روايات

رواية عندما رأيتك أول مرة الفصل الخامس 5 بقلم منة أيمن

رواية عندما رأيتك أول مرة الفصل الخامس 5 بقلم منة أيمن

رواية عندما رأيتك أول مرة الجزء الخامس

رواية عندما رأيتك أول مرة البارت الخامس

رواية عندما رأيتك أول مرة
رواية عندما رأيتك أول مرة

رواية عندما رأيتك أول مرة الحلقة الخامسة

ادم :- شكرا
غزل :- علي ايه
أدم :- انك خففتي عني
غزل :- ده واجبي
…. واليوم ده ناموا زي ما هما في البلكونه ….
… الصبح ….
أدم :- هو أنا نمت ازاي
غزل :- مش عارفه
أدم :- طيب أنا هقوم علشان ورايا شغل مهم
غزل :- تمام مع السلامه
أدم :- سلام
_____________________________________________

 

 

بعد شهرين :-
غزل قاعده في الجنينه
أدم :- غزل ينفع تقرأي الورقه ديه وتطلعي الاوضه علي طول
غزل هزت راسها با الموافقه
…بدات تفتح الورقه وتقرأ الي مكتوب ….
” حبيت اخدك خطوه خطوه علشان هنروح مكان هيعجبك قومي معايا دلوقتي وانت بتقرأي روحي عند السلم وشوفي في ايه ”
…. قامت تجري تشوف في ايه …. لقيت جزمه حلوه اوي وجنبها ورقه
” دلوقتي وصلتي للرساله التانيه طيب روحي بوصي عند التلفزيون ”
… فضلت تدور حوالينه لغايه لما لقيت بوكس محطوط فيه طرحه لونها احمر ولقيت رساله …
” تعبتك معايا أنا عارف بس معلش حبيت اعمل جو مختلف دلوقتي أطلعي علي الاوضه وشوفي فيها ايه ”
…. طلعت تجري علي الاوضه وفتحتها لقيت فستان احمر شكله شيك اوي ومكتوب جمبه ” نتقابل الساعه ٧ في الجنينه ”
_____________________________________________
…وفعلا اول ما جت الساعه سبعه نزلت غزل الجنينه وكان ادم مستنيها تحت ولابس بدله لونها اسود شيك اوي وجزمه لونها اسود وقميص ابيض ….
أدم :- ايه رأيك في المفاجأة
غزل وهي بتعيط وكتبت :- انا فرحت بيها اوي
ادم :- يعني انت اي حاجه تعيطي عليها
غزل :- انا كده لما بفرح بعيط ملكش دعوه
غزل :- امم .. طيب عايزه تكملي المفاجاه
غزل :- هي لسه في مفاجأة
أدم :- عيب عليكي لسه فيه … بس لو عايزه تكملي المفاجاه ألبسي الشريط ده علي عينك لغايه لما نوصل
غزل :- طيب تمام
….. وفعلا ربط أدم الشريط علي عنيها وركبها العربيه ….
….. بعد نص ساعه ….

 

 

نزل أدم من العربيه وطلع غزل وقال …
أدم :- أمشي معايا بس الشويه دول
…هزت غزل راسها با الموافقه ….
أدم :- بس خلاص أقفي هنا هشيل الشريط بس تفضلي مغمضه عينك لحد لما اقولك فتحي تمام …
… وشال فعلا الشريط من علي عنيها وبعدين ركع قدامها وطلع علبه جواها خاتم ألماظ وقالها فتحي ….
… فتحت غزل عنيها وفضلت مصدومه لحد لما قال أدم …
أدم :- الصراحه يا غزل انا فعلا انسحرت بيكي من أول مره شوفتك فيها حبيتك بكل تفصيلك مش شرط تكوني بتتكلمي علشان احبك لأن صفاتك هي الي حبيبتني فيكي ضحكتك.. حركاتك المجنونه .. طيبتك … وصفات كتيره اوي …. فضل ساكت شويه وقال
أدم :- غزل تقبلي تبقي مراتي بحب مش مجرد ورق لأخر يوم في عمرنا
…. هزت غزل راسها با الموافقه وبعد الدموع علي خديها ….
…. قرب أدم علي غزل وقالها انا بحبك …
… ولأول مره بعد شوق شهور نطقت اخيرا غزل وقالت :- وانا بعشقك يا أدم
… أدم فضل مصدوم وبعدين قال :- انت بتتكلمي بجد انت قولتي اسمي
…. جري حضنها ولف بيها ليعبر لها عن مدي فرحتهم وبعدين شغل اغنيه ….
… صاحبه الصون والعفاف ….
…احلي واحده في البنات …
…. الي عمري ما قلبي شاف …
…. زيها في المخلوقات …
….. تسمحيلي برقصه هاديه …..
… تسمحيلي بقربي منك ….
…. حلم عمري تكوني راضيه …..
…. عن وجودي بس جمبك ….

 

 

…. يا خلاصه الكلام يا نشيد العاشقين …..
…. يا إجابه عن سؤال كان شاغلني من سنين …
أدم بصوت عالي :- بحبببببك يا غزل
غزل بنفس الصوت :- وانا بعشقققك
_____________________________________________
أحبك حبا يعجز لساني علي وصفه .. أحبك مثلما تعشق الزهور قطرات الندى .. اعشقق مثلما يعشق الحمام الزاجل شريكه حين يمو*ت .. يمو*ت هو الاخر حزننا عليه 🖤
_____________________________________________
…………………………… النهايه ………………………………

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما رأيتك أول مرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى