روايات

رواية عشق المراد الفصل الثاني 2 بقلم زينب نبيل

رواية عشق المراد الفصل الثاني 2 بقلم زينب نبيل

رواية عشق المراد الجزء الثاني

رواية عشق المراد البارت الثاني

رواية عشق المراد الحلقة الثانية

ميرنا:ايه انت!؟؟
مراد:انا ايه
ميرنا: ا ا قصدي هو انت جبت رقمي منين
مراد: اللي يسأل ميتوهش بردو ولا ايه
ميرنا:احم حضرتك عايز ايه
مراد:عايزك
ميرنا:ايه!؟
مراد: اقصد عايز رقم باباكي
ميرنا بحزن:بابا؟
مراد: اه مالك
ميرنا:ربنا يرحمه
مراد بحزن:ربنا يرحمه يارب..ممكن طب رقم اخوكي
ميرنا:ليه طيب

 

 

مراد:عايز اسأله ع حاجه
ميرنا بضحك:انت تعرفه اصلا
مراد:هعرفه
ميرنا:هنهزر ولا ايه
مراد :ونهزر ليه ..تتجوزيني؟
__________بقلم زينب نبيل
خلود:ياربي بقا السكه واقفه خالص..انا هنزل
“خلود نزلت من العربيه”
خلود:كدا بقا الواحد يكملها مشي
*فجأه*
“عربيه خبطتها”,
خلود بصريخ:ااااه
“العربيه وقفت بسرعه ونزل منها واحد وسيم”
:اوف انت كويسه ؟؟
-مش تخلي بالك ياجدع انت
:جدع انت؟
-ولو انا متت دلوقتي
:خلاص انا اسف يستي
-شكرا والله عالجتني
:شوفتي بقا
-اه عن اذنك

 

 

:رايحه فين بس
-وانت مالك
:مروحه؟
-ايوه
:طب تعالي اوصلك لحسن تتخبطي تاني
-لا عن اذنك
:استني بس يستي اعتبريني تاكسي..بيتك فين؟
-اممم…بيتي قريب من هنا مش بعيد
:طب تعالي اوصلك
-طيب
“وصلها البيت”
:بيتك دا صح كدا
-اه شكرا
بأبتسامه:العفو يا قمر
-عن اذنك
:خلي بالك علي نفسك
-معلش
________________

 

 

“عند ميرنا”
مراد:ونهزر ليه ..تتجوزيني؟
ميرنا بصدمه:ايه!؟
مراد بضحك:مالك ياميرنا اتصدمتي ليه
ميرنا:هه انت عرفت اسمي منين
مراد:يعني بذمتك جبت رقمك وعارف عنوان بيتك ومش هعرف اسمك يعني
ميرنا:عنوان بيتي كمان
مراد:المهم ..موافقه ولا ايه
ميرنا بسكوف:ف ايه
مراد:والله؟
ميرنا : اممم موافقه…صحيح انت اسمك ايه
مراد: اسمي مراد ابراهيم
“ف الوقت دا مامت ميرنا نادتها”
ميرنا:نعم ياااامااامااااا
مراد:ياساتر يارب
ميرنا بضحك:لمؤخذه كدا بس اشوف ماما
مراد:يستي ماشي ابعتيلي رقم اخوكي بقا
ميرنا بكسوف:حاضر
مراد بحب: يلا باي
ميرنا:احم باي
______________
“عند خلود”
خلود سرحانه
سلمي:خلود
خلود:.….
سلمي:خلوووووود
خلود:اييييه
سلمي:سرحانه ف ايه
خلود: هيكون ف ايه انا رايحه اوضتي
“دخلت الأوضه”

 

 

“بعد ساعه”
ميرنا:الو يالودي
خلود:ايه ياميرو
ميرنا:عامله ايه يبت
خلود: زي الفل وانت عامله ايه بقا
ميرنا:الحمدلله عندي ليكي خبر ب مليون جنيه
خلود:اوبا قولي بسرعه
ميرنا:بصي هضطر احكيلك ع اللي حصل الصبح الاول
“حكت ميرنا ل خلود”
خلود:وانا حساكي مش طبيعيه الصبح
ميرنا:المهم اتصل بيا
خلود:ايه دا جاب رقمك منين
ميرنا:انا عارفه يبنتي
خلود:غريبه
ميرنا:المهم قاللي أنه عايز رقم اخويا
خلود بضحك:اللي ف بالي ولا ايه
ميرنا:ايوه اللي ف بالك
خلود:لولولولي
ميرنا بضحك :يبنتي
خلود:ايه يبت
ميرنا :خايفه
خلود:اول مره بقا وكدا
ميرنا:هو كلم اخويا وجاي بكرا..انا عايزاكي معايا
خلود :بس كدا من عنيا طبعا
ميرنا:ربنا يخليكي ليا يالودي
__________

 

 

“اليوم التالي”
ميرنا: مكسوفه اوي يا خلود
خلود:اول مره اول مره
ميرنا:ايه يبنتي محسساني انك مجربه كدا ليه
خلود:انا غلطانه اني بهديكي
نهي:ياميرنااا
خلود: يلا ادخلي
ميرنا: احم هدخل اكني اول مره اشوفه
خلود:بظبط
….
“خلود دخلت قعد بعيد ودخلت ميرنا”
“خلود بصدمه لما لقت اللي خبطها بالعربيه طلع صاحب مراد”
احمد بصدمه:ايه..انتي؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق المراد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!