روايات

رواية عنيدة الادهم الفصل الثاني عشر 12 بقلم هنا

رواية عنيدة الادهم الفصل الثاني عشر 12 بقلم هنا

رواية عنيدة الادهم الجزء الثاني عشر

رواية عنيدة الادهم البارت الثاني عشر

عنيدة الأدهم
عنيدة الأدهم

رواية عنيدة الادهم الحلقة الثانية عشر

الجميع كان ينظر بصدمه لعمرو إلا أسيل بفرحه أسرعت باخفاءها
والد آسيل جاء عندهم وصفع عمرو : بقا انت تضحك عليا و تستغفلني و تقول شغال في الشرطه!! و قال ايه اهلك متوفيين ! وانا زي الاهبل صدقتك !!
عمرو: عمي الكلام مش كده و انا هفهم حضرتك كل حاجه بعدين علشان الناس و اهلي متوفيين فعلا
والد آسيل: م كل حاجه واضحه في الصور هتفهمني ايه تاني ! وأهلك تلاقيهم اتوفوا لما عرفوا اعمالك الزباله زيك اتصدموا في ابنهم ي عيني هه ولا تلاقيهم كانوا زيك!
عمرو: عمي لو سمحت مسمحلكش تغلط في اهلي أو فيا
مازن: انت ليك عين ترد ازاي انت جنسك ايه انت مش بني آدم
أسيل بتمثل البكاء: ا ا انا عملتلك ايه وحش علشان تبوظلي اليوم ده بالطريقة دي و تفضحني كده ادام الناس
عمرو بصدمه: نععم ه أساس انت مكنتيش تعرفي

 

 

أسيل بصوت عالي: اعرف منين و هو انا و لو اعرف كنت وافقت عليك انت واحد زباله
عمرو بغضب: اخرسي و صوتك ميعلاش وانا قلت هفهمكوا كل حاجه بعد الناس م تمشي
مازن بغضب: انت ازاي تعلي صوتك عليها و تزعقلها انت اتجننت
أسيل باستفزاز: انت مفكر ان انا مليش ظهر يسندني و هخاف منك لا ي بابا انت عندي اخويا و بابا
عمرو بصوت عالي للناس: حلو الفلم عجبكوا صح ؟ يلا اتفضلوا بقا من غير مطرود
خرج الجميع إلا ادهم و الفريق و أسيل و اهلها و روميساء و اهلها
عمرو بهدوء: عمي انا مكذبتش في حاجه انا قولتها لحضرتك و اقدر اثبتلك
أسيل بتسرع: انت بتكذب تاني و فاكر إن بابا هيصدقك
والد أسيل: أسيل اسكتي انا بكلم
أسيل بغيظ: حاضر
عمرو بابتسامة انتصار: انا فعلا شغال في المافيا بس دي مهمه سريه بقالها اكتر من سنه و قدرت اوصل لمكانه كبيرة علشان اجيب المعلومات الي المخابرات محتاجها
مازن: ازاي
عمرو: من سنه كان فيه خطف اطفال كتير و المخابرات قدرت توصل لمين و كانوا عصابه مافيا كبيرة وليها اسمها فكان لازم علشان نجيب المعلومات حد مننا يكون معاهم
فلاش باك
القائد جلال رئيس عمرو : عمرو انت عارف انك اكتر واحد انا بثق فيه
عمرو: اكيد
جلال: انت عارف ان إلى ورا كل حد عمليات الخطف دي عصابه الشيطان و أن شبه مستحيل أن حد منهم يوافق يساعدنا ده لو قدرنا نوصلهم اصلا
عمرو: اه و ايه المطلوب مني؟
جلال: انك تشتغل معاهم و تنقلنا المعلومات الي هنحتاجها من غير م تكشف
عمرو: ب

 

 

جلال: خد وقتك و فكر كويس و خليك فاكر إن حياه اطفال كتير واقفه على قرارك و محدش يقدر يقوم بالمهمة غيرك
عمرو: تمام ردي هيوصلك الصبح عن إذنك
غادر عمرو و هو بيفكر يوافق ولا لا
في صباح يوم جديد
عمرو بيتصل على حد : صباح الخير ي صحبي
*: صباح الفل عامل ايه
عمرو: تمام و انت
*: فل الحمدلله
قص عمرو كل حاجه للشخص ده
*: وافق ي عمرو انت لما دخلت كنت عارف انك ممكن تموت في أي وقت و مع ذلك وافقت مترجعش في كلامك دلوقتي
عمرو: انت شايف كده
*: و مش هشوف غير كده
عمرو: شكرا ي برو ربنا يخليك ليا
*: مش عارف من غيري كنت هتعمل ايه
عمرو: هههه يلا هقفل علشان متأخرش
*: سلام
إند فلاش باك
عمرو: بس كده
ادهم : و احنا ايه الي يثبت لنا كلامك

 

 

*: مش بيكذب في و هو فعلا عميل سري
أسيل: آسرررر
آسر: اه ي قلب آسر وحشتك مش كده
عمرو: م تتلم يلا
آسر: دي اختي برده و بيروح يحضنها
عمرو: حاضر ي آسر الكلب
مازن: انا مش فاهم حاجه! بابا ماما حد فيكوا فاهم !
آسر: فاكر صاحبي الي كنت بحكيلك عليه على طول؟
مازن: الاهبل!!
آسر: ايووه هو اهو الاهبل ده يبقى عمرو
عمرو: انا اهبل ي آسر!!
آسر: هي أول مرة اقولها لك
عمرو: لا
آسر : اومال متدايق كده ليه
عمرو: تصدق عندك حق
والده أسيل: انا ساكته من الصبح و سيباكوا تكلموا دلوقتي بقا ي آسر عمرو بيكذب ولا لا
آسر: مش بيكذب ي ماما هو فعلا شغال معاهم أو هما فاكرين كده بس هو بينقل المعلومات و يبوظ لهم كل خططهم
والده أسيل: يعني الخطوبه متفسختش
أسيل بغيظ من ممتها: لا ي ماما اتفسخت انا مش هكمل مع واحد مش واثق فيا
والده أسيل: م هو حكى كل حاجه اهو وبعدين هو انت كنتي بتقعدي معاه أو تكلميه علشان يقولك ولا انتي بتتلككي علشان تسبيه
عمرو: انا كنت ناوي اقولك بعد الخطوبه
والد أسيل: الحمد لله كل حاجه عدت على خير معلش ي ابني غلطت فيك و مديت ايدي عليك
عمرو: ولا يهمك ي عمي بس ما شاء الله ايدك تقيله اوي
أسيل : احسن
…..بتوجه كلامها لچينا والفريق: چينا مالك ساكته ليه؟! و انتوا مالكوا برده ساكتين ليه؟!
چينا: اصل الفلم الي كنتوا عملينوا جامد فقولت اتفرج
أسيل: ظريفه نينيني
نور : انا جعاانه
معاذ: عاوز انام
أسيل: نعم!!!
نور: جعانه عاوزة اكل من الصبح على لحم بطني
أسيل: نفسي مرة ي نور اشوفك من غير متقولي الجمله دي
والد روميساء: عن إذنكوا احنا بقا
والد أسيل: هنمشي احنا كمان دلوقتي خليكوا تروحوا معانا
والد روميساء: ربنا يخليك مرة تانية و الحمدلله كله عدى ع خير النهارده
والد أسيل: الحمدلله، مازن روح وصلهم و روح احنا هنمشي

 

 

مازن بينظر لروميساء: حاضر
بيطلعوا كلهم من القاعه
والد روميساء بيقعد جنب مازن و روميساء و ممتها و بطه من الخلف
مازن لروميساء: مالك ي روما متكلمتيش من سعه الي حصل
روميساء: ها مفيش بس كنت مستغربه
مازن بيضحك عليها
بعد شويه بيوصلوا و بيطلعوا بيتهم و مازن بيروح
عند أسيل
ادهم: عن إذنكوا و اسف على التطفل
عمرو بخبث: ولا يهمك ي ادهم بس متعرفش مين الي عرض الفيديو
ادهم: انا
عمرو: كنت متأكد …. بس ايه رأيك طلعت انت مغفل بقالك اد ايه
ادهم بغيظ منه: مش مغفل بس مدورتش وراك اصلا علشان اعرف عنك حاجه بس لو عاوز كنت عرفت
عمرو بسخرية: اه انت هتقولي يلا علشان متتأخرش في الشارع هههه
ادهم: لولا المكان الي احنا فيه كنت عرفتك ازاي تكلمني كده
عمرو بصوت عالي: خد الواد الملزق و البتاعه دي معاك
معاذ: مين الملزق ده ي بتاع انت
نور: بتاعه في عينك ي بتاع انت
عمرو: بت انت لسانك طويل … انت الملزق اكيد مش انا
والد أسيل بيجي على صوتهم: في حاجه صوتكوا عالي ليه
عمرو: لا مفيش بس البت نور عاوزة تروح لوحدها فبقولها انو مينفعش و تخلي معاذ يروحها و هو مش راضي
معاذ : أناا
والد أسيل: اعتبرها اختك و روحها ازاي تسيب بنت تروح لوحدها في وقت زي ده انا لو مازن هنا كان روحها هو و لا استني ي بنتي هنادي آسر يروحك اصل معاكيش رجاله
معاذ: ي عمي انا هروحها خلاص هو فهم غلط
والد أسيل: خلي بالك عليها ي ابني
معاذ: حاضر
عمرو بيبتسم بانتصار و بيمشوا
كلهم بيروحوا
تاني يوم

 

 

أسيل بتصحى على رنه فونها و هو بيضئ باسم عمرو
أسيل: يييه عاوز ايه ده ع الصبح
أسيل: السلام عليكم
عمرو: وعليكم السلام
أسيل: في حاجه ؟
عمرو: انت لسه زعلانه مني؟
أسيل: لا عادي
عمرو: انا اسف ي أسيل مكنتش اقصد اخلي عليكي
أسيل: خلاص عادي
عمرو: طب هقولك شعر انا الي كتبته
أسيل : اتفضل
عمرو: عيناك گالجنه بالنسبه لي و ما الجنه إلا حلم كل مؤمن وانا مؤمن بربي و رسوله و قدره ثم انتي فأنتي روحي و ما الجسد بلا روح إلا ميت 🖤🖤☕
ايه رأيك؟!
أسيل : حلوة اوي شكرا
عمرو: عجبتك بجد
أسيل: اه جدا
عمرو: يبقى صافي ي لبن
أسيل: حليب ي قشطه ، يلا سلام ماما عوزاني
عمرو: سلام
في مكان آخر
_: يعني هو كل ده بيضحك علينا و مغفلنا
*: اه و هو كان السبب أن المهمات كلها تبوظ و نخسر الملايين
_: و ربي لهندموا على الساعة الي فكر فيها يستغفلني
*: هتعمل ايه
_: ___________________

 

 

*: يخربيت افكارك ده هيبقى خاتم في صبعك لو حصل ده فعلا
_: وده المطلوب
*: ههههههههههههه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عنيدة الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!