روايات

رواية عشقي المتمرد الفصل العاشر 10 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الفصل العاشر 10 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الجزء العاشر

رواية عشقي المتمرد البارت العاشر

رواية عشقي المتمرد الحلقة العاشرة

الكل شافوا هيلين واقفه و شخص واقع علي الأرض
حاتم جري عليها وحضنها
حاتم بقلق……أنتي كويسه كنتي استنيتي اجيب مسد*سي واطلع معاكي
هيلين بهدوء……مكنش ليه لازم و بصت للي راقض علي الأرض
هيلين بسخريه……يا يا صغنن قوووم
_ اعووووووذ بالله منك يا شيخه ايه الواحد مش عارف يعمل مقلب ولا يهزر اييييييييه في ايييييييييه
حاتم بضحك وصدمه………جلال انت جيت امتي
هو صديق حاتم المقرب و أكتر من أخ ليه هو و رائد عيونه زوقه و ملامحه جذابه جدا جسمه رياضي و هو رجل أعمال
جلال……جيت وياريت ما جيت أختك دي شكلي هديها بو*كس اطير جمالها يخرب بيت جمال أمك ايييييييه مش عارف لحد دلوقتي اشق..طك
هيلين بصت ليه بغيظ و كانت هتتقدم ليه
جلال استخبي ورا حاتم
جلال وهو بيقلد صوت ست…….والله ألم عليكي الدنيا وأقول بتتحر*شي بياااااا

 

 

هيلين فضلت تضحك هي وحاتم وريان عايز يجيب جلال دا ويك..سر غضمه وأما إياد كل شاغل تفكيره هدي و جمالها اللي انصدم بيه
جلال طلع من ورا حاتم وبص بصدمه
جلال بصدمه……هيلين الكائن الغاضب الضا*رب بووووز عشره متر لقدام ومعاه ديما ابو حفيظة(مسد*سها) بتضحك ياااااختي ياااااختي هموووووووت ياااااختي
هيلين ضحكت أكتر وصوت ضحكاتها بدأ يرن في المكان وحاتم وقع علي الأرض من كتر الضحك وإياد اللي فاق وشاف راكشن و تمثيل جلال ضحك هو كمان أما ريان سرح في ضحكت هيلين وحس بنا*ر جواه علشان بتضحك قدامهم ومع جلال
هيلين وهي بتمسح دموعها من كتر الضحك……هههههه هههههه ااااه حر*ام عليك بطني و*جعتني
جلال راح ليها وحضنها
جلال بحب أخوي……و أخيرا ضحكتي بقيتي قمر أكتر من الأول يا هيلو
هيلين بابتسامة……طب تعاله نخش علا وهدي وماما هيفرحوا بوجودك و خصوصا هدي
إياد حس بنا*ر جواه ليه هدي هتفرح بوجوده طب هي ممكن تكون بتحبه ولا في حاجة تانية طب لو هي بتحبه ممكن تسيبني طب ليه مجبتش سيره ليه عن جلال دا ومين جلال دا كل دي كانت اسأله بدور في دماغ إياد
هيلين وحاتم وريان وإياد وجلال دخلوا
جلال بصوت عالي…….يا هدهد انتي يا بت جوووووزك ابوووووو ولادك وصل انتي يا بت يا خميره نوم انتي
إياد😳😳……….ج جوزك و ابو ولادك
هدي نزلت بعد ما غيرت لبسها وشافت جلال جرت عليه وحضنته
هدي بابتسامة……….جوزي حبيبي
حنين بصدمه…….جوزك
جلال وهو حاضن هدي…….آمال ايه جوزها و أخوها وحبيبها مش كدا يا هدهد
هدي بابتسامة…….صح صح
علا وهي نازله من علي السلم……….اوكي هخلي رنا تيجي تشوف ضرتها ومسكت تليفونها الو يا رنا جلال
جلال خاد منها التليفون بسرعة وقفله
جلال بمرح…….يا بت انا طلقتها وذق هدي
جلال……امشي يا بت انا بحب رنا حبيبتي خطيبتي
حنين بتشوش……والنبي حد يفهمني
جلال….اوعااااا عود البطل دا مين متجوزه ولا لااه
حاتم بغيره……جلال اتلم
جلال بغمزه…….هي الصناره غمرت ولا ايه
ريان بغضب…………اممممم هتغمز ليك يا جلال الز*فت
جلال شاف ريان اتخض وضر*ب علي صدره
جلال بخضه…….ريان يالهوي يا فضحتك يا جلال
حاتم…..أنتوا تعرفوا بعض
ريان بهدوء………اتعرفنا علي بعض في صفقة تمت بنا
حاتم…..اممم تمام
حنين…….حد يوضحني
حاتم بضحك…….جلال هو صاحب عمري اتعرفنا علي بعض لما دخلنا مدرسه داخليه و اتكونت صادقه بنا وتطورت وبقي أخويا اتعرف علي هيلين لما جه يزورني مره في شغلي وهو كان عارف بموضوع اني اخو هيلين واتكونت صداقه قويه بينه وبين هيلين واتعرف علي ماما وهدي وعلا وهو هدي ديما بيقعدوا يهزوا الهزار دا
حنين بفهم…..اهاااا تمام

 

 

جلال……..هيلين أنا عايز اتكلم معاكي شويه
هيلين حست إن جلال فيه حاجة ومخبيها
هيلين بهدوء……تمام
الكل طلع علي اوضهم ،ريان كان في اوضته والفضول بياكل فيه جلال عايز ايه من هيلين والظاهر ان في علاقه قويه بين جلال وهيلين دماغه بقي بيو*جعه من كتر التفكير ومبقاش عارف ينام خاد منوم ونام
تحت في أوضه المكتب
هيلين بهدوء……..خير يا جلال
جلال بهدوء…….أنا و رنا انفصلنا
هيلين فضلت هاديه…….السبب
جلال ملامح وشه اتبدلت للحزن و عيونه ظهر فيها الدموع
جلال بحزن……..بعد ما خطبتها بقت تصرفتها غريبه تجاهل وبتتجهلني و أسلوب مش ظريف معايا لما اجي اكلمها تقول سلام دلوقتي علي تعبانه و الاقيها خارجة و دا غير اني ببعت ليها رسالة على الواتس وهي فاتحة مش بترد بدأت اراقبها وقتها
عيونه دمعت
جلال بصوت مخنوق و حزين……لقيتها بتروح ل لصاحبي أحمد شقه مفروشه وكانوا في وضع قذ*ر لاقيتها قالت إنها هتعمل العمليه اللي هترجعها بنت خا*نتني يا هيلين وك..سرت قلبي كانت بتقرب مني علشان فلوسي ولما خا*نتني خا*نتني مع صاحبي اللي واكل معايا عيش وملح
هيلين قامت و قعدت جنبه و طبطبت عليه
هيلين بهدوء……..اوعا تكتم الو*جع دا انت جيت ليا علشان اسمعك و تريح نفسك عيط يا جلال
جلال حضنها وفضل يعيط
جلال بدموع………ااااااااااااه و*جع قلبي كبير يا هيلين اااااه حتي مش قادر ااذيها مش قادر
هيلين بعدت عن جلال وعيونها سوده
هيلين بهدوء رهيب…….اوعدك في خلال تلت أيام هتلاقيها جايه تتطلب السماح منك انا عارفه إنك لو قررت تن…تقم منها انت ممكن تمو*تها بس انا هخليها تتمني المو*ت انت عارف ان الصبر حلو اصبر عليا و يلا امسح الدموع دي علشان تنام
جلال بضحك……فين ياختي فين
هيلين بضحك…….مع حاتم يلا
وطلع جلال بس لاقي حاتم في وشه وباين إنه سمع كلامهم
حاتم حضنه وكأنه بيقوله انا معاك
جلال ابتسم وطلع مع حاتم وهيلين اللي فضلت واقفه
خادت تهنيده كبيرة و شافت مسد*سها ابتسمت

 

 

هيلين…….لازم اسلمك للإدارة وأقدم استقالتي بأسرع وقت وحست بارهاق وكتفها شد عليها تاني طلعت ترتاح وتنام، وبدأ الهدوء يخيم في الفيلا الكل نايم وجواه اللي مكفيه و الإرهاق باين علي الكل
ليحل الصباح و حامل معه أحداث
الكل نزل علي صفره الإفطار
هدي بابتسامة…….صباح الخير وحضنت شوقي وباسته من خده
هدي بفرحة……صباح الخير يا حبيبي
رحمه بغيره……بت اتلمي قولي بابا بلاش حبيبي
هدي بضحك…….يالهوي هنبتدي غيره بقي آمال هيلين فين هي مش في اوضتها
حاتم وهو بياكل……طلما جلال هنا تفتكري هتكون فين
هدي……صح يلا وفروا اكل لتجلس
ريان…..احممم آمال هما فين
حاتم………بتجري
شوقي……بتجري
لتدخل عليهم هيلين وهي بتاخد نفس عميق و وراها جلال والاتنين عرقانين
هيلين كانت لابسه لبس رياضي لونه سماوي
جلال كان لابس بنطلون عليه تيشرت بنص كم و البنطلون لونه أسود والتيشرت لونه ازرق عاكس لون عيونه الزوق
هيلين وهي بتاخد نفس عميق……صباح الخير
هدي بوجه حزين…..أهلا بالخا*ينين
جلال ضحك و راح عندها وحط إيده علي كتفها من ورا وهي كانت قاعده
جلال……إيه دا انتي زعلانه نعمل ايه يا هيلين دلوقتي
هيلين خادت كوبايه المايه اللي الخادمه كانت جيباها ليها وقعدت علي أقرب كرسي
هيلين بضحك……مليش دخل مراتك وانت حر فيها
إياد قبض بشده علي الشوكه اللي قدامه وبص لجلال بغضب وغيره ولأول مره ميهتمش بهيلين ولا في اي مشاعر ناحيتها
وريان لاحظ دا وابتسم
هدي بوجه طفولي…….اوعي انت نسيتني اوعي وهزت كتفها
جلال شد كرسي وقعد جنبها ومسك ايدها
جلال………آسف بس أنتي كنتي نايمة مع علا و صاحبتك التانيه وبصراحه اتكسفت اخبط عليكي زي زمان و روحت لهيلين لاقتها صاحبه قعدنا نتكلم ونزلنا نجري لو زعلانه انا راضي بأي عقاب
هدي بشر وخبث……اي عقاب اي عقاب
جلال بلع ريقه بخوف……اي عقاب اي عقاب
هيلين بضحك وسخريه……هههههه البس
هدي بشر……امممممم توقف دلوقتي وتشيل هيلين وتلف بيها
جلال بصدمه…..احيه
هيلين انفجرت ضحك
ريان عروقه ظهرت من كتر الغضب والغيره
وحاتم كح المايه اللي شربها
جلال بخوف وتوتر……..طب بلاش أصح انا لسه صغير علي المر*مطة
هدي باصرار………لا هو دا
جلال نظر لهيلين بمعني الحقيني

 

 

هيلين هزت كتفها بلامبلاه
جلال بص لحاتم اللي بيحاول بتحكم بضحكته
جلال وهو قايم……أشهد أن لا إله إلا الله محمد رسول الله، وراح لهيلين
جلال بخوف مصطنع………..هيلين أنا زي اخوكي
هيلين بضحك…….جدع قرب وهتبقي سو*اد علي دماغك
جلال بضحك………..طب كلمي الحكومة خليها تغير رأيها
هيلين بضحك……..ماليش دعوة خليك قد كلامك يا جلال
جلال بصلها بغيظ وعينه جات علي المسبح بص ليه ولهيلين بخبث
هيلين فهمت قصده
هيلين بضحك…….اوعك يا جلال اوعك
جلال قرب من هيلين وهي بتهرب منه وبتجري في الصالون وهو بيجري وراها وبيضحكوا والكل بيضحك معاهم إلا ريان اللي خلاص الغيره هتطلع منه وتق…تل جلال دا
جلال مسك هيلين وهي اتعلقت في رقبته
جلال بضحك وتعب…….فرهتيني يا شيخه وايه خيسي شويه
هيلين بصدمه…….أنا أنا تخينه يا جلال
جلال بدأ يطلع بيها من باب الفيلا واتجه ناحيه المسبح والكل طلع وراهم
جلال رمي نفسه في المسبح هو وهيلين وكان بيضحك
هيلين بضحك……..يا جز*مه من غير رباط بللتني منك لله
جلال بضحك……..ياختي مره من العمر وبدأ يرش عليها المايه
هدي بضحك…….الله شكلكوا يضحك
جلال بص لهيلين وهي بصتله وبسرعة كانوا شادين هدي معاهم والكل ضحك
حاتم بضحك……….أطفال انا هوديكوا الحضانة
جلال بضحك……وأنا هسيبك وشده وحاتم مسك في إياد بالغلط وإياد وقع معاهم
إياد وهو بيمسح وشه…………🥶🥶المايه تلج
هدي رشت مايه عليه وهو ردها وبدأ يلعبوا والكل ضحك
هيلين كانت في اوضتها بعد ما طلعت غيرت هدومها لبجامة تقيلة و كنت جايه تسرح شعرها لاقت اللي دخل وقفل الباب عليهم
هيلين باستغراب……ريان انت بتعمل ايه هنا والزاي تخش كدا
ريان كان كل اللى في باله صورت هيلين وجلال شايلها ولما كانوا بيلعبوا مع بعض في المسبح قرب منها وهي راحت ليها
هيلين……..ريان أنا بكلمك انت مش بترد ليه
ريان ركز علي شفايفها اللي حمر
هيلين……ريان ريان ري……
قبلها ريان بشغف وع..نف كان يثبت لها مدي حبه وعشقه لها نعم فرغم عدم اختلاط هيلين بريان كثيرا إلا إنها استطاعت وبجداره كسب ذلك القلب المتح*جر
هيلين كانت مصدومه مشاعر تفج..رت بداخلها و دقات قلبها تسارعت و توسعت عينها بصدمه حاولت الإبتعاد عنه ولكن ريان جسده ضخم وحصرها بينه وبين الحائط وهي بتحاول نفلت منه
اما الاخر وكان يخرج غضبه وغيرته وتلك المشاعر الذي يكتمها

 

 

ابتعد عنها عندما شعر دموعها و شفتيها اللي اتعو*رت
بص ليها وهو بياخد نفسه وكانت شفتيها وارمه وشكلها اصبحا مغري أكتر غير صدرها الذي يعلو ويهبط وهي تاخذ نفسها
ريان حضن وجهها بيديه
ريان بعشق……لو قربتي للي اسمه جلال دا تاني عقا*بك هيكون دا يا هيلين
هيلين فاقت و عيونها اتحولت للون الأسود وضر*بته قلم
هيلين بغضب…….انت حيو*ان وانسان قليل الأ*دب يا ريان وملقش دعوة أقرب من جلال ولا ابعد عنه ولا حتي احضنه أو
ريان قرب ليها أكتر حتي اخطلت أنفسهم
ريان بغيره……….أو ايه يا هيلين
هيلين حاولت إنها تتمساك ولكن ذلك الغريب يد*مر حصونها
هيلين بتوتر……..ر ريان لو لو سمحت ابعد
ريان بحب…….هيلين أنا بحبك
لتنظر له هيلين بصدمه و تتقابل العيون
هيلين بصدمه……بت بتحبني
ريان……ايوه بحبك زي ما انا متأكد إنك بتحبيني
هيلين زقته بعيد عنها
هيلين بغضب…….انت مجنون انا احب ولما احب احبك انت لا فوق ميكنش الوش اللي اديته ليك وإني اعتبرتك صديقي عقلك ياخدك حته تانيه وأنا يوم ما احب احب واحد أمه كانت السبب في كل اللي حصلي انت واعي لنفسك انت بتقول ايه يا أستاذ انت
ريان نظر ليها بصدمه وقرب منها تاني
ريان بصدمه…….انت بتعير*يني يا هيلين طب أنا ذ*نبي ايه
هيلين بغضب عارم……ذ*نبك إنك ابنها ذ*نبك أن ابويا رما*ني انا وخواتي وامي علشان يحموكوا ذ*نبك إنك اخدت انت وخواتك حنان ابويا لمدة ١٤ سنه ذ*نبك إنك مفكرتش مره اذا كان انت او خواتك تفكروا ابويا بعيلته يا بجا*حتك يا أخي وتسأل ذ*نبك ايه، فكرك معرفش إنك بتخطط إنك تنت*قم مني لموضوع أسامه دا
لينظر لها ريان بصدمه
ريان بصدمه…….إيه
هيلين بسخريه……..إيه مصدوم كدا ليه لتكمل بصوت عالي ايوه عارفه بس ساكته بمزاجي من الاخر بلعب معاك يا ريان وصح قول لابن خالتك دا (أسامه )لما يفوق من غيبوبته دي ان ليه قاعده طويله في الس*جن علشان بعد كدا يحر*م بفكر إنه يحاول يع*تدي علي بنات الناس
ريان ضر*بها قلم وشدها من شعرها
ريان بغضب……يعني انتي السبب زي ما كنت متوقع
هيلين عيونها بدأوا يحمروا من كتر الغضب وبتحاول وبتحاول تفلت شعرها من ايد ريان

 

 

هيلين باستفزاز……….ايوه أنا السبب انا اللي اديته عقلة محترمه لما حاول إنه يت*هجم عليا قولت لا دا لازم اعلم عليه وعدل ربنا حصل ولما جه يوقعني في النهر هو اللي وقع ولسوء حظه مكنش بيعرف يعوم كان ممكن انقذه بس لا سبته ومشيت ايه رأيك بقي
ريان شد علي شعرها بغضب شديد وأ*لم في قلبه كان يتمني إنها ميكنش ليها ذ*نب بس امنيته متحققتش
ريان بغضب جهنمي……..هتدفعي التمن غالي وانتي كد*ابه أسامه عمره ما فكر يبص لبنت ،هيفكر يبص لواحده (بصلها من فوق لتحت ) مفيهاش اي ريحة أنو*ثة أبدا وايوه احنا خدنا حنان أبوكي عارفه ليه علشان اللي زيك ميستهلوش أي حنان خالص وذ*قها بقوة
ريان بكر*ه…….اوعدك أيامك الجايه هتكون سو*اد عليكي يا هيلين عز الدين و حق أسامه هرجعه استعدي لأنك فتحتي باب من أبواب ج*هنم عليكي وانا من الدقيقه دي بقيت الكا*بوس المر*عب وقدرك الأسو*د وتركها
اما هيلين كان كلامه بيتردد في ودانها مفيهاش ريحة الانو*ثه ،اللي زيك ميستحقش حنان
نظرت لنفسها في المرايه والكلام عمال يتردد في ودانها
مسكت الكوبايه وحدفتها في المرايه لتنك*سر وتنظر هيلين لقطع الزجاج
الكل سمع صوت تك*سير وشافوا ريان نازل وهو في كامل غضبه طلعوا بسرعة علي غرفه هيلين و حاتم دخل بسرعه
حاتم بصدمه وخوف……………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي المتمرد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!