روايات

رواية معلمة من الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم مريم شعبان

رواية معلمة من الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم مريم شعبان

رواية معلمة من الصعيد الجزء الخامس والعشرون

رواية معلمة من الصعيد البارت الخامس والعشرون

رواية معلمة من الصعيد الحلقة الخامسة والعشرون

صابر: عايز اعرف ردك
رحاب: علي اي يا عمو
صابر: علي العريس يا بنتي
رحاب: لا طبعا
حسناء: لا ليه
رحاب: أنا مش هتجوز تاني
يارا: ليه أن شاء الله
رحاب: هو كده
صابر: طيب قولي سبب
رحاب: مفيش مش عايز دلوقتي
صابر: طيب فاكري

 

 

رحاب: لا
صابر: تمام أنا اكلم ماهر أقوله بنتنا مش عايزك
رحاب: لا
صابر: طيب أقوله اي
رحاب: متقوليش يا عمو متقوليش
موده: انتي عايزة اي بظبط
رحاب: افكر ممكن فرصة يا عمو
صابر: براحتك يا قلب عمو فاكري براحتك
رحاب: تمام يا عمو و تمشي
حسناء: مالها دي
صابر: مش سهل عليها تدخل ف تجربة تاني سيبها براحتها
حسناء: حاضر
موده: تعالي نروح ليها يا يارا
يارا: يلا
****
عند الشباب
يوسف: يلا نخرج
جاد: فين تاني
يوسف: نفس المكان
جاد: لا أنا وعدت ماهر مش هروح الاماكن دي تاني
يوسف: انت عارف أنه تجار مخدرات
مروان: اه ماله بقي
يوسف: نروح الراجل ده لازم يتمسك ده مخدرات يا جدعان في شباب بتروح
جاد: والله من امت الكلام ده ما احنا بنشرب
يوسف: سجائر سجائر و عمرنا ما شربنا المخدرات
مروان: اكيد يعني مش هنشرب مخدرات مش للدرجة بس مالنا برضو
يوسف: مش موده قالت نساعد بعض

 

 

جاد: بس مش علي حساب نفسنا و لما نتاكد أنه تجار مخدرات هنعمل اي ده البوليس شاكين و مش عارفين يعملوا حاجة
يوسف: بس احنا هنعمل مش علي طول بيقولوا علينا فاشلين لازم نثبت دلوقتي أننا قدها
مروان: أنا مش فاهم حاجة انتي ناوي علي اي
يوسف: حاتم يساعدنا كتير اوي
جاد: حاتم
يوسف: اه هو ضابط و هينفع معنا
جاد: يا عم ما نركز ف الدارسة ملنيش دعوة بالهبل ده
يوسف: ده مش هبل و لا انت مش فاكر اخويا مات ازاي
جاد: ربنا يرحمه بس كلنا عارفين أنه اللي موت اخوك إسرا_ئيلي
يوسف: ما هو الكبير بتاعهم إسرا_ئيلي
مروان: انت جبت المعلومات دي من فين
يوسف: امبارح كان في اسرائي_لي_ين ف المطعم
جاد بضحك: وعشان في اسر_ائيل_يين يبقوا بتاع المخدرات اسرائ_يلي
مروان: ما يا جاد اي اللي يخلي ناس زي دول يجوا بلدنا اساسا المفروض محدش يدخل
يوسف: المفروض أنا عمري ما انسا اللي كانوا بيعملوا ف اهلنا و انا صغير
مروان: انسا يا يوسف
يوسف: انسا اي أنا كنت بنزل ف الإجازات عشان اشوف اخويا و اهل ماما و انا كل يوم اشوف شهيد و ناس بتموت و اخر وجع قلب
جاد: ربنا يرحم اخوك و يرحم جميع الشهداء يارب
يوسف: يارب
****
ف بيت صابر
موده: ممكن اعرف رايك
رحاب: اصلي استخارة
يارا: طيب ليه قولتلي لا
رحاب: أنا متوترة دلوقتي
يارا: طيب اهدي صلي و فاكري براحتك يا حبيبتي
رحاب: حاضر
لين: ماما مالك
رحاب: مفيش يا حبيبتي
موده: خليها تعرف

 

 

رحاب: اقولها
يارا: اه
رحاب: لين تعالي عايزة اقولك حاجة
لين: نعم
رحاب: هو أنا لو اتجوزت عمو ماهر هتكون مبسوطة
لين: اتجوزت يعني هنقعد معهم علي طول
موده: اه يا روحي
لين بفرحة: بجد هيكون مبسوطة اوي اوي اوي
رحاب: بجد
لين: اه انا بحب عمو ماهر اوي اوي هنروح امت
رحاب: لسه مش دلوقتي فترة كده
لين: ماشي أنا بحبك اوي اوي
رحاب: يا قلبي و تحضنها
موده: لين موافقة يلا بينا
رحاب: يلا بيكم اي اهدي شوية
موده: انتي مش موافقة ليه
رحاب: هو اي جواز و خالص مالكم في أي
يارا: احنا مش قصدنا يا رحاب احنا عايزين نعرف ليه رفضتي برة
رحاب: الجواز من ماهر مش سهل أنا هكون الام ٣ اطفال نورسين و سند و لين المهمة هتكون صعبة اوي
يارا: انتي هتخلي نورسين و سند معكي
رحاب: اكيد طبعا ده انا مليش علاقة ب ماهر وكنت مسؤلية منهم الفترة اللي فاتت
موده: صعبة بس تخيلي كده لما تتجوزي ماهر مش هتجيب عيال تاني نقول جبتي ٢ هيكون ٥ عيال ماشاء الله
يارا بضحك: انتي بتخوفها اكتر
رحاب: قولي يا بنتي اقولها خائفة من ٣ يكون عندي ٥

 

 

موده: أنا مش بخوفك أنا عارفة انك بتعشقي الاطفال لما يكون عندك خمسة بالله مش هتكوني مبسوطة
رحاب: انتي هبلة ده انا هكون هموت من الفرحة خمس اطفال و ابوهم اه علي الجمال بس لازم قبل ما أوفق أقعد مع نورسين و سند
يارا: صلي براحتك و نشوف الخير فين
موده: خير باذن الله بس حاجة انتي موافقة علي ماهر ذات نفسه
رحاب: ماهر شخص محترم جدا و طيب و حنين و نورسين و سند بحبهم اوي بس خايفة خايفة اوي
موده: متخافيش صلي و اطلبي من بابا تقعدي مع ماهر رؤية شرعية و تكلمي معه براحتك
يارا: اه صح اقعدي معه قبل ما تقولي قرارك النهائي لانكم محتاجين تتكلموا
رحاب: تمام علي خير
****
فيلا تيا ف اوضة تيا
تيا قاعدة بتذاكر و الباب يخبط
تيا: ادخل
فرح: تيا
تيا: نعم يا عمتو
فرح: احنا ماشين بقي
تيا: تمام يا عمتو
فرح: مش عايزة حاجة
تيا: لا شكرا
فرح: يومين و هيجي تاني و اشرف كل يوم هيجي يشوفك عايزة حاجة ولا لا
تيا: تمام
فرح: يلا سلام
تيا: سلام و تمشي عمتها
تيا: اوف احسن اقسم بالله و تنزل وراها
فرح: يلا يا اشرف

 

 

اشرف: مش عايزة حاجة يا تيا
تيا: لا شكرا
اشرف: خلي بالك من نفسك يلا يا ماما
تيا: حاضر و يمشوا و تقعد تيا
تيا: أنا ف البيت لوحدي يا ماما طيب اروح عند مين دلوقتي خليني قاعدة ف البيت احسن انا اعمل اصور اي حاجة
****
عند موده كانت واقفة قدام العمارة بتاعتهم و يجوا شباب
يوسف: مساء الخير
موده: مساء النور رايحين فين
مروان: رايح فين رايح فين
موده: اخلص يا مروان
جاد: من الاخر احنا رايحين مطعم امبارح
موده: تاني تاني
يوسف: لازم نوصل للكبير بتاعهم
موده: اروح معكم
مروان: مش ملاهي هي
موده: اجي معكم بدل ما افضحكم
يوسف: اوف هي ناقصكي
موده: عيب تقول اوف و اتكلم كويس
مروان: مش هتقعد ساكتة غير لما تجي معنا
موده: صح شاطر يلا بينا بقي
يوسف: يلا يلا بس بالله مش عايزين مشاكل
موده: من عيوني
***
فيلا سليم ف اوضة نورسين و سند
ماهر: يعني انتوا موافقين
سند: اه جدا أنا بحب طنط رحاب اوي و هي طيبة
ماهر: تمام يا استاذ سند ادعوا بقي توافق
نورسين: هتوافق يا بابا عشان هي بتحبني
ماهر: باذن الله يا عمري
نورسين: يعني كده احنا و لين هنقعد مع بعض علي طول الله أنا فرحانة اوي
ماهر: ربنا يسعدك يا حبيبتي
نورسين: بحبك اوي يا بابا
ماهر: يا عمر بابا انتي ربنا يحفظكم ليا

 

 

****
عند الشباب و موده راحوا المطعم
موده: لا يلا نروح
يوسف: انتي جيتي معنا ليه اساسا
موده كلمني باحترام
يوسف: اوف علي الزهق
موده: انت يا زفت كلمني باحترام
يوسف: حاضر يلا بينا و يدخلوا
انتوا: جيتوا هنا تاني ليه هي ناقصة مشاكل تاني
مروان: اتكلم معنا كويس
موده: اه اتكلم معهم كويس
جاد: ممكن تسكتي
موده: اتكلم معايا كويس
:لو سمحت يلا من هنا عشان صاحب المطعم لو جيه و انتوا هنا هيحصل مشاكل
يوسف: ليه أن شاء الله
:لو سمحت يا فندم بلاس ضرر ف شغلي
مروان: يلا يا شباب
موده: يلهوي الحقوا إسرائ/يليي/ن اه يا كفارة
:يا فندم لو سمحت
موده: اللهي المطعم ده يولع حسب الله و نعمة الوكيل و تمشي و الشباب يخرجوا وراها
موده: انتوا ازاي تجوا مكان كده تاني ده في اسرائي/ليي/ن
يوسف: طيب اهدي
موده: اهد اي الكلاب ده جوا ليا ليه موجودين ف بلدنا و هم بيموتوا اعز الناس لينا
يوسف: عندك حق مكنيش في اعز من اخويا
موده باستغراب: اخوك اي أنا مش فاهمة
يوسف: يلا نمشي
موده: تمام يلا بينا و يركبوا و يمشوا
*****
ف المساء فيلا سليم ف الجنينة
جاد: و بس يا ستي و من ساعتها و طنط بسملة و يوسف قاعدين ف مصر
موده: يعني يوسف فلسطيني
جاد: اه
موده: ربنا يصبر والدته والله اللي يشوفها ميقولش أنها شايلة ف قلبها ده كله
جاد: اه
موده: ربنا يعوضها و يصبرها يارب ليها حد ف فلسطين
جاد: اه ابنها اللي اكبر من يوسف بسنتين
موده: ربنا يحفظهم لبعض لا ثواني هي عندها كام ولد
جاد: يارب ٣ شباب واحد استشهد و واحد مش عايز ينزل مصر و يوسف نازل معها
موده :اه انا ده كله فاكرة اني مش عندها غير يوسف و انت بنفسك قولت كده
جاد: يوسف مش بيحب حد يجيب سيرو اخواته

 

 

موده ليه
جاد: عشان موجوع عليهم اوي و خايف علي اخوه اللي ف فلسطين دلوقتي لانه عارف أنه هيكون شهيد
موده: ربنا يصبر والدته و يصبر يوسف و يارب يجي حق كل شهيد
جاد: يارب
موده: يلا عشان تذاكر
جاد: مش عايز
موده: لا معلش يلا نذاكر عشان خاطري بالله
جاد: انتي متهمة بينا كده ليه
موده: مش قولتلكم عشان حبيتكم و حبيتكم اوي كمان عايزكم تكون ناس صح يا جاد مش عايزة اي حد يتكلم عليكم لو بنص كلمة
جاد: علي فكرة احنا مش عجبنا حالنا بس خايفين من التغير
موده: تعالوا نبدا مش هنخسر حاجة نهائي لما نجرب
جاد: أن شاء الله
مود:ه يلا علي المذاكرة
جاد :حاضر و يقوم و يمشي
موده: اه حكايات كتير اوي يا موده أنا مش عارفة أنا دخلت ف ده كله ليه بس خير باذن الله يارب ساعدني يارب أنا بحاول معهم يارب خليني اقدر يارب
*****
و تمر الايام و موده و الباقي بيحاولوا يغيروا الشباب بس مش عارفين لحد دلوقتي و رحاب لسه بتفكر
****
بيت صابر
صابر: اي يا رحاب بقالك اسبوع بتفكري
رحاب: هو ممكن أقعد معه قبل ما اقول رايي
صابر: اكيد الرؤية الشرعية
رحاب: طيب ممكن تخليه يجيب نورسين و سند
صابر: حاضر هكلمه و اهو الاسبوع الجاي خطوبة اخوكي عايزين نبدا نجهز بقي
حاتم: عايز اشوف زهراء هتروح تجيب الشبكة امت
صابر: كلم ماهر خليه يجي ومعه الاولاد و لما يجي نقوله علي حكاية الشبكة
حاتم: خلاص تمام
صابر: علي خير و كمان خلاص موده قربت تتجوز
هيام: صح لازم نبدا نجهز
صابر: عايزكم تاخدوها و تروحوا تشتروا كل حاجة بقي
حسناء: باذن الله
صابر: فاضل ٣ أسابيع و المفروض كل حاجة تكون جاهزة
حسناء: تمام خير باذن الله
صابر: باذن الله

 

 

****
فيلا سليم
ف جناح موده و عز
موده: الله جميل اوي
عز: فاضل ٣ اسابيع و تنوري فيه
موده: باذن الله
عز: هتروحي تعملي الفستان امت
موده: بكرة باذن الله
عز: طيب كده الجناح جاهز من كل حاجة ناقص العفش
موده: نلحق ف ٣ اسابيع
عز: أن شاء الله
موده: طيب اي رايك ننزل بكرة مع غيث و بيري
عز: تمام علي خير و نخلص باذن الله
موده: و انا ابدا ف التجهيزات رسمي من انهاردة
عز: تمام علي خير
موده: كده عايزين بردو نحدد اليوم
عز: انتي اختارتي اي
موده: اي رايك ١٥/١١
عز: حلو جدا عشان بيري كمان تكون اخر ١١ و كده معكي وقت كمان مش ٣ اسابيع بس
موده: اه علي خير باذن الله
عز: باذن الله
****
ف المساء عند صابر قاعد مع ماهر و حاتم
حاتم: منور يا باشا والله
ماهر: بنورك و تجي رحاب
صابر: تعالي يا بنتي اتفضلي
رحاب: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
صابر: تعالي يا بنتي و تروح رحاب تقعد جنب صابر
حاتم: طيب احنا هنقعد هناك.و انتوا اتكلموا براحتكم
ماهر: تمام و يمشوا صابر و حاتم
ماهر: ازيك
رحاب: الحمدلله بخير

 

 

ماهر: كنتي عايزني في أي
رحاب: عايزة أسألك كام سوال
ماهر: اتفضلي
رحاب: مبدأ بتصلي
ماهر: الحمدلله
رحاب: حفظ القران أخباره اي معك
ماهر: بحاول احفظ كل فترة
رحاب: ختمت كام جزء
ماهر: ١٠
رحاب: ماشاء الله بتصلي ف الجامع
ماهر: احيانا يعني لما بيكون ف المدرسة بصلي ف مكتبي عشان مكنيش في جامع
رحاب: اشمعنا أنا اللي اختارت اكون زوجة لك
ماهر: عشان اخلاقك و احترامك
رحاب: و اي تاني
ماهر :حاجات كتير بس تعرفها بعدين
رحاب: ليه عايز جواز علي طول
ماهر: أنا شايف ملهاش لأزمة أننا نعمل خطوبة يعني احنا مش صغيرين و عادي يعني نقرأ فاتحة و بعد اسبوع او اسبوعين نكتب و نعمل حفلة صغيرة و بس كده رايك
رحاب: قبل رايي أنا عايزة اعرف راي نورسين و سند
ماهر: تمام نورسين سند تعالوا و يجوا جري
سند: نعم يا بابا
رحاب: حبايب قلبي انتوا طبعا عارفين اني انا و بابا المفروض نتجوز
نورسين: امت بقي
رحاب: شوية كده
سند: شوية امت كل شوية تقولوا شوية
رحاب: يعني انتوا موافقين و مبسوطين
سند: جدا انا بحبك اوي
رحاب: يا قلبي
ماهر: اي رايك
رحاب بكسوف: تمام و تخرج
صابر: نسمع زغروطة بقي
ماهر بابتسامة: علي خير باذن الله
و الستات تزغرط اللي كانت معهم سهام و البنات كلهم موجودين و يخرج ماهر و صابر عندهم
صابر: العروسة موافقة يا ام العروسة
ماهر: بس زي ما اتفقنا فرح علي طول
صابر: رايك يا بنتي
رحاب: اللي تشوفه يا عمو
صابر: يبقي علي خير باذن الله

 

 

موده: و عندنا فرح جدعان اللهم بارك بس انا هجيب فساتين للافراح دي كلها امت
بيري: صح والله بس مش مشكلة عندنا فرح
حاتم: بالمناسبة السعيدة دي هننزل نجيب الشبكة امت
ماهر: اهمد يا بني
حاتم: انت تسكت انت عايز تخليها جواز علي طول ما بالك بقي بواحد زي جدك مطلع عينه
سهام: الصبر حلو يا بني
حاتم: طيب هنروح امت
سهام: طيب واحدة واحدة ماهر يكتب الاول
حاتم: نعم لا طبعا أنا اللي اتكلمت الاول و خطوبتي تكون الاسبوع الجاي
صابر: اهمد شوية
حاتم: حاضر
سهام بضحك: خلاص تعال ل بابا و نبيل بكرة
حاتم بفرحة: تمام
****
تاني يوم البنات و الشباب نزلوا يجيبوا العفش و معهم رحاب و ماهر نزلوا هم كمان عشان جناحهم و معهم يمني و هيام و حسناء و سهام و زهراء و اسماء و كل ما يدخل محل اسماء تقعد تطلع اي حاجة ف العفش عشان محدش ياخد ده
يمني: ده خامس محل ندخل فيه
اسماء: يجيبوا اي حاجة يعني
سهام: طيب اي رايكم نروح احنا نقعد ف اي كافية و نسيبهم هم لوحدهم
يمني: فكرة بردو يلا بينا
اسماء: روحوا انتوا أنا هروح مع بنتي
يمني: لا تعالي انا عايزك ف موضوع و تاخدها و تمشي
سهام: زهراء مع البنات احنا اخدنا اسماء خلاص براحتك
بيري: شكرا يا طنط
سهام: العفو يا قلبي و تمشي هي و الباقي
عز: هنروح فين دلوقتي
ماهر: اي مكان يلا بينا
بيري: موده امسكي دول ثانية اعمل الكوتش
غيث: تعملي اي اصبري و ينزل هو
بيري: غيث لا لا مينفعش
غيث: مينفعش اي
بيري: مينفعش تنزل كده
غيث: لا ينفع انتي تنزل كده صح بس كده حلو و يقوم
بيري: شكرا
غيث: مفيش شكر بينا يلا وراهم و يمشوا
عند يمني كانت شايف غيث مبسوطة بتربيتها
يمني: شايفة فرحانين ازاي ربنا يخليهم لبعض
اسماء: يعني انتي مش زعلانة أنه نازل كده
يمني: زعلانة مين الهبلة اللي تكون زعلانة و ابنها راجل مخليش مراته تنزل وسط الناس دي كلها و نازل هو ده انا فخورة بيه
اسماء: تمام
****

 

 

عند شباب و البنات
:اتفضلوا يا جماعة احداث اوض نوم
غيث: ايوه أنا عايز احسن اوضة عندك تكون دهبي
بيري: اي دهبي دي
غيث: الله عشان ينور كده
بيري: بس يا حبيبي انا هشوف
غيث: حاضر ،بيري تختار اوضة
بيري: حلوة دي يا بنات
غيث: بنات اي أنا اللي هقعد فيها
بيري: حلوة دي يا بنات
رحاب: اه جدا
بيري:خلاص دي باذن الله
غيث: ماشي ماشي
عز: شوفي يا موده عايزة اي
موده: دي حلوة صح
عز: اه
موده: يبقي علي خير
ماهر: و انتي يا رحاب
رحاب: مفيش حاجة عجبني
ماهر: خلاص نروح نشوف محل تاني خلصوا انتوا يا شباب هنا بقي
عز: تمام علي خير هناخد دول يا باشا
:تمام يا فندم
****
ف المساء فيلا سليم ف الجينية
بيري: اه يا رجلي
موده: أنا تعبت اوي ده كله من اول مشوار طيب هعمل اي لما انزل اجيب هدومي
بيري: مش قادرة
زهراء: أنا اعيش ف ده كله كتير و لسه اعيش ف حياتي انا كمان
بيري: ده لسه فيه حاجات كتير
رحاب: هتنزلي يا موده تجيبي هدوم امت
موده: المفروض بكرة اه يا رجلي
بيري: اقرب مول و شوفي عايزة اي و نخلص
موده: باذن الله يلا بينا يا رحاب مش قادرة عايزة أنام

 

 

رحاب: يلا و يمشوا
بيري: اه يا رجلي لازم افراحنا كلها ف وقت واحد يعني
زهراء: النصيب يا بنتي نعمل اي
بيري: الخطوبة بتاعتك السبت الجاي
زهراء: اه باذن الله
بيري: علي خير يا حبيبتي
****
يمر ٣ ايام ما بين تجهيزات العرائس و تجهز خطوبة زهراء و حاتم و بين المدرسة اللي بقول مهملين فيها بسبب الافراح
*****
فيلا سليم
ف جناح عز و موده
موده: لا بص احنا ممكن نفركش كل حاجة اساسا
عز: بت اهدي
موده: كلمني كويس
عز: يا بنتي أنا قولتك حاجة أنا بقولك نعمل الفرح ف القاعة مش ف البيت زي ما كنتي عايزة
موده: انت عارف اني مش بتخانق عشان كده
عز: عشان اي
موده: انت مش عارف كمان
عز: يا نهارك يا عز أنا تعبت من الهرمونات دي
موده بعيط: تعبت مين
عز: هي فترة قمر ماشاء الله مالك يا حبيبتي
موده: أنا متوترة مفيش حاجة جهزت لحد دلوقتي
عز: ليه بس ما كله تمام
موده: لا لسه التوزيعات و لسه عايزة اجيب كام حاجة ولسه عايزة اجهز الحنة بتاعتي
عز: طيب اهدي و كل حاجة هتخلص و هتكون تمام
موده: بجد
عز: أه يا روحي بطلي عياط بقي
موده: الجناح كده كامل كله فاضل علي الفرش بس
عز: اه انتي جبتي كل حاجاتك صح
موده: اه فاضل كام حاجة كده
عز: تمام علي خير اي رايك نخرج انهاردة
موده: نروح فين
عز: اي مكان
موده: تمام يلا بينا
عز: يلا يا وصية الرسول
****

 

 

ف شقة غيث و بيري اخدوا الشقة اللي فوق صابر
غيث: بسم الله ماشاء الله
بيري: حلوة اوي فاضل العفش بس
غيث: علي خير باذن الله
بيري: ربنا يكملنا علي خير
غيث: يارب يا حبيبتي
بيري: حبك برص يلا ورايا ورانا حاجات كتير
غيث: يلا
*****
و يمر يومين تاني بدون احداث جديد غير اني الشباب و البنات زعلانين من موده علي التغير بتاعها و علي عدم سامع مشاكلهم و أنها بقيت مش بتروح المدرسة كتير و نيجي لليوم المنتظرة يوم خطوبة زهراء و حاتم الكل متجمع ف فيلا سليم و قاعدين ف الجنينة و البنات كلهم بالزي الشرعي و قاعدين كلهم العيلة بس
سليم: مبارك يا ولاد
زهراء: الله يبارك فيك يا جدو
سليم: تخلي بالك منها
حاتم: ف عيوني
رحاب: يلا يا باشا تلبس الشبكة
حاتم: امي تعال
هيام: حاضر و تروح عندهم و تلبس زهراء الشبكة
هيام: مبارك يا حبايبي مبارك
زهراء: الله يبارك فيكي
حاتم: الله يبارك فيكي يا امي و يبوس أيدها
هيام: ربنا يكمل فرحتكم علي خير يارب
الكل: يارب
غيث: باشا مبارك
حاتم: الله يبارك فيك يا غيث
موده: السكوت ده وحش تعالي يا زهراء هنروح هناك بعيد نرقص
حاتم: طيب ادخلوا جوا الفيلا
بيري: فكرة يلا بينا و يدخلوا كلهم
بيري: علوا الفرحة بزيادة

 

 

رحاب: لولولولولولوي
بيري: نسمع صوت السعادة
موده: عروستنا فوق العادي
رحاب: لولولولولولوي و يستمروا ف الفرح و السعادة لحد ما تخلص الخطوبة و كل واحد يروح بيته و يكون فاضل علي كتب كتاب رحاب و ماهر اسبوعين بس و بدوا تجهيزات ل كتب كتاب رحاب و ماهر و الكل مبسوط و فرحان بالافراح ماعدا الشلة عايزين موده معهم و بس كده اشوفكم ف بارت جديد و حكايات و احداث جديدة من معلمة من الصعيد اشوفكم علي خير

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معلمة من الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى