روايات

رواية عشق المراد الفصل التاسع عشر 19 بقلم نور أيمن

رواية عشق المراد الفصل التاسع عشر 19 بقلم نور أيمن

رواية عشق المراد الجزء التاسع عشر

رواية عشق المراد البارت التاسع عشر

رواية عشق المراد الحلقة التاسعة عشر

مراد: سلامتك يا حبيبي وطلع نام جبمب نور براحه عشان متصحاش
واشرقت شمس يوم جديد علي ابطالنا
مراد: بتبصيلي كدا لي
نور بكسووف: ها
مراد: صباح الخير يا حبيبتي
نور:صباح النور
مراد: اي الجمال دَ ع الصبح
نور: جمال اي دَ أنا شكلي وحش اوي
مراد: يا شيخه
نور: أه بجد وبطني بقيت كبيره منك لله انت السبب
مراد: أنا عملت اي
نور: انت الِ عاوز عيال يا مراد أنا اتعب وابقَ وحشه وانت زي القمر ومش تعبان
مراد: خمسه فعينك وبعدين ماانتِ قمرر اوي
نور: تؤ

 

 

 

مراد: اه ع هرمونات الحمل الِ هتطلع عليا دي
نور: أنا هرمونات حمل يا مراد ماشي
مراد: اي دَ اي الِ بيزعل في كلامي
نور: امشي وسبنيييي
مراد: طب انا نازل لبابا وهطلعلك تاني
نور: ماشي وقامت تاخد شاور ومراد نزل
مراد: بابا
زين: نعم
مراد: نادر طالب ايد نيرا
زين: وهيا رائيها اي
مراد: هيا زمانها لسه نايمه أنا قولتك اخد رائيك عقبال ما تصحي
زين: نادر شخص كويس وانا طبعا موافق عليه
مراد: ماشي قول لجدي وانا هشوف رائيها
زين: ماشي
نيرا بنوم: ادخل
مراد: كل دَ نوم يعروستنا
نيرا: عروسه مين
مراد: عروستنا
نيرا:اطلع برا عوزا انام

 

 

مراد: كنت عاوز اخد رائيك في نادر بس كدا ارفضوا عشان أنتِ مش عاوزه تتكلمي
نيرا بتسرع: لا ونبي وااافق بلييييز
مراد بضحك: كنت متأكد انك بتحبيه
نيرا: عرفت منين
مراد:يبنتي دَ أنا مراد الدمنهوري
نيرا: ايوا انت هتقولي
مراد: لا مش هقولك هقول لنادر انك بتموتي في دبديبوو
نيرا: اوعااا دَ أنا تقلانه عليه ع الاخررر
مراد: اه قولتيلي
نيرا: امم

 

 

مراد طلع الفون ورن علي نادر
نيرا: افتح الاسبيكررر بليزززز
مراد فتح الاسبيكر
نادر: اي يا حبيبي عملت اي
مراد: محصلش نصيب نيرا مش موافقه
نادر بحزن: ماشي يا صاحبي
مراد: اي دَ انت صدقت ولا اي نيرا وبابا موافقين يعم لسه باقي الدمنهوري
نادر بفرحه: لاء سبلي دَ بقَ
مراد: هنستناك النهارده الساعه 7
نادر: ماشي يلا سلام وقفل
مراد: ابسطي يا ستي
نيرا: دَ أنا طايررره
مراد: بتحبيه اوي كدا
نيرا: جدااا
مراد: هحح مش ناقص محن أما اقوم اشوف نور زمانها قلباها مناحه
نيرا: ماشي يا مرااد ماشي
نور: اي يا استاذ مراد ملكش مزاج تشوفني
مراد: لي كدا
نور: اي كل دَ بقالي ساعه بستناك

 

 

مراد: احنا اسفين اجهزي عشان نادر جاي يتقدم لنيرا
نور: وانا اخر من يعلم طب اوعي كدا أما اروحلها
مراد: لا اجهزي الأول
نور: هيا الاول اوعي كدا
مراد: يابت اللبسي وروحي عشان تنزلي معاها
نور: حاضر أما نشوف
مراد: يلا يختي أنا هنزل تحت
نور: ماشي ودخلت لبست وخلصت وراحت لنيرا
نيرا: انا زهقت مش عارفه اللبس اي
نور: عندي ليكي حته فستان إنما اي استني اجبهولك واجي
نيران
نيرا: يارب ينفع
نور وهيا بتفرد الفستان: اي رائيك
نيرا: الله تحفه بتاع مين دَ
نور: بتاعيي
نيرا: مشفتوش عليكي قبل كدا

 

 

نور: ماانا ملبستوش طب يلا بس اللبسي عشان كدا هنتأخر عليهم
نيرا بفرحه: حاضرر واخدت الفستان ودخلت لبستو وخرجت وكان تحفه فستان ستان ولونه دهبي علي طرحه من نفس اللون علي شوذ من نفس اللون وكانت جميله
نور: لا لا دَ جااامدد بجد قمررر تعالي احطلك بقَ ميكاب خفيف كدا
نيرا قعدت قدامها ونور بدأت تحطلها لمسات بسيطه وخلصت وكانت جميله
نور: لا بجد تسلم ايدي
نيرا: بجد حلو
نور: اي دَ الِ حلو دَ سُكرر يلا ننزل عشان مراد ميعلقناش
نيرا: يلا ونزلوا نور دخلت
نور : السلام عليكم ودخلت سلمت علي والدته نادر وقعدت جمب مراد
ونيرا نفس الموضوع بس قعدت جمب حماتها المستقبليه بقَ
ابو نادر: اي رئيك يا عروسه
نيرا وشها احمر ومتكلمتش
نادر: السكوت علامه الرضا يلا اطلعوا برا وسبونا لوحدنا
مراد ضربو فرجلوا : انت تخرص خالص

 

 

ام نادر موجه كلامها لنور: أنتِ اخت العروسه يا قمر
مراد: دي مراتي
نادر: ماما مش انا قولتلك انو كان فرحوا واحنا مسافرين في أي يا حاجه
ام نادر: معلش يا حبيبي نسيت ما تورينا وشك يا قمر
مراد بعصبيه:هو أنتِ الِ متجوزاها ولا أنا تشوفي وشها لي ومسك ايد نور وطلع بيها فوق
نادر بعصبيه: خد مراتك دي روحها والله انا غلطان الِ جبتها معايا
زين: لي كدا يابني اهدي بس
ابو نادر استأذن واخد مراتو ومشي
نادر: بص يا عمي دي مش أمي دي مرات ابويا وعوزا تبوظ الجوازه دي بأي طريقه بس بابا بيزعل عليها اوي ف انا لازم اخاف علي زعلوا
زين بجديه: يبقي بنتي مش هتقعد معاها في بيت واحد

 

نادر: دِ فعيني والله يا حاج أنا جبتلها بيت ليا وليها
زين: علي خيره الله نقرأ الفاتحه
مراد: من غيري
نادر: ينفع كدا يعني تمشي وتسبني
مراد: كلو الا مراتي تمثيلي بان انو كويس
نادر: دَ حقيقي يلا نقرأ الفاتحه خلصوا وسابو نيرا ونادر لواحدهم
نادر: واخيرا
نيرا بكسوف: اخيرا اي
نادر: هتبقى بتاعتي أنا عاوز احدد الفرح في اقرب وقت
نيرا: لي
نادر: عشان نسافر
نيرا: دَ استحالا دَ لو مراد وافق بابا مش هيوافق
نادر: هتبقي مراتي وتمشي علي مزاجي أنا
نيرا بجديه: طب أنا مش موافقه بقَ وقامت تمشي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق المراد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!