روايات

رواية عطر مسك الفصل الثالث 3 بقلم زينب محمود

رواية عطر مسك الفصل الثالث 3 بقلم زينب محمود

رواية عطر مسك الجزء الثالث

رواية عطر مسك البارت الثالث

رواية عطر مسك
رواية عطر مسك

رواية عطر مسك الحلقة الثالثة

ياسين!!!

ياسين مين ؟

مسك:وهي الدموع تكاد تنقلع من عينايها…. تلفونك بيرن باسم ياسين

عبده:اه ده صحبي يايسن ثانيه وحده ارد عليه ممكن

مسك:اتفضل

عبده : اي يا ياسين اه انا في المشوار الي قلتلك عنه اها ماشي سلام

مسك: ممكن اسالك سؤال بس من غير احراج.. ؟

عبده: طبعا قولي

مسك : مين ياسين ده

عبده بصي يستي ياسين ده صحبي واخويا من واحنا صغيرين تقدري تقولي كده بالظبط البيست فرند

مسك : آه فهمت

عبده طب وانتي مش هتكلميني عنك شويه ولا اي من ساعت مقاعدت

مسك: عوز تعرف ااي

عبده: عوز اعرف الريحه الحلوه دي جيباها منين

مسك: انا الي عملاها

عبده : طب متعمليلي واحده

مسك : اسفه مبعملهاش لحد دي حجتي وخصوصياتي مبحبش حجتي تتكر مرتين

عبده : منا مش هبقا حد انا هبقا جوزك حلالك

مسك : يبجحتك ياخي….

عبده : بتقولي حاجه ولا اي

مسك:آه بقولك اني لسه موفقتش عليك لسه

عبده : طب ومتوفقيش ليه محنا قرينا الفتحه خلاص

مسك: هل انا قرتها معاكم. لا يبقا لسه موفقتش

عبده طب سست الحسن والجمال مش عوزه توفق عليا ليه

مسك: اولا الذم حدودك وانت بتكلمني ثانيا ميخصكش

عبده: بت انتي لمضه والله وهتجلطيني ويبقا علي هرت الله هتوفقي غصبن عنك ها…. وقام وقف ونده علي امه عشان اتأخروا

__________________________________

في مكان آخر…

مجهول 1: البنت عملت اي

مجهول2: يابيه البنت خلاص بكره هتعمل العمليه

مجهول1: كل التكليف تدفع من حسابي الشخصي

مجهول 2: حاضر يفندم الي اوامر بيه

مجهول1:يارب سمحني انا السبب في كل الي هي فيه قومهالي بالسلامه ومتحرمنيش منها يارب انت عالم انا بحبها قد اي بس فرقنا مكنش بي ايدي

____________________________________________

في صباح يوم جديد

قولي بحبك قول خلي الواحد ينسي همه ايوه انا محتاج لي حبك لا مقدرش استغنا عنه…. ودي كانت نغمه فون مسك….

مسك : اي ده مين ال قم ده وبيرن عليا علي الصبح بدري كده ليه….. الو مين معايا

صباح الخير والهنا على خطيبه الهنا

مسك: هو انتوا مبتزهقوش وبعدين من فرغكم اوي بتعكسوا علي الصبح كمان

عبده : بت اعاكس مين انا خطيبك لحقتي نسيتيني

مسك:……… انت جبت رقمي منين

عبده : خته من امك 🙂

مسك: صباح يعليم يارب عوز اي

عبده: قدامك نص ساعه تكوني فطرتي ولبسه هدومك وجهزه عشان اجي اخدك للجامعه

مسك: مش جا… كان قفل في وشها

اه يبن التيييت😒والله انام منيش نزله

نجوي: نوسي قومي ياختي يلا وراكي جامعه وعبده جي ياخدك

ياماما مش هنزل

نجوي بت فزي قومي يلا

قامت مسك وحضرت نفسها وفطرت

طق طق طق…..

سلام عليكم اذيك يحماتي

نجوي : اذيك ياحبيبي نوسه يا نوسه

مسك: اي ياماما

نجوي يلا عشان تنزلي

مسك: طيب

بعد 10 دقايق يلا اركبي

مسك وسع كده بعرف اركب لوحدي

عبده :لا منتي مش هتركبي ورا هتقعدي قدام جمبي

مسك: ده لي أن شاء الله

عبده هو كده وكلمه تانيه هتصرف تصرف مش حلو وانتي زي القمر كده علي الصبح

مسك اتكسفت ووشها احمر وركبت بيسكوت

بعد مرور الوقت كانت مسك وصلت الكليه

عبده: هعدي عليكي عشان اخدك ومشي

في نفس اللحظه كانت الشله بتعتها وقفه مستنياها بره

حبيبه :مين ده يمسك

مسك: مين

اسماء : الي سلم عليكي ومشي ده معاه حتت عربيه واااو و

مسك :ده اه ده خطيبي

مسك: مصطفي في ايه اللحقونا بسرعه حد يطلب الإسعاف.😱😱😱

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عطر مسك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى