روايات

رواية ضحية زواج الفصل الثاني عشر 12 بقلم إسراء الاتربي

رواية ضحية زواج الفصل الثاني عشر 12 بقلم إسراء الاتربي

رواية ضحية زواج الجزء الثاني عشر

رواية ضحية زواج البارت الثاني عشر

رواية ضحية زواج الحلقة الثانية عشر

بيقرب منها وبيمسكها ويقطع جزء… م هدومها وشهد بتقاوم وبياخدها معاه ناحية العربيه وفجاءة بيطلع يونس.
يونس اخدها منه بغضب وفضل يلكم في لحد ما بيقطع النفس وبيقع ع الارض بص ل شهد اللي كانت بتترعش م الخوف.
يونس جذابها وراه م غير كلام راكبه العربيه وطلع ع القصر.
شهد ببكاء: يونس انا اسفه والله.. يونس قاطعها بحده.
يونس: ولا كلمه مش عايز اسمعلك صوت
بيوصله القصر وبينزل بيجرها… وراه وبيطلع الاوضه و اول ما بيدخل بيضربها بالقلم.
يونس بغضب: انتي ازاي تخرجي م ورايا انا مش قولت مفيش طلوع م هنا
شهد بدموع: انت بأي حق تمد ايدك عليا مش كفايه طلعت متجوز عايزاني اعمل اي مثلا انا مش فاكره اي حاجه مكنتش عارفه انا رايحه فين اوقات مبعرفش نفسي وبحس انك مش جوزي!

 

 

يونس بجنون: انتي عارفه كان ممكن يحصلك اي لو ملحقتكيش يا هانم
شهد: ياريتك ما لحقتني ولا رجعتني هنا تاني بعدت عني علشان تروحلها هي صح
يونس بيبصلها بعدم فهم: مين دي اللي روحتلها
شهد: مراتك يا يونس بيه
يونس بنفاذ صبر: يارب صبرني علشان انا خلاص هتجنن… يا بنتى انتى انا خرجت مرحتش لحد
شهد: مش فارق طلقني علشان انا مش هقعد مع واحد متجوز غيري
يونس حاول يتكلم بهدوء: شهد ممكن نتكلم بهدوء انا هفهمك…. انا و رنا مطلقين بس هي عايشه هنا علشان عندي منها طفل.
شهد: بس انا مش فاهمه حاجه و ازاي انا قبلت اتجوز واحد متجوز انا مش فاكره اي حاجه
يونس: الاحسن انك متسأليش ع اي حاجه قومي غيري هدومك وتعالي علشان ترتاحي
شهد بجمود: تمام اطلع بقا برا… مش عايزاك هنا
يونس: حاضر يا شهد قومي غيري هطمن عليكي وهخرج.
بتدخل شهد تاخد دوش… وبتغير هدومها ل برمودا قصيره وبتسيب شعرها المبلول مفرود و تطلع بيكون يونس قاعد ع السرير حاطط راسه بين ايديه بيفوق ع ايد شهد وهي بتهزه.
شهد: يونس مالك
يونس بيرفع عنيه وبيبصلها بيبلع ريقه بصعوبه م شكلها المغري بيقول بدون وعي: انتي جميله اوى يا شهد وشعرك يجنن
شهد بخبث قربت وكانت حابه تعذبه شويه وحوطت راقبته: و اي كمان يا يونس
يونس بيقرب زي المغيب وبيقبلها وبيبعد عنها بصعوبه وكان هيقرب منها تاني شهد بعدت م قدامه.
شهد: اطلع برا عايزه انام
يونس بيرجع لوعيه وبيلوم نفسه: حااضر انا خارج
……

 

 

مر اسبوع وف يوم جديد… بيكونه قاعدين بيفطره.
مالك: احم انا عايز فرحي ع زينه يكون بكرا وانا مجهز كل حاجه
: هو فعلا الفرح اتاجل كتير بس بكرا مش هنلحق يا مالك
مالك بسرعه: لا لا يا حج انا مجهز كل حاجه مفيش داعي نتاخر ع كدا
: خلاص يا بني تروح ل عمك وتقنعه بقا انا معنديش مانع
مالك: شهد انتي ممكن تيجي معايا وتتكلمي مع زينه احم وكمان تنزله تشتره الحاجات مع بعض
شهد بابتسامه: اكيد طبعا الف مبروك
يونس بيبصلها بغضب: هو انتي بتتكلمي م دماغك ولا انا قرطاس جوافه قدامك.
شهد بتجاهل: هاا يا مالك هنروح امتي
يونس بحده: انا بكلمك ومفيش خروج يا شهد
شهد بعناد: مش بمزاجك.
يونس وشهد بيمسكه ف بعض… وبيتخنقه وبيقطعهم صوت حسين بغضب.
: بسسسسس منك ليها اي هو انا مش قاعد
يونس: مش شايف بتتجاهل كلامي، ازاي!
شهد: لما تتكلم كويس هبقا ارد عليك
يونس بيقوم: انا ماشي يا شهد ومفيش خروج انتي فاهمه
بيطلع يونس وبتقوم شهد وراه: استني
يونس ببرود: عايزه اي
شهد: انا اسفه عارفه اني زودتها معاك شويه
يونس: برضو مش هتروحي
شهد بتقرب منه بخبث وبتطبع قبله ع خده بتفاجاء يونس بيها.
شهد: هااا كدا كويس
يونس بيبصلها ومبيتكلمش… وبيخرج وهي بتطلع بتغير هدومها وبتنزل بياخدها مالك وبيطلع.
…..

 

 

بيوصله عند زينه… وشهد بتطلع لها.
زينه بصدمه: نعم ده ازاي فرحي انا بكرا وع مالك!
شهد: ايوا يلااا بقا علشان الوقت ميضعش ع الفاضي
شهد مدتهاش فرصه تفكر… وسحبتها معاها ونزله كان مالك مستنيهم ف العربيه و اول ما زينه بتدخل العربيه بتبص ل مالك بقرف.
مالك: ولا كأني شايف حاجه علشان ملبسش وشك ده ف سقف العربيه
زينه بغضب: وانت تقدر اصلا وبعدين اي حكايه فرحنا اللي بكرا ده احنا مش نهينا الموضوع
مالك بخبث: تؤتؤ مفيش حاجه انتهت انتي مخلتنيش اكمل كلامي وبصراحه عندت اكتر
زينه: انت انسان مستفز اوى ربنا ع المفتري
مالك بضحك: يارب وع الظالم برضو
زينه بتبصله بقرف… وهو بيكمل طريقه وبيوصله المول وبيشتره حاجات كتير.
زينه: انت رايح فين ده محل مينفعش تدخله
مالك بخبث: ليه يا حرمي المصون
زينه بخجل: كدا مينفعش وخلاص
مالك بوقاحه: لا مانا هدخل اساعدك برضو
زينه: بقولك اي انزل اتزفت استني تحت لحد ما نيجي
مالك باستسلام: حاضر خلاص اهدي
بيدخله زينه و شهد… بيشتره لانج”يري.

 

 

زينه: هو مش انتي مزعله يونس اي رايك ف ده هيبقا حلو عليكي وصلحيه.
شهد بخجل: لا لا انا ملبسش الكلام ده
زينه: هو مش جوزك يختي اومال هتسيبي العقربه دي تاخده منك
شهد بتفكير: ايوا صح لا مستحيل اخلي يونس يروحلها
زينه: ايوا كدا عايزاكي بقا تدلعي عليه كدا
شهد: ايوا يعني اعمل اي
زينه: هقولك…. زينه بتقولها وبيشتره المطلوب وبينزله ل مالك.
……
ف القصر عند… رنا طلعت تلفونها وطلبت رقم.
رنا بشرر: انا عندي ليك اخبار جديدا
مجهول: هااا قولي
رنا: يونس اتجوز عليا مرات اخوه
مجهول بخبث: و دي حلوه ع كدا اقدر اكسر يونس بيها
رنا: انا هسلمها ليك باسرع وقت يونس شكله حاببها وانا مش هسمح بدا يحصل
مجهول: وانا مستني كدا انتي تعجبيني.

 

 

…..
تاني يوم بليل… بيتعمل فرح زينه ومالك والكل بيكون موجود.
شهد كانت واقفه لوحدها… لاقيت حد بيسحبها وبيحط ايده ع بؤقها وبيخرج برا القاعه.
شهد بصوت مكتوم: انت مين اوعي كدا!
: اي يا حلوه مش فاكراني ولا اي….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحية زواج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!