روايات

رواية عذاب الفصل الأول 1 بقلم مجهول

رواية عذاب الفصل الأول 1 بقلم مجهول

رواية عذاب الجزء الأول

رواية عذاب البارت الأول

رواية عذاب
رواية عذاب

رواية عذاب الحلقة الأولى

. عمرى ما كنت اتخيل أن يحصلي مصيبة زي دى فى حياتى

أنا اسمى ندى عندى ٢٥سنة قصتى غريبه شوية زي اللى بتشوفوها فى الافلام الموضوع كان? من سنتين لكن أنا قررت احكيه ليكم

من حوالى6 سنين كنت بحلم ادخل الجامعة اللى بحبها وبالفعل اجتهدت فى الثانوية ودخلت كلية الاعلام اللى بحلم بيها وهناك قابلت ادم؟

من أول ما شوفته اتشدتله من أسلوبه مع كل زمايلنا ادم كان عميد- لكن كان بيعاملنا كان اصحابه يمكن علشان هو متخرج من سنه و سننا كان قريب منه… بدأت اتحجج علشان اكلمه كنت بسأله أن مش فاهمة حاجه فى المحاضرة… وهو اهتمامه بدأ يزيد بيه يوم عن التانى

– مكنتش بعدى يوم غير واكلمة وفى يوم كنت فى الجامعة والمحاضرة بتاعته خلصت والكل خرج وما فضلش غير أنا وهو وفجأه عنده علية

⇐ استنى يا ندى عايز اتكلم معاكى شوية

خير يادكتور أدم

⇐ ندى أنا بحبك وبصراحة مكنش عندى الجرأة اقولك طول الايام اللى فاتت دي لكن مش قادر اسكت اكتر من كده هو أنا ممكن أجي أتقدملك و تاخديللى معاد

.. الفرحة مكانتش سيعاني معقول اختارني أنا من بين البنات كلها روحت البيت وأنا مبسوطه جداً وحكيت لبابا وماما وأختى أهى كانوا فرحانين من فرحتي وبابا قال خليهم يجو يوم الجمعة

فرحت جدا و كلمت ادم الي قال بخنقه=لازم يعني اهلي يجو

طبعا يا ادم مش جاين تقرأ فاتحه هو أنت مش فاتحتهم في الموضوع

=طبعا قولتلهم ومرحبين جدآ بالموضوع انا بس فكرت يعني أن الاول اجي لوحدي

ما تقلقش يا ادم اهلي بيثقوا فيه وعارفين ان لا يمكن اختار غلط

قعدنا نتكلم طول الليل وكنت فرحانه لدرجه ان مروحتش الكليه الاسبوع ده كله كنت بجهز نفسي علشان لما يجي ادم نضفنا البيت

وادم جي هو وابوه واخوه طلعت سلمت عليهم بس قعدت مضايقه ان مامته ما جتش وهو لاحظ كده طلع البلكونه وانا طلعت وراه

=مالك

..هو مامتك مش جات ليه هي مش موافقه

=ما تكبريش الموضوع يا ندي هي تعبت علشان كده مش جات وقالت هي عايزه تشوفك في بيتنا ولو رفضتي هتزعل جامد

..هشوف ماما وارد عليك

بعد ساعتين قارينا الفاتحه وادم وشي هو وأهله دخلت اوضتي وماما دخلت ورايه=مالك يا حبيبتي زعلانه ليه

..مفيش يا ماما انا زعلت لما ام ادم ما جتش وهو وضحلي الموضوع …وهي عايزه تشوفني

=وماله يا حبيبتي يمكن ست كبيره ومقدرتش تيجي وباين عليهم عيله محترمه وكفايه انهم دخلو البيت من بابه

اقتنعت بكلام مامت و كلمت ادم وقلتله ان ماما وافقت سكت شويه وبعد كده قال انه هيعدي عليه بكره

صحيت الصبح وجهزت علشان اقابل حماتي وادم وصل ولقيته تحت البيت ونزلتله لقيته ساكت مش ادم اللي اعرفه

=مالك يا ادم ساكت لي

..مفيش تعبان شويه

=هو الطريق طويل ليه انا حاسه ان لينا ساعتين ماشين هو بيتكم فين بالظبط

..شويه هتعرفي

ندي ثلاث ساعات ووصلنا لقيته بيت قديم المهجور قلبي اتقبض من منظره طلعنا السلم الطويل اللي قدام البيت ومنظره ومنظر البيت يخوف قعدني ادم في الصالون لقيت مامته خرجت من جوه وباين عليها انها مش تعبانه خالص وكمان صغيره مش كبيره

قالت بابتسامه خفيفه=اهلا يا ندي فرحت اني شوفتك

قالت بغضب باين علي وشها=ادم عيناك

دخل معاها وانا كنت سامعه صوت خناقهم العالي عملت نفسي عايزه اشرب وقربت من الباب وسمعت اللي خلاني اوقف بصدمن

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب)

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!