روايات

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الفصل السابع 7 بقلم ريتال أحمد

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الفصل السابع 7 بقلم ريتال أحمد

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الجزء السابع

رواية ملكتني طبيبه الصعيد البارت السابع

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الحلقة السابعة

وليد : و اقوم وخدها مفسحها ي عم و تسجل ورقها في الجامعه ها ايه رايك.
حامد بتفكير : امممم عن نفسي موافق و طبعا أنا هآمن عليها جدا معاك .
وليد بضحك : ي اخي ده انت بقولك مقعد الواد صقر في الغرفه الي فوق السطوح علشان البرنسيسه سما حبيبتي.
حامد ضحك هو و واليد و فضلوا يتكلموا مع بعض شويه
و بعض شويه جت سما و قالت : ي بابا ي عمي العشا جاهز .
وليد : ايه ده ي سما مش بتتكلمي صعيدي ليه .
سما بضحك و بتتكلم صعيدي : اني بقول يعني ي عمي علشان تفهوا علي ولا ايه عاد .
وليد بضحك : يستي انا بفهم كدا كدا ده أن صعيدي اصلا ي بت ي سما .
الجده و هي قاعده على السفره قالت : يوه بقي امال فين حامد و وليد و البت سما عاد .
هند : ايه ي حماتي هما قاعدي بره كده و راحت البت سما تنده عليهم .
وليد سمع الجمله الاخيره و قال : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ها جايبين في سرتي ليه .
الجميع : و عليكم السلام ورحمه الله وبركاته.
هنجيب في سرتكم ليه يعني ي ولدي يلا اجلسوا علشان العشا .
و قعدوا يتعشوا و على العشا قال وليد
وليد : احم احم كنت بقول يعني ي اني ايه رايك تيجم تقعدوا عندي شويه و تتفسحوا و تغيروا جو .
الجده برفض تام : لاه ي وليدي و اسيب الدار هنيه لمين عاد ها ؟
وليد : لا اله الا الله ي امي طب فيها ايه لو الدار اتساب لوحدوا .
هنا بقي قالت يارا بغباوه : يعني ايه دار .
ادهم بغباء اكبر : يعني دره ي بنتي .
صقر بغباء اكتر منهم : بس ي جدتي انت مش عندك دره اصلا .
الكل ميت على نفسوا من الضحك على الهبل ده و قال سما و هيا ميته من الضحك.
سما : ههههههههههه هههههههههه دار هههههههه لا لا مش قادره وربنا احم دار مش دره هههههههههههه هههههههههه و مقدرتش تتكلم من كتر الضحك .
هند بضحك : هههههههه دار ي ولدي يعني بيت .
التلاته هرشوا رأسهم باحراج.
الجده في نفسها : اتكلم في موضوع الجواز طب ولا ايه البنات الي في سنهم اتجوزوا و خلفوا امممممم لاه خليني ساكته الوقت بس .
وليد اتكلم بعد الضحك الكتير بسبب كلام ادهم و يارا و صقر : طب انت ي حامد م تيجي انت و العيال .
هند بسرعه : لاه طبعا ميحصوحش واصل اصل مينفعش عاد اسيب ماما كده يعني .
وليد بقي قال : يوههه طب انا هاخد البت سما حبيبه قلب عمها تقعد عندي ها متقولش لا على سما بقي .
حامد : بس يعني ي وليد ي خويا .
سماح بسرعه : لا لا ده حتى الواد صقر هينام فوق السطوح .
سما بهمس : اسمو صقر و هوا صقر ف هينام في العشه و ابتسمت .
بس رد صقر بهمس : طب و انت بتكلمي نفسك بعد كده اتكلمي بصوت اوطى ي حلوه .
سما اتكسفت و وشها احمر .
وليد : ها ي امي انت ايه رايك طيب .
الجده بتفكير : امممم لو راحت قعدت عن عمها يمكن ………
الجده ابتسمت بخبث و قالت : طبعا طبعا روحي ي بت و اتفسحي .
الكل استغرب من موافقه الجده و قال وليد .
وليد : طب على بركه الله باذن الله مسافرين يوم الجمعه زي م انتم عارفين هنقعد اسبوع بس .
و بعد العشا قامو البنات و دخلوا المطبخ و في المطبخ قال سماح بستغراب .
سماح : مش غريبه يعني الجده توافق كده ؟
هند : ونبي ي سماح يختي حتى اني استغربت بس يلا جت من الله .
يارا بذكاء: ي جدعان م يمكن قالت كده علشان يارا و صقر يشوفوا بعض و كده يعني و بعد كده غمزت بخبث و مشاكسه و قالت : و يحبوا بعض بقي و نبل الشربات ي شربات .
هند بضحك : هههههههه اه والله ي بت ي يارا يمكن قصدها كده يلا الحمد لله اتحلت كده .
برا كان قاعد حامد و وليد و الجده و صقر قال .
صقر : بقولك ايه ي ادهم م تيجي نطلع في المزرعه شويه .
ادهم : اه والله يلا .
صقر : يلا يسطا احم بعد اذنكم ي جماعه .
الجده : اذنك معاك ي ولدي .
وفي المطبخ قالت سماح بضحك : طب يلا يلا نودي الشاي ل تقول حاجه كده ولا كده .
ضحكوا و طلعوا بالشاي .
هند : يوه الواد صقر و ادهم فينهم عاد دول طالبين شاي .
وليد : طلعوا المزرعه .
سماح و هيا بتشيل كبايات الشاي و بتديهم لي سما : هي طب خدي ي سما ودي انتي كبايات الشاي دي بسرعه .
سما بتوتر : طب طب خلي يارا تيجي معايا .
يارا : لا ي ستي مش قادره لا.
سما بهمس : يخرب بيتك ي يارا الكلب بس .
وليد : م تروحي ي بنتي بسرعه ده هما جمبنا هنا يعني .
سما : طب حاضر حاضر راحه اهو.
اخدت سما كبايات الشاي و طلعت بتوتر و بنا طلعت لقتهم واقفين مع ايمن ابن الجيران .
سما بستغراب: يخرب ام رخامته دهون عاد ايه الي وقفهم مع الواد الساقع ديه .
ايمن اول م قربت سما راح سفر و قال : اوعا ي مزه ي .
مكمل كلامه لأن لقي بكس جاي له من صقر بعصبيه و هو بيقول : ي حيوان ايه الي بتقولوا ازاي تعاكسها ها لا و قدامي .
ادهم بيحاول يشيل بينهم و بيقول .
ادهم : طب بس ابعد بس ي عم .
أما سما ف كانت واقفه بخوف كبير و كبايات الشاي بتتهز و هتقع .
سما بعياط : يا يا صقر الحقني .
ساب صقر الواد و راح لي سما بسرعه و قال : ايه ايه في ايه اهي .
سما : ي بني آدم خد كبايات الشاي هيقعوا مني .
صقر خدهم بعصبيه و حدفهم في الأرض تحت أنظارهم و قال .
ادي ام الزفت .
سما بهجوم : دي نعمه ازاي تقول كده هااا .
ادهم : م اسكتوا بقي و يلا نروح بسرعه .
صقر : لا اخلصي ايه طلعك و ايه ام لبسك ده ها ؟؟ اخلصي و قولي علشان منتزفتش نتكلم في لم الموضوع ده قدامهم .
سما بتوتر حاولت تخفيه : انت باي حق تتكلم معايا كده بعدين مالوا لبسي بقي أن شاء الله.
سما كانت لابسه درس محترم و فوقه طرحه.
صقر بص و فعلا لقي أن لبسها محترم جدا راحت صقر مسكها من أيدها جامد و هو بيقول من بين أسنانه : ايه الي طلعك ي سما انا ابن عمك فاهمه .
سما بعصبيه شدت أيدها بقوه : انا طلعوني ادي لحضرتككم الشاي .
اما ادهم ف ده كان في عالم تاني خاص مطلع سجاره و واقف يدخن و ولا على بالوا و كانوا بتفرج على فلم و قال بكل برود : جدعان الجو حر انا هروح و ابقوا حصلوني بقي.
صقر بص بعصبيه و عيون حمره من متر العصبيه علي سما و قال : اخلصي امشي .
سما : الصينيه.
صقر بعصبية : بلا صينيه بلا زفت بقولك يلا امشي
سما هيا كمان بعصبيه : لا ي عنيا بقولك ايه كلوا كوم و الا الصينيه .
ادهم وطى ببرود جاب الصينيه و قال : الله ي صقوره ده حتى الصينية استلس ي جدع و متكسرتش الله .
صقر بعصبية و صوتوا علي : اخلصوا .
سما ماشيه تبرطم و تقول : يوه و ده مالوا بقي أن شاء الله ده مش طايق نفسوا ليه .
ادهم بنفس البرود و السيجاره قال : معلش ا سمسم تلاقيه في حاجه كده ولا كده مولعه فيه .
سما : ي جدع و اني مالي يوه .
صقر : قسما عظما و اقسم بالله لو سمعت صوت ليكم ل اكون .
سما بعصبيه و استفزاز: تعمل ايه بقي أن
شاء الله ي عنيه
صقر اتعصب و حاول ي داري العصبيه دي و فضل السكوت و وصلوا البيت و دخلوا و قالت سماح .

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكتني طبيبه الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى