روايات

رواية عشق المراد الفصل الأول 1 بقلم زينب نبيل

رواية عشق المراد الفصل الأول 1 بقلم زينب نبيل

رواية عشق المراد الجزء الأول

رواية عشق المراد البارت الأول

رواية عشق المراد الحلقة الأولى

-سمعليكووو
:وعليكم السلام ايه يبت الانوثه دي كلها
ميرنا:شفتشي بقا الانوثه اللي فيا
نهي:شفت يختي ويارتني ماشفت
ميرنا:عامله ايه انهارده بقااا
نهي:الحمدلله
ميرنا:الحمدلله ايه انا بسألك علي الاكل ياست نهي
نهي:انتيلي وانا اللي فكراكي بتسألي علي مامتك حبيبتك
ميرنا:ياماما انا جعانه ومكلتش غير سندوتشين شاورما وبطاطس
نهي بتريقه:يعيني يابنتي..لا خلي بالك لاتجيلك انيميا
ميرنا: اديكي قلتي ياست الكل اهو
نهي:ايوه ايوه
ميرنا:بقولك ايه يانونو
نهي:خير
ميرنا: بقولك هو انت عملتي جنب الاكل بطاطس؟

 

 

نهي وهي بتتكلم بصوت عالي:يالااهوي هتجيبيلي الضغظ والسكر امتي تتجوزي يبت واخلص من الغلب دا
ميرنا بحزن مصطنع:عايزه تخلصي مني يافوزيه
نهي:اللهم طولك ياروح
ميرنا :انا رايحه الكليه بقا
نهي:روحي ياشيخه الاهي تتجوزي وتعقلي
ميرنا :يارب ياختي يلا باي
“ف الكليه”
ميرنا:الواحد حاسس انه عايز يتجوز
خلود:لا يبت الواحد عايز يسافر
ميرنا:ماهو الواحد يتجوز وبعدين يسافر مع جوزو
خلود: جوزو اه
ميرنا:ايوه يبت انت مش فاهمه حاجه
خلود بضحك: انا مش فاهمه بردو
ميرنا:ايوه يبت الواحد عايز يعيش حياته كدا
خلود:طب يلا عشان المحاضره بدأت ياللي عايز تعيش حياتك انت
________بقلمي زينب نبيل________
“بعد ما المحاضره خلصت”
ميرنا وهي بتتمشي ف الكليه:الواحد جضان
وفجأه
مراد:لو سمحتي

 

 

ميرنا لفت:مين
مراد: الكتاب دا وقع منك اتفضلي
ميرنا بصتله بأبتسامه:تمام شكرا عن اذنك
مراد بحب:ياربي ع الجمال دا
ميرنا:ياصلاة النبي ع الحلاوه
خلود:ايه يبت فينك
ميرنا:كنت بشوف القمر
خلود بأستغراب:قمر ايه يبت هو القمر بيطلع الصبح
ميرنا:طلع بيطلع وانا معرفش
خلود بغمزه :اممم عريس ولا ايه
ميرنا بتحوير واضح:يبت انابقول عليكي انت اللي قمر يعني
خلود بشك:انا ااه…ماشي يستي
ميرنا:انا جعانه بصراحه
خلود:يبت انتي عماله تاكلي ومش بتخسي
ميرنا:يبت الاكل بينزل ف قلبي
خلود:ااااه عليكي ياميرو
ميرنا:يلا
خلود:طب وطنط نهي مش هتاكلي اكلها
ميرنا:اكيد هاكل..مانا هاكل برا وهروح البيت احلي ب اكل ماما
خلود:بحيث كدا انا معاكي
ميرنا:صحبي الجدع اللي بيشجعني
خلود:عيب عليكي

 

 

ميرنا:انت بقا هتروحي تحلي معايا
خلود: لا يحبيبتي مش عايزه اروح لحسن قطتك تخربشني تاني
ميرنا بضحك:انت خوافه يبنتي خالص
خلود:خالص…يلا نروح ناكل
_______________
“عند مراد”
مراد سرحان وبيفكر ف ميرنا
احمد:حاسك فيك حاجه مش طبيعيه سرحان من الصبح
مراد:هاا لا لا خالص دا انا حتي سرحان ف الشغل اللي هشتغله بعد الكليه
احمد بغمزه:شغل بردووو هااا
مراد بضحك:شغل يبني شغل
احمد:مخبي عليا ايه يا مارو
مراد حكاله وقد ايه هو معجب بيها
احمد: طب ماتروح تتقدملها يبني
مراد:بفكر ف كدا بردوا..انا معرفش عنها حاجه
احمد:ما انت هتعرف
مراد:انا مش معايا رقم ابوها اقصد
احمد:اااه مشكله صح..ممكن تسأل حد يعرفها طيب
مراد :مش عليا انا هعرف اجيب معلومات عنها
________________

 

 

“في بيت ميرنا”
ميرنا:نونو يانونوو
نهي: ايه يايبنتي
ميرنا:انا جييت..عملتي الاكل
نهي:ثواني واحط الاكل حالا
ميرنا:ايوه بقا ياحركاتك يا تكاتك ياشيف نهي
نهي:يلا بقا روحي غيري هدومك
ميرنا:عنياا
“في غرفه ميرنا”
الفون بيرن
ميرنا:ايه الرقم الغريب دا اما ارد..
ميرنا:الو
: احلي الو
ميرنا:ايه انت!!؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق المراد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى