روايات

رواية عشق رحيم الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق رحيم الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أحمد

رواية عشق رحيم الجزء الثامن

رواية عشق رحيم البارت الثامن

رواية عشق رحيم
رواية عشق رحيم

رواية عشق رحيم الحلقة الثامنة

في مصر
عشق. هو حضرتك ساكن لوحدك..
عاصم. اه بس ساعات كتير صحابي بيجولي على العموم متخافيش انتي هتقعدي في الشقه دي ومحدش هيضايقك لحد ما تقرري تحكي اللي حصل
عشق بخوف. إن شاء الله
عاصم. دا مفتاح البيت لو احتاجت اي حاجه خبطي عليا وانا هجيلك
عشق. شكرا
عاصم بص في الساعه ونزل من غير ما يتكلم
عشق دخلت الشقه واتصدم لأنها جميله جدا ومترتبه ابتسمت بهدوء لكن اتحول لرعب لما سمعت صوت
عند نجمه
نجمه. زين زين
زين. نعم يا نجمه
نجمه. انت كنت عارف حكايه تعب شمس؟

 

 

؛زين بحزن. اه يا نجمه من كم يوم كنا في المكتب وهو نز”ف ووقتها أصر انك متعرفيش حاجه
نجمه بدموع. ليه ليه يا زين؟ هو للدرجه دي م؛ بيحبني احنا طول السنين اللي فاتت دي كنا ستر غطا على بعض و اي حاجه بتحصل مع واحد فينا التاني بيكون عارفها.. و دلوقتي انا اكون اخر من يعلم ليه ليه يا زين..
زين. انتي بتقولي ايه يا نجمه انتي عارفه ان شمس بيعشقك مش بس بيحبك بطلي جنان لو سمحتي واهدي وصدقيني انا بعت حالته لاشطر دكتور مخ في أروبا كلها وهيبلغونا بالنتيجه بكرا بالكتير
نجمه بتعب. طب ليه خبي عليا
شمس من وراها. عشان مكنتش عايز اشوف الدموع دي يا نجمه
نجمه لفت له بغضب وعصبيه وراحت وقفت اصاده وبتضر”به في صدره حس بوجع لكنه سابها تفرغ طاقه الغضب من جواها. انت خا”ين يا شمس لما تخبي عليا حاجه زي دي يبقى بتخو”ني وبتخو”ن السنين اللي عشناها سوا دي كلها ازاي.. ازاي درت تخبي عليا دا انا نجمه
شمس. كفايه لو سمحتي انا لا يمكن اخو”نك ولو حتى في أحلامي لكن مكنتش عايز ازرع جواكي الخوف والحزن
نجمه. ودلوقتي ايه رايك مزرعتش جوايا خيبه الامل؟
شمس. ههههششش كفايه وبعدين انتي خايفه كدا ليه
نجمه. ولازم اخاف انت فاهم معنى كلامك ايه يا شمس
شمس. قلتلك الف مره رب الخير لا يأتي الا بالخير. ولو مكتوب لينا حاجه هنشوفها
نجمه وهي بتحضنه. ماشي يا شمس بس هنسافر سوا وهنفضل سوا في كل حاجه
شمس.ماشي يا قلب شمس
عاصي. صباح الخير
نجمه بابتسامه. صباح النور يا حبيبي. صباحيه مباركه
جميله بابتسامه مزيفه. الله يبارك فيكي يا أمي
. بابا انت كويس؟
شمس. اه يا حببتي كويس الف مبروك
جميله. الله يبارك فيك
عاصي. صحيح يا جماعه انا هاخد جميله اسبوع كدا شرم نقضي اسبوع هناك
شمس. على يركه الله هتساروا امتي
عاصي . النهارده ان شاء الله

 

 

عند عشق
سمعت صوت تخبيط حست بالخوف لكن اتشجعت وطلعت لقيت حد فاتح باب شقه عاصم ويتحرك جواها
خدت حجابها و طلعت لقيت واحده بتنضف البيت
عشق. السلام عليكم
سميحه. وعليكم السلام يا هانم
عشق. انتي بتعملي ايه هنا
سميحه انا مرات مصطفى البواب جايه انضف الشقه لحضرة الظابط
عشق. تمام هساعدك
سميحه. هو انتي مين لا موخزه يعني يا هانم
عشق. انا قريبه استاذ عاصم من بعيد ياله هساعدك
وبدوا يتكلموا سوا وهما بينضفوا البيت. وعشق دخلت وبدأت تجهز العشا له
سميحه. معليش يا ست عشق انا لازم انزل بقى عشان اجهز العشا لأولادي اتفضلي دا مفتاح الشقه ياريت تديها لعاصم بيه معليش هتعبك

 

 

عشق. لا تعب ولا حاجه هاتي
سميحه نزلت و عشق راحت علي شقتها واخدت دش عشان اتبهدلت من التراب
بعد شويه كانت قاعده في شقه عاصم والحرس رن
راحت تفتح الباب لكن فجأه بانت عليها معالم الخوف

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!