روايات

رواية عشق رحيم الفصل الثالث عشر 13 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق رحيم الفصل الثالث عشر 13 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق رحيم الجزء الثالث عشر

رواية عشق رحيم البارت الثالث عشر

رواية عشق رحيم
رواية عشق رحيم

رواية عشق رحيم الحلقة الثالثة عشر

عند جميله وعاصي
جميله بهلوسه: عاصم عاصم انا انا
عاصي بصدمه:عاصم!! اخويا..
جميله اصحي جميله
حط ايديه على دماغها لقى حرارتها مرتفعه قلبه وجعه وبسرعه قام و جاب كمادات وفضل جانبها وهي بتهلوس باسم عاصم
كأن روحها حابه تعيش في العذ”اب
اتخض اوي لما حرارتها منزلتش وبسرعه دخل الحمام وملي البانيو مايه ساقعه ورجع شالها وغيرلها هدومها وحطها في البانيو وطلع كلم دكتوره
لكن لما رجع اتصدم ان البانيو لونه المايه بقى د”م
بسرعه شالها وملابسها هدومها واخدها وطلع على المستشفى
(عذرا يا قلبي ما فعلته لي كان قاسيا جعلتني اعشق من لا أملك ومن لن يكون لي 💔💔)
………..
في لندن

 

 

نجمه بدموع وصوت عالي :شمس لا لا
رحيم و زين:نجمة في ايه
نجمه بصت لنفسها لقيت نفسها قاعده على كرسي أدام العمليات وان دا كله كان حلم لا بل كابوس
نجمه بدموع:فين شمس..
زين:لسه في العمليات
نجمه قامت و بقيت تمشي بعيد عن اوضه العمليات
رحيم:نجمه رايحه فين؟
نجمه ابتسمت و رجعت بالزمن لورا
فلاش باك
قبل سنوات
نجمه شمس كان مسافر وحلمت بكابوس انه عمل حادثه وقتها لما حكت لشمس قالها
استعيني بالصبر والصلاه
باك
نجمه وهي بتمسح دموعها:هعمل زي ما علمني
راحت اتوضت وصلت وفضلت تدعيله
(حين تكون صادقا في حبك لا يستلزم منك الأمر دائما أن تكون متواجد مع من تحب يكفي ان يكون دائما دعاءً في صلاتك)
عند شمس
كان بعيد عن الواقع و كل اللي شايفه نجمه اول مره شافها فيها لما خبطها بالعربيه وشريط حياتهم عد عليه كله
من اول مقابله
و كل العذ”اب اللي عاشوا فيه عم يدفعوا عن حبهم
…………
في مصر
عاصي بزعيق:دكتور عايز دكتورره بسرعه
جابوا ترولي واخدوا جميله على اوضه العمليات
بعد مده
عاصي بلهفه:هي كويسه يا دكتور
الدكتوره:هي كويسه بس فقدنا الجنين
عاصي بابتسامه ساخره:معتقدش انه بقي يفرق
انا ممكن ادخلها
الدكتوره:هي نقلوها اوضه عاديه وتقدر تشوفها
بعد مده

 

 

كان قاعد جانبها و في دموع في عنيه و هو ماسك ايديها
عاصي؛ هو ليه الموضوع صعب ومعقد كدا… يعني انا احبك… وانتي تحبي اخويا… واخويا اصلا مش في دماغه
طاب طاب هو انا ليه حاسس بأن في نا”ر جوايا
قام وسابها وخرج وهو مش عارف يعمل ايه او يروح فين
فضل يلف بعربيته
جميله بتعب:عاصي متسبنيش انا مش عايزه اخسرك انت كمان
و بتنام وهي مش حاسه بحاجه
عند شمس🌹🌹
زين :اتاخروا اوي والموبيل كل شويه يرين حد من الولاد
رحيم:مش المفروض يكونوا معه يا زين
رين: هو اللي أصر انه محدش يكون موجود غير انا ونجمه أصرت تكون موجوده
رحيم :يارب
بعد ساعه
الترجمه
رحيم بسرعه:شمس كويس يا دكتور
الدكتور:اجل سيد رحيم العمليه نجحت بمعجزه انه محظوظ جدا
سيتم نقله للعنايه المركزه
زين بدموع:الحمد لله الحمد لله
نجمه جيت بسرعه
زين؛ نجحت يا نجمه نجحت
نجمه بقيت تعيط وهي بتبسم
و كيف يخزلني!! انه ربي لا ولن يخزل مشتاق لن يخزل قلب جاء له مترجيا 🌼🌼
نجمه:عايزه اشوفه بليز دكتور
الدكتور. انا اسف دا في خطوره عليه مقدرش اسمحلكم بدا
نجمه:هطمن عليه بس من بعيد
الدكتور:انا اسف مينفعش
نجمه:اوكي اوكي عايزه اشوفه من بعيد حتي
الدكتور:دا ممكن اتفضلي معايا
بعد دقايق

 

 

كانت واقفه برا الأوضة وبتبص عليه من الازاز بلهفه عمرها ما انطفت
عرفين امتى البنت عمر لهفتها على جوزها و حبيبها ما تنطفيش؟
لو هو كان بيحترمها وبيعاملها بما يرضي الله
سهله مش صعبه
اتمنى الرساله تكون وصلت
عاملها بما يرضي الله لأنها بنت ناس
🌼🌼 في صباح يوم جديد🌺🌺
في الصعيد
في منطقه الغجر
عفاف بسخريه: يا اهلا يا اهلا شرفتي يا ست عشق لا والله ليكي واحشه يا بت
قلم نزل على وش عشق بقوه
عشق بدموع تماسيح:انا اسفه يا أبلتي بس انا كنت خايفه عشان كدا هربت بس خالص عقلت و جيتلك برجلي و انا من ايدك دي لايدك دي
عفاف بغضب:لولا أن الغالي موصي عليكي كنت دفنتك مكانك دلوقتي بس نقول ايه
ليكي زبون وعايزك
عزت انت يا عزت
عزت:نعم يا معلمه
عفاف:كلم منير بيه وقاله ان السنيورة شرفت
عزت:انت تومري

 

 

ومشي
عفاف وهي قاعده بتشرب شي’شه :احكيلي يا بت كنتي فين طول المده دي؟
عشق حكيتهلها على جوازها من رحيم وطلقها اللي كان السبب فيه هو منير
عفاف:وعملتي ايه بعد كدا
عشق بخبث:فضلت الف في أرض الله و اتمرمط وانا بحاول احافظ على شر’في بس لقيت انها كلها محصله بعضها ومفيش مشكله لو اتنازل شويه عشان اعرف اعيش
عفاف:اه لو كنتي تفهمي دا من البدايه كنتي هتاكلي الشهد بس نقول ايه فقريه
عزت:كلمته يا معلمه وهو قال انه هيبعت عربيه تاخدها وهيبعت حقها
عفاف بطمع:وماله
بعد ساعتين
بتيجي عربيه وبتاخد عشق وبتطلع على اسكندريه دا كله وعاصم و الدخليه متابعه عشق عن طريق جهاز تتبع مع عشق
في اسكندريه
بتنزل أدام شاليه فخم
بتمشي وراء السواق لحد ما توصل لجواه الشاليه
بتبلع ريقها بتوتر وهي شايفه منير واقف عند البا’ر وبيشرب
واول ما شافها راح ناحيتها بسرعه وأمر السواق يمشي
منير وهو بيحضن عشق بتملك وهي دموعها بتنزل:وحشتيني اوي اوي كنتي فين انا دورت عليكي في كل حته
عشق بسرعه بتمسح دموعها وبتروح ناحيه البا’ر وبتصب كاس
عشق بدلع :لسه عايزني يا منير بيه
منير و هو بيقرب منها و با”سها :طبعا يا عشق لسه عايزك واكتر من الاول
عشق بتبعد بتوتر :كاسك يا باشا
منير بهوس: شكلك جايه بمزاجك مش المره اللي فاتت
عشق :ميبقاش قلبك اسود بقى يا منير بيه
منير :عندك حق سيبي الماضي وخلينا فيكي انت متعرفيش انا ماجل ايه عشانك
عشق بمكر:ماجل ايه؟ يعني هو انا مهمه عندك؟
منير:الا مهمه دا انا مأجل صفقه العمر بسببك ايه رايك تسافري معايا
عشق:فين يا باشا وصفقه ايه دي
منير بشهو”اه:سيبك من الموضوع دا وتعالي عايزك في موضوع مهم
شاله عشق وطلع بيها على اوضه عشق بصتله برعب
عشق:في ايه
منير:انتي لسه بتسالي انا بقالي كتير متسنيكي انتي النهارده ملكي لوحدي
وووووو

 

 

عند عاصم
كان سامع اللي بيقوله ومش عارف يعمل ايه
كان في مكتبه وبيسمع اللي بيتقال وهو ماسك خنجر بيحبه جدا بدون ما ياخد باله ايديه اتجرحت وبقيت تنز”ف ووووو
عند ملاك
كانت قاعده
منتظره رحيم لكنه اتأخر
فجاه جالها رساله
(جوزك بيخو”نك مع السكرتيرة بتاعته)
ملاك بصدمه….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!