روايات

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2 الفصل الثالث 3 بقلم جنى جميل

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2 الفصل الثالث 3 بقلم جنى جميل

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2 الجزء الثالث

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2 البارت الثالث

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2
رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2 الحلقة الثالثة

مليكه قالت : عيلة الهواري هيجوا قصري و هيفضلوا فيه

الياس : انتي بتقولي ايه و اصلا يفضلوا ليه انتي تجننتي يا مليكه

مليكه بغضب : احترم نفسك يا الياس انت بتكلم الملكه و مش اي حد هي كلمه و هتتنفذ و طبعا كل حاجه و ليها سبب يا الياس

الياس بغضب أشد : مليييكه فوووقي انتي بتقولي حاجه مش معقوله

مليكه ببرود : جهز القصر بكرا هيكونوا موجودين

الياس : طيب حتى قوليلي سبب جيتهم

مليكه : احمد طلب مني انهم يجوا عندي عشان قصرهم هيترمم

الياس : حاضر يا مليكه

مشي الياس للغرفه بتاعتو و هو زعلان من مليكه اوي مليكه مشيت للغرفه بتاعتها و بعد شويه كدا خرجت من غرفتها و مشيت ل غرفة الياس و خبطت الباب الياس قال : مين

مليكه : انا يا الياس

الياس : ادخلي يا ملكه

مليكه عرفت انو زعلان اوي من كلمة ملكه دي دا عمرو ما قالهالها الا لما يكونوا بالشركه

مليكه دخلت و قالت و هي بتقرب منو و بتقعد جنبو على السرير : زعلان يا الياس

الياس مردش

مليكه : خود ياض هو انت زعلان بجد

الياس برضو مردش مليكه : واللهي لو مردتش مخصوم منك شهر

الياس بخضه : شهر كااااامل يا مفتريه

مليكه : ااه شهر

الياس : طب اهو عايزه ايه

مليكه : متزعلش يا الياسو

الياس بغضب : انتي يا بت خودي هنا الياسو ايه تعرفي اني بكره الدلع دا

مليكه : طب الياسو الياسو الياسو

الياس جري وراها بالشبشب و قال : خودي يا بت تعالي هنا

كان بيجري وراها و هو بيضحك و هي بتضحك بشده برضو

( مليكه شخصيتها قويه اه بس هي جنب اخوها زي الطفله هي كانت بتضحك مع أي حد عادي بس تغيرت جنب اخوها حاجه تانيه خالص)

عند قصر الهواري…….

جبل بصدمه : انت بتقول ايييه يا بابا

احمد ببرود : زي م سمعت هنسافر ل قصر ملكة الاقتصاد و هي موافقه

( ملاحظه الكل ميعرفش مين هي ملكة الاقتصاد)

جبل : طيييب ليييه منحنى عندنا قصرنا

احمد : قصرنا هيترمم حاجه تانيه

جبل باستسلام : خلاص حضروا شنطكم

مشي الكل و حضروا شنطهم و مشي جبل الغرفه بتاعتو حضر شنطتو و نام

عند رنيم و حسام……..

رنيم و هي بتقول ل حسام : حسام يا ترى مين الملكه دي

حسام : معرفش واللهي انا سامع عنها كتير بس ولا مره خرجت ف الصحافه او بينت وشها

رنيم : عندي فضول اشوفها

حسام : و حتى انا و يلا نامي

رنيم طيب

نام حسام جنب رنيم

عند هشام و تسنيم

تسنيم : هشام بكرا قبل م نروح عايزه امشي للدكتور

هشام : بس يا تسنيم

تسنيم بمقاطعه : ارجوك يا هشام

هشام باستسلام : خلاص يا حبيبتي بكرا هنمشي للدكتور قبل م نروح و يلا نامي

تسنيم بحزن : حاضر

تاني يوم الصبح…….

صحي جبل لقى سلمى نايمه جنبو

جبل بغضب ناري : الف مره اقولك متناميش جنبي انتي معدومة الكرامه يا بت انتي ولا ايه

سلمى بدلع و هي بتقرب منو اكتر : يعني منامش جنب جوزي حبيبي

جبل بقرف و هو بيزقها : هدخل الحمام اخرج مشوفش خلقتك هناااا مفهوم

دخل جبل الحمام و خرج ملقاش سلمى تنهد و غير ملابسو نزل جبل تحت لقى الكل و لقى تسنيم و هشام ماشيين و بيقولوا انهم ماشيين للدكتور و هيرجعوا و يمشوا سوى بس قال الجد : لا مش هتمشوا امشوا للدكتور لما نروح هناك

هشام باستسلام : خلاص يا جدو

تسنيم زعلت بس مبينتش دا و فعلا مشيوا بالطياره و بعد ساعات وصلوا المطار و تحركوا ل قصر الملكه و بعد م وصلوا انبهروا من جمال القصر دا كان جميل اوي و كبير جداا خبطوا على الباب و فتحت الخدامه و سمحتلهم بالدخول كان القصر جميل جدا و كبير اوي و مشيت الخدامه ل غرفة مليكه و خبطت مليكه قالت : اتفضل

دخلت الخدامه و قالت : عيلة الهوارى وصلوا يا فندم

مليكه ببرود : اخرجي انا شوي و جايه

خرجت الخدامه و مليكه تقلبت نضرتها للخوف و التوتر بعد كل السنين دي حتشوفوا و ف ايد بنت تانيه خانتها دمعه نزلت على خدها دخل عليها الياس و مسحت دمعتها بسرعه

الياس : بتعيطي يا مليكه

مليكه : لا يا الياس

الياس : طيب

الياس اكتر حد بيفهم مليكه و خدها الياس بين ايدو و نزلوا………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى