روايات

رواية غرورك صفة الشيطان الفصل الخامس 5 بقلم سنسن ضاحي

رواية غرورك صفة الشيطان الفصل الخامس 5 بقلم سنسن ضاحي

رواية غرورك صفة الشيطان الجزء الخامس

رواية غرورك صفة الشيطان البارت الخامس

رواية غرورك صفة الشيطان
رواية غرورك صفة الشيطان

رواية غرورك صفة الشيطان الحلقة الخامسة

يونس بغضب……انا……عاوز……اعرف
انتى عملتى..ايه …حالا؟
قالها بمنتهى الهدوء
حبيبه بتحدى غير مباليه بغضبه
…….هو انت اعمى مبتشوفش ولا احب اعيدهالك
تانى مفيش مانع ثم سكبت الماء عليه للمره
التاليه
ما كان منه إلا أن طبق على عنق رقبتها حتى كادت
ان تختنق لولا أن تركها فى آخر لحظه وهى تلتقط
أنفاسها وتسعل بشده
يونس…..يكش خشمك يطلع سم تانى وأقسم بالله
لكون مريح الناس منك!
حبيبه…..انت متخلف انت اذى تعمل فيا كدا ياحيوان باى حق تعمل فيا كدا امشى اطلع بررره
يونس…..متنرفزنيش….ده مكانى!
فى تلك الأثناء دخلت الطبيبه لتطمئن على حالتها
حبيبه…./.خليكى عندك انا اصلا عاوزه انزله مش
كمان هاخد ادويه واحافظ عليه!
ونظرت ليونس بتحدى
يونس ……اطلعى بره يادكتوره
ثم وجه انظاره الغاصبه اليها
……سمعينى بقا كنتى بتجولى ايه؟ يلا انا
سامع اهوو!
حبيبه……وانت مالك انت اما شئ بارد بصحيح!
يونس……الكلام ده ليا؟!

 

 

 

حبيبه…..ايوووو ليك يا عنتره!!
وهنزل إللى ف بطنى غصب عنك اما شئ بارد صحيح
هو انت إللى شايله ولا انا خد شيله انت
براحتك ومتصدعنيش
لم يرد عليها يونس بل كلم احدهم فى التلفون
بعد دقائق جاء له الشخص بما طلب
نظرت حبيبه لى ماتحمله يده برعب ظلت تنظر
له بريبه
حبيبه./….لا يابرنس الكون عيب عليك هتعمل
عقلك إللى بوزن بلد بعقلى!!
يونس وهو يقترب منها دون أن ينبس بحرف
واحد.
حبيبه../…صلى على النبى كدا يعمهم والله يكبير
يؤسفنى اقلك انى خلاص مت من الرعب!
اقترب يونس منها ووضع اللاصق
على فمها بعد دقائق
كانت حبيبه …مقيده من يدها كل يد بطرف السرير
ومن قدمها كل قدم بطرف السرير أيضا
وجلس يونس امامها ينفس دخان السيجار بهدوء
حبيبه…/..احيات عيالك ياشيخ تفكنى!
يونس./…..مش هيحصل لما تتعلمى الادب!!
حبيبه…./.اتعلمت والله حقك عليا ياكبير!!
يونس/…. سبينى افكر وادورها فعقلى
حبيبه…..انت مجنووووون يا حيوان!!
يونس./…وهو يضع الا صق على فمها مره اخرى نظرت له بغيظ
❤❤❤❤استغفروووو❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
فى منزل باسط الرفاعى
توفيق…/….حلو اكده ياصابر انبسط ملقتش الا
مستشفتوا توديها فيها!
صابر./….وانا إيش عرفنى طيب انا كنت
قلقان عليها مش مركز!
باسط…/.انت جيت ياتوفيق!!
توفيق ./….اه يابوى!
باسط…/.طب فين حبيبه انا جلجان عليها جوى؟!
توفيق…/.. اه مهو حبيبه فى المستشفى!!
باسط…/..ليه يولدى انت سبتها لوحدها وجيت
ياواكل ناسك!!
توفيق./….لا مهو يونس وياها!

 

 

 

باسط./….كمان سايب بتك مع طليقها لا وله
براوه عليك!
توفيق./…هو قال هيتابع حالتها اصلها حامل!!
باسط../..اخفى من وشى اشجق خلجاتى منك وارتاح!!
توفيق../..هخفى اها
باسط……ناس مبقاش حداها دم واصل!!
💗❤💗❤💗❤💗❤💗❤💗❤❤❤❤
ل
لكاتبه/سنسن ضاحى
فى قصر يونس الراوى
ادهم ../..امى انا خارج!
كوثر ./…لا ده انت تقعد لما خالتك جايه
تسلم عليك!
ادهم./…الله يسلمها انا ماشى بقا!
كوثر ../..ادهم قلت اقعد!
ادهم…../حاضر وادى قعده!
بعد قليل من الوقت جائت كريمه وابنتها
دعاء
استووووب.. ..دعاء بنت جميله عسوله كدا فى نفسها بس مرحه وبتحب المشاكسه عمرها ١٨ عام
كريمه بعد السلامات والتحيات
كريمه…..واله ونورت البلد يا ادهم!!
ادهم../..بنورك يأست الكل
دعاء…./.يعنى قاعد فى البيت معندكش شغل؟
ادهم../..لا والله يأست دعاء لسه برتاح عندك مانع
دعاء./…وهى تهز كتفها لا وانا مالى
ادهم فى سره…/..ايه البت دى تكنش مراتى وانا معرفش
دعاء ../..بتجول حاجه ياادهم!
ادهم…/.اه بقول الجو بقا حر قوووى
دعاء../..انا شاكه انك بتزلوحنى!
ادهم../.ايه الألفاظ دى دى ألفاظ بنت رقيقه
دعاء….انت كان حد اشتكالك!!
ادهم…/.بنت انتى الله يرحم ايام مكنتى بتقولى هاتلى
الشكولاته
دعاء…(.منت كنت بخيل حد كان بيشوف من وشك حاجه!
ادهم…/.بنت انتى انا اتخنقت منك بعدين روحى اقعدى مع امى وخالتى!!
دعاء ../. ليه هو انا ملزوقه فيك الحق عليا قلت
مسبكش تقعد لوحدك!

 

 

 

ادهم./..لا يختى انا بحب الوحده طرقينا بقا !
دعاء../..ماشيه هو انا قاعده مع احمد عز
ادهم ../..بنت انتى انا احسن وأجمل منه والا
مكنتيش اتلزقتى فيا
دعاء…..اممممممم بارد
❤❤❤❤استغفرووو❤❤❤❤❤
نامت حبيبه ففك يونس قيودها وتحسس نبضها
واعطها ابره فى زراعها وانتظرها حتى تفيق
بعد مرور عدت ساعات غفت عيناه ففتح عيناه
وجدها تنظر له
يونس ../..ايه هتصورينى؟
حبيبه./…لا طبعا انت مين عشان اصورك!!
يونس بغرور../..انا يونس الراوى
ها قوليلى حاسه بحاجه!
حبيبه…..اه حاسه!
يونس باهتمام…/. ايه هيا!
حبيبه../..كرهاك!
يونس بثقه../..مقولتلكيش حبينى!!
حبيبه../…ليه عملت فيا كده!
يونس…./.عملت فيكى ايه
قصدك على الطلاق؟
حبيبه…./لما انت عارف انك هتطلقنى قربت منى ليه
من الاول!
يونس../..كنتى مراتى ولسانك إللى جبلك!
حبيبه../..طب انا عاوزه اخرج من هنا ووعد منى
احافظلك على ابنك!
يونس ../.لو هتحافظى عليه معنديش مانع يلا
والسواق هيوصلك لحد دارك بس ادينى وعد!
حبيبه../..وعد منى قدام ربنا احافظلك عليه!!
يونس ./…كدا انا معنديش مانع بس اقسم بالله
لوفكرتى تاذيه هدفنك مكانك!
وتركها وغادر الغرفه
أما حبيبه فالسواق اوصلها إللى أمام الدار
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

 

 

 

مر شهر على تلك الاحداث
فى منزل يونس الراوى
كوثر…./مش ناوى ترد مراتك ولا ايه؟ يايونس
عشان إللى فبطنها؟
يونس../..بقولك ايه فضينا سيره لما تولد
مش هغلب اخد الواد لاكن المجنونه دى متربهش!
انا خلاص قررت اتجوز زينب بنت عمى
عشان لما تولد هيا تربيه
ما ان سمعت زينب حتى
زينب….لوووووولوووووووى لووووووووووى
يونس./…خلاص انا غيرت رايى هاخد زهره
❤❤بقلم❤❤❤سنسن ❤❤❤❤ضاحى ❤❤❤❤❤
فى منزل باسط الرفاعى
توفيق…/.والله ياصابر يابنى مش عارف اجولك ايه
بس هيا مش هتوافق!!
صابر…/.ليه ياعمى انا ابن عمها وهستحمل جنانها!
توفيق…./مش قصدى قصدى انها لسه طالعه من
جوازه فاشله وكمان حامل وتجوزت قبل كده
ليه متخدش وحده تكون انت أول بختها!
صابر ../..اعزرنى ياعمى بس انا رايد حبيبه
اسالها وبالله عليك حاول تقنعها!
توفيق…/ طب خد وحده من بنات عمك التنين
لساتهم بكر!!
صابر./….بس انا مش رايد غير حبيبه!!
توفيق…/.براحتك يابنى بس انا كده عملت إللى
عليا وهسالهالك ومتاكد انها مش هتوافق
سبق وطلبتها زمان وموفقتش
صابر….انا متفائل المرادى
توفيق..على الله يابنى!
❤استغفرووو❤❤❤❤❤❤❤❤❤
فى غرفة حبيبه كانت تطبق ملابسها خبط
والدها ودخل
حبيبه…/..بابا اتفضل!!
توفيق…./عازله نفسك ليه ليه؟
مش قاعده مع بنات عمك تحت!
حبيبه./.. لا يابابا انا كده مرتاحه!
توفيق./..براحتك يابتى………

 

 

 

حبيبه…/.فى حاجه عاوز تقولها؟
توفيق../..أصل يعنى ابن عمك صابر طلب ايدك
وانا عارف ردك بس قلت اسالك!!
حبيبه. .. طب وهو هيعمل بوحده وراها
لعنة واحد مجنون ايه!
انا لو زمان كنت بعتبره زى اخويا دلوقت هو كتير
عليا
توفيق…/.والله يابنتى انا قلتله وهو متمسك بيكى جوى!
حبيبه…./.خلاص يابابا!
توفيق../..اقله مش موافقه
حبيبه….لا قوله موافقه مش هتلاقى احسن منك!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرورك صفة الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!