روايات

رواية عفاريت مليكه الفصل الرابع 4 بقلم عازفة

رواية عفاريت مليكه الفصل الرابع 4 بقلم عازفة

رواية عفاريت مليكه الجزء الرابع

رواية عفاريت مليكه البارت الرابع

رواية عفاريت مليكه
رواية عفاريت مليكه

رواية عفاريت مليكه الحلقة الرابعة

اسراء:لا والنبي بلاش مالك ده حالف ليعلقني في المروحه

مليكه:تستاهلي 😂😂

اسراء :ايوه ياختي مانتي ……

اسراء بتسكت فجاه

مليكه:رحتي فين يابنتي

أسرأء :لا رد

مليكه:انتي يابت في اي

اسراء بصراخ:الحقيييني يا مليكه

وفجاه الفون بيفصل

قامت بسرعه ونزلت علشان تروحله

عند أسرأء

اسراء:انت مين

     :انا مارد ملك الجن

اسراء:وعاوز مني ايه

مارد:عاوزك

 اسراء:عاوزني ازاي يعني

مارد:انا بحبك من زمان. وعازك ليا

اسراء:وده ازاي احنا الاتنين من عالم مختلف ومش هينفع اللي انت بقولو ده وانا مش هقبل بي ده ولو علي موتي

مارد:انتي اللي اختارتي ولزم تموتي

اسراء:انا عملتلك ايه علشان تموتني

مارد:انا مقدرش اسيبك لغير. انا بحبك ومش هسمح لي حد ياخدك مني انتي فاهمه وبدأ يقرب منها

اسراء بعيط وصويت:الحقوني حد يالحقني ياماما يا احمد الحقننننني😭

مارد:متتعبيش نفس محدش هيسمعك مهم عملتي انتي في عالمي الخاص ومش هسيبك اللي لم تقبلي ولو مقبلتيش يبقي هتموتي. فكري واختاري بقي انا همشي دلوقتي بس هرجعلك تاني

مشي مارد

اسراء فاقت ولقيت نفسها مرميها علي الارض

فضلت تصوت وتعيط بصوت عالي

مامتها بتجري وتحضنها

ام اسراء:مالك يابت في اي اي اللي حصلك

اسراء:بشهق وعياط عااا عاافريت يامامااا

ام اسراء:عفريت اي انت اتجننتي انتي كمان زي صحبتك

اسراء:صدقيني ياماما عفريت وعاوز يجوزني ونبي ياماما انا مش عاوزه اروح معا متسبنيش

ام اسراء: اسراء فوقي كدا في اي انتي لزم تروح لدكتور مش كل شويه تظهري بحكايت العفريت دي هتبقي مجنونه زي مليكه ولي اي

اسراء:مليكه مش مجنونه وكل كلامه صح

ام اسراء:كلام ايه يابت انطقي

اسراء:ان في جن عايشين معانه علي الارض وهم السبب في اللي بيحصل للناس ولولي مليكه هي اللي بتحصل كل ده كان زمانا مش موجدين

ام اسراء بتكلم براحه:اه قولي كده هي ملت دماغك بكلامها الفارغ زي كل مره

اسراء:مليكه مش بتكدب

ام اسراء:بت انتي اتكتمي خالص ومفيش خروج من الأوضه لحد مترجعي لعقلك لامي هدخلك المصحه العقل*ي

اسراء بدموع:لدرجه دي ياماما متخليها عني

ام اسراء:ايوه واكتر مما تتخيلي انا عمري ماحبيتك انتي السبب في كل ده أنا بكر*هك وسابتها وخرجت

عند مليكه

نزلت علشان تروحلها

مالك :انتي رايحه فين

مليكه:رايحه لي اسراء يا مالك سيبني دلوقتي

مالك:مش هسيبك تروحيلها قلتلك

مليكه:في اي يامالك قلتلك ابعد عني انت اتجننتي

مالك بزعيق : قولت مش هسيبك يا ملييييكه

مليكه بشك:اي سبب اوعي تكون انت السبب

مالك:انا معملتش حاجه بس لو اتحركتي من مكانك انتي اللي هيجرالك يا مليكه انتي لو رحتي هناك هتموتي

مليكه:هموت يعني اي متفهمني في اي يامالك

مالك بدأء يحكيلها من قبل عشرين سنه كنتي لسه انتي مولدتيش

فلاش باك

 حمزه جد مليكه :في اي يامالك اي اللي بيحصل ده

مالك:ده مارد وعشريتو نزلو ويئذو الناس بكل الطرق

حمزه :مين مارد ده وازاي ينزل من غير ماحد يستدعيه

مالك:مارد ملك الجن في الأرض السفليه وده اخطرهم من الجن الموذي وبيقيم في أعمال الشر واستدعاء ايوب علشان ينتقم من الناس بسبب غلو وحقدو عليهم

حمزه:والعمل ايه هنسيب كل ده يحصل والعالم يدمر

مالك:مارد جن خطر وانا مش هقدر عليه لوحدي

حمزه:اومال هتعمل ايه

مالك:هجمع العشيره كلها ولزم انت تحبسو

حمزه:ماشي روح انت وخلص وتعالي بسرعه وانا هروح لي ايوب

حمزه راح لي ايوب

حمزه بيخبط علي الباب وتفتحلو مرات ايوب

حمزه:فين جوزك يا ام احمد

مرات ايوب:جوه اتفضل ادخل وان هندهولك

حمزه:لا متندهيش انا هدخلو جوه

مرات ايوب :اتفضل الاوضه اللي قدامك

حمزه دخل وقعد بعصبيه: ينفع اللي انت عملتو ده

ايوب:عملت ايه بقي يا عم حمزه انت كمان

حمزه:يعني انت مش عارف عملت اي عامل خراب بين الناس وهتقضي علي العالم كلو بسبب الجن اللي انت حضرتو

ايوب:انا معملتش حاجه هم السبب هم اللي ديماا بيبصولي بقرف وكأنهم مش طايقني

حمزه: تقوم تدمر كل الناس بسبب الغل اللي فيك

ايوب بندم:انا عارف اني غلط بس اعمل ايه

حمزه :متعملش حاجه انت تقعد وتسكت خالص ومتحولش تعمل اي حاجه يا ايوب فاهم

ايوب:حاضر😔

بعد ما حمزه مشي

ايوب بندم :انا لزم اصلح غلطي انا هستدعي مالك واقلو يبطل ويمشي نهائي

ايوب استدعاه وقال:مارد انا بأمرك تمشي من الأرض ومتازيش حد تاني

مارد. بضحك:بسهوله كدا لا مش هيحصل

ايوب:يعني ايه انا بمرك ولزم تنفيذ اومري والي هخلص عليك

مارد مش لم نعرف مين هيخلص علي مين الاول

وفجاااااه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عفاريت مليكه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى