روايات

رواية عشق الثعبان الفصل الرابع 4 بقلم منة أحمد

رواية عشق الثعبان الفصل الرابع 4 بقلم منة أحمد

رواية عشق الثعبان الجزء الرابع

رواية عشق الثعبان البارت الرابع

رواية عشق الثعبان
رواية عشق الثعبان

رواية عشق الثعبان الحلقة الرابعة

فى غرفه عشق وشغف
عشق بتحلم بنت مضروبه ووفى ولدين قعدين قدامها بعيطوا ويصرخوا وفجأه تسمع صوت من وراها تبص وراها تلاقى نفس البنت واقفه قدمها ترجع تبص عليها وهيا مع الولاد وترجع تبص وراها
البنت” عشق مش تخافى تعالى معايا يا عشق وتمسك عشق من ايديها تعالى معايا وتاخدها وتوقفها قدام ولاد بتلعب ونفس البنت بتلعب معاهم وبتضحك وتاخدها تانى قدام نفس البنت نايمه فى حضن الولدين وتاخدها تانى وتقف قدام اوضه ضلمه وتمسك اديها ودخالها الاوضه تلاقى نفس البنت مربوطه فى كرسي وباين عليها انها مضروبه..
عشق ودموع فى عنيها “انتى مين”
البنت انا انتى يا عشق خدى حقى واختفى!
عشق بصراخ وبكاء حاد “استنى انتى مين استنى”
شغف بتهز عشق بعنف عشق اصحى اصحى
لتستيقظ على هزات عنيفه من شغف وتبدء فى البكاء وترتمى فى حضن شغف
عشق ببكاء شوفت نفس الحلم نفس البنت بس المرا دى كلمتنى
شغف اهدى ياحبيبتى دا كابوس
لتتحدث ببكاء وشهقات لا دى حقيقه دى انا… انا… انا شفت نفسي مربوطه على كرسي فى اوضه ضلمه ومره كنت بلعب مع ولدين باسي مش شفت وشهم انا تعبت والله تعبت
شغف بشفقه اهدى يعشق بابا قال هيخلى الحرس يسال على اهلك وممكن نعرف مين البنت دى
لتتوقف عشق عن البكاء فجاه وكانها تطمئن نفسها انها هتعرف مين البنت دى قريب
شغف قومى يالا غيرى هدوم وانا هستناكى وننزل سوا نفطر ونروح المول نجيب هدوم ونجهز على شان السفر لتقوم عشق وتذهب الى الحمام.
***

يستيقظ كالعاده بفزع بسبب كابوس يومه او بالاصح كابوس طفولته وشبابه لياخذ حمام ويبدل ملابس الى ملابس رياضيه ويقوم بنزول الى غرفه الرياضه وبعد انتهائه يذهب مجددا الى غرفه ويبدل ملابسه بملابس عمليه لينزل مجددا ويتوجه الى الخارج مباشرةً يركب سيارته وخلفه اسطول من سيارات الحراسه ويأمره بالذهاب الى الشركه يصل الى الشركه ليدخل الى الشركه بملامح باردده خاليه من المشاعر يصل الى المكتب وتدلف ورائه السكرتيره الخاصه
السكرتيره بدلع زائف وهيا تقترب منه سيدى لديك معوعد مع شركه ******* ولديك عشاء عمل مع****** ولديك امضاء اوراق مشروع*******. لتنهى كلامه وهيا بالفعل تجلس امامه
السكرتيره وتلعب فى ازاى قميصه هل تريد شئ اخر
الثعبان بخبث نعم اريد
ويهجم عليها ………. ليفعلوا ماحرمه الله
***
فى مكان يشبه الجنه ولكن ماشوه هذه الجنه هو قلب اصحابها فى الداخل نجد رجل تجاوز عمره الستين عام يجلس وبجانبه امرآة وعلى وجههم علامات الخبث
المرأة بخوف هنعمل ايه دلوقتى
الرجل بخبث وصدمه وتفكير هنقتلها حور لازم تموت
باسي ازاى عايشه انتى متاكده ان انتى شوفتيها فى المول
المرأه بتالكيد وخوف اها متاكده انى شفتها فى المول وكان معاها حراس ابنك لو عرف انها لسا عايشه هتكون نهيتنا على ايده

الرجل بصراخ مش ابنى مش ابنى امه خاينه لازم حور تموت لو ظهرت اسرار كتير هتتكشف واحنا هندمر
المرأة بحقد وغل كان لازم نتاكد انها ماتت زمان
الرجل بكره واعيون يملأها الحقد هتموت وعلى ايدى كمان لازم اعرف هيا فين وبعد كدا هشوف شغلى معاها هحرقها زى ماحرقتها قبل كدا لتبتسم المرءه بخث وراحه.
لينادى على احد الحراس ويئمرهم بجلب المعلومات عن حور.
لتتذكر كيف رئت حور
كانت جالسه فى مطعم لياتى النادل بالمشروب ويقع على ملابسها لتذهب الى الحمام وتصدم فى فتاه
الفتاه باسف اسفه انتى كويسه
المرءه غورى من وشي
عشق باسف مجداا انا اسفه جداا
لترفع رئسها وتنصدم وتقول حور انتى حور
عشق انا اسفه باسي انا اسمى عشق مش حور ممكن تكونى متلخبطه وتتركها وترحل ومازالت المرءه تنظر لاسرها بصدمه لتخرج سريعا اتيه الى ذالك الرجل القابع امامها ليفكروا فى حل الى تلك المشكله
***
على مائده الطعام نجد عشق وشغف ومحمد الراوى يتناولوا طعامهم فى جو يغلب عليه الصمت حيث كانت عشق شارده فى ذلك الحلم وفى تلك الفتاه وتلعب فى طعامها لينظر لها محمد وشغف
محمد بحب عشق عشق عشق
وهيا سرحانه بتفكر ياترى مين البنت دى وعاوزه منها ايه وليه بتجيلها فى الحلم ليضع محمد يده على كتفها لتنظر ببتسامه عشق نعم يابابا
محمد بفرحه لانها اول مره تقول له بابا يروح بباكى مش بتكلى لي يقولها وهو يشير الى طعامها لتنظر عشق الى الطعام وتتنهد مليش نفس بعد اذنكلم هروح البس على شان نروح المول وتتركهم لينظر لها محمد وشغف بحزن وشفقه
محمد بحزن مالها عشق ياشغف
شغف نفس الكابوس يبابا انا خايفه عليها نفس البنت والمرا دى كلمتها وتحكى له تفاصيل الحلم
محمد بشرود وهو يفكر قريبا هنعرف الحقيقه
لتؤمى له وهو مازال يفكر ….
لتاتى عشق وتانهى شغف طعامها لذهاب الى المول
لينادى محمد على احد الحرس ويامره بذهاب معهم وحمايتهم ليخرجوا وبقا هو ينظر لهم بشرود وهو يقول لازم اعرف الشبه الى بينك وبينها لازم احميكى منهم ويخرج صوره من جيبه ويتاملها بحزن لتخرج منه دمعه وهو يردد ربنا يرحمك لو طلعت هيا فعلا انا لازم احميها منهم ويضعها فى جيبه ثانيتا ويخرج الى شركته..

فى المول عشق بتعب شغف دا اخر محل هندخله وبعد كدا نرتاح
شغف طيب ويكلموا جولتهم وبعده مده تجلس عشق بتعب على كرسي المطعم ويطلبوا الطعام
عشق حرام عليكى الساعه اتنين واحنا هنا من الساعه عشره ولسا مش اشترينا حاجه
شغف مفيش حاجه عجبانى اعمل ايه يالا كلى كلى على شان لسا هنروح نكمل ويضع لهم الطعام ليبدئوا فى الاكل وهم يتحدثون بمرح وحماسه ماذا سوف يفعلون فى المانيا
لتقف عشق بعد مده وتستاذت بذهاب الى الحمام لتاتى بعده مده وهيا مصدومه
شغف اتاخرتى لي
عشق اسفه باسي فى واحده وتحكلى ليها لتنتهى وهيا شارده فى كلام المرءه لماذا قالت لها حور وتحاول تذكر اين سمعت هذا الاسم لتستيقظ من شرودها على صوت
شغف بتفكير لي بتقولك حور ممكن تكونى شبه واحده هيا تعرفها اسمها حور
لتئمى لها عشق بدون اقتناع
فى المكتب نراه يقف امام المرءاه يعدل ربطه عنقه وتقف خلفه تلك السكرتيره او لنقل العاهره وتنظر له وتبتسم بخث
الثعبان ببرود انتى مطروده
لتنظر له بصدمه ماذا انا لم افعل شئ
الثعبان بصراخ انتى مطروده الى الخارج
لتخرج بسرعه من امام هذا الوحش
ليجلس على المكتب ليرن هاتفه ليمسكه لسمع
الرجل ببرود اريدك ان تلغى صفقتك مع شركه **
الثعبان بسخريه وهل تخاف من الهزيمه امامى
الرجل ببرود وسخريه الم تعلمك امك العاهره التعامل بحترام مع اباك
الثعبان بصراخ انت العاهر اللعين وقريبا سوف تاتى الى لطلب الرحمه
ليقهقه الرجل ويغلق الهاتف ويجلس لينهى بقيه اعماله ..
فى شركه الراوى
يجلس محمد الراوى ينتظر الحارس ليعرف المعلومات عن عشق لياتى الحارث وهو يحمل ملف لياخذه محمد بالهفه الاسم : عشق محمد الرفاعى
الام: ناهد خالد الراوى ربه منزل
الاب: محمد الرفاعى مهندس ويديير شركات الرفاعى لاستيراد والتصدير
ليغلق الملف وهو يحبس الدموع فى عينه ويخرج صوره اخته الحبيبه وهيا تحمل طفله ويتحدث بحب لقيت حور يناهد لقتها يا حببتى اوعدك هحافظ عليها وهربيها انا اسف مش قدرت احميكى زمان باسي اوعدك انى هحمى حور هيا كويسه مش تخافى هيا هتكون بأمان معايا مش لازم حد يعرف انو حور عايشه لازم تسافر فى اسرع وقت مش لازم تعرف مين ابوها ومين امها لازم يفضل سر ليضع الصوره فى جيبه وهو عازم على اخفاء ذلك السر ..
**

فى المساء فى قصر محمد الراوى
تجلس شغف وعشق فى الغرفه يتحدثون عن احلامهم فى المستقبل لتاتى الخادمه لتخبرهم بذهاب الى المكتب.
فى المكتب يجلس محمد الراوى وهو يفكر لتدخل كل من شغف وعشق ليجلسوا ليوجه كلامه الى عشق
محمد الراوى بجديه قدرت اوصل لمعلومات عن اهلك لتنظر له عشق بالهفه
محمد الراوى بجديه والدك كان اسمه محمد الرفاعى مهندس فى شركه ووالدتك اسمها ناهد كانت ربه منزل وانتى بنتهم الوحيده وفى يوم وانتوا راجعين من حفله بباكى عمل حادثه ولاسسف ماتو هو ومامتك .
ليقول كلامه وهو ينظر لها ليجدها تنظر له بصدمه وعدم استيعاب.وليقوم من مجلسه ويتقدم لها ويحتضنها محمد الراوى انا عارف انو الموضوع صعب عليكى باسي حاولى تنسي انتى هتكونى كويسه معانا انا وشغف بنحبك وشغف معتبراكى اختها ليفرد زراعه لشغف التى كانت تبكى ايضا محمد وهو يقبل شعر كل من شغف وعشق
محمد بحب انا غيرت اسمك من عشق محمد الرفاعى الى عشق محمد الراوى بنت محمد الراوى رجل لاعمال مش عوزاك مكسوره انتى بنتى فاهمه ياعشق لتؤمى له .ليذهبوا ويتناولوا العشاء وكل منهم يفكر فى شئ ما

فى ملهى يجلس مارك وينظر الى العاهرات تتمايل امامه ينتظرن اشاره منه وترتمى تحت قدمه لتاتى عاهره وتجلس بجانه وايديها تعرف طريقها الى ازار قميصه وهو ينظر لها بثماله ويتحدث
مارك بحب ورغبه حور ويبدء فى تقبيلها لينظر لها مره اخره ويجدها العاهره لينفضها ويخرج صوره من جيبه ويتحدث صغيرتى اوعدك هتكونى معايا قريب انا عارف انك عايشه مش موتى انا هنتقم منه هو السبب انى اكون بعيد عنك قريبا حوريتى هتكونى معايا تكونى ملكى ليقهقه بعدها.
ويتذكر كيف علم انها حورته مازالت على قيد الحياه
فى المطعم التى تعمل به عشق يجلس كل من مارك ورئيس شركه ***يتحدثون
لينتهوا ويخرج مارك ويصتدم بشئ لينظر لها بعصبيه
مارك بعصبيه وهو يبعدها عنه لينظر لها ليصدم انها حور حوريته امامه ليحتضنها لتصرخ عشق
عشق وهيا تحاول الفرار من احضان هذا الوحش بنسبه لها لتبتعد عنه وهيا تنظر له لتتحر منه وتحاول الهرب ليمسكها
مارك بحب وسعاده حور انتى عايشه لتنظر له عشق انا اسمى عشق ولو سمحت ابعد
لينظر لها مارك مره اخره بتمعن ويفكر انها حور نفس الشعر نفس العيون هيا حور باسي ازاى مش فكراه
مارك بحب لا انتى حور انا متاكد
لتنفض يدها من يده وتقول وهيا تذهب انا عشق
لينظر له بدهشه ويامر الحرس بتباعها
ليبدء فى مراقبتها يوميا

لياتى الحارس بعد فتره ويخبره انهها لم تعد تعمل فى المطعم ويحكى له
لامرهم بالبحث عنها
مارك بجنون اوعدك ياحورى هتكونى ملكى قريبا.
ويذهب الى القصر ويدخل غرفه مليئه بصور حور ليظل ينظر لها بحب وجنون ..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الثعبان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!