روايات

رواية عنيدة الادهم الفصل الثالث 3 بقلم هنا

رواية عنيدة الادهم الفصل الثالث 3 بقلم هنا

رواية عنيدة الادهم الجزء الثالث

رواية عنيدة الادهم البارت الثالث

عنيدة الأدهم
عنيدة الأدهم

رواية عنيدة الادهم الحلقة الثالثة

ادهم:انتباااه
كلهم اتخضوا من صوتوا وسكنوا
أسيل بصوت واطي: يخربيتك كل ده صوت ده لو طلع في اذاعه المدرسه مش هيحتاج ميكروفون😂😂
الي كانوا جنبها سمعوها وضحكوا
ادهم:إيه شفتوا أرجوز!!!
خافوا منو وسكتوا
ادهم:علشان نبقى متفقين من البداية كده طالما جيتوا هنا معنديش حاجة اسمها راحه في التدريب ولا علشان بنت فتقول تعبت وتقعد لا كلكوا هنا زي بعض مفهههوم؟!
كلهم بصوت واحد:مفهوم
ادهم:يلا غيروا علشان هنبدأ
ايه:هو احنا في هنبدأ النهارده؟!
ادهم:انت سمعتي ايه؟
ايه:…….
ادهم:سمعتواااا
كلهم راحوا ع الدريسنج روم البنات لبست بنطلون جملي على تيشرتات سوداء و أسيل لبست دريس اسود وتحته بنطلون جملي واسع ولفت الطرحه
و الشباب لبسوا تيشرتات بيضه على بنطلون جملي …………بيخلصوا كلهم ويخرجوا بره …….أسيل سمعت بنت بتقول (مريم):الحقوا بصوا دي لابسه ايه تتمرن بيه عامله شبه الشوال
ادهم كان هيتكلم بس أسيل سبقتوا وقالت:اولا رأيك ميهمنيش ولو انتي شايفه اني لما اتبع شرع ربنا ابقا شبه الشوال ف ده يبقى شرف ليا
مريم:لو ربنا عاوزك تخبي جسمك مكنش خلقوا
أسيل :لا غلط ربنا قال(يا أيها النبي قل لازواجك وبناتك ونساء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيبهن ) وقال (وقل للمؤمنات يغضضن من أبصارهن ويحفظن فروجهن ولا يبدين زينتهن الا ما ظهر منها وليضربن بخمورهن على جيوبهن) زينتك متظهرش الا لمحارمك
چيوبهن:منطقه الرقبه
جلابيبهن:من منتصف الرأس حتى القدمين واسع ولا يشف
مريم:يييه خلاص وانا كنت قولت ايه لكل ده
أسيل:ولا حاجه كلامك عندي ولا حاجه بس حبيت اوضحلك يمكن ربنا يهديكي ويهديني
مريم:……………
ادهم بمقاطعه:خلاص…..و انت يا مريم اعتذري من أسيل
مريم:بس أنا مغلطش علشان اعتذر😒
ادهم:مبحبش اكرر كلامي مرتين نفذي بدون مناقشه
مريم:اسفه يا أسيل
أسيل:ولا يهمك عادي
ادهم :يلا علشان نبدأ
ادهم:عاوز اعرف قدرة تحمل كل واحد فيكوا الاول علشان اعرف هبدأ معاكوا ازاي،بس الاول لفوا الحوش 10 لفات يلاا
أسيل:مش كتير دول لأول مرة
ادهم:لاا، يلا اتحركوا
أسيل بخفوت:ربنا على الظالم والمفتري
بدأوا وبعد ساعه خلصوا وكلهم قعدوا على الأرض
ادهم:بقا كل ده علشان 10لفات😒
معاذ:ما انت مجربتش علشان تتكلم
ادهم بسخرية :بتقول حاجه
معاذ:لا مكلمتش اصلا
ادهم:يبقى احسنلك
ادهم:يلا كلكوا ورايا على صاله التمرين
بعد م وصلوا
ادهم للشباب:ارفعوا الأثقال إلى هناك يلا
الشباب :مفهوم
ادهم للبنات:وانتوا ارفعوا إلى هناك
البنات:حااضر
بعد ساعتين من التدريب بيخلصوا ويروحوا
أسيل بتكلم ملكتها في الفون وتطمنها
.
.
.
.أسيل:لا هركب تاكسي و هأجي خلاص
الأم:تيجي بالسلامه
بعد فترة أسيل بتوصل البيت
مجهول بيكلم في الفون:خلصت وروحت كمان
مجهول2:وصلت يعني
مجهول:م قولتلك روحت
مجهول2:طيب لو نزلت كلمني
مجهول:ماشي و عد الجمايل يا اخويا
مجهول2:هعد هعد😂😂 …. و قفل السكه
في منزل أسيل
أسيل:يا اهل البيت انا جيت
مازن :ضلمتي البيت
أسيل:مضلم بيك 😒
مازن:نينينينينيني ظريفه
أسيل:مش اظرف منك
مازن:طبعا ما أنا محدش زيي
أسيل:ومالك يا اخويا بتقولها بفخر كده ليه
مازن:خليكي في حالك
أسيل:ما أنا هخليني في حالى وانت خليك في رموسه
مازن:ملكيش فيه
أسيل: مااااماااا ….يا ماما
الأم:جيتي ي حبيبتي
أسيل:لا لسه في الطريق عاوزة حاجه اجبهالك
مازن:ابو ام ظرافتك يا شيخه
الأم: انا غلطانه اني بطمن عليكي
أسيل لمازن:نينينينينيني بااارد
مازن:بعض ما عندك
أسيل:ا
الأم بمقاطعة:ايه هتتخانقوا وانا واقفه كمان
أسيل:ماما انتي مش شيفاه بيقول ايه
الأم:عاوزة ايه كنتي بالنادي ليه
أسيل:الله مش امي وحبيبتي
الأم:عاوزة ايه اخلصي
أسيل:في اكل ايه
الأم:طفسه همك على بطنك
أسيل:يا ماما هو جديد عليا يعني ما أنا طول عمري طفسه……في اكل ايه بقا
الأم: بشاميل يا اختي
مازن:وياريته بيبان عليها دي عامله شبه البرص
أسيل:خليك في نفسك
أسيل ل الأم:بحبكككك موووز ي مامتي
الأم:يلا يا بكاشه كل ده علشان البشاميل
أسيل:يلا بقا فين الاكل بسرعه انا فاصله جوع ونوم
الأم:مفيش نوم غير لما تغسلي المواعين
أسيل:ماما علشان خاطري انت متعرفيش دراكولا الى في التدريب عمل فينا ايه
الأم:خلصي المواعين ي حبيبتي ونامي ويلا غيري هدومك علشان نأكل
الأم لمازن:وانت اتصل ببباك شوفوا هيجي امتى
مازن: حاضر
أسيل:حاضر
عند ادهم بيكلم في الفون
ادهم:انت مقولتش ليه أنها بتلبس كده
مجهول:ولبسها هيفرق في ايه
ادهم:انت متعرفش إلى حصل النهارده
مجهول :ايه إلى حصل
ادهم:في بنت اتريقت عليها
مجهول:و اكيد أسيل مسكتتلهاش
ادهم:رد أسيل خلاني انا شخصيا اسكت
مجهول: عمرها م سكتت على حقها ابدا
ادهم:و انا شفت😂
مجهول :يلا سلام دلوقتي هكلمك بعدين
ادهم:سل …ايه ده قفل في وشي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عنيدة الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى