روايات

رواية عشق الرعد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد الجزء الحادي والعشرون

رواية عشق الرعد البارت الحادي والعشرون

رواية عشق الرعد الحلقة الحادية والعشرون

دخل رعد عليهم ولقيهم بيتكلمو
واحد من الرجاله قال لـ رعد: ادخل احرس هاد الصبي اللي من الشرطه تبعهم
رعد: راح احرسو
.. دخل رعد لقاه عدي اتصدم وكان هيبدأ يفكو راح لقي صوت مشي رجل ع الارض قام اتعدل و وقف مكان الحراسه
فارس: عدي السيوفي ياااخي صدقت ما لقيتك
.. وشاور ع رعد اللي فاكروا واحد منهم وقال: رش عليه ميه صحيه
.. رعد مسك الميه وكب عليه ومكنش قلبو مطاوعو وصحي
عدي بتعب وفي نفس الوقت بيبين لهم انهم قوي: مش عدي السيوفي اللي يستسلم لواحد كل”ب زيك
.. فارس ضربو برجلو ف بطنو
فارس بغضب: طول عمرك عنيد عنيييدد طوول عمررك بتأخدد منييي كل حااااجه
عدي بضحك: اخدت اي بس منك يفارس غير حريتك وهحبسك
رعد ف نفسو: مش فاااهم ازاي اخد منو كل حاجه
فارس بغضب وضحك: تعررررف انااا مين.. وضربو ف بطنو…. اناااا عااامررر السيوووفيي ي عدددي
( عامر ده يبقي اخو عدي اللي كانو فاكرينو انو ما”ت )
عدي بصدمه والم: عااااامرررر اخويااا
فارس(عامر ) بغضب: متقوولش اخوويااا… انت طول عمرك واخد مني كل حاجه… حب ابوياا… مكنش حد معايا غير امي… حتي اهتمام بابا اخدتو مني… كان بابا ف الاجازات يأخدك معاه علشان يعلمك مسك المسدس وانك تبقي قناص محترف…. بكون دايما مستني منو يقولي تعاالَ ي عاامر معاياا… مكنش بيقولي… كنت انتَ داينا المفضل عندو… حتي ف المدرسه لما كنا مع بعض كنت انتَ.. تطلع الاول دايما وانا اللي مكنتش بطلع…اخدت مني كل حاجه.. انا بكرهك ياااخي… بكرهك… مش بطيقك انت مش اخويااا
عدي بدموع: كلل ده انت مفكرتش لي بابا مش بياخدك معااه… نسيت شرط بابا امو اللي يقفل الامتحان بتاعو والاختبارات هو اللي يروح… انت اللي كنت محبوب عندها اكتر مني… كنت دايماا اتحبس ف اوضه وحدي لاي سبب تافهه لو مكنتش اخلص اكلي كلو…. كنت اتحبس ف اوضه ضلمه من غير اكل.. لحد ما يجي بابا… انا كنت بفش غلبي كلو ف المذاكره والدروس…. انت اللي اناني ومش بتحس
فارس ( عامر ) : اسكت مسمعش نفسك
عدي بغضب: طول عمروا بابا بيقول عليك انك هتأذيناا وانا بقول لاا عامر استحالا بس انت كنت بتخون ابوك وبتخوني ما يمكن تكون انت اللي موتت ابوك وخليتو يستشهد
فارس ( عامر ): ايوهه كان اول مهمه ليا قتل لواء ولما لقيت ابوك مو”تتو
عدي بدموع وزعيق: انتت ايي جبرررروووت
… وبعدين دخلت القوات ومعاهم ليث و لين وديما ورعد رفع مسدسو ومسك فارس ( عامر ) من ايدو من ورا
… وبدأو يضربو ناار عليهم وليث فك عدي وعدي مسك مسدسو وبدا معاهم وكان حرفياً بيولع لانو حادثه موت ابوه مكنش فاكر انو اخوه هو اللي موتو كان فاكر قضاء وقدر بس طلع اخوه هو السبب وانو اشد اعداء الداخلية من سنين يطلع هو اخوه وكانت افكاروا حرفياً متشوشه من كل الي اتعرضلو ف حياتو حتي اخوه خانو
… وبعدين يجي ماتو كلهم واللي باقي لحقو يقبضو عليهم وكذالك فارس ( عامر ) وجرمين
.. ورعد ف نفس المكان ربطهم ف كرسي وعدي اغمي عليه و فصل ليث يفوق فيه ومفيش نتيجه مش بيفوق
فارس ( عامر ): انااا بكررررهكككك ي عدددددديييي
..وبعتو ع سياره الاسعاف وجاات و ديما اتخبت منهم وصوبت ع عدي وحات الرصاص ف كتفو بعد ما فاق
عدي بإلم: مررراتي وابنيي يررعد ابن…. ي
.. واغمي عليه
ورعد بص من ورا لقي ديماا ومسكها من دراعهاا
رعد بغضب: انتي معااهمم
ديما: انا مش ديما اصلا
لين: خليناا نحبسهم ونفهم بعديين وازاي فارس بقي عامررر
ودخلو كلهم ف الحبس وكلهم راحو المستشفى عند عدي
الدكتور: الحاله خطيره استنو هنا
.. رعد حس بالضعف ع عدي والتوهان اللي فيه ده وبعدين افكر كلام عدي… مراتي وابني…. وبعدين قال
رعد بخوف: روح شوف مريم ي ليث بسرعه
.. ليث راح ملقاش مريم
ليث بزعيق وخوف: فييينهااااااا هشووف الكاميرررات
وبعدين شااف الكاميرات ولقي واحد و واحده وكان معاهم رجاله واخدو مريم ووووووووووووووو
كده خلص الباارررت…..
يترا ليث هيعرف ينقذ مريم؟
واي اللي حصل لمريم مع يامن واسيل؟
وعدي هيعيش؟
وازاي ديما طلعت مش ديما؟
وفارس ازاي طلع اخو عدي؟
واي حكايه انو مو”ت حسن السيوفي بابااه؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!