دنيا بفرح: بجد
دعاء بضحك: اه والله وبعدين ازاي تكوني بتحبيه كدا و مش عارفه تقنعيه هاااا
دنيا بكدب: ومين قالك اصلا اني بحبه
دعاء بتتضحك: باين في عينك ي قمرررر
دنيا: امشي ي بت من هنا
دعاء مشيت وخبطت علي الباب بتاع اوضه اخوها
محمد: ادخل
دعاء دخلت و قفلت الباب ورها
دعاء: ممكن اتكلم معاك شويه
محمد: تعالي ي حبيبتي
دعاء: انتا لي مش موافق ان دنيا تنزل معايا الدروس دنيا شاطره ي محمد ونفسها في طب
محمد: وانتي عارفه ان عندي اعداء….
دعاء بقطع: بس مش عارفين انك متجوز
محمد ب غضب: بس برضو لا مش وافق ي دعاء هااا حاجه تانيه
دعاء بزعل: لا شكرا بس دنيا لو مجبتش طب يبقا بسببك انتا ي محمد
محمد مردش عليها و هيا خرجت ونزلت تحت
دنيا: برضو لا صح
دعاء هزت راسهاااا ب نعم
دنيا بزعل: اوووووف بقااا اي ده
ام محمد: في اي بيتي
دعاء: محمد مش راضي يخلي دنيا تنزل الدروس معاها
ام محمد: يبنتي هتلقيه خايف عليكي
دنيا بزعل: ي ماما انا حلمي ان اجيب كليه طب
ام محمد: ذاكري مع دعاء ي حبيبتي
دنيا بزعل اكتر: حتي انتي ي ماما
و طلعت فوقت جت تفتح الباب سمعت محمد بيتكلم في التلفون وكان فاتح الاسبيكر
محمد بزعيق: قولتلك انا تعبان مش هعرف اجي و قولتلك معاكي فلوس اولدي بيها
ساميه: انا قولتلك قبل كدا انا عاوزاك انتا
محمد: وانا دلوقتي متجوز و بحب مراتي
ساميه بزعل: طب وانا
محمد: محدش قالك ارمي نفسك عليا و احملي
ساميه: انا كلها كام شهر و هولد ي محمد حرام عليك
هنا دنيا دخلت بعد ما سمعت الحوار كله وخت التلفون من محمد
دنيا: الو
ساميه: انتي دنيا صح
دنيا: صح انا من غير قصدي سمعت الحوار ان شاءلله لما يجي معاد الولاده انا هجيبه واجيلك متخفيش
ساميه بفرح: بجد ربنا يخليكي ويرزقكك بل الذريه الصالحه وتحققكي كل النفسك فيه
دنيا: ربنا يخليكي يارب
و قفلت دنيا و بصت علي محمد لقته قاعد مستغرب
محمد: هو اي ال انتي عملتيه ده
دنيا قعدت جنب محمد من غير ما ترد
محمد بعصبيه: انا بكلمك علي فكره
دنيا بهدوء: انا معملتش حاجه ي محمد بنات الناس مش لعبه في ايدك والبت غلبانه حرام تعمل كدا مفكرتش اي العواقب ال بتحصل بسبب القرف ال انتا بتعمله ده هاااا ولا اقولك انتا اصلا مش بتفكر غير في نفسك وبس انسان متكبر و مغرور عاوز كل حاجه ليه وبس يبقا عاوزه يفكر في غيره لي
و مشيت من جنبه دخلت قعدت في البلكونه وتعيط
محمد قعد بفكر مع نفسه: معقول انا وحش كدا انا متكبر و مغرور هيا مش اول واحده تقولي كدا بس كلامها اثر فيا اووووي طب انا لي قلبي بيوجعني لما بشوفها بتعيط معقول اكون حبتها لا لا لا انا قلبي حجر عمري ما هحب انا متلغبط اوووووي يااارب طب المفروض اعمل اي دلوقتي انا لازمن اغير تفكرها عني
محمد و حاول يقوم و يمشي علي السناده بتاعته وراح عند دنيا البلكونه
محمد: دنيا
دنيا اتفأجت بيه: انتا قومت من علي السرير لي كنت نديت عليا و جبتلك ال انتا عاوزه
محمد: انا اسف
دنيا اصدمت: ايي
محمد: بقولك انا اسف اسف علي كل حاجه عملتها انا فعلا وحش و محدش بيحبني حتي عبد الكريم بعد عني وقالي اتغير و دعاء نفس النظام و ابويا كلهم مبيحبونيش حتي اخويا ال سافر و محدش يعرف عنه حاجه انا اسفه علي كل حاجه عملتها فيكي وانا هاجي معاكي و نروح ل ساميه مرضيه كدا
دنيا مستغربه من تغيره المفاجأء: اه مرضيه كدا يلا تعاله بس اقعد مكانك علشان رجلك
محمد ابتسم و مشي معاها
*******************
عند اميره
الباب خبط
ام اميره: روحي شوفي مين ي اميره
اميره وهيا خارجه و بتلبس الطارحه: حاضر
فتحت الباب لقته عبد الكريم اتصدمت و قفلت الباب تاني
ام اميره جت: مين
اميره بتوتر: ده ده ده
ام اميره: انتي هبله ي بنتي ابعدي كدا نشوف مين فتحت الباب لقت عبد الكريم بيضحك
عبد الكريم وهو بيضحك: ينفع كدا ي حماتي المستقبليه بنتك تقفل الباب في وشي
ام اميره بصت ل اميره ال جريت علي الاوضه وضحكت: معلش يبني انتا عارف اميره تعاله اتفضل
عبد الكريم دخل: ياااه لسه البيت زي ما هو متغيرش فيه حاجه
ام اميره: انتا ال اتغيرت يبني
عبد الكريم: والله كان غصب عني انتي اكتر واحده عارفه انا بحب اميره قد اي و لما شوفتها اول مره وهيا عند دنيا قولتلها اول ما الظروف دي تخلص انا هاجي اتقدم علي طول
ام اميره: كنت عاوزه منك طلب صغير ولو عملتهولي اعتبرني موافقه انك تخطب اميره
عبد الكريم بلهفه:اي هو
ام اميره: عاوزه اروح ل بنتي و اشوفها
عبد الكريم: بس كدا طب ادخلي غيري هدومك و شوفي الابله الجوه دي هتيجي معانا ولا اي
ام اميره مشيت بفرح اخيرا هتشوف بنتها قالت ل اميره و اميره قالتلها هبلس و هخرج اميره لبست وخرجت لقت عبد الكريم قاعد اول ماشفها: كدا تقفلي الباب في وشي انا زعلان
اميره: طق لو حابب كمان
عبد الكريم: انتي قلبك بقا قاااسي اوووووي الله يكون في عوني
ام اميره خرجت: يلاااا
و مشيو
بعد نص ساعه و صلو عند دنيا
عبد الكريم دخل و بعدها ام اميره و بعدين اميره
عبد الكريم: ياناس يلي هنا
ام محمد: ياااه اخير افتكرتناااا
عبد الكريم راح باس ايدهااا: مقدرش انساكي يست الكل بس ابنك البغل مزعلني شويه
ام محمد: فكك منه مين دول
عبد الكريم: دي تبقا ام دنيا خالتي فوزيه و حماتي المستقبليه
ام محمد راحت سلمت عليها: ي مرحبا بل الغالين
ام اميره: اهلا بيكي ي قوليلي ي ام محمد
عبد الكريم: ودي بقا خطيبتي القمر
ام محمد: بسم الله مشاء الله دي اميره ال فضلت تحكيلنا عليها قمر والله
عبد الكريم: امال فين دنيا
ام محمد: قاعده فوق مع محمد اصل زعلت مني و طلعت هطلع انديها وانتا ي زفت قول ل اي حد من الخدم يعملو حاجه سخنه للضيوف
ام محمد طلعت خبطت علي الباب
دنيا فتحت الباب: تعالي اتفضلي ي ماما
ام محمد دخلت: هتقدر تنزل تحت ي محمد
محمد: لي في اي
ام محمد: في ضيوف تحت عاوزينك
دنيا: هسنده ي ماما و انزله
ام محمد: متتأخروش
ام محمد نزلت و قالتلهم ان هما نازين اهم
بعد ربع ساعه كانت دنيا نازله و سانده محمد
دنيا اول مانزلت و بصت علي الضيوف لقت امها راحت قعدت محمد وجريت علي امها و بدأت تعيط: وحشتيني اووووووووي ي ماما وحشتيني اووووووي
ام دنيا بعياط: انتي اكتر ي نور عيني وحشتيني وحشتيني اوووي عامله اي ي حبيبتي اخبارك اي واخبار دراسك
دنيا بصت ل محمد: الحمدلله ي امي انتي عامله اي و اي اخبار صحتك
ام دنيا: الحمدلله ي حبيبتي
دنيا: ده بقا محمد
محمد: اذيك ي طنط
ام دنيا: لا طنط اي بقا ده انتا جوز بنتي تقولي ي ماما
محمد: حاضر
محمد: اهلا بل البااشا ال معنتش بشوف وشه
عبد الكريم بقمصه: منا مش بكلمك اصلا
محمد: ي راجل طب تعاله سندني نروح المكتب
عبد الكريم سند محمد و راحو المكتب
محمد: هتفضل زعلان كدا
عبد الكريم: اظن اني قولتلك لما اشوفك اتغيرت مش هبقا زعلان
محمد: اتغيرت
عبد الكريم: اتغيرت فين هاااااا اتغيرت فين
محمد بعصبيه: يعني انتا مش ملاحظ تغيري مع دنيا
عبد الكريم: انتا متغيرتش انتا حبيت
محمد: لا محبتش ولا عمري هحب
عبد الكريم: مش بقولك متغيرتش و سابه و مشي
عبد الكريم خرج قعد برا
دنيا: امال محمد فين
عبد الكريم: جوه يلا ي حماتي نقوم يلا ي اميره
ام دنيا حضنت دنيا جاامد: خلي بالك من نفسك كويس ي حبيبتي و اهم حاجه دراستك و خلي بالك من جوزك
دنيا بعيط: حاضر ي امي ابقي تعالي تاني هااا
ام دنيا: حاضر ي حبيبتي
اميره حضنت دنيا: خلي بالك من نفسك ي دودو
دنيا بضحك: وانتي كمان و متنسيش تعزميني علي الفرح بقا وضحكت
اميره ضربتها خبطه بسيطه و ضحكت
و مشيو
دنيا دخلت ل محمد لقته قاعد زعلان قعدت جنبه: مااالك
محمد مردش عليها و فضل سرحان
دنيا: انتا يبني
محمد: اممم
دنيا: مالك يبني في اي
محمد: مفيش انا هروح امته افك الزفت ده
دنيا: بكرا ان شاءلله
محمد: ماشي
************
في مكان تاني
شخص: عرفنا ان هو متجوز يباشاا
شخص: طب حلو اوووي ده
شخص: اكيد دماغك بتخطط في حاجه
شخص: وخطه كبيره اوووي كمان
و ضحك بشرررر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها رغم صغر سنها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى