روايات

رواية عشقت حورية الفصل التاسع 9 بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية الفصل التاسع 9 بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية الجزء التاسع

رواية عشقت حورية البارت التاسع

رواية عشقت حورية الحلقة التاسعة

جاسر كان في الحمام بياخد شاور وكان بيكلم نفسه بفخر / اه ..شكلي مبسوط اوي .. طب ما هو حقي اتبسط برضو مش أنا عريس جديد .
_ وبدأ يعاتب نفسه /أيوة يا جاسر بس انت عارف كويس اوي من جواك انها مش بتحبك و مستحيل تحبك و يمكن تكون متعلقة بحد غيرك علشان كدة رفضاك ..
جاسر رفض الفكرة من دماغه و اتعصب اوي من تفكيره
جاسر بعصبية / لا هي مكنتشي رفضاني و هي في حضني و بعدين مش جاسر الفيومي اللي حد ياخد منه حاجة هو عايزها و بقت بتاعته خلاص .. ولو حكمت هقتلها قبل ما تفكر تروح لغيري هقتلها …
و لف الفوطة حوالين وسطه و كان عاري الصدر و قرر يخرج من الحمام و فعلا خرج وللاسف كانت الصدمة ….
جاسر اتفاجاه بحياه ماسكة السكينة و بتجري عليه و كانت عايزة تدخل السكينة في قلبه بس جاسر حاول يمسك منها السكينة بس هي كانت منهارة اوي و مش شايفة هي بتعمل ايه ..
جاسر بعصبية/ ابعدي .. سيبي الزفتة دي و الا
حياه قطعته في الكلام بحرقة / لا مش هسيبك . أنا لازم اموتك زي ما موت عيلتي كلها .. وجاي تتجوزني علشان تكسرني و تهيني …لاااااا

 

 

جاسر / ايه الهبل ده .. سيبي السكينة و بطلي جنان يا حياه
وفي اللحظة دي حياه حياه عورته في بطنه جامد بالسكينة
جاسر / اعاا ومسك بطنه مكان الجرح
في اللحظة دي الدم ملئ ايد حياه فرمت السكينة من ايديها و صوتت جامد من الخضة و جاسر بصلها بعصبية و عنف
و ضربها بالقلم جامد اوي لدرجة أنها وقعت علي الارض من شده القلم
وجاسر دخل الحمام يحاول يشوف اي حاجة يعقم بيها الجرح و لقه أن الجرح مكنشي محتاج خياطة و فعلا عقم الجرح بس كان حاسس ان جسمه كله سخن و تعبان
بس رفض فكرة تعبه دي و راح عند حياه و هو في قمة غضبه
وعمل ….
__________________________
في مكتب اسد .
وفجاه جيه تليفون لاسد ..
اسد مسك تليفونه بحدة / الووو. مين معايا
اسد بخضة ايه بتقول أيه ..طب انا جاي حالا سلام
حسن اتفاجاه من ملامح وش اسد / مالك يا ابني وشك قلب فاجأه كدة ليه ..مين اللي كان بيتكلم في التليفون
وفاجاه اسد بدون ما يتكلم ولا كلمة اخد مفاتيح عربيته وجري خارج الشركة وحسن جري وراه وهو مكنشي فاهم اي الحكاية وفعلا ركبوا عربية اسد هما الاتنين وراحوا الفيلا
واول ما وصلوا الفيلا اسد طلع يجري لاوضة جميلة
واتفاجاه انها قاعدة علي السرير بتعيط و جدته جنبها بتواسيهااا
عليا بستغراب / خلاص يا حبيبتي حصل خير .. مالوش لازمة العياط ده كله… كدة انت هتتعبي يا بنتي وهتصدعي علي الفاضي
اسد بخووف جري عليها وحضنها / ايه حصل يا جميلة …في حد عملك حاجة..مراد قربلك أو ضايقك حتي
مراد من وراه بستغراب / الله وليه الغلط ده يا عم انت وهرقبلها ليه يعني . بعدين ما براحة علي نفسك كدة اومال لو مكنتش انا اللي مكلمك اصلا وقايلك مراتك بتعيط ومنهارة
اسد بصله واتكلم بعصبية / اومال مين زعلهاا …اتكلمي يا جميلة وقوليلي مين زعلك فيهم وانا والله ما هسكتله مهما يكون مين

 

 

عليا استغربت نبرة التهديد اللي في صوته وكلامه / اي الطريقة دي يا اسد . اهدي يا حبيبي مافيش حد زعلها خالص ..وبعدين من امتي وانت اسلوبك فيه الهجوووم ده ومنغير حتي ما تفهم ايه اللي حصل
اسد بخوف واضح / اومال عايزاني اعمل ايه يا جدتي وأنا شايف مراتي منهارة كدة من العياط
وبص لجميلة وقالها بحدة / اتكلمي يا جميلة مين هنا زعلك أو حتي كلمك .. ومبقاش اسد العقاد لو مجبتش حقك
مراد بتريقة / سلطااان يا اسد .يلا بقي روح اتخانق معاه يكشي يقلب عليك و يعضك ونبقي خلصنا من قرفك…
واتكلم بصوت عالي / يعني ياربي كنت مستحمله هو بالعافية براخمته و عصبيته و يقوم يتجوز واحد ارخم منه ياخوفي لو خلفه عيال ..اففففف
وخرج وساب الاوضة كلها ..
حسن كام واقف مصدووم من كلام مراد
حسن بدهشة / لا ثواني معلشي هو كل فيلم الاكشن اللي حصل من شوية ده علشان خاطر سلطان.. علشان خاطر كلب .. يا نهاركوا اسوود ده انا سايب الشغل يضرب يقلب . ولا الحمار ده اللي كان بيسوق و كان هيعمل بينا حادثة يجي الف مرة ..
عليا بضحك/ تخيل يا حسن .. كل الفيلم ده علشان كلب عموما حصل خير .اقعد مع مراتك يا اسد علشان تهدي شوية وبعدها ابقي اطلع راضي مراد بكلمتين و بطل اندفاعك ده ..يلا يا حسن نطلع احنا
وفعلا خرج حسن وعليا برا الاوضة ..
اسد بص لحور وحاول يتصنع الحدة / بقي كدة ينفع خلتيني زي العيل الصغير قدامهم ..وبسبب اي بسبب حتة كلب ..انت عبيطة يا جميلة حرام عليكي شكلي بقي زي الزفت
حور بصتله بستنكار ومردتشي عليه ..
اسد اتعصب اووي / ..علفكرة انا بكلمك انت عبيطة. ولا ايه …جميلة ردي عليا
جميلة عملت نفسها مش سمعاه وقامت من السرير واتحركت تشغل التليفزيون …
اسد اتنرفز اوي ومسكها من ايديها جامد / كام مرة قولتلك لما اكون بكلمك اوعي تسيبيني وتمشي ..وبعدين ايه الوش الخشب ده ..هو انا عملتك ايه يعني
جميلة حاولت تشد ايديها منه بالعافية و اسد لما شافها بتعافر كدة ساب ايديها علطوول …/ اهو اديني سبتك لما اشوف ايه اخرتها معاكي بقي يا ست زفتة
جميلة بصتله بصدمة لكنها مردتشي برضو عليه راحت جابت ورقة وقلم وكتبتله /انا مش بكلمك اصلا ولا نسيت انت عملت ايه النهاردة الصبح ..
اسد اول ما شاف الكلام المكتوب اتغاظ اوي / اعااا بتعقبيتي يعني . انت هبلة يا جميلة. ولا ايه
طب علفكرة بقي مهما عملتي برضو مش هعتذرلك
وعلفكرة انا اصلا غلطااان اني خفت عليكي وجيت اشوفك…

 

 

وخرج من الاوضة وهو في قمة غضبه ونزل الجنينة ولقه حسن ومراد ..
________________________بقلم✍️ يوستينا سامي
في الجنينة .
مراد اول ما شافه اتكلم بخنقة / انا قايم يا حسن ..احسن في ناس هنا مش طايق حتي اشوفها ..
اسد بحدة / لا ياض وانا اللي ميت في دباديبك مش كدة
ده لو عليا امشي من البيت ده من بدري و ارتاح من شكلك
مراد بستظراف / اوعي يا عم من طريقي .. انا مش عايز اتخانق معاك دلوقتي ماليش مزاج ..خليها لما ارجع وبص
ناحية اخوه
مراد/ حسن انا رايح الشركة هتيجي معايا ولا هتقف مع الاستاذ المعقد .
حسن بضحك / لا انا جاي معاك اكيد ..انا ورايا شغل كتير متعطل بسبب الأستاذ ومراته ..
اسد / يسلام ..طب يلا انا جاي معاكم اصلا الشركة .
مراد بتريقة / لا يا راجل وليه بس متخليك جمب مراتك حارس الشخصي بتاعها ..احسن سلطان يطلعلها تاني
اسد ببرود / ماشي يا خفة .. عموما مراتي كدة كدة مش هتنزل الجنينة تاني بعد ما شافت سلطان اصلا .. يلا بينا
وفعلا راحوا كلهم الشركة
______________________________
في المكتب عند اسد ..
الباب خبط و دخلت السكرتيرة بتاعته
السكرتيرة / انا اسفة اوي يا فندم ..انا اول ما كلموني علشان الملفات جيت علطول ..انا فعلا متاسفة اوي
اسد بحدة / وانا هستفاد اي بعتذارك ده يا روقية .انا كام مرة قولتلك انا بالذات مبحبش الاهمال.
واضح لما كنتي شغالة مع مراد .نسيتي يعني اي قواعد الشغل مع اسد العقاد ..اتفضلي سلمي كل الملفات و اي حاجة تخص المشاريع ..ومش عايزك هنا تاااني في الشركة
روقية / بس يا فندم ..اللي حصل ده غصب عني انا مقدرة اني غلطت ..بس
اسد / انا لما بقول كلمة مبحبش ارجع فيها ..اتفضلي يا آنسة ..روحي الحسابات علشان تسلمي اخر مبلغ ليكي … اتفضلي براااااا
وفعلا خرجت روقية من مكتب اسد وهي بتعيط و زعلانة علي المصيبة اللي وقعت فيها مع اسد ..
وفاجاه شافت مراد وحسن واقفين في الشركة .جريت عليهم ..
رقية بدموع / بشمهندس مراد ارجوك الحقني .
حسن بستغراب / في ايه يا رقية مالك بتعيطي ليه بس ..هو اسد خصملك ولا ايه .

 

 

رقية بدموع / ياريته عمل كدة .لا هو رفدني خالص
وقالي روحي خدي باقي فلوسك من الحسابات
انا كنت جاية اطلب منكوا تساعدوني و تقنعووه يرجعني الشغل ووالله هتبقي اخر غلطة .
حسن بهدوء / معلشي يا رقية بس انت عارفة أن اسد عمره ما رجع في كلامه وطالما طردك ولو مين اتوسط عمره ما هيرجعك تاني ..وبعدين هو حذرك كتير . انا اسف .
رقية بغيظ / ماشي يا مستر حسن .انا متشكرة اوي .
مراد بستغراب / اي الكلام ده .استني يا روقية انت هترجعي تشتغلي في الشركة .حتي لو مش هتشتغلي سكرتيرة اسد ..
حسن بغيظ / ايه اللي انت بتقوله ده ..انت اتجننت.
مراد بحزم / انا قولت اللي عندي .روقية روحي استنيني في المكتب .وانا اللي هتكلم مع اسد .
و فعلا روقية راحت مكتب مراد تستني فيه .ومراد راح لاسد مكتبه ..
حسن بقلة حيلة. / غبي يا مراد ..مش هتهدي الا لما تحصل خناقة كبيرة بينكوا والشركة كلها تتفرج علي احفاد العقاد و هما ماسكين في بعض
وراح وراه المكتب عند اسد
_________________________
في الفيلا عند جميلة
وفجاه جيه تليفون لاسد ..
اسد مسك تليفونه بحدة / الووو. مين معايا
اسد بخضة ايه بتقول أيه ..طب انا جاي حالا سلام
حسن اتفاجاه من ملامح وش اسد / مالك يا ابني وشك قلب فاجأه كدة ليه ..مين اللي كان بيتصل
وفاجاه اسد بدمون ما يتكلم ولا كلمة اخد مفاتيح عربيته وجري خارج الشركة وحسن جري وراه وهو مكنشي فاهم اي الحكاية وفعلا ركبوا عربية اسد هما الاتنين وراحوا الفيلا
واول ما وصلوا الفيلا اسد طلع يجري لاوضة جميلة
واتفاجاه انها قاعدة علي السرير بتعيط و جدته جنبها بتواسيهااا
عليا بستغراب / خلاص يا حبيبتي حصل خير .. مالوش لازمة العياط ده كله… كدة انت هتتعبي يا بنتي وهتصدعي علي الفاضي
اسد بخووف جري عليها وحضنها / ايه حصل يا جميلة …في حد عملك حاجة..مراد قربلك أو ضايقك
مراد من وراه بستغراب / الله وليه الغلط ده يا عم انت .وهرقبلها ليه يعني . بعدين ما براحة علي نفسك كدة اومال لو مكنتش انا اللي مكلمك اصلا
وقايلك مراتك بتعيط ومنهارة
اسد بصله واتكلم بعصبية / اومال مين زعلهاا …اتكلمي يا جميلة وقوليلي مين زعلك فيهم وانا والله ما هسكتله مهما يكون مين

 

 

عليا استغربت نبرة التهديد اللي في صوته وكلامه / اي الطريقة دي يا اسد . اهدي يا حبيبي مافيش حد زعلها خالص ..وبعدين من امتي وانت اسلوبك فيه الهجوووم ده ومنغير حتي ما تفهم ايه اللي حصل
اسد بخوف واضح / اومال عايزاني اعمل ايه يا جدتي وأنا شايف مراتي منهارة كدة من العياط
وبص لجميلة وقالها بحدة / اتكلمي يا جميلة مين هنا زعلك أو حتي كلمك
مراد بتريقة / سلطااان يا اسد .يلا بقي روح اتخانق معاه يكشي يقلب عليك و يعضك ونبقي خلصنا من قرفك… واتكلم بصوت عالي / يعني ياربي كنت مستحمله هو بالعافية براخمته و يقوم يتجوز واحد ارخم منه ياخوفي لو خلفه عيال ..اففففف
وخرج وساب الاوضة..
حسن كام واقف مصدووم من كلام مراد واتكلم بدهشة / لا ثواني معلشي هو كل فيلم الاكشن اللي حصل من شوية ده علشان خاطر سلطان.. علشان خاطر كلب .. يا نهاركوا اسوود ده انا سايب الشغل يضرب يقلب . ولا الحمار ده اللي كان بيسوق و كان هيعمل بينا حادثة يجي الف مرة ..
عليا بضحك/ تخيل يا حسن .. كل الفيلم ده علشان كلب عموما حصل خير .اقعد مع مراتك يا اسد علشان تهدي شوية وبعدها ابقي اطلع راضي مراد بكلمتين و بطل اندفاعك ده ..يلا يا حسن نطلع احنا
وفعلا خرج حسن وعليا برا الاوضة ..
اسد بص لحور وحاول يتصنع الحدة / بقي كدة ينفع خلتيني زي العيل الصغير قدامهم ..وبسبب اي .بسبب كلب ..انت عبيطة يا جميلة حرام عليكي شكلي بقي زي الزفت
حور بصتله بستنكار ومردتشي عليه ..
اسد اتعصب اووي / ..علفكرة انا بكلمك انت عبيطة. ولا ايه …جميلة ردي عليا
جميلة عملت نفسها مش سمعاه وقامت من السرير واتحركت تشغل التليفزيون …
اسد اتنرفز اوي ومسكها من ايديها جامد / كام مرة قولتلك لما اكون بكلمك اوعي تسيبيني وتمشي ..وبعدين ايه الوش الخشب ده ..هو انا عملتك ايه
جميلة حاولت تسد ايديها منه بالعافية و اسد لما شافها بتعافر كدة ساب ايديها علطوول …/ اهو اديني سبتك لما اشوف ايه اخرتها معاكي بقي يا ست زفتة
جميلة بصتله بصدمة لكنها مردتشي برضو عليه راحت جابت ورقة وقلم وكتبتله ..انا مش بكلمك اصلا ولا نسيت انت عملت ايه النهاردة الصبح ..
اسد اول ما شاف الكلام المكتوب اتغاظ اوي / اعااا بتعقبيتي يعني . انت هبلة يا جميلة. ولا ايه
طب علفكرة بقي مهما عملتي برضو مش هعتذرلك
وعلفكرة انا اصلا غلطااان اني خفت عليكي وجيت اشوفك…

 

 

وخرج من الاوضة وهو في قمة غضبه ونزل الجنينة ولقه حسن ومراد ..
____________
في الجنينة .
مراد اول ما شافه اتكلم بخنقة / انا قايم يا حسن ..احسن في ناس هنا مش طايق حتي اشوفها ..
اسد بيمثل بحدة / استني هنا يلا انت …مين الناس دي اللي مش طايق تشوفها .ممكن تقولي وانا اجيبلك حقك برضوو. انت اخويا الصغير
مراد بستظراف / يا خفة .. اوعي يا عم انا مش عايز اتخانق معاك دلوقتي ماليش مزاج ..خليها لما ارجع وبص ناحية اخوه / حسن انا رايح الشركة هتيجي معايا ولا هتقف مع الاستاذ
حسن بضحك / لا انا جاي معاك اكيد ..انا ورايا شغل كتير متعطل بسبب الأستاذ ومراته ..
اسد / يسلام ..طب يلا انا جاي معاكم اصلا الشركة .
مراد بتريقة / لا يا راجل وليه بس متخليك جمب مراتك حارس الشخصي بتاعها ..احسن سلطان يطلعلها تاني
اسد ضحك / ماشي يا خفة .. عموما مراتي كدة كدة مش هتنزل الجنينة تاني بعد ما شافت سلطان اصلا .. يلا بينا
وفعلا راحوا كلهم الشركة
______________________________
في المكتب عند اسد ..
الباب خبط و دخلت السكرتيرة بتاعته
السكرتيرة / انا اسفة اوي يا فندم ..انا اول ما كلموني علشان الملفات جيت علطول ..انا فعلا متاسفة اوي
اسد بحدة / وانا هستفاد اي بعتذارك ده يا روقية .انا كام مرة قولتلك انا بالذات مبحبش الاهمال.
واضح لما كنتي شغالة مع مراد .نسيتي يعني اي قواعد الشغل مع اسد العقاد ..اتفضلي سلمي كل الملفات و اي حاجة تخص المشاريع ..ومش عايزك هنا تاااني في الشركة
روقية / بس يا فندم ..اللي حصل ده غصب عني انا مقدرة اني غلطت ..بس
اسد / انا لما بقول كلمة مبحبش ارجع فيها ..اتفضلي يا آنسة ..روحي الحسابات علشان تسلمي اخر مبلغ ليكي … اتفضلي
وفعلا خرجت روقية من مكتب اسد وهي بتعيط و زعلانة علي المصيبة اللي وقعت فيها مع اسد ..
وفاجاه شافت مراد وحسن واقفين في الشركة .جريت عليهم ..

 

 

رقية بدموع / بشمهندس مراد ارجوك الحقني .
حسن بستغراب / في ايه يا رقية مالك بتعيطي ليه بس ..هو اسد خصملك ولا ايه
رقية بدموع / ياريته عمل كدة .لا هو رفدني خالص
وقالي روحي خدي باقي فلوسك من الحسابات
انا كنت جاية اطلب منكوا تساعدوني و تقنعووه يرجعني الشغل ووالله هتبقي اخر غلطة
حسن بهدوء / معلشي يا رقية بس انت عارفة أن اسد عمره ما رجع في كلامه وطالما طردك ولو مين اتوسط عمره ما هيرجعك تاني ..وبعدين هو حذرك كتير . انا اسف
رقية بغيظ / ماشي يا مستر حسن .انا متشكرة اوي
مراد بستغراب / اي الكلام ده .استني يا روقية انت هترجعي تشتغلي في الشركة .حتي لو مش هتشتغلي سكرتيرة اسد ..
حسن بغيظ / ايه اللي انت بتقوله ده ..انت اتجننت
مراد بحزم / انا قولت اللي عندي .روقية روحي استنيني في المكتب .وانا اللي هتكلم مع اسد
و فعلا روقية راحت مكتب مراد تستني فيه .ومراد راح لاسد مكتبه ..
حسن بقلة حيلة. / غبي يا مراد ..مش هتهدي الا لما تحصل خناقة كبيرة بينكوا والشركة كلها تتفرج علي احفاد العقاد و هما ماسكين في بعض
وراح وراه المكتب عند اسد
_________________________
في الفيلا عند جميلة
جميلة قاعدة في الاوضة خايفة تخرج وكمان زهقانة ومش عارفة تعمل ايه ..
وفاجاه لقت الباب بيخبط و دخلت عليا جدة اسد ..
عليا بحب / مالك يا حبيبتي قاعدة هنا لوحدك ليه من ساعة ما اسد نزل ..ما تيجي تقعدي معانا نتكلم ونتعرف بيكي
حور / بصراحة بقي يا طنط .انا هموت وانزل اقعد معاكوا بس انا خايفة الصراحة .
عليا بدهشة / خايفة مننا احنا يا حبيبتي ولا ايه ده انت من معزة نور حفيدتي
حور / لا خايفة من الكلاب اللي عندكوا ..وانا عندي فوبيا من كل الحيوانات اصلا
عليا فضلت تضحك/ لا يا ستي الكلاب دي ممنوع تدخل الفيلا ابدا ..دايما في الجنينة وبعدين انت لازم تاخدي عليهم علشان دول كلهم يخصوا اسد جوزك
نور دخلت الاوضة واتكلمت بفضول / بس ازاي يعني يا جميلة تكوني متجوزة اسد ومش عارفة أنه بيعشق كل الحيوانات ..ايه عمره ما جابلك سيرة ..مش معقول الصراحة
تفتكروا حور هتقول ايه ..
_____________________بقلم ✍️✍️ يوستينا سامي

 

 

في الصعيد عند نعمة ..
نعمة قاعدة مع علي وبتتكلم بعصبية / يعني ايه مش موافق علي جوازك من زينب هو انت تطوول اصلا ..
علي بخنقة / الله هو الجواز كمان بالغصبانية ولا ايه .انا مش بحبها ومش هتجوزها
نعمة / اعااا قولتلي بص بجي يا علي ..بتحبها مش بتحبها هتتجوزها ورجليك الاتنين فوق دماغك ورجتبتك كمان ..واللي انت بتفكر فيها يا حبيبي
انسي انك تتجوزها .. انت سامع يا ولاا
علي قام من كرسيه بعصبية / وليه بقي عمري ما هتجوزها ..مالها عيشة ياما احسن واحدة في البلد كلها و كل اهل البلد يتمنوا يتجوزها ..وبعدين دي بنت اخوكي ياما
نعمة بتريقة / والله بنت اخوي ..الف رحمة ونور تنزل عليه يا حبيبي ..بس انا اخويا بقي مكنش بيعرف يربي زين ..علشان اكدة بجي انا اللي هربيله بنته .وهعلمها الادب من اول وجديد
علي بحدة / بس بقي كلامك الماسخ ده .عيشة متربية كويس جوي وانا مش هتزوج غيرها .واللي عندك اعمليه
نعمة بغيظ / بقي كدة يا علي .بتعاند امك ماشي يا ابن بطني ..بس خد بالك عندك ده مش هيضرك انت .بالعكس ده بياذيها هي وانا حذرتك وانت بقي حر …
وفجاه دخل عبدالرحيم ..الحقي يا ست نعمة ..الحقي
نعمة بخضة / ايه يا عبدالرحيم في ايه ..داخل بتزعق كدة ليه
عبدالرحيم / الراجل بتاع المستشفي قالي أن حور مشيت من المستشفي ومحدش عارف طريقها
نعمة بغيظ / يعني ايه .يعني حد قالها أننا عرفنا طريقها ولا ايه … ما تتكلم يا عبدالرحيم في حد من رجالتك خاين
عبدالرحيم / ايه اللي بقوله ده يا ام علي .طبعا لاااا انا رجالتي عمرهم ما يخونوني بس الراجل قالي أنه اصلا مش عارف هي مشيت امتي يعني ممكن تكون ماشية من زمن
نعمة بعصبية / ماليش صالح ..تنزل مصر وتدورلي عليها .فاهم ولا لاااااء ولو رجعت منغيرها يبقي احسنلك انت ورجالتك مترجوش اصلا ..امشي يلا من وشي . وبصت لعلي بغيظ . وانت كمان غوووووور من وشي جاتك الهم طالع زي ابوووك فقري ونحس صحيح
_________________________________________
في مكتب اسد ..
دخل مراد وهو متعصب اوي ..
مراد بحدة / هو في حد قالك قبل كدة أن انت ماسك الشركة دي لوحدك يا بشمهندس ولا ايه
اسد اتصدم من طريقة مراد و انفعاله / لا محدش قالي كدة .. بس خير داخل مكتبي منغير ما تخبط وتزعقلي علشان بس تقولي المعلومة دي .
حسن دخل المكتب بسرعة / اسد لو سمحتي .بلاش نتكلم هنا .. هنا في موظفين بيتفرجوا علينا .
وانت يا مراد اهدي شوية و وطي صوتك العالي ده وبعدين
.الموظفين بيتفرجوا علينا برا
مراد بعصبية قرب من اسد و مسكه من الجاكت بتاعه

 

 

مراد / أنا ميهمنيش حد و انا خلاص جبت اخري من البني ادم ده
اسد و هو بيزقه بعيد عنه وبيتكلم بعصبية / البني ادم اللي بتتكلم عنه ده يبقي اسد العقاد اللي عمرك ما تعرف تكون زيه ولا حتي تحلم بكدة
مراد بعصبية / ومايشرفنيش ابقي واحد زيك كداب وخائن فأمر ولا افكرك
وفجاه ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت حورية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى