روايات

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل الثالث عشر 13 بقلم اسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل الثالث عشر 13 بقلم اسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي البارت الثالث عشر

رواية عشقت جحيمي الابدي الجزء الثالث عشر

رواية عشقت جحيمي الابدي
رواية عشقت جحيمي الابدي

رواية عشقت جحيمي الابدي الحلقة الثالثة عشر

رجع هارون البيت ودخل لي فجر لاقها قاعده علي الفراش
قال هارون قومي البسي عشان هنتصور مع بعض….
بصت ليه فجر بضيق وقالت هنتصور ليه….
عشان الناس تعرف اني اتجوزتك…..
فجر بسخرية ومش خايف الناس تقول صغيرة عليك ومش
خايف من اهلك ولا اي بصلها هارون بضيق وقال انا
مبخافش من حد وبعدين هما 10 سنين الي بنا وانا مش
هكتب اني متجوز عيلة صغيرة متخافيش… والبسي بسرعه
عشان خبيرة التجميل علي وصول خرج هارون وبعد شوية
وصلت خبيرة التجميل ومعاها حقيبتها وقالت بابتسامه
اتفضلي يا مدام فجر بدات عملها ووضع ادوات التجميل علي
وجه فجر ببراعه وعملت ليها ميكب سيمبل وقامت بلف
شعرها الي كعكه عالية وتزينها بدبوس للشعر الكريستالي
وانتهت الميكب ارتيست وقالت لها بابتسامه مشاء الله طالعه
قمر جدا يا مدام فجر يلا انا همشي انا وحضرتك البسي
الفستان خرجت الميكب ارتيست وقفلت فجر الباب خلفها
ونظرت لنفسها في المراة بحزن فهي تشعر بالوحدة هي
تحتاج لي ولدتها وحتي انها فقدت حلم ان تتزوج وتعيش
قصه حب مثل اي فتاه كانت ترسم في خيالها قصه الحب
الذي تتمناها ولكن هي الان تزوجت من هارون ذلك القاسي
وفقدت اهلها وولدها اتخلي عنها ولم تستطيع مواجهتهم
كانت تتمني بوجود احد بجانبها نزلت الدموع غصب عنها
مسكت المنديل ومسحت دموعها لكي لا يخرب المكياج
ولبست الفستان وكان من اللون الابيض ولبست العقد الذي
كان من الالماس ولبست حذائها ذات الكعب العالي وخرجت
ليهم كان هارون ينتظرها واندهش من مظهرها الخلاب
فكانت تشبه الاميرات بل مثل الاميرة بحق من شدة جمالها
قالت فجر هنتصور فين انتبه هارون لها وقال اه هنتصور برا
مشيت فجر وخطت خطوة لي قدام ولكنها اتفاجئت لما
مسك هارون ايديها وخرجو سوا كانت فجر تحس انها تريد
البكاء وتلعن اليوم الذي جمعها بة فهي لا تريد تلك كل
الاشياء المزيفة التي تراها حتي مجبرة ترسم السعادة
المزيفة علي وجهها بدا الفوتوغرافر يعطي لهم الملاحظات
ولكن فجر لم تهتم بص ليها هارون وقال افردي وشك ردت
بفتور حاضر لاحظ هارون لامعه عنيها والدموع محبوسه
فيهم وقال اعتبري نفسك بتحبيني لحد ما نتصور ونخلص
بصت ليه فجر بدهشه فهو حتي يستطيع رسم مشاعر مزيفه
وابتسمت علي ذلك بسخرية وانتهو من التصوير سابتهم فجر
ودخلت عشان تبدل ملابسها فهي لا تطيق اي شيى منهم
خلعت فستانها والحذاء وذلك العقد وقامت بفك شعرها
ورمت كل حاجه علي الارض وارتديت ملابسها وقعدت علي
الارض لتبداء بالبكاء فلم تستطيع حبس دموعها اكتر من
ذلك دخل هارون ووجدها علي تلك الحاله تظاهر بعدم
الاهتمام وقال بتعيطي لية… رفعت فجر عيونها وبصت ليه
وقالت عادي متشغلش بالك مفيش حاجه بص هارون لي
الفستان والعقد وقال ماشي.. وخرج قفلت فجر الباب خلفه
لم يعلم لما كان يشعر بالضيق والشعور بالذنب يملاء قلبه
دخل اوضته وقعد فيها وفضل يفتكر منظرها وهي بتبكي
وحانيه علي الارض قام من مكانه ودخلت اوضتها لاقها
نايمه علي الفراش قرب منها وكان جبنها يتعرق بشده
تحسس حرارة جسدها ولاقها مرتفعه بشدة وكانت هي تهزي
ببعض الكلمات الغير مفهومه بنسبة لهو حس بقلق فقلبه
عليها واتصل بالدكتور وقعد جنبها وحس بالندم خرج عشان
يفتح لدكتور ودخل معاه فحصها الدكتور وقال حرارتها
مرتفعه جدا انا ادتها خافض للحرارة بس لازم كمدات ولو
حرارتها منزلتش يبقا الافضل شاور بارد عشان درجه حرارتها
تنزل تنهد هارون بخوف وقال طب هي كويسة يعني رد
الدكتور عليه اها متقلقش هي الحرارة هتنزل وهتبقا كويسه
خرج مع الدكتور وبعد كده راح المطبخ وجاب مياه متلجه
وخد طبق ودخل الاوضه وقعد بجانبها وفضل يفعل ليها
الكمدات الباردة ويستمع الي الكلمات التي تتفوة بها فهي
ذكرت الكثير من الاحداث الذي مرت بها تحسس جبنها
وحس ان الحرارة انخفضت انحني علي شفت”يها وقب”لها
وبعد عنها وقال متخافيش يا حبيبتي ابتدت فجر تصحا
وقالت بخفوت ووهن فارس…. حس هارون بالغضب فلما
تذكر اسمه ولكن تحكم في غضبه فهي الان ليست بحاله
تسمح لها بمواجهه غضبه وقام من مكانه فقد شعر بالاختناق
فتحت فجر عيونها ببطء وقالت هارون قعد بجانبها مرة
اخري وقال بقلق تعبانه… اممممم رتب علي يدها وقال لو
تقدري تقومي تاخدي شاور يبقي احسن…
مش قادرو اتحرك اصلا من مكاني….
تحسس جبنها مرة اخري وقال الحرارة مش راضيه تنزل..
غمضت عيونها بتعب وقالت مش مهم روح انت نام انا
كويسة بص لها واتجه اليها ووضع يده اسفل ركبتيها وحملها
فتحت عيونها بضيق لو سمحت سيبني دخل بيها الي
المرحاض ووضعها علي طرف البانيو قعدت وفتح صنبور
المياه كانت فجر حاسه بخمول جسدها وثقل عينيها وقالت
بوهن انا مش عايزة والله انا تعبانه سيبني ونبي جث امامها
وقال مش هعملك حاجه متخافيش بس الحرارة جسمك
تنزل عشان غلط هزت راسها بوهن وقالت طيب ممكن تخرج
تنهد هارون وقال طيب يا فجر بس لو تعبتي نادي عليا خرج
هارون ينتظرها بالخارج خلعت فجر ملابسها ونزلت في
البانيو شعرت بثقل عينيها والصداع الذي تملك راسها بالكامل
قلق هارون عليها فهي بقالها نص ساعه بالداخل دخل ليها
واتصدم لما لاقها سقطت اسفل المياة تنهد بضيق فهي من
اثرت علي تركها حملها ووضعها علي الفراش برفق وجاب
المنشفه لكي يجفف جسدها ووضع عليها الغطاء وقام
ليحضر لها ملابس ولبسها ليها ووضع قبله خفيفه علي
شفتيها ونام بجانبها…..
وصلت ريم الي احدي الفنادق وحجزت غرفه وصعدو اليها
هي ونور لكي يستطيعو الحديث كان هذا طلب نور…
قالت نور انا عارفه انك مستغربة بس انا قت”لت معاذ..
هنا ريم برقت بصدمه وفتحت عيونها علي وسعهم وقالت قتلتي معاذ ازاي… هنا بدات نور تبكي بشده وحرقه وتذكرت ما حدث معها وقالت هما خطفوني وانا رايحه الكلية والي اسمه معاذ ده اعتدي عليا وضربني….
كانت نور جالسه مكبلة الايدين ودموعها تغرق وجهها دخل عليها معاذ وجث علي ركبتية لكي يصبح امامها مباشرة وقال مكنتش اعرف انك حلوة اوي كده كدا الصراحه بصقت نور عليه وقالت بقرف منه مش عيب لما تخطف بنت مد معاذ يدية يتحس”س جسدها وقال اممم فعلا عيب اوي قام وقفل الباب الاوضه ووضع تلك الكاميرا امام الفراش وجيبها من شعرها لتقف بالم شديد ودفعها علي الفراش وقام باغت”صابها وبعد ان انتهي سابها ومشي ظلت هي تبكي بحزن علي انتهاك شرفها بتلك الطريقه البشعه…..
تعاطفت ريم معاها بحزن ونزلت دموعها وقالت طب وبعد كدا عملتي اية…..؟؟؟
عدا اليوم بظبط وكانت الفضيحه اتنشرب في البلد وانا عرفت لما فتحت تليفوني وطبعا عرفت ان كدا اهلي خلاص اتخلو عني فضلت افكر كتير وقولت لازم اخد حقي من معاذ فضلت مستنية اني يجي وفعلا جه بس حاول يعتدي عليا تاني بس المرة دي فكني وجريت منه وخدت سكي”نه من المطبخ واول ما قرب مني حطيت الس”كينه في رقبته ودبح”ته لما شوفتو بيطلع فالروح وبيفرفر قدامي كنت فرحانه اوي حسيت اني لو اقدر اقت”له بدل المرة كنت عملتها بس بعدها خدت السك”ينة وقطعت شرايين ايدي…..
وهنا ريم اتصدمت صدمه اكبر وقالتلها ايه ازاي كنتي هتقتلي نفسك طب ازاي انتي دلوقتي معايا ومين انقذك ازاي محثبردش يعرف….
انا لما حاولت اقت”ل نفسي ووقعت جمب معاذ استسلم للموت بعدها محستش بحاجه تاني غير وانا بفتح عيوني جوة اوضه فالمستشفي ومعرفش مين الي انقذني ودخل البيت ازاي وملقتش حد معايا فالمستشفي لما سالت قالولي انهم لاقوني علي باب المستشفي ومشفوش مين الي جابني استنيت لحد ما بقيت كويسة وهربت من المستشفي من غير ما حد يشوفني اراقب البيت من بعيد عرفت انهم خلاص اعتبروني مت واتخلو عني مفكروش يدورو عليا اذا كنت عايشه او ميتة وفضلت مستنية لحد ما لقيتك خارجه عشان مفيش غيرك الي هيقدر يساعدني يا ريم…..
ريم بتسائل طب انا اقدر اساعدك ازاي….؟
مش معاذ بس هو الجاني انا لازم اخد حقي منهم كلهم ومن اهلي اللي اتخلو عني ورموني للكلاب وكان كل اللي همهم سمعتهم وشرفهم… وانا مفرقتش معاهم كاني كلبة مش بنتهم
تنهدت ريم بحزن وقالت ناوية علي اية يا نور……؟
نور بغل هنتقم من هارون وزين الشهاوي وكل واحد لي دور وانا هقولك هتساعديني ازاي… المهم انتي معايا ولا………..
شعرت ريم بنشوة الانتقام فهي تريد قت”ل تلك العائلة التي قتل”ت والدها واخذت منها صديقتها فجر…. وقالت معاكي
ابتسمت نور بانتصار فالان هي علي اعتاب استرداد حقها
وقالت……………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت جحيمي الابدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!