روايات

رواية معجزه الحب الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الجزء السادس والعشرون

رواية معجزه الحب البارت السادس والعشرون

رواية معجزه الحب الحلقة السادسة والعشرون

*٣_ يأتيـكِ الخـذلان من الجهـةِ الـتي عصيـتَ اللَّـه لأجلهـا🥹♥️
جاسر بصدمه: اي يعني ابن ******* ده يبقا المساعد بتاعه
بدر بغضب: يعني احنا نخلص من ابن *****و يطلع المساعد بتاعه يعمل فينا كده بقا حتت عيل يضيعنا انا الزعيم و الامبراطور يحصل فينا كده
نادين بشك: لي هو انتم عملته اي في توفيق
جاسر بهدوء: مدام نادين ممكن متساليش علي حاجه دلوقتي
نادين قعدت علي الكنبه
بدر: ياله نروح لي ابن*****
جاسر بص لي نافين: ياله
كيان: انا هاجي معاكم
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر: لا انت هتفضل هنا مع نادين
كيان: بس يا زعيم
بدر: مبسش انت تسمع الكلام
خرجو كلهم مفضلش غير نادين و كيان
نادين بتبص لي كيان بنص عين
كيان: مالك بتبصيلي كده ليه
نادين بشك: انتم عملته اي في توفيق
كيان بتوتر: مفيش و ياله قومي استريحي فوق
نادين قامت و حطه ايديها علي ضهرها و قربت من كيان وقفت قصاده
نادين: هتقولي عملته في اي ياما انا هعرف بنفسي
كيان: خلاص هقولك بصي يا نادين
و بداء يحكي الي حصل من ساعة حسنات لحد ما مو”ته توفيق
…………..
رودينا دخلت اوضتها و قعدت تعيط
يارب انا تعبت.. تعبت من كل الي انا في
قال الله تعالى
.﴿وَتَوَلَّىٰ عَنْهُمْ وَقَالَ يَا أَسَفَىٰ عَلَىٰ يُوسُفَ وَابْيَضَّتْ عَيْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِيمٌ ﴿٨٤ يوسف﴾

بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
وبعد كده حطت ايدها علي قلبها: اسفه يا قلبي علشان خليتك تعشق
ايوه تعشق انا حبيت جاسر لكن هو كسرني و خدعني و طلع في الاخر مجر”م يارب انا تعبت ريحني يارب
قامت اتوضت و صلت ركعتين لي الله علشان تحكي كل الي في قلبها لي ربنا
جاسر و بدر و نافين راحو لي منتصر
جاسر ضرب الباب بي المسد”س كاتم الصوت ودخلو
منتصر اتفزع و قام وقف
اتكلم بخوف: انتم مين و ازاي تخشو عليا كده
بدر بسخريه: عيب كده يا امبراطور ينفع نخش عليه من غير ما نخبط افرض كان خالع”
بدر قرب عليه: متخافش يا حبيبي راح ضربه بي الروصيه في دماغه اغم عليه
نافين باعجاب:Wow, truly the brain of a leader based on his principles
+واو فعلا دماغ زعيم علي اصولها
بدر بغضب: انت واقف تتفرج عليا تعالى شيل ابن ****** معايا
و فعلا جاسر شال منتصر مع بدر
و ركبه العربيه كلهم
بدر: اطلع علي المخزن
جاسر: انا كده كدا طالع على المخزن بتاعي
و فعلا راحو لي المخزن بتاع جاسر
مربطين منتصر علي الكرسي
نافين واقفه بتشرب خ”مره
قربت من منتصر و دلقت الكاس في وشه منتصر اتخض و قعد يكح
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
جاسر: اتخضيت يابن *******
منتصر: انتم عايزين اي مني
بدر بغضب جحيمي: عايزين ناخد روح”امك يابن ********
جاسر و بدر لسه ها يقربه عليه نافين وقفتهم
نافين: نسيتو تاخدو Guanti (جوانتي)
بدر بصلها باستغراب
نافين بمياعه:علشان البصمات يا زعيم
و فعلا لبسه Guanti
و الاتنين نزله ضرب في منتصر
جاسر بعصبيه: بقا انت يابن ***** تروح تفضحنا ده انا هعمل منك الي متعملش
و كمل ضرب في
بدر و هو ماسكه من التيشيرت: انطق يا روح” امك في حد تانى عارف انو احنا شغالين في الما”فيا
منتصر بتعب و صوته مش طالع من كتر الضرب:لا. ما. ما. ..مفيش حد
جاسر طلع المسد”س: وفر الكلام لي الاخره
و راح ضربه بي المسد”س في نص دماغه ما”ت فيها
بدر تاف عليه بقر”ف
جاسر ضربه بي رجليه:
وسخ”ت هدومي يابن *****
بدر: اهو كلب” و راح
هنعمل اي في ابن الكل”ب ده
جاسر بشر:هنولع في
بدر: مينفعش يا امبراطور احنا نرمي علي الطريق الصحراوي و كلاب” السكك تخلص عليه بس اهم حاجه نمسح بصماتنا من عليه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر لي نافين: هاتي napkin (مناديل)
نافين راحت جابت napkin و ادت لي جاسر و بدر
مسحو البصمات الي كانت موجوده عليه و بعد كده خدوه في العربيه
ورموا علي الطريق
و راحو علي بيت بدر
نادين بعياط: يعني كل ده حصل انا تعبت يا كيان نفسي احس اني بامان مش كل شويه خايفه علي نفسي او خايفه علي لي في بطني لو حملي مايكملش هو انا مش مكتوب عليا ارتاح
كيان خدها في حضنه: طول منا جنبك مش عايزك تخافي و اكيد ها تعيشي بي سلام انتي و القرود الي في بطنك
نادين خرجت من حضنه و ضربته بكتفها بي غيظ: متقولش علي عيالي قرود
كيان بضحك: خلاص انا اسف بس انا معرفش انتي لحد دلوقتي هتسمي اي
في نفس الوقت دخل بدر الاول و بعد كده جاسر و نافين
بدر: هنسمي أيان و أياد
كيان باستغراب: اي اسامي الهنود دي
نادين: معنا اسم ايان
ويدل على الوقت و الزمان
وكمان جت في القران الكريم 6مرات
وقوله تعالى: “يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْسَاهَا”، الآية ٤٢ سورة النازعات
و اياد معناها القوه و الجبل
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
جاسر ببتسامه حزينه: حلوه الاسامي يا مرات الزعيم
نادين بهدوء: بص طالما انت بقيت واحد من العيله يبقا قول نادين علي طول من غير الألقاب
جاسر هز رأسه بي ماشي من غير وله كلمه
بدر بغيره: طيب يا جاسر هتعمل اي في رودينا
جاسر قعد علي الكنبه بتعب: مش عارف بس انا تعبت
نادين: ممكن انا اتكلم معاها
جاسر اول لمه سمع كده قام بسرعه: بجد يعني انتي ممكن تتكلمي معاها
نادين صعب عليها جاسر: ايوه انا و رودينا صحاب هتكلم معاها و هشوف هتعمل اي
نافين بدلع: If I would like to talk to her, Emperor, I will do so +لو حابب اتكلم معاها انا يا امبراطور هعمل كده
نادين مش بتفهم انجليزي اوي قربت من كيان
نادين بعصبيه: هي بتقول اي
كيان: بتقول لو عايزني اكلم رودينا هي ما عندهاش مانع
نادين بقر”ف : لا شكرا علي جميلك رودينا مبتعرفش تتكلم مع الاشكال دي
كيان ضحك جامد و جاسر ابتسم وبدر بعصبيه خفيفه
نادين بس
نادين ببرطمه: بله نادين بله زفت
انا طالعه علشان عندي مراره واحد مش اتنين
جاسر: هي مراتك مالها
كيان بضحك: ابدا شكلها هتولع في القشطه الباني الي وقفه جنبك
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر بعصبيه: اسكت انت كمان ليك نفس تضحك و تهزر
كيان: امال عايزني اقعد جنب الحيط اعيط
جاسر: انت متعرفش خطبتك عرفت ولا لا
كيان خبط علي راسه بي ايده: اوبس تصدق نسيت هطلع اكلم البنت جوجو اشوفها عرفت ولا لا
و طلع فوق
جاسر لي بدر: هي مراتك هتروح امتا عند رودينا
بدر بتعب: يا بكره يا بعده
جاسر: لا خليها بكره انا مش قادر استغنا عن رودينا اكتر من كده
بدر هز رأسه بي ماشي و جاسر و نافين مشيو و طلع بدر لي نادين
بدر بهدوء: ينفع الي عملتيه تحت ده
نادين بصوت عالي شويه: انت مش شايفها بتدلع و تتمايص ازاي
بدر بعصبيه و صوت عالي: اياكي صوتك يعلي عليا تاني
ياما والله يا نادين هتشوفي وش عمرك في حياتك ما شفتيه و سابها و دخل الحمام
نادين قعدت علي السرير و عماله تعيط.
حست بي بدر خارج من الحمام عملت نفسها نايمه و لفت الناحية التانيه
بدر بيحاول يهدي نفسه و قرب علي السرير و نام جنبها
شدها لي حضنه بصوت هادي جدا: انا اسف
نادين اول لمه بدر قالها كده بدات صوت شهقاتها يطلع
بدر بيطبطب عليها:بس خلاص انا اسف متزعليش منى
نادين بعياط: انت زعقتلي جامد اهي اهي اهي
بدر بحنيه: خلاص بقا حقك علي قلبي يا طفلتي مش هزعقلك تاني
نادين دفنت وشها في حضنه و قعدت تعيط و بدر يهديها لحد ما نامت
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر باس راسها: هتعب معاكي اوي يا طفلتي الايام دي
و خدها في حضنه و نامو هما الاتنين
في اوضة كيان كان اتصل بي هاجر بس الفون مقفول
اتصل علي امها ردت هاجر
هاجر بزعل: كده يا كيان متتصلش بيا طول النهار
كيان: معلش يا جوجو كنت مشغول اوي انهارده المهم هتصلحي فونك امتا
هاجر: والله مش عارفه ممكن اصلحه بكره
كيان بسرعه في الرد: لا ما تصلحيهوش
هاجر استغربت طريقه كلامه: لي هو في حاجة
كيان بتوتر: ها. لا مفيش بس انا هجبلك واحد جديد بكره و معاه خط كمان جديد
هاجر بسعادة: شكرا يا حبيبي
كيان: انتي قولتي اي
هاجر بكسوف: بقولك شكرا
كيان: لا الي قبلها
هاجر باخرج: مقولتش حاجه
كيان بحزن متصنع: خلاص براحتك عايزه حاجه
هاجر بسرعه: انت هتقفل
كيان: اها انتي عايزه حاجه
هاجر: عايزاك تتكلم معايا شويه يا حبيبي
كيان: انتي قولتي اي
هاجر بكسوف: بقولك حبيبي
كيان بسعادة: اخيرا قولتي الكلمه ده انا هموت علشان اسمعها منك
هاجر بخوف: بعد الشر عليك متقولش كده
كيان: لا بعد الشر دي انا هيحصلي حاجه
بحبك
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
هاجر بإحراج و كسوف: وانا كمان
و طلع الصبح علي ابطالنا
فطرو و نادين قررت تروح لي رودينا
و فعلا راحت عند رودينا
سلمت علي امينه و دخلت عند رودينا في الاوضه
رودينا انتي اي الي دخلك هنا
نادين: انتي مش عايزه تكلميني انا كمان يا رودي
رودينا بنفعال: ايوه علشان خبيتي عليا و كدبتي انتي كمان
يالا امشي اخرجي بره و كانت بتزقها علي الباب
نادين بوجع: اااااااه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معجزه الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى