روايات

رواية عشقي المتمرد الفصل السابع 7 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الفصل السابع 7 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الجزء السابع

رواية عشقي المتمرد البارت السابع

رواية عشقي المتمرد الحلقة السابعة

نزل الشخص اللي كان مراقب هيلين وفي إيده سلا*ح وبدأ يتقدم ناحيتها
هيلين حست بشخص جاي بصت شافت خيال شخص وفي إيده سلا*ح ضحكت بسخريه
هيلين بسخريه……..هههه جيت متأخر كنت تيجي من زمان بصت انصدمت من اللى واقف
هيلين بصدمه……..انت ،اخو عمر مش كدا
ريان قعد جنبها وحط السلاح قدامها
ريان بهدوء…….اسمي ريان يا هيلين و اتفضلي
هيلين بصت للمسد*س و استغربت
ريان………طالما تعبتي كدا و مش قادره تستحملي اختبار ربنا ليكي خدي دا مسد*س في ط..لقة واحده و دا مكان مهجور و مفيش حد هنا غيري انا وانتي وأنا همشي يعني لو قت..لتي نفسك محدش هيحس
هيلين بصت بصدمه وبصت للسلا*ح وخادته
ريان بهدوء……..أنا مقدر كل اللي انتي بتمري بيه وأنك انظل..متي في حياتك كتير بس أنتي قدرتي تتحملي وتصبري ليه مش قادرة تصبري كمان
هيلين رجعت بصت للسما تاني واتكلمت
هيلين……….جربت مره تحبس طائر
ريان بصلها باستغراب

 

 

هيلين………أنا عامله زي الطائر المحبو*س، الطائر محبوس في قفص وأنا محبوسه في ذكريات الماضي واقفه عند نقطة بحاول اتعدها بس مش عارفه سهل الكلام اللي بتقوله دا بس صعب تحس باللي حساه لما تقول لأصحابك أن ابوك ما*ت وهو عايش إحساس صعب لما تخاف لو حصلك حاجة وأهلك يتعذ*بوا من بعدك إحساس صعب لما تنام وانت حاطط مسد*س تحت راسك وخايف عيونك تغمض حد بته..جم على البيت إحساس صعب لما صحابك يسالوك انتي ليه متجوزتيش لحد دلوقتي و يفضلوا يتكلموا وانت تسمع إحساس صعب لما تفكر تعيش حياتك وتتجوز بس تيجي صورة اهلك قدامك بعد ما تبدأ حياة جديدة وهما هيعيشوا الزاي وانت بعيد عنهم إحساس صعب لما تشوف أبوك بعد سنين وبدل ما تبصله بحب وتترمي في حضنه تبصله بكر*ه و و*جع وكس..ره و حزن و تبعد عن حضنه إحساس صعب
عارف أنا نفسي احس بالأمان نفسي أنام مره واحده و مبقاش خايفه نفسي اشوف سند ليا رغم أن حاتم أخويا بس هو بعيد عني مضطرين نمثل إننا أصحاب مش خوات مش عارفه اترمي في حضنه واعيط اللي فيه مكفيه ،قولي بعد دا كله أنا ماليش حق إني انهار او اصرخ او اعيط ليه الكل شايفني من غير قلب ليه مفكرين اني مش بحس ليه
وحطت رأسها علي كتف ريان اللي حس بكهربه في جسمه من قربها
هيلين دموعها خانتها……..هو أنا و*حشه علشان الكل يبعد عني يا ريان
ريان من غير ما يحس كان واخدها في حضنه يهديها
ريان……..مين قال كدا عارفه أنتي بجد أجمل هديه في حياة اي شخص واللي يتخلي عنك هو اللي خسران يا هيلين انت اجمل بنت واحسن اخت و أفضل بنت
هيلين بدموع…….آمال ليه الكل بيبعد عني ليه ديما كدا بتا*ذي
ريان بحنان……..بصي دا اختبار من ربنا وانتي هتكوني قده صح ومسح دموعها
هيلين بصت ليه بعيونها اللي بقت عسلي وآمال مره تلاحظ لون عيونه
هيلين بتوهان…….انت عيونك حلوه
ريان وهو سرحان فيها………لا انتي اللي حلوه
فاقت هيلين و بعدت عنه
ريان علشان يلطف الجو
ريان بمرح…….ليه ماكنا حلوين
هيلين ضر*بته في كتفه وضحكت أول مره تضحك قدامه وهو سرح في ضحكتها بس قاطع سرحانه رنين تليفونه
ريان…….ألو يا إياد
إياد حكي ليه كل اللي حصل وعن هيلين اللي مختفيه وان رحمه مش راضيه تعمل العمليه إلا لما تشوفها
ريان فقل مع إياد وبص لهيلين اللى رجعت بصت للسما
ريان……هيلين وأمك في المستشفى ومش راضيه تعمل العمليه إلا لما تشوفك
هيلين بهدوء و برود………..أنا معنديش أم يا ريان
ريان……..هيلين

 

 

هيلين……..ريان
ريان……قومي يلا خلينا نروح بلاش تعاندي قلبك
هيلين عيونها لمعت لان أول مره حد يفهمها وقامت معاه من غير كلام
حاتم بغضب………يعني ايه ي رائد مش لاقيها أختي فييييييييين
رائد……أهدي يا حاتم اكيد هيلين بخير وهتيجي
حاتم قعد وحط رأسه بين ايديه وبحاول بتحكم بدموعه
شوقي راح ليه وحط إيده على كتفه
شوقي بحزن……أهدي يا إبني هيلين هتكون بخير
حاتم قام و ذق ايد شوقي من على كتفه واتكلم بغضب
حاتم بغضب…….كله بسببك انت ليه ظهرت مكنتش مو*ت و ريحتنا
شوقي بدموع…….إبني أنا
حاتم بغضب…….متقولش إبني أنا ابويا ما*ت و انت هنا ليه بأي حق هنا اتفضل وجودك مش مرغوب فيه هنا
علا بدموع وغضب……حاتم انت بتقول ايه دا بابا
حاتم بغضب……ايوه أبوكي اللي رما*كي انتي وهدي و هيلين و طلق أمي وراح يتجوز و يعيش حياته صح هو دا أبوكي اللي بسببه أختك عانت بس الزاي واحده ذيك هتحس باللي هيلين حسته ما هيلين حسستك بالأمان وبالحنيه وبالراحة أنا مش مصدق المفروض أنتوا اللي تقفوا ضده مش انا
علا بدموع……….حتي لو قت..لنا هيفضل بابا يا حاتم رغم اللي هيلين عملته بس مكانه الأب بتفضل ليها حاجة مميزه و انا معاك إنه غلط و اللي عمله صعب يتنسي بس هنحاول ننساه صح وهنرجع عيلة من تاني ومسكت إيده
علا بدموع…….مش كدا
حاتم ذق ايدها واتكلم بغضب……….لو السك..ينه علي رقبتي عمري ما اعيش معاه في بيت واحد وانا ابويا ما*ت ولو فضلتي كدا يا علا هعتبرك إنك مو*تي انا عارف باللي عملتيه وساكت بس لو اتكلمت روحك ممكن تطلع من ايدي ودلوقتي يا تختاري يا تنسي أبوكي دا وتفضلي معانا يا تنسينا وتفضلي مع اللي رماكي واختاري دلوقتي
علا نظرت بصدمه لحاتم و دموعها زادت دلوقتي هي بين نا*رين علا بصت لأبوها مره و لحاتم مره واتكلمت بصوت كله و*جع
علا بألم و دموع………..مستحيل أعيش من غير بابا يا حاتم
حاتم بهدوء و برود…….يبقي انتي اللي اختارتي خدي أبوكي اطلعوا من هنا وجوكوا مبقاش ليه لازمه ولا مرغوب فيه
علا نظرت ليه بصدمه ولسه هتتكلم سمعت صوت اللي رعبها والمنظر اللي خلي الد*م يجمد في عروقها
هيلين ببرود………..اللى قاله حاتم يتنفذ يا بنت أبويا ومن هنا و رايح بقيتي ضم القايمة السو*دة عندي
حاتم لف شاف هيلين واقفه ببرود و عيونها سوده راح حضنها و حس براحة
ريان حس بغيره رغم أن دا أخوها
حاتم بخوف……..كنتي فين ردي كنتي فين اوعي تعملي كدا تاني فاهمة
اكتفت هيلين بابتسامة و أتقدمت ناحية أوضة رحمه
هيلين ببرود…….اللي عايز يقابل رب كريم يتجرأ و يخش ورايا و دخلت
لاقت أمها نايمه والتعب ظاهر عليها قعدت علي الكرسي وحطت رجل على رجل و ربعت ايدها و قالت بصوت كله برود…….قالوا إنك عايزانى خير
رحمه بصت لهيلين بتعب و شالت قناع الأكسجين
رحمه بتعب…….ك كنت خايفه ا ا امو*ت قبل ما اشوفك

 

 

هيلين ببرود…….و اديكي شوفتيني
رحمه عيونها دمعت………عارفه ك كنت بشوف فيكي السند اللي هيعوضني غياب اخوكي و ولما أبوكي سابنا شوف في عيونك بنت هتكون سند لينا سامحيني حملتك فوق طاقتك يا بنتي عايزاكي تسامحيني قبل ما امو*ت
هيلين قامت و راحت عند رحمه وبصت ليها
هيلين بهدوء…….تؤ تؤ تؤ مفيش ام تعتذر من بنتها يا ست الكل ولو على العمليه ف هيا سهلة وصح لازم تفوقي علشان تفرحي ب حاتم وبهدي واحممم بيا كمان
رحمه عيونها دمعوا وهيلين حضنتها
هيلين بابتسامة………مستحيل اسيب الحضن دا يا ماما ماشي واجهزي علشان محضره ليكي مفاجأة إنما إيه هتعلقيني من بعدها هههههه
رحمه ضحكت
هيلين بابتسامة……استني هجيب حد وجايه وطلعت
هيلين…….حاتم تعاله ماما عايزاك
هدي راحت لهيلين
هدي بدموع……هيلين والنبي بلاش تبعديني عن ماما أنا مقدرش اعيش من غيركوا وعيطت
هيلين ابتسمت وحضنتها
هيلين بابتسامة……امسي الدموع دي عايزين نخربها جوه يلا
هدي مسحت دموعها وابتسمت
علا بدموع……هيلين أنا أنا هخش معاكوا
هيلين ببرود………يلا يا شاطره من هنا انتي و أبوكي يلا و دخلت هيا وحاتم و هدي
هدي جرت على رحمه
هدي بدموع……ماما وحضنتها
وفضلوا شويه وطلعوا و رحمه دخلت العمليات والكل كان قلقان برا
حاتم بص لاقي علا وشوقي لسه م مشوش
حاتم بصلهم ببرود وراح لهيلين
حاتم بقلق……هيلين الموضوع هيخرج عن السيطرة الكل عرف اني اخوكوا و كدا عصام هيقوي أكتر
هيلين بهدوء…….أنا طلبت تحرك بالقوات ناحية فيلة عصام ومستنيه الأذن وأول ما يجي هتحرك وانت افضل هنا ماما وهدي محتجينك
حاتم بغضب……أنتي مجنونه هتتحركي لوحدك عصام دا مجر*م و القت*ل عنده زي شرب المايه مستحيل تروحي هناك لوحدك
هيلين بهدوء…………عادي يا حاتم أنا يامه طلعت مهمات لوحدي بالإضافة إنك لازم تبقي هنا علشان أنا عارفه دماغ عصام هيحاول يستغل عيلتنا و متخفش أول ما أخلص هرن عليك
هدي بخوف…….مبلاش يا هيلين خلي اى حد تاني يروح

 

 

هيلين بهدوء………يا حبيبتي أنا مستنيه الفرصه دي من وقت ما عرفت ان حاتم أخويا جوايا نا*ر ناحية الشخص دا ولازم النار دي تنطفي و متخافيش أنا قدها أنا هيلين
وفجأة جات رسالة لتليفون هيلين ان الأذن جه ف قامت
حاتم ……..هيلين مستنيكي
هيلين بابتسامة……..راجعه ولو بعد غياب سلام ومشت
عمر…….حاتم هي هيلين راحه فين
حاتم بهدوء………راحه تنهي القديم علشان نبدأ في الجديد وتركه
ريان كان قلقان علي هيلين ف راح وراها
وصلت هيلين الشاليه طلعت غيرت هدومها لابست بنطلون أبيض عليه بلوزه بنص كم لونها سماوي و ماسكه في ايدها جاكت أبيض ولابسه كوتش أبيض حطت المسد*س في خصرها و سك*ينه في كوتشها و سك*ينه صغيره في شعرها اللي عملته كحكه و مسد*س صغير في جيب الجاكت و ولا*لعه في جيب البنطلون من ورا ومسد*س في ايدها ظاهر و صاعق كهربي في جيب الجاكت التاني
خلصت و طلعت بس قابلت ريان
هيلين بهدوء……..إيه دا انت بتعمل ايه هنا
ريان بشك……أنتي راحه فين
هيلين بابتسامة……بص هديك حاجة خليها معاك هتساعدني و ادته جهاز و طلعت سلسلة ولبستها
هيلين بابتسامة……..لو في نصيب هنرجع نتقابل سلام ومشت
وصلت هيلين بالقوات لقصر عصام و دخلت
عصام…….اووووو هيلين كيف حالك يا فتاتي كم انتي جميلة
هيلين ببرود……..عامل ايه يا د*بش منك ليه
فادي بغضب…….احترمي نفسك وبعدين اكمل بخبث لولا إنك اخت الغالي كنا عملنا تصرف تاني معاكي
هيلين راحت قعدت وحطت رجل على رجل
هيلين ببرود………..اممممم الغالي مش كدا بس انهي غالي بقي
فادي بتوتر….ق قصدك ايه
هيلين…….قصدك يا بغل منك ليه رائد واللي هو اخوكوا اللى را*متوه زمان علشان الورث ولا حاتم أخويا اللي خطفتوا أخته في الرضاعه وهددتوه لو اتكلم أو جاب سيره علي البلاوي بتاعتكوا لتقت..لوا ملاك بس الز*بالة أخوك(عصام) اغت*صبها لما رفضت تتجوزه و قت*لها ومن وقتها وأنتوا بدورا علي شخص قريب من حاتم علشان تهد*دوه بيه بس ابوكوا كان ذكي لما خ*طف خاتم معتقد إنه رائد بس بعد مده اكتشف إن حاتم مش ابنه بس كان حبه و اتعود عليه وخفي أي دليل يثبت هوية حاتم الحقيقية قولوا بقي انهي اخ
عصام بتوتر…….أطلعي برا
هيلين ببرود…….بس ياله لما الكبار يتكلموا الصغار يسكتوا
فادي بتوتر……أنتي أنتي جايه هنا ليه
هيلين ببرود……ببساطه علشان أنقذ ابوكوا اللي كتفتوه و رمتوه في القبو علشان أكتشف عمايلكوا الو*سخه من غسيل أمو*ال لق*تل لتهر*يب سلاح لخ*طف لغت*صاب
فادي اتوتر أكتر…….أطلعي برا
هيلين قامت بكل هدوء……….فادي وعصام الغمدي مطلوب القبض عليكوا وامرت بوضع الكلبشات في ايدهم بس فجأة سمعوا صوت اشتباك من الا*سلحه برا
عصام بشر….. المساعده وصلت
هيلين ببرود……..اممم شكلنا هنلعب شويه يا بغ*ل منك ليه و طلعت مسد*سها اللي كانت خافياه والتاني في ايدها التانيه وبصت لفادي وعصام
هيلين ببرود……….اللعب هيبقي هاي لفل سد ودانك يا باشا منك ليه و طلعت تساعد قواتها كانت بتصوب بمهارة كبيره جدا و واحد ورا التاني والكل بيقع بس قناص صو*ب علي كتفها ليسقط المسد*س من يدها لتنظر للقناص وباليد الآخر تصو*ب عليه ودخلت جوا و راحت لفادي اللي مانكرش إعجابه بيها
فادي باعجاب………دخلتي دماغي يا بنت شوقي

 

 

هيلين عيونها أسوده و طلعت ذخيره تانيه و طلعت وبعد مده كان الاشتباك خلص و هيلين باين عليها الإرهاق الشديد دخلت لاقت فادي و عصام مش موجودين جات تلف لاقت اللي ضر*بها علي رأسها بصت لاقت فادي اللي ابتسم ليها بخبث لتسقط على الأرض مغمي عليها وقبل غيابها عن الوعي ضغطت علي زر ما وبعدها عيونها قفلت
في المستشفى
الدكتور خرج
حاتم بقلق……امي عامله ايه
الدكتور بابتسامة……..الحمد لله العمليه نجحت و مدام رحمه بقت بخير
ليفرح الكل وهدي تحضن حاتم اللي عيونه دمعت من الفرحه فاضل بس عودة هيلين بس تليفونه رن وكان اللواء
حاتم بفرحه…….ألو
اللواء بقلق……حاتم هيلين اختفت والقوات اللي كانت معها اتقت..لت
حاتم بصدمه وخوف…….حضرتك بتقول ايه أختي فين
اللواء……اتحرك علي قصر الغمدي بسرعة
حاتم بخوف وقلق…..تمام سلام وقفل
هدي بقلق…….حاتم هيلين مالها هي كويسه
حاتم بابتسامة………ايوه يا حبيبتي رائد خلي بالك منهم انا راح اجيب هيلين وجاي تمام ومشي بسرعة
عند هيلين بدأت تفوق لاقت نفسها متعلقه ايدها مربوطه و رافعينا لفوق
هيلين بسخريه……..هههههه هو الغد*ر من ضمن د*مكوا ولا ايه
فادي أتقدم ليها………لا بس شوفت إنك خسارة تمو*تي وأنتي حلوه كدا وشر*سه
هيلين ببرود…….اممممم لا عدك حق بس أنا بقي عندي رأي تاني تسمعه
فادي…….كلي أذان صاغيه
هيلين………حظك الأسو*د بقي اني لسه عايشه عارف ليه علشان يأ غبي منك ليه لما تجيبوا رائده بتشكل خطرا عليكوا وممكن في اي لحظة تكون ماسكه مسد*سها مخلصه عليكوا هههههه بس عارف فكره غبيه لما تجبوني المكان الرئيسي اللى فيه كل البلاوي دي بس تعرف لو انحر*ق ايه اللي هيحصل
عصام بصلها بغل وغضب أما فادي فكان معجب بشد بيها قرب منها وبدأ يمشي إيده على وشها
فادي ………. أنتي حلوه كدا الزاي حتي وانتي في الوضع دا عندك ثبات انفعالي كبير وقرب منها اكتر
هيلين ابتسمت بخبث فجأة كان راجع لورا وماسك منخيره بألم
هيلين ضر*بته براسها في منخيره
هيلين بسخريه……تؤ تؤ تؤ بلاش تقرب يا شاطر أصل تتعور
فادي بص ليها بتوعد وخرج وعصام وراه والكل في المخزن كمان
هيلين بدأ تبص حواليها شافت في خشب كتير ومسد*سها علي مكتب بعيد عنها نسبيا بصت لفوق لاقت ايدها مربوطه بحبل تخين ابتسمت
هيلين بسخريه……..إيه المتش الاعتزالي المتعب دا توكلنا علي الله وبدأت تهز نفسها وتطلع مره قدام وترجع مره لورا وكتفها بيو*جعها بس متحمله الأ*لم وفي آخر مره طلعت قدام بسرعة وطلعت لفوق بقت رجليها لفوق اللي لفتها حوالين الحبل و رأسها لتحت وكل دا وهي لسه متعلقه لحسن حظها لشعرها كان لسه مربوط مدت صوابع ايدها في كحكه شعرها و طلعت السك*ينه الصغيره اللي كانت فيها
ولاقت السلسلة اللي لابستها نزلت قدام وشها

 

 

هيلين بضحك……..دا ايه الحظ دا مسكت السلسلة ببوقها وضغطت علي لؤلؤة فيها بعدها اللؤلؤة نورت بنور ازرق وطفت تاني و هيلين سابت نفسها و نزلت تاني للوضع السابق بس كتفها اللي متصا*به فيه بدأ يا*لمها بشده
هيلين بسخريه…….هههههه منك لله يا زفت ياللي اسمك جون علمتني الحركة دي ليه كتفي اتخلع بس جات بنفع وبدأت تقطع الحبل بالسك..ينه الصغيره و وشها بيصب عرق بعد مده قدت تقطع الحبل ونزلت علي الأرض مسكت كتفها اللي أ*لمها بشده وسندت علي حيطه وحطت رأسها لورا
هيلين بسخريه…….ااااه يا د*بش منك ليه خلعتوا كتفي بس مردوده وبصت حواليها لاقت شنطة طيبية
هيلين بغضب……يا ولاد ال******* هو نفس المكان اللي بيشر**حوا فيه فتحت الشنطة وبدأت تتدور فيها لاقت حباية مسكن خادتها و مسكت قطعة قماش و لفتها حوالين كتفها
هيلين بسخريه…….دا حاتم هيعلقني نفس التعليقه دي قال كان لازم اقوع نفسي واخليهم يجبوني هنا علشان اخلص كل حاجة يالهوي ربنا يستر بقي وراحت عند المكتب وخادت مسد*سها و ملت الخزنه وبصت حواليها
هيلين بخبث……امممممم محتاجين نعمل شويه ديكورات كدا و راحت عند برميل بنز**ين وبصت ليه وللخشب وضحكت بشر
هيلين………متش اعتزال ولا اي متش توكلنا على الله وبدأت تكب بنز*ين على الخشب في كل مكان اللي كان جواه مجموعة كبير من الأ*سلحة وسمعت صوت جاي من ورا باب مسكت المسد*س في ايدها وراحت لاقت مجموعة من البنات هزت رأسها بسخريه وراحت ليهم
بنت بخوف…..أنتي انتي مين
هيلين ببرود…….مسمعش صوت فاهمين دلوقتي كل واحده تسند اللي مش قادره تقوم و ورايا يلا
بدأت البنات تنفذ كلام هيلين و بدأوا يمشوا وراها
وصلت لحد باب المخزن لاقت حراسين واقفين
هيلين بضحك………للدرجه دي مش خايفين مني بس ماشي و مسكت مسد*سها و حطت كاتم للصوت كانت لاقته جنب مسد*سها و قت*لت الاتنين دول
هيلين ببرود……….أول ما تطلعوا من هنا متلفوش وراكوا فاهمين وامسكوا اي حد تقابلوه و روه الرسالة دي وهتبقوا بأمان يلا قبل ما الحفلة تبدأ
بنت حضنت هيلين وقالت بدموع…….شكرا انتي بجد منقذتي وبطلتي و اختي كمان
هيلين اكتفت بابتسامة والبنات اتحركوا وهيلين ملامح وشها اتحولت للشر و دخلت فضلت قاعده علي الخشب و ماسكه ولا*عه في ايدها و بتصفر
وصل عصام وفادي للمخزن بعد ما رجعوا من المستشفى فهيلين ك..سرت منا*خير فادي دخلوا وفادي كان ناوي الشر لهيلين دخلوا عندها ملاقوهاش انصدموا وسمعوا صوت غلق طلعوا لاقوا باب المخزن انقفل بالقفل وهيلين قاعده علي الخشب بتصفر وفي ايدها ولا*عه وبتبتسم بشر
فادي بغضب……..الزاي
هيلين بسخريه……متسالش أصل التوضيح تضيع للوقت المهم دلوقتي انا قررت اقدم استقالتي وحبيت احتفل معاكوا يلا نولع الشمع
عصام بخوف…….لا اوعي
هيلين…….إيه دا انت خايف يا راااااجل
فادي بسخريه……..ما انتي هطفي الشمع معانا ولا ايه
هيلين……يعجبني غبائك ،المهم مين الشريك ليكوا يلا كلنا هنطفي الشمع دلوقتي بلاش نخبي أسرارنا
فادي قعد وحط رجل على رجل واتكلم
فادي……..جو هو الشريك التالت

 

 

هيلين…….اممممم لا جدع وبدأت تتكلم هو يرد وعصام واقف مبحلق
هيلين…..اوكي كدا خلصنا صح الك..سر عامل ايه
فادي………عايزك تبو*سيه
_دا انا اللي هديك جز*مه
هيلين بضحك وصدمه مزيفه……إيه دا ريان انت بتعمل ايه هنا يا راجل
ريان راح وقعد جنبها……..جاي اشرب شاي و اطفي الشمع ايه رأيك
هيلين بضحك……اممممم لا جدع وبصت لفادي
هيلين……احب اقولك أن اعترافك اتسجل أظهر وبان عليك الأمان
وفجأة ظهرت مجموعة كبيره من القوات براست حاتم اللي الغضب كان مسيطر عليه وبص لهيلين اللى بلعت رقها بخوف منه
فادي بصدمه……إيه دا الزاي
هيلين بسخريه……اقولك و طلعت زرار من الجاكت بتاعها وكان تتبع لحركتها ضغطت عليها قبل ما تغيب عن الوعي و طلعت سلسلة كان فيها لؤلؤة ضغطت عليها الجهاز اللي مع ريان عمل صوت
هيلين……..كنت متوقعه أنكم اذكياء وهترموا الجاكت بس للاسف الغباء كتير عندكوا والكل عرف المكان جه واتسجل اللي حصل يا د*بش
فادي بصلها بغضب هو وعصام وتم القبض عليهم وحاتم راج لهيلين
هيلين ببراءه……..حاتم في اوفه في كتفي
حاتم بغضب وغيظ……اوفه اممممم دا تعالي اعالجك
هيلين بعدت………لا وعلي ايه الواحد مش ناقص بس بدأت تحس بدوخه
هيلين بدوخه…….حاتم الحقني و وقعت
حاتم جري عليها هو ريان وطلعوا على المستشفى
وصلوا بعد مدة للمستشفى وحاتم كان شايل هيلين
ريان بغضب وصوت عالي…….دكتووووووره بسرعه
دكتور جه ولسه هيقرب من هيلين
ريان مسكه…….قولت دكتووووره اخلص
وخات الدكتوره
الدكتوره……بسرعة جهزوا أوضة العمليات بسرعة
ودخلت هيلين أوضه العمليات وحاتم و ريان كانوا برا قلقانين وهدي جات ليهم
هدي بدموع وخوف…….حاتم هيلين مالها حاتم رد عليا أختي فين ورات لريان
هدي بدموع……قول انت اختي فين

 

 

ريان بهدوء…….هي دلوقتي في العمليات أن شاءالله هتكون بخير
هدي قعدت بتعب وحطت رأسها بين ايدها وقعدت تعيط حاتم راح ليها وخادها في حضنه وفضل يهديها
علا والكل جيهم
علا بقلق…..هيلين كويسه صح
حاتم وهدي مرضوش عليها وراحت لريان
علا بدموع…….أختي كويسه مش كدا
ريان بهدوء……إن شاء الله هتكون بخير
قاطع كلامهم خروج الدكتوره
حاتم بقلق…..أختي عامله ايه
الدكتوره………كتفها اتصاوب والر*صاصه فضلت فيه والجر&ح اتلو*ث بشده دا غير إنها نز*فت كتير و حصل ضغط كبير علي الجر*ح كل اللي اقدر اقوله إنها محتاجه لدعواتكوا عن إذنك هي دلوقتي في غرفة العنايه المركزه ال ٢٤ ساعة الجاين هتكون حاسمة ليها لو مفقتش خلال المده دي احتمال كبير جدا إنها تدخل غيبوبه
حاتم بدموع……أنا عايز اخش ليها
الدكتوره…….ممنوع حضرتك
حاتم برجاء…….ارجوكي خمس دقايق بس
الدكتوره رأفاََ بحالته وافقت
دخل حاتم غرفه التعقيم ودخل لهيلين
كانت هيلين غايبه تماما عن الواعي في عالم تاني
حاتم بدموع و ندم……يا ريت كنت روحت انا ليه ي هيلين ليه فوقي وأنا مش هعاتبك ولا هزعق فيكي فوقي ،بت عارفه لو مفوقتيش والله هجيب طارق يشخط فيكي ومسك ايدها وباسها
حاتم بدموع…….يا نور عيني أرجعي بقي عارفه ماما اتعدت مرحلة الخطر وانتي هترجعي وهنجتمع في بيت واحد وعلى صفره واحده من تاني أنا وانتي وماما وهدي و رائد أرجعي بقي اشخطي و زعقي وأنا مش هقول حاجة يلا علشان نطفي الشموع اللي اتعاهدنا إننا لما نحقق هدفنا هنولعها و نطفيها سوا يلا علشان نعمل مقالب زي ما خططنا و نسافر برا ونتفسح زي ما فكرنا وكمان لما تتعا*كسي اك*سر دماغ الواد اللي اتجرأ يعا*كس فوقي قدامنا أحلام لازم نحققها يا هيلو وباس رأسها وفضل يعيط
الممرضه…….حضرتك لازم تطلع دلوقتي
حاتم هز رأسه بمعني تمام وطلع
هدي بدموع……عامله ايه
حاتم حضنها وفضل ساكت و ريان راح عند شباك الأوضة وشافها
ريان بحزن و وجع……فوقي لسه عايز انت..قم منك مو*تك مش دلوقتي يا هيلين لسه لما اك..سرك زي ما كسرتيه و حط إيده علي الشباك و فضل باصص عليها
(ريان بيتكلم عن مين وايه دخل هيلين بالموضوع 🤔🤔🤔)
في الصباح
رحمه فاقت والكل كان عندها
رحمه بتعب…..ه هيلين فين
حاتم بابتسامة علي ميخوفهاش علي هيلين
حاتم…….اول ما عرفت انك اتعديتي مرحله الخطر قالت إنها لازم تجهز مفاجأة ليكي
رحمه ابتسمت وغمضت عيونها بتعب تاني
والكل خرج

 

 

الدكتوره المسئولية عن هيلين جات لحاتم
الدكتوره بابتسامة…….استاذ حاتم الانسه هيلين فاقت واتعدت مرحلة الخطر
حاتم أول ما سمع كدا فرح ومن غير ما يحس كان حاضن الدكتوره دي
مريم عيونها وسعوا من الصدمه والغيره بقت بتأكل فيها
حاتم لاحظ اللي عمله بعد بإحراج
حاتم بإحراج…….احممم اسف قال كدا وطلع بسرعة لهيلين اللى دخلها بسرعة وراح حضنها
هيلين بألم……..يا بن رحمه كتفي يا زفت
حاتم بعد عنها وعيونه كلها دموع فرح وابتسم
هيلين بمرح…….إيه دا انت بتعيط خليك راجل كدا وامسح دول يا عم طمني ماما عاملة ايه
حاتم بفرحه……الحمد لله بخير وانتي وضعك اتحسن
دخلت هدي بفرحه وحضنت هيلين
هيلين بألم……..الله ياخدكوا كتفي يا زفته اااااه
هدي بعدت عنها بخضه وقلق …….أنتي كويسه أنادي الدكتوره
هيلين بابتسامة……….لا أنا بخير بس عايزه اطلع من المستشفى دي اللي كشره نفسي ويلا علشان اكل البيت وحشني والمحشي كمان ااااه يلا
الدكتوره من خلفهم…….محشي لا مفيش محشي في اكل صحي و هنقلل الملح وعليكي بالفواكه و الخضراوات وأكملت بمرح ومفيش اندومي
هيلين بمرح ……نعمممممم يعني ايه مفيش ندومي الا صحيح اسم الكريمه ايه
الدكتوره بابتسامة……….حنين
هيلين بصت لحاتم لاقت باصص للدكتورة ومركز معاها بصت لهدي وغمزت ليها
حاتم في سره…..حنين اسم على مسمي
حنين لاحظت نظرات حاتم ليها خجلت
هيلين بخبث…..اممم وانتي مخطوبه يا حنين
حاتم بص ليها بترقب
حنين بابتسامة………كنت مخطوبه المهم دلوقتي لازم تفطري علشان معاد الدوا بتاعك
هيلين بعبوس……..فطار و دوا بصي انتي تجيبي كوبايه لبن وعليهم بيضة كدا دا حاجة مغذيه
حنين بصدمه…….اجيب ايه تاني كدا
حاتم بضحك……بس يا بت فضحتينا احمممم آنسه حنين مفيش حاجة الفطار بصلة خضره و فول
هيلين بضحك……إيه ايه واحده عيانه هتاكل بصل اخضر و فول
حاتم…….ماله الفطار دا ياختي

 

 

هيلين…….مش صحي
حاتم…….لا صحي
هيلين……حنين صحي ولا مش صحي
حنين بصدمه…….كوبايه لبن وبيض و بصل أخضر و فول انا ايه اللي دخلني الطب و راحت جنب هيلين وقعدت
حنين بمرح………..خديني جنبك كدا ااااه يا مرارتي
هدي وحاتم وهيلين ضحكوا علي حنين وحنين حست بالفرحه إنها بقي عندها صحاب
وكان في عيون حزينه إنها مش معاهم وعيونه حاسه بالغيرة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي المتمرد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!