روايات

رواية قلب على الطريق الفصل الأول 1 بقلم مريم سعيد

رواية قلب على الطريق الفصل الأول 1 بقلم مريم سعيد

رواية قلب على الطريق الجزء الأول

رواية قلب على الطريق البارت الأول

رواية قلب على الطريق الحلقة الأولى

هند : ازاي يامرات عمي تجوزوني حد زي ده انتي ترضيها علي بنتك!!!!
هناء :ياحببتي انتي لاقيه ده ويدفع فيكي فلوس غير كده انتي مش هتبقي مراته هو عايزك تخلفيلوا حتت عيل وهيطلقك
هناء تبقي مرات عمه بس مش بتحبها خالص وعمرها ما تمنتلها الخير عشان هي احل من بنتها
هند بقي تبقي فتاه في عمر ٢٠سنه شاطره جدا وطيبه لون عيونها ازرق وشعر بني وبشره بيضاء تشبه الحوريات أبوها وامها ماتوا في حادث قطار
هند:كمان يعني متجوزني مصلحه عشان اجبله عيل طب لو انا مش بخلف اي الي هيحصل ؟
هناء : يالهوووي يالهوووي لو مش بتخلفي ده يقتلك ويسجن عمك
هند : يقتلني ليه هو انا الي بخلق نفسي ولا ايه طب ما يسجنه وانا مالي مش عايزين تبعوني…..
هناء:بت انا مش هقول لعمك علي اللي قلتيه عشان هيقتلك لو عرف انك قلتي كده ويا حبيبتي لمي نفسك شويه وانا هروح اشوف عمك عمل اي
هند :ماشي يا مرات عمي
هند في سرها اعمل اي دلوقتي انا كده حياتي ضاعت مستقبلي هيضيع يارب استرها يارب
عند هناء وعمها عملت اي يا حبيبي هيدفع كام!؟
شاكر :مش عارف بس لغايه دلوقتي مليون جنيه بس اناعايز اكتر من كده
هناء :حلوين يا شاكر البت متستاهلش اكتر من كده
شاكر: ليه ده البت عامله زي حوريات البحر
هناء :ياخويا هو هيعمل اي بجمالها خليها تغور من هنا ونخلص بقي من قرفها
عند هند كانت قاعده بتعيط ومش عارفه تعمل اي ازاي بيبعوها بطريقه دي وازاي هانت عليهم
استوووووووب
هند كانت راحه تشرب وسمعت الكلام الي شاكر وهناء كانوا بيقولوه واقعده تعيط
هند: انا ممكن اهرب واخلص نفسي بقي من الجواز دي بس مين هيساعدني!! افتكرت بنت عمها ملك طب منا اتصل عليها
ملك : موبايلها كان بيرن راحت عشان تشوف مين لقته هند
.ياربي هي الزفته دي عايزه اي بس !؟
الوووووووو
هند :ايوه يا ملك شوفتي الي هيجرالي انا خايفه اووي وحكتلها علي كل الي حصل ****
ملك تبقي بنت هناء وشاكر ومتجوزه
ملك :يعني كل ده يحصل وانا معرفش ولا حتي ماما تحكيلي
هند:اوعي تقولي اني قولتلك حاجه
ملك : طب انتي بتحكيلي ليه !!
هند: عشان تهربيني من البيت
ملك :نعم انتي بتقولي اي مش هعرف..
هند : انا كنت مفكراكي هتعرفي تهربيني من البيت
ملك :ازاي الموضوع أكبر مني ومنك بجد مش هعرف اساعدك
سلام دلوقتي وبعدين هكلمك
هند بخيبة أمل : سلام
عند منال وشاكر
رن تلفون شاكر وكان العريس الي هيتجوزها
مجهول:ايوه يا شاكر الفرح الخميس الجاي
شاكر : ماشي يا بيه بس مش هتكتر الفلوس شويه
مجهول :تصدق انك طماع الفلوس اللي هتخدها كتير
شاكر :ماشي يا باشا الي تشوفه
مجهول :ماشي يا شاكر سلام
شاكر:سلام يا بيه
شاكر :العريس كلمني قالي الفرح الخميس
منال :كويس عشان نخلص انا هروح اقولها تجهز نفسها
شاكر : ماشي بس متتاخريش
منال راحت عشان تقولها وبتخبط عليها الباب
هند :مين
منال :هو اي الي مين هو في حد غرنا في البيت احنا هنستهبل يابت افتحي الباب انتي قفلاه بترباس ليه!!!!
هند :طيب هفتحلك
هند قامت فتحت الباب ومنال دخلت
منال :بت العريس اتصل و بيقول الفرح الخميس الجاي
هند :لاه انا مش موفقه مافيش وقت ده انهارده التلات مش هعرف ……
منال :هو بمزاجك انا قولت اقولك عشان تبقي عارفه ياله نامي عشان وراكي مشاوير الصبح

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب على الطريق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى