روايات

رواية عمر وجميلة الفصل الثاني عشر 12 بقلم هاجر ابراهبم

رواية عمر وجميلة الفصل الثاني عشر 12 بقلم هاجر ابراهبم

رواية عمر وجميلة البارت الثاني عشر

رواية عمر وجميلة الجزء الثاني عشر

رواية عمر وجميلة
رواية عمر وجميلة

رواية عمر وجميلة الحلقة الثانية عشر

أسر : عمي انا عايز اقولك حاجه
سامر : خير ي أسر في ايه
أسر : بس قبل اي حاجه عايزك تكون هادي وتسمع
سامر بقلق : في اي قلقتني
اتنهدت أسر وحكي كل شي
سامر : انت بتقول اي انت بتصتعبت
أسر : انا عارف انك مش مصدق بس هي ديه الحقيقة وزمان جميله عرفت كل حاجه من الرسالة الي بعتهلها
وضربوا بالقلم اخرص خالص واطلع بره
مشي أسر مصدوم
بعد كدا دخلت جميله البيت منهاره
الاب والام اتخضوا في اي ي جميله مالك
جميله بنهيار وعصبيه اسالوا بتكوا
ودخلت الاوضه لمت الهدوم وكل حاجاتها وطلعت انا حمشي من البيت ده ومش رجعه تاني
وقفها الاب جميله في اي اي الشنطه ديه ونسأل اختك عن اي
جميله بعصبية : كل لي حقولوا جوز بنتك لي عمرو عشان بيحبوا بعض متسالنيش علي حاجه
سامر : اتكلمي باحترام معايه
جميله: انا اصلا ماشيه ومش راجعه تاني هنا وسبتهم ومشيت
بعد مده رجعت زينب

 

 

 

زينب تعالي هنا
نعم ي بابا
سامر : لي جميله بتقولي انك وعمرو بتحبوا بعض
زينب بتوتر : جميله قالت كدا
الاب : ده كل الي همك وقالتلي تتجوزه
زينب بفرح : بجد
الاب بعصبية :بت فهميني الي حصل عشان انا جبت اخري منك ومن اختك
زينب بكدب : اصل جميله بتحب عمر المدير بتاعها وعمرو شافها وتكلم معاها وراح عمر قالوا إنها مراتو وان جميله مش بتحب عمرو
الاب بصدمه: جميله تعمل كدا
زينب بحقد : متعملش كدا لي انتو بس لي شيفنها ملاك وبتغلتش
سبهم الاب ودخل الأوضه وقعد لوحده ودخلت الام وراه
اما زينب تحولت من الحقد والكره الي ضحك أنها قدرت تكره ابوها وامها في جميله
داخل الأوضه
سلوي : اتكلم متفضلش ساكت كدا
سامر : حقول اي انا غلطت في عشان يحصل كل ده طب مين الصح أسر ولا زينب ولا جميله انا مش عارف اعمل ايه عيالي الي ربتهم على الدين والأخلاق يحصل كل ده اومال لو مش معرفهم الحلال والحرام كان حصل ايه شكلنا غلطنا لما كبروا مفكرنهمش بالكلام كمل بعيط انا والله مقصرتش في حاجه انا كنت بتعب واشتغل عشان اوفرلهم الحياه بعد كل ده ضهري يتكسر كدا
الام بعياط : طب اهدي كل حاجه هتتحل

 

 

 

الاب : هتتحل ازاي حترجع الإخوات يحبوا بعد ولي اي سبيني عايز انام
طلعت الام لقيت زينب في الأوضه بتاعها راحت الام تدعي بصلح الحال
بعد سنه
اتقدم عمرو لجواز زينب
وجميله مكانتش بتكلم أهلها
عوده من فلاش باك
أسر : كل ده حصل
جميله بضحك : يعني انت و عمر كنتوا عارفين وأما الهبله لي مش عارفه لا برافو بجد
الاب بحده : جميله اسكتي خالص جه دوري عشان اتكلم
لما أسر حكلي مصدقتش وقطعتوا بس لما جيتي واتكلمتي انتي واختك وسمعتكم اتصدمت ازاي عيالي إلي ربتهم على الخلاق والدين يحصل كل ده
بنتي الكبيره العاقله تزني مع مين مع خطيب اختها الي هي بتحبوا طب ازاي لا وكمان تكدب وتقول كلام عشان تسوء سمعت اختها وضربها بالقلم انتي كسرتيني ي زينب انا كنت بقول مستحيل زينب تغلط وانت بعملك من وانتي صغيره على انك كبيره بس انتي عملتي ايه انتي صغرتيني مش قدام الناس بس لا وأدام نفسي
وانت ي عمرو كنت بعتبرك ابني الي مخلفتهوش لما جيت وقولتلي انا بحب جميله وعايز تتجاوزها فرحت قولت كويس جدا واحد عارفوا وانا لي مربيه ع ايدي يعني نفس اخلاق ولالادي
وانتي يا جميله
قطعتوا جميله بصرخه

 

 

 

انا ايه انا اكتر واحده مظلومه واتكسر قلبي انت كنت فين انت بس كنت كل همك بس انك تجيب فلوس واحنا فين من كل ده احنا مكناش عايزين احلي اللبس ولي فلوس ولي احلي مكان نعيش في احنا كنا عايزين نحس بدف اسره أما امي مكانتش بتكلم معانا مدام بتكلوا وبتلبسوا يبقا خلاص انتوا السبب الرئيسي في كل ده منكرش اني كنت سلبيه عشان كنت بتنزل كتير بس خلاص انا مش عايزه اعرف ولي إسمع حاجه انا تعبت
سأبتهم ومشيت
استني عندك
قالها ابوها
الي مفروض يمشي مش انتي الي يمشي هو انتي ي زينب اطلعي بره ومشوفش وشك تاني قلبي غضبان عليكي بره ولو عرفت انك اتعرضتي لجميله والله لكون ممواتك بايدي واحمدي ربنا اني ممواتكيش بره
طلعت زينب وعمرو بره
سامر انا اسف ي أسر اني كدابتك يمكن لو قولتلي بدري كنت لحقت الموضوع بس خلاص
وانتي يا جميله سمحيني انا بعترف اني غلطت بس بكمل بعياط والله مكنت اقصد والله انا كان كل همي انكو تلبسوا كويس وتاكلوا بس كنت غلطان كنت فاكر أن انتوا فكرين كلامي بس خلاص الحصل حصل وده يعلمك انك متصقيش في حد مهما كان الحد ده قريب منك
جميله بعياط انا كمان اسفه اني زعقت بس والله مكان قصدي انفعلت وحضنت ابوها
كل من آلام وأسر وعمر دمعوا وراحت الام ليهم
أما زينب بقا
طول الطريق عمرو متكلمش وصلوا البيت مالك يا عمرو متكلمتش لي طول طريق
عمرو ببرود اعمل اي يعني
زينب: انا مش مصدقه أن كل ده حصل
عمرو: ولي انا بس خلاص انا حدخل انام ومشي ولف اها ياريت تنظفي البيت وتطبخي بدل منتي زي قلتلك كدا
زينب يستنكر : انطف اي لا مش حنضف انا الشغاله هي الي حتنضف
عمرو : وهو بيشدها من شعرها لا ي ختي مهو الشغاله حتمشي وانتي لي حتنضفي مش عجبك روحي في اي داهيه بس ياترى حتروحي فين اهلك وتطردوكي ومبقاش ليكي حد غير هنا فهمه ورماها في الأرض
وتوالت الايام وكانت زينب بتضرب وبتخدم عمرو

 

 

 

وفي يوم دخل عليها بواحده
زينب انتي ي زفته
نعم ي عمرو ايه ده ي عمرو مين ديه
عمرو ببرود : اعرفك سالي مراتي
زينب بصدمه : نعم مراتك ازاي طب انا
سالي : استني انت ي حبيبي انتي هنا مجرد خدامه ليا ولي عمرو صح ي حبيبي
صح ي حبيبتي وسابها ودخلوا الاوضه
في يوم
عمرو : زينب زينب انتي ي بت
زينب : نعم
عمرو: انا خلاص مبقاتش طايقك ولي عايزك انتي طالق طالق طالق واطلعي بره
زينب انا عملتك ايه عشان طلقني
عمرو لا معملتيش حاجه بس انا. قرفت منك و مش عايزك بره بقا
طلعي بره بقا اصل مراتي حامل وخايف عليه وعلى مراتي وشدها طلعها بره الشقه بهدوم البيت
حد من الجيران ادها هدوم
نزلت من البيت مش عارفه اعمل ايه تروح فين وهي ماشيه عربيه خبطتها وماتت في الحال ومحدش كان عارف حد من أهلها عشان مكنش معاها اي اثبات شخصيه في دفنوها في مدافن الصدقه

 

 

 

 

أما عمرو
في مراتو كانت بتعطيه مخدرات لغيت مبقا مدمن وكمان خلتوا اتنزل علي كل أملاكه وحطيتوا في مصحه
أما جميله اتجوزت عمر وخلفوا بنتين وولد واستقروا في مصر
#تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمر وجميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى