روايات

رواية عشقت حورية الفصل الثامن عشر 18 بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية الفصل الثامن عشر 18 بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية الجزء الثامن عشر

رواية عشقت حورية البارت الثامن عشر

رواية عشقت حورية الحلقة الثامنة عشر

في بيت اسد ..
اسد لقه حسام بيرن عليه ..
اسد استغرب اوي المكالمة / الو ..عايز ايه
حسام بتريقة / لا مافيش انا بس لسه مروح .فقولت اكلمك اطمنك عليا يا اسد انا عارف انك لازم تطمن علي كل اللي بتحبهم مش كدة .
اسد بخوف / حسام .. اتكلم علطول بلاش لف و دوران
اوعي تكون عملت في اي حد من اهلي او صحابي حاجة .
حسام ضحك جامد / اسد انت قدامك اسبووووع واحد
واوعدك كل يوم في مصيبة اكبر من اللي قبلها ..استعد
وقفل حسام السكة في وش اسد و اسد من غيظه رمي الموبيل علي الارض .. حور اتصدمت وجريت عليه
حور / في ايه بس مالك .. هو قالك ايه تاني عصبك كدة
اسد بغيظ / خلاص يا حور اللعبة بدات و اللي هيخسر فيها
هتكلفه حياته .. انت تروحي حالا تغيري هدومك لازم نروح مشوار مهم جدا دلوقتي ..

 

 

حور بصدمة / هو انت متعود تناديني حور ..انا حاسة اني اعرف الاسم ده ..او سمعته قبل كدة يا اسد
اسد / مش وقته يلاا بسرعة …
و فعلا حور راحت غيرت هدومها بس فاجاه اسد سمع صوت صراخهاااااا من الأوضة ..
اسد 😳😳😳😳😳
________________________________
في بيت حسام ..
حسام كان قاعد فرحان اوي و بيضحك و روقية شافته وجات ناحيته .
رقية / غريبة يعني قاعد مبسوط كدة ليه ..هو في حاجة حصلت ولا ايه .
جاسر جيه و هو متعصب اوي ووقف قدام حسام
جاسر / حسام فهمني انت عملت ايه في اسد امبارح .انت اذيته مش كدة ..طمني
حسام ضحك / ما بس بقي انت و هي ..في ايه عموما انا معملتش حاجة امبارح بس انا قربت اوي اوصل لحقي وانتقم من اسد و كل اللي اذوني زمان
رقية / ما كفاية بقي يا حسام .. انا بجد مش مصدقة انك بقيت تتعامل بالدم علطوول كدة
حسام قام من مكانه و هو متعصب اوي و مسك اسد رقية
حسام / لاااا مش كفاية . و مش هبطل اتعامل بالدم لحد ما اخد حقي كامل من اسد .. واستعدوا لان النهاردة اول مفاجاه
ومشي و سابهم ..
رقية بصت لجاسر بخوف / انا خايفة بجد ..
جاسر / هو مافيش حل يا رقية غير اننا نستني و نشوف القدر مخبي ايه لينا …
وفاجاه جات حياه بغيره و هجمت علي رقية و مسكتها من شعرها / و ياترا بجي الجدر ده هيجبي ليكم ايه يا حلوين
ما ارد يا سي جاسر .
جاسر اتصدم من هجوم حياه الغريب و حاول يبعدها عنها
جاسر / انت اتجننتي ولا ايه .اوعي ابعدي عنها يا مجنونة
حياه بغيره / خايف عليها جوي اكده ..طيب طلجني و اتزوجها علي الاجل اكون خلصت من جرفك يا مجرف
جاسر ابتسم و شدها من ايديها و بعدها عن رقية و حاول يمسك ايديها بس حياه كانت عمالة تفلت منه .
رقية بوجع / مين دي يا جاسر .. دي مش طبيعية ابدا
جاسر وهو حاطط ايده علي بوق حياه / دي مراتي يا رورو
هبقي افهمك بعدين.
و جاسر شال حياه علي كتفه و طلع بيها و هي كانت عمالة تشتم في رقية و بتقولها / انا مراته يا حبيبتي ..
و جاسر كان عمال يضحك ..
_______________________________________

 

 

في المخزن عند علي .. علي كان بيسمع صوت زغاريط و ضرب نار ومكنشي عارف اي اللي بيحصل برا
و فاجاه الباب اتفتح ودخلت نعمه وعينيها كلها شماتة
نعمة / اي يا عين امك اتربيت ولا لسه ..عايز تجعد تاني هنا.
بس علي كان بيبصلها بغيظ ومش بيرد عليها…
نعمة / وكمان مش عايز ترد عليا ومطنشني ..ماشي يا علي بس انا اللي غلطانة انا اللي معرفتش اطلعك راجل ..طلعتك حرمة بس ملحووقة
علي / انا راجل غصب عن عين اي حد هنا .. واوعي تكوني فاكرة أن رميتي دي بالساهل يا مرآة ابويا
نعمة / مرآة ابووك ..واضح انك نسيت اني انا امك
بس هقول ايه عيل قليل الرباية والأصل ..وعموما انا كنت جاية اجولك عجبالك .اصلي جوزت عيشة لعوض عقبال ما اجوزك انت كمان زينب
علي / لا انت بتضحكي عليا يا اماااا ..لا يامااا انت اكيد معملتيش كدة وكسرتيني ..ده انا ابنك الوحيد
..
نعمة كانت واقفة مش بتتكلم بس كانت مبتسمة
علي / انت جوزتيهالوا ..بعتي عيشة .. ردي عليا ما تسكتيش كدة ..حرام عليكي
وجري علي واحد من الخدامين / رد عليا انت يا صالح ..ضرب النار اللي كان برا ده كان ليه .. قولي الحقيقة يا صالح ..ده كان فرح عيشة علي عوض
وبدأ يزعق جاامد بانهيار / رد عليا ما تسكتشي انت كمااان
صالح وهو عينيه في الأرض / أيوة يا علي ..عيشة اتجوزت الليلة ..
علي وقف مصدووووم / ايييييه ……
________________________________________
في اوضة اسد ..
اسد دخل الاوضة ولقه حور ماسكة ورقة في ايديها و بيعيط و حاطة أيديها علي راسها ..اسد اول ماشاف المنظر ده جري عليها بخوف
اسد / مالك يا حبيبتي ..اي حصل انت تعبانة
حور رفعت عينيها لاسد / انت اللي قتلت ابويا ..
اسد / اييييييييه 😳😳😳 ..
وفاجاه حور اغم عليها و اسد شالها و جري راح بيها المستشفي بس كان خايف اوي عليها و مكنشي عارف هي جابت الكلام ده منين / معقول دي تكون خطة من خطط حسام .. ايوة هو قالي ان النهاردة في مصيبة .

 

 

واول ما اسد دخل المستشفي كان شايل حور و بيجري بيها بخوووف / انتوا يا بهااايم ..اي حد يجي يشوفها بسرعة
و فعلا جيه دكتور ومعاه ممرضات و اخدوا حور بس فااااجاه ……. تليفون اسد رن
اسد بخوف / الووووو .
مراد بدموع / الحقني يا اسد حسسسسسن بيموووووت
اسد 😳😳😳😳😳😳
استوووووووب تفتكروا ايه اللي حصل ..وهل انتقام حسام ممكن يوصل لايه ؟؟. و هل فعلا حور رجعتلها الذاكرة ؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت حورية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى