روايات

رواية عشق رحيم الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق رحيم الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق رحيم الجزء الثالث

رواية عشق رحيم البارت الثالث

رواية عشق رحيم
رواية عشق رحيم

رواية عشق رحيم الحلقة الثالثة

رحيم دخل الاوضه واول ما عنيه وقعت على عشق بقى واقف مسهم اول مره يشوف بنت بالجمال دا.. شعرها العجري الطويل وعيونها الخضرا اللي بتلمع بطريقه غريبه مزيج جميل من الجمال.. ساحر بطريقه مميزه…
شمس. احم ادخل يا رحيم
رحيم فاق من شروده وهو بيبص لعشق بقرف ونظرات ناريه… عشق اخدت بالها وكانت كاتمه دموعها وهي ساكته
شمس بهدوء ووقار. بصي يا بنتي انا دلوقتي بطلب ايدك للجواز من ابني رحيم الأنصاري
عشق بصتله بطيبه و ابتسمت بحزن. شوف يا استاذ شمس انت اكتر انسان انا احترمته وخصوصا ان حضرتك لحقتني من اني… سكتت وهي بتعيط
شمس بهدود. اهدي يا بنتي محصلش حاجه وانتي زي بنتي و ربنا بيحبك لأنه بعتني بيكي في الوقت المناسب وبعدين احنا هنا عشان نفرح ها موافقه؟
عشق رفعت عيونها وبصت لرحيم وعيونها بتلمع بالدموع وشافته وهو بيبص لها بقر”ق والنظر سهم للأسف ومش اي سهم دا سهم مسموم
عشق باستسلام ووجع. موافقه

 

 

زين. على بركه الله اتصل بالماذون يا سليم
سليم كان قاعد مش طايق نفسه ولا طايق عشق لأنها المفروض ضره اخته ملاك
سليم. حاضر يا بابا
في قصر الأنصاري 🌺🌺
في اوضه جميله
ملاك. خالص يا جميله بقى.. لو عاصم كان بيحبك مكنش جيه مع اخوه وهو بيتقدملك
جميله بدموع. بس انا مش بحب عاصي يا ملاك انا بحب عاصم انا بكر”ه عاصي وبخاف منه بحسه حيو”ان وحق”ير وانا وانتي عارفين حكايه سهرته وسفره مصر كل كم يوم والبنات اللي يعرفهم
ملاك. ما انتي هترفضي اكيد.. اصل مش معقول تقبلي تتجوزي واحد وانتي بتحبي اخوه
جميله. انا عايزه اشوف عاصم
ملاك. بتقولي ايه يا جميله يعني تفتكري حتى لو عاصم عايز يتجوزك هيتجرا بعد ما اخوه اتقدملك
جميله. بس انا مش قادره والله انا بعشق عاصم ومقدرش اتجوز عاصي انا بكر”ه عاصي بكر”ه حيو”ان هو السبب في كل مشاكلي
ملاك. طب هتعملي ايه لما تشوفي عاصم هتقوليله بحبك بلاش تبقى غبيه.. لان عاصم عمره ما بين ليكي اي مشاعر
جميله بدموع. هي ماما فين
ملاك. مع ماما تحت
جميله. انا هنزلها عايزه اتكلم معها
ملاك. جميله اهدي لو سمحتي الموضوع دا حساس ومتنسيش ان عاصم وعاصي اخوات وغير كدا الاتنين ولاد خالوا مصطفي وخالتوا فيروز
جميله. طب اعمل ايه دلوقتي
ملاك. فكري وانسى عاصم وانتي مش عايزه عاصي يبقى ارفضيه لو سمحتي
جميله بتفكير. بكرا هرد عليكم يا ملاك
ملاك. ناويه على ايه
جميله. معرفش بس لازم اقبل عاصم
ملاك. حرام عليكي نفسك يا جميله
جميله بتمثيل القوه. المهم سيبك مني انتي عامله ايه
ملاك بحزن وابتسامه جميله. معرفش يا جميله خايفه اوي

 

 

جميله. من ايه
ملاك. إن رحيم يحب البنت دي اقولك الصراحه انا عارفه ان رحيم مش بيحبني وهو قالي كدا يوم كتب كتابنا قالي انه مش بيحبني لكنه هيعاملني بما يرضي الله وهو عمل كدا فعلا عاملني بما يرضي الله بس دلوقتي خايفه اوي يحبها
جميله. جايز عندك حق.. إن رحيم مكنش بيحبك لكن مع الوقت والعشر اللي بينكم بقيت حد مهم بالنسبه له
ملاك. مش دا المهم.. المهم يكون بيحبني مش حاجه مهمه له يكون دايما متمسك بيا
جميله. وانتي خايفه ليه انتي عارفه رحيم لا يمكن يحب حته رقا”صه انا اصلا مش عارفه بابا اختارها على ايه أشكال تقر”ق
ملاك. عندك حق والله
في المستشفي ✨✨✨
فاقت على كلمت الماذون الاخيره
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
رحيم بحده. اظن خلصنا ياله بينا
شمس بصله بغضب ورجع بص لعشق بحزن وهو بيفكر في حاجه
شمس. استر يارب لو اللي في دماغي حقيقي الدنيا هتتقلب فوق دماغ الكل
زين. بتفكر في ايه يا شمس
شمس. هقولك يا خويا بس مش هنا لما نرجع وربنا يستر من اللي جاي
كلهم خرجوا و عشق كانت بتقوم وبتمشي بالراحه جدا لأنها متصابه في كل جسمها تقريبا
كانت بتمشي بالراحه ومن غير ما تاخد بالها مسكت في كتف رحيم وهي بتحاول تتسند على اي حاجه
رحيم بص لايديه بقر”ف وبسرعه زقها بعيد عنه
عشق بدموع مقدرتش اكتمها. انا اسفه ماخدتش بالي
رحيم دخل الاوضه وقفلها ورزعه وراه بغضب
رحيم بحده ونظرات ناريه. بصي يا بت انتي حركات الغجر دي مش عليا انتي فاهمه انا ممكن اد”فنك بالحيا و اوعي تفكري ان واحده رقا”صه ز”باله زيك ممكن تخليني اعتبرها حتى مراتي انتي فاهمه والبيت اللي هنروحه دا ليه قواعده قسما عظما لو خلفيتها لاتكوني مد”فونه بالحياه انتي متعرفيش رحيم الأنصاري
عشق بخوف ودموع واحساس بالذل.. انا اسفه بس حضرتك متعرفش عني حاجه عشان تحكم عليا ولا تعرف انا ليه بقيت رقا”صه… لو مراتك كانت اتعرضت لربع اللي انا اتعرضتله مكنتش هتستحمل
قل”م نزل على وشها وقعها في الأرض وبوقها بقى ينز”ف
رحيم بغضب. لا يا روحمك اللي بيشتغلوا ر”قاصات دول الز”باله بتجري في دمهم زيك كدا.. و بيكونوا ولاد حر”ام إنما مرات رحيم الأنصاري غاليه اوي اوي ومينفعش حتى تتقارن بيكي فاتتك لمى عدل بدل ورب الكعبه مهيطلع عليكي شمس
عشق بدموع وهي بتمسح الد”م من بوقها وبخوف. انا اسفه والله مكنتش اصدي طبع ولاد استاذ شمس لا يمكن يتقارونوا بواحده غجريه زي.. عندك حق

 

 

رحيم بحده. انجزي قومي خلينا نمشي من المخروبه دي
عشق قامت بالعافيه لكن خالص مبقاش فارق وخصوصا لما تكون مطعو”ن في قلبك
بتخرج وراه وبتركب جانبه في العربيه وهو بيكون بيبص لها باشمئزاز
بعد مده✨✨✨✨🌺🌺
كلهم وصلوا قصر الانصاري
نجمه. شمس الدين
شمس بابتسامه جميله دخل ونجمه راحت حضنته كالعاده اللي مهما اتغير الزمن مش هتتغير
عشق بصتلهم وابتسمت تلقائيا وحست بالأمان اللي اول مره تحس بيه في حياتها
زين. حبيب قلبي مبوظ ليه؟
زهره بنظرات كا”ره. هي دي؟
زين بتنهيده. ايوه هي وياريت يا زهره متحاوليش تضيقي البنت
زهره بغيظ. رايح تجيبله بنت زي القمر وتجوزهاله انت عايزها تخطفه من ملاك
زين. زهره اتكلمنا في الموضوع دا قبل كدا
زهره. انا هسكت عشان كلامي مش بيعجبك
نجمه بطيبه وحنان. ازايك يا قمر
عشق بابتسامة. الحمد لله يا
نجمه. قوليلي يا ماما
عشق بدموع. ماما…. انا؟
نجمه باحساس بالشفقه. ايوه انتي مالك
عشق حضنت نجمه وهي محتاجه الحضن دا نفسها تحس ان ليها عيله زي اي حد
نجمه بقيت تطبطب عليها بحزن على حالتها
رحيم بحده. مش هنفضل كدا كتير فين ملاك؟
ملاك من وراهم وهي بصه لعشق واد ايه جميله. انا هنا يا حبيبي
رحيم ابتسم وراح حضنها وشدها لاوضتهم وسط نظرات الوجع من عشق… بس هي عارفه ان ملهاش حق في اي حاجه
نجمه بحب فطري. تعالي بقى يا قمر اوديكي اوضتك
عشق. حاضر
نجمه مسكت ايديها واخدتها لاوضه تانيه
في مكان اخر (خاص بالغجر)
منير بعصبيه. يعني ايه يا عفاف؟ عشق فين؟
عفاف بخوف. والله يا بيه انا كنت فاكرها معاك لاني مسلمهالك اخر مره ومن بعد كدا مشوفتهاش هي عملت ايه
منير. عملت ايه؟!

 

 

منير لنفسه. ماشي يا عشق بس هجيبك واللي معرفتش اخده بالغ”صب هاخده بالرضا وهتجوزك بس القيكي بس صدقيني مكنتش عايز اخدك غ”صب بس كنت فاكر ان دي الطريقه اللي تخليكي ملكي انا
بس خالص هتجوزك وانسى اي ماضي ليكي
هتكون حرم منير الغمري باي طريقه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى