روايات

رواية عشق العز الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى عادل

رواية عشق العز الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى عادل

رواية عشق العز الجزء الثاني عشر

رواية عشق العز البارت الثاني عشر

رواية عشق العز الحلقة الثانية عشر

سليم بغضب وغيرة قام وقف وقال : نعم بس تالا صغيرة

زين بستعجاب : في اي يسليم وبعدين تالا مش صغيره الي اصغر منها معاهم عيالهم

حازم ضايق سليم وقال : انا بصراحه مش شايف انها صغير وعمرو محترم وكويس

عز كان هيموت من الضحك هو رحيم لان وش سليم بقي كتله من الون الاحمر

عز : احم وانا موافق ده عمرو كويس جدا

 

 

سليم اتغاظ اكتر وراح قال : بصه بقي انا مش موافق و ع جثيتي لو ده حصل ومشي وهو متضايق جدا

يسرا بلوت شفايفها وقالت: انا كمان مش موافقه

زين ؛ وانا من أمتي باخد رايك اصلا

يسرا قامت وهي بتبرطم بكلام

…………………………….

ف اوضه تالا كان قعد معاها روايد وداليدا

تالا بفرحه ؛ ده طلع بيغير عليا بجد

داليدا بسخرية ؛ هو انتي هبله يبت انتي لسه مكتشفه ده دلوقتي

روايد : غبيه بجد ده كل البيت عارف أنه ميت فيكي 😂

 

 

تالا : صح طب واي الخطه الجايه

كل واحده بصت لتانيه وضحكه( عرفين انتو البصه الشريره دي الي بين الصحاب😂😂)

…………………………….

سهيله كانت قعده دخل يونس

سهيله بتوتر ؛ احضرلك العشاء

يونس وهو طالع السلم : اه وتعالي عشان عاوزك

سهيله بتوتر : تمام

دخلت المطبخ وجابت الاكل وطلعت خطبت الباب سمعته وهو بياذن لها بدخول دخلت

يونس: حطي الاكل عندك وادخلي حضريلي الحمام

سهيله حطه الاكل وجهزت الحمام وطلعت

 

 

يونس : اعملي حسابك من النهارده مفيش نوم برا الاوضه دي

سهيله ؛ بس

يونس ؛ سمعتي

سهيله : اه

يونس : تمام ف لبس جوه ليكي ادخلي البس حاجه وسابها ودخل الحمام

سهيله دخلت الاوضه وبصت ع الهدوم الي اصلا مش هدوم

سهيله: ي قليل الادب اي البس ده انا مستحيل البس منه ححححححح معقول يكون يونس كان بيجيب بنات هنا ينهار اسود والله لموتك ي يونس واخدت قميص لونه احمر مباين اكتر ما بيخفي وحطت روج شديد الحمرا ورشت برفيوم الي رحته بتجنن يونس وفردت شعرها وبصت لنفسها ف المرايه وكانت مكسوفه جدا وقالت : يالهوي انا انجننت ولا اي لا لا انا لازم اقلع بسرعه قبل ما يطلع ولسه بتلقع لقت يونس وقف وراها اللي كان عامل زاي الصنم اول ما شاف كتله الجمال ده سهيله وشها بقي الوان الطيف

سهيله بخجل : يو يو يونس

 

 

يونس وهو بيقرب منك وهي بترجع : قلب يونس

سهيله : انت يتقرب ليه

يونس حصرها بينه وبين الحيطه وقالها بجراه ووقحه : بس انتي طلعتي جامده اوي اوي وبعدين بص ع جسمها من فوق لتحت وراح قربها منه وعينه ع شفايفها الي كانت بترتجف ونزل باسها بعنف لحد ما طلع منها اهات وبعدين لين ف البوسه وهي بدلته البوسه وده جنينه اكتر وجسمه بقي شديد السخنيه وبعد لما حس أنها مش قادره تتنفس وسند رأسه ع جبينها وبانفه بيدعب أنفها وأيده ف شعرها

سهيله بدون وعي : يونس

يونس : اممم

 

 

سهيله : أن ا اا انا بحبك

يونس بصدمه بعد وقال : انتي بتقولي اي

سهيله لعنت نفسها ع أسرعها وفكرت أنه مش بيحبها وقالت بحزن : خلاص

يونس شدها وحضنها بحب وقال : انا كمان بحبك ومن زمان اوي انتي كل دنيتي

سهيله بفرحه وخجل : ربنا يخليك ليا

يونس بحب : ويديمك ليا يحبيبتي ♥️ وبعدين غمزلها وقال بخبث : طب اي مش يلا نكمل الي كانه بتعملوا

سهيله بدلع : تؤ تؤ مش هينفع

 

 

يونس : ده ليه ده بقي أن شاء الله

سهيله : اصل اصل انا عندي اااال

يونس بغباء: اي اال

سهيله بحرج : يونس الي بيجي ل البنت كل شهر

يونس فهم قصدها وبعدين بصلها بعيد وقال : طب لما انتي عارفه أنه كده لبستي كده ليه

سهيله: كده

يونس : طب يختي كتك القرف

…………………………….

ف جناح عز

كان قعد ع السرير و داليدا جانبه

 

 

داليدا:. ع عز

عز بدون ما يبصلها : امممم

داليدا : عاوزه اروح بكره اشوف مامت روايد لأنها كانت عامله عمليه

عز ساب الي ف ايده وبصلها وقال : فين بيت مامتها

داليدا بتوتر: ج جا جانب بيت عمي

عز اضايق لمجرد فكرت أنه ابن عمها هيشوفها والي ضايقه اكتر أن ف حاجه هو مش عارفها وهو أن ليه ده داليدا لما بيحصل معاها حاجه بتقول اسمه بخوف

داليدا لقيته سرح : عز انت سمعتني

عز انتبهلها وقال : اه معاكي

 

 

داليدا: طب قولت اي

عز : تمام ابقي اوصلك وهي ساعه وهعدي عليكي اخدك

داليدا: طب طب ما انا هروح مع روايد وتالا وارجع معاهم

عز ؛ سمعتي انا قولت اي ابقي اوصلكو

داليدا : تمام حاضر

عز شدها لحضنه وقالها: يلا ننام

داليدا بخجل ومش عارفه تبعد لان مشدد عليها: ط طيب

وعز حط ايده ف شعرها ودفن وشه ف رقبتها ونامو

…………………………….

سليم رجع البيت ف نص الليل وكانت تالا قلقانه عليا وواقفه مستنايا ف الشرفه واخيرا جاي عملت نفسها نزله تجيب مياه ومخدتش بالها من الشورت والتوب الي هي لبسهم

سليم شافها راح جابها من شعرها وقال بغيره : اي الي انتي لبسه ده

 

 

 

تالا: اه سيب شعري يسليم

سليم بغضب: هو انتي يختي خليتي فيها سليم ولا ام سليم اطلعي قدامي

سليم اخدها ودخل اوضتها وقال : عجبك المسخره الي انتي لبسها دي

تالا : ما كل الي ف البيت نايم فيها اي يعني

سليم بغضب: لا بقولك اي انا سكتلك كتير بس الظاهر انك محتاجه تربيه من اول وجديد وانا بقي هوريكي وهشوف اخرك وكان لسه هيطلع تالا وقفته وقالت ؛ ع فكره انا موافقه ع العريس ياريت انت كمان تتقبل الموضوع

سليم عينه اسوده ومبقاش شايف قدامه راح ضربها بقلم ومسكها من شعرها وقالها : انتي ملكي انا بس فاهمه ملكي ومحدش هيخدك مني فاهمه وهو بيزعق فيها فاهمه

تالا هزت راسها بدموع : وقالت اه اه فاهمه

 

 

 

سليم زقها ع السرير وسابها ومشي وهو ف قمه غضبه وتالا مكنتش عارفه تعيط ع القلم الي اخدته ولا أنه قالها انتي ملكي

…………………………….

صباح يوم جديد وكان يوم الجمعه وكان كله واخد اجازه وقعدين

عز ورحيم وسليم كانو عاملين يتريقه ع سليم لما عرف أن تالا جالها عريس

وداليدا وروايد و تالا ودرين ويسرا قعدين عاملين يضحكه ويهزارو

داليدا: طب انا هقوم اجبلكو عصير

وراحت المطبخ جهزت العصير وهي طلع من المطبخ أغمي عليها والصنيه وقعت ع الأرض وكلهم سمعه الصوت وعز سمع درين وهي بتقول : داليدا

قام جري ع المطبخ وشاف داليدا وهي مرميه ع الأرض شالها بسرعه وقال ل رحيم : بسرعه هات دكتوره وتكون دكتوره سمعني يرحيم

حازم بص ل درين الي ميته من القلق ع داليدا: ابنك ده ف اي ولا اي ده اي ده

الدكتوره جات ودخلت كشفت ع داليدا وبعدها طلعت

عز بخوف وقلق : هي كويسه صح

 

 

الدكتوره : اه الحمد لله مفيش حاجه والبيبي كمان كويس

درين وعز وحازم بصه لبعض بصدمه لان حازم ودين عارفين أن عز مس عمل حاجه مع داليدا

عز بغضب دخل الاوضه وقفل الباب وووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق العز

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى