روايات

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل الثلاثون 30 بقلم آيات عبدالرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل الثلاثون 30 بقلم آيات عبدالرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد البارت الثلاثون

رواية عشقت أمير الصعيد الجزء الثلاثون

رواية عشقت أمير الصعيد
رواية عشقت أمير الصعيد

رواية عشقت أمير الصعيد الحلقة الثلاثون

بدر:هتدخلي عادي ولا كإن حاجه حصلت وهتحطى الم”نوم ده ليهم كلهم في الاكل وتاخدى الواد الصغير لما تتأكدى ان هما ناموا وتجيبيه هنا ذى ما قت”لوا ولدى يونس بد”م بارد لازم اذ”بح ابنهم كيف الفروج وجدام عنيهم
-حاضر يا سيتى
بتروح البيت عادى وبتدخل المطبخ تجهز العشاء وبتحط المنوم وكل اللي في البيت بيااكلوا وبيناموا وبيتم خط”ف مالك الصغير الطفل اللي لسه ماكملش سنه ونص
بدر بشر:تعجبينى ياب”ت حلاوتك عندى كبيره جوى جوى ودخلت اوضتها وجابت سلسله ذهب وهادت بيها الخا”طفه
اللي هى واحده من اللي شغا”لين في بيت امير
بعد كام ساعه كده الكل بيبدء يفوق بيلاقوا نفسهم لسه على السفره اكيد اللي حط المن”وم ده كان قصده ياخد حاجه من البيت بس ما يعرفوش ان هما اخدوا مالك الصغير كل حاجه موجوده ما عدا مالك اللي لقوا علي سريره ورقه مكتوب فيها
(ر”اس ولدك بر”اس ولدى)
رضوى ببكاء:قصدهم ايه
امير:مفيش غيرها
مصطفي:قصدك مين
امير:بدر
رضوى:بدر مين
امير:والدة يونس

 

 

 

رضوى:وهى مالها بإبنى
امير:ثأر يونس هى فاكره ان انا اللي قت”لته
رضوى بصراخ:لا يا امير انا عايزه ابني هات لي ابني ارجوك
امير بعصبيه:اهدى يا رضوى عشان اعرف
افكر
رضوى:ودى محتاجه تفكير خلاص هيق”تلوه وانت السبب عارف لو مالك حصل ليه حاجه هيبقي ذنبه في رقب”تك
امير بصوت عالي:رضوى اهدى واخر”سي خالص عشان اشوف حل في المص”يبه دى
رضوى:مصيبه مصيبه ليم”وتوه
امير فتح تليفونه:ايوه يا رامى وخد التليفون وطلع برا
امير خد قوه وراحوا على بيت بدر ورامى معاهم كان خايف تكون امه اللي عملت كده ويشوفها بالكلب”شات
لكن اول ما وصلوا والقوه معاهم كانت الصدمه ان بدر قاعده مكانها وبتطبخ وفاتحه تليفزيونها
امير:اقلبوا البيت ده حته حته
بدر:هو في ايه يا ابن ميرال بتف”تشوا داري ليه

 

 

 

امير: لو قولتى اسمها تانى هق”طع ليكى لس”انك فاهمه
بدر:امممم وانت يا واد بط”نى سايبهم يفت”شوا دارك وانت واقف كيف الحر”مه في وسطيهم كده
ضابط:مفيش حاجه يا فندم
امير بشر:ابنى فين
بدر:وابنك هيعمل ايه عندى يا امير
امير بنفاذ صبر:انطقي
بدر بخضه:جولت ليك مش عندى
امير:اقسم بالله يابدر لو اب”نى طلع عندك لهي”كون اخر يوم في عم؛رك كله لحظة ما اطلعه من بيتك قبل ما اطلع هاخد رو”حك في ايدى
وبعد امير والقوه ما بتمشي
بدر:ما تخا”فش يا امير هيبات في حضنك النهارده بس وهو مق”تول
وبتفتح باب في الارض وتنزل منه ومعاها سكينه وبتبص للطفل الصغير بكر”ه وبتقوله
لازم احر”ق قلبك عليه يا ابن ميرال واط”في نار قلبي بدم صغيرك

 

 

 

بيمر يوم واتنين وثلاثه وشهر والطفل الصغير مفقود ورضوى حط”يت الذنب عند امير هو السبب طول الوقت مش بتقول ليه غير كده ومفيش دليل على بدر طب والرساله اللي بعتاها
مش هى اللي كتباها هى مش متعلمه اصلا تمام
مر الوقت ده كله وامير منهار بس بيمثل القوه
ورضوى بقيت ضعي”فه جدا وطول الوقت بتلوم امير علي فقد”انها لصغيرها
وفي ساعه من ساعات الليل الهادئه الباب خبط
بيفتح الجد بيلاقي صندوق وعليه رساله مكتوب عليها
الي امير
الجد بينادى الكل والكل بينزل وامير بيفتح الصندوق وبيلاقي فيه حاجه كفيله تخليه. مش بس ينهار دا ممكن يم”وت فيها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت أمير الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!