روايات

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الجزء السابع عشر

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني البارت السابع عشر

رواية حطمت قلبي
رواية حطمت قلبي

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الحلقة السابعة عشر

هايدي بقهر ووجع ودموع مزعلك ليه ما ده اسمك الحقيقي ادم
ادم لا مش مزعلني استغربت بس المهم يا ماما سواء جاسر او ادم الاتنين بيكرهوا مراد السيوفي وهيقتلوا عن اذنك وخرج وقفل
هايدي بعياط مينفعش يا ادم مينفعش تقتل ابوك ميستاهلش منك كده ابدا يا ادم كفايه اللي عملوا فيه طارق ده وهو وعشق هيموتوا عليك
فلااااااش بااااااك
هايدي حبيبي بليز متموتوش خليني اربيه
طارق بعصبيه تربي منين انتي اتجننتي ده ابن مراد انا حاليا بدلته وادتلهم عيل ميت واقتنعوا لو في يوم اتعرف ده ابنه هروح في داهيه
هايدي بدموع ارجوك ده عيل صغير مالوش ذمب متموتوش وانا اوعدك اني هاخده وهخبيه ومحدش هيعرف بيه اصلا
طارق اوووف ياهايدي طيب لبسيه وخديه وامشي لو حد كلمك ناديني انا خارج
هايدي بفرح ربنا يخليك ليا
بعد شويه
عشق بدموع عدت شافته فاكملت ماله بيعيط ليه
هايدي عرفتها بس مبينتش اي رده فعل واكملت اصل صدري لسه مبينزلش لبن وهو جعان
عشق. بدموع طب هاتيه عنك ارضعه

 

هايدي لا واللي ولدتيه يرضع ازاي يعني
عشق بدموع اللي ولدته عن اللي خلقه هاتي الواد عنك
وابتدت عشق ترضعه فبلفعل سكت معاها فهو حس بحنانها وانها امه
وبعد شويه جيه طارق
طارق شاف عشق شايله ادم اتصدم فبص لهايدي بحده ودخل واكمل انتي هنا وبندور عليكي قلقتينا عليكي ياعشق مراد فاق
عشق بفرح بجد طب جايه معاك واكملت بدموع امسكي وخلي بالك منه ارجوكي الاطفال بيحسوا لو زعلتيهم وباسته ومشيت مع طارق اللي بصلها بحده وعملها بايده اصبري عليا
هايدي بخوف علمت ايه انا
بعد شويه في بيت هايدي
طارق بعصبيه احنا هنستعبط منا قايلك خوديه وغوري علطول حلو اللي حصل ده
هايدي بخوف حقك عليا فاجاه لقيتها داخله واالله ماخدت بالي خالص يعيني وصتني عليه كانها حاسه ادم سكت لما مسكته يا طارق
طارق بسخريه يا حنينه بت انتي انا مش ناقص مصايب هتربيه انتي ربيه مش هتربيه اموته
هايدي بخوف لا هربيه هربيه خلاص
وبعد لما كبر اتعلق بطارق اوي وطارق زرع جواه الشخص الشبيه ليه الحالي
باااااااك
هايدي بدموع هقول عليك ايه بس الله يرحمك ياطارق حرمت الواد من ابوه وانت عايش وخليتوا كرهوا وانت ميت عايزه اقولك يا ادم بس صعبه عليا مش هستحمل نظرات العتاب في عنيك انا حبيتك زي مصطفي واكتر يا ادم
——————————–

 

في كليه الصيدله
عمرو بس فهمتي كده ولا ايه
ايلين فهمت يا دكتره تعبتك معايا
عمرو الا قوليلي يا ايلي
ايلين بضحك مش مرتحالك خير شكله يخص ليونه
عمرو بضحك منتي بتفهمي اهو ليان اخبارها ايه
ايلين بخبث وانا ماالي ماتساالها انت
عمرو بطلي لماضه وردي عليا انتي عارفاها خجوله شويه مبعرفش اخد معاها حق ولا باطل
ايلين ماترسيني علي الدور يا دكتره يمكن اقدر اساعدك
عمرو بضحك طيب يالمضه انا بحب ليان ها هتعملي ايه
ايلين بضحك كنت واثقه لمؤاخده دي بنت خالي وانا هجيبلك ارارها متخافش
عمرو بضحك ده انا شكلي اختارت حد صح جدا
ايلين ضربت كفها في كفه واكملت عيب يا دكتره هجيبلك المفيد
وهنا شافها مصطفي وكان غيران عليها جدا
عمرو قام واكمل بضحك طب هستني ها
ايلين بحب عيوني يا غالي سلملي علي عمو عمر وطنط سلمي وتيته عايده
عمرو بحب تسلملي عيونك يوصل خلصي ورنيلي ها
ايلين ماشي وهو مشي من هنا مصطفي قعد من هنا
ايلين ايه ده يا حبيبي لسه مروحتش

 

مصطفي بحده انا اي اللي شوفته ده
ايلين بستغراب ايه شوفت ايه
مصطفي هزارك مع دكتور عمرو وغاالي وعيوني ايه المسخره دي
ايلين اييه انت فهمت ايه دكتور عمرو ابن صاحب بابا وهو واخويا الكبير صحاب بطل تفهم من دماغك
مصطفي بحده ايلين يخش يكون اخوكي نفسه مبحبش كده انا بغير عليكي بطلي طريقتك دي لو سمحتي
ايلين حاضر بس متبقاش قفوش كده
مصطفي بسخريه اقوم اهزر انا كمان مع اي واحده واقولك بنت صاحبه ماما هتعملي ايه
ايلين بغضب اقتلكم انتوا الاتنين
مصطفي بحده يعني اقتلك
ايلين بضحك المسامح كريم بقي يا صاصا
مصطفي بضيق طيب انا قايم اجيب حاجه اشربها مستني اخويا هيجي علشان رايحين مشوار اجبلك معاايا
ايلين بحب لا يا حبيبي انا ماشيه ومتزعلش مني
مصطفي بضيق مش زعلان
ايلين بحب وحياتي خلاص ماتزعل
مصطفي بحب طب خلاص بجد مش زعلان
ايلين بسعاده بحبك
مصطفي بحب وانا اكتر

 

ايلين يلا قايمه
مصطفي خلي بالك من نفسك
ايلين حاضر
وطلعت ايلين لقدام شويه بس قبل ماترن علي عمرو كعادتها لقيت شاب. بتكرهو جاي يضايقها
باسم باعجاب بيها برنسيسه ااجامعه بنفسها ده انا حظي حلو بقي
ايلين بقرف اتلم علشان مقلش ادبي عليكي
باسم مسك دراعها واكمل ليه مشبهش مصطفي
ايلين نفضت ايديها منه واكملت احترم نفسك يا حيوان
باسم بعصبيه حيوان ده انتي ليلتك سودا وبيزقها وقعت في حضن ادم وهو داخل الكليه
ادم حاسبي حاسبي
ايلين بدموع معلش انا اسفه بس بيضايقني
ادم بحده مسك ايديها واكمل وانت بقي يا روح امك بتضايقها ليه
باسم بعصبيه مين انت علشان تدافع عنها اصلا
ادم بصلها فصعبت عليه كانت جميله وعيونها زرق مليانه دموع فاكمل بحده اخوووهااا ايه اعمي مش شايف ان فينا من بعض و عنينا زي بعض
باسم بتوتر معرفش انا اسف فكرك بتحبها
ادم مسكه من هدومه ونزل فيه ضرب واتلم امن الجامعه وخدوا وجيه مصطفي علي الصوت
مصطفي بخوف مالك يا حبيبتي بتعيطي ليه
ادم هي دي حبيبتك يا مصطفي
مصطفي اه يا جاسر
ايلين بدموع انت اخو مصطفي

 

ادم هز براسه اه
ايلين بدموع مش عارفه اشكر حضرتك ازاي يا استاذ جاسر انك دافعت عني وقولت انك اخويا
مصطفي بقلق ليه هوحصل ايه
ايلين بحب مسحت دموعها واكملت باسم ضايقني بس جاسر قال انه اخويا وضربه وباسم صدق علشان المواصفات شويه وعيونا زي بعض
مصطفي بقلق اهم حاجه انتي كويسه يا ايلين انا هشرب من دمه باسم ده وهشتكيه للعميد
ايلين خلاص انا كويسه متكبرش المواضيع يا حبيبي متقلقش
مصطفي باس راسها واكمل شكرا يا جاسر
ادم انت عبيط يلا اختي عادي
مصطفي بضحك فعلا هي تليق اختك اكتر مني اجانب زي بعض ده انا اخوك ومفيش منك خالص
ادم بضحك ده حقيقي ومد ايده واكمل تشرفت بمعرفتك يا انسه ايلين
ايلين بحب ده الشرف ليا يا جاسر
مصطفي مسك ايد ايلين ودخل للعميد واشتكي باسم فعلا
ايلين بردو عملت اللي في دماغك

 

مصطفي بحده اه علشان لو فكر يكلمك تاني انا هدخل في السجن دورت عليه علشان اضربه ملقتوش الامن خده
ادم بضحك بيدور علي المشاكل بملقاط
ايلين بضحك حقيقي وضربت كفها في كفه
مصطفي الله انتوا هتتفقوا عليا
ادم بضحك اممم حبيت ايلين اوي حقيقي سكر زين ماختارت يا مصطفي
مصطفي مقدر انك الكبير بس بغير ها
ادم بضحك مش مني قولتلك انا زي اخوها
وبعد شويه راحوا مشوارهم وايلين رجعت مع عمرو
———————————–
في كليه الطب
وتحديدا جوه محاضره سليم
سليم لاحظ ان مكه بتسرح كتير فاكمل انسه مكه
مكه مردتش سرحانه
مريم ضربت دراعها
مكه امممم عايزه ايه
مريم بهمس كلمي سليم
مكه وقفت نعم يا دكتور
سليم بحده ركزي شويه
مكه قعدت تاني ومردتش عليه ونفخت وسكتت
مريم تعبت منك يا مكه ومن دماغك

 

مكه اسكتي يا مريم علشان ثانيه و هيطردنا اما خليت اتش يربيه من الاول مبقاش انا كوكي
بعد المحاضره
يونس بحب ازيك يا مكه
مكه حابت تغيظ سليم فاكملت هاي يونس ازيك
يونس ممكن اعزمك علي حاجه نشربها في الكافيه
مكه بغيظ اوي اوي يلا
سليم مسك ايديها واكمل بحده عمتي اتصلت وعايزاكم مينفعش نتاخر
مكه نفضت ايديها واكملت هبقي اروح ب اوبر لو مش هتستناني ومشيت تحت نظرات سليم الغاضبه منها
سليم بعصبيه شاااايفه اختك
مريم والله انا تعبت منكم يا سليم لانت راضي تتكلم ولا هي
سليم بعصبيه مكه مش مشجعاني اتكلم يا مريم قفلاها في وشي واخرها رايحه تشرب حاجه مع الصايع ده انا هربيها من اول وجديد
مريم ممكن تهدي عصبيتك مش حل هسالك سؤال بتحبها ?
سليم بهيام بعشقها
مريم خلاص قولها
سليم بحده مش قبل ماتتربي علي طريقتها دي
مريم اووف يخش تولعوا بجاز انا تعبت منكم اانتوا الاتنين دماغكم جزمه قديمه
سليم بضحك تشكري يا محترمه

 

عند مكه
مكه لا مش هينفع انا عارفه فعلا انك اتغيرت بس مش هقدر اجيلك بيتك انت بتستعبط
يونس يابنتي دي حفله عيد ميلادي الشله كلها هتبقي هناك
مكه عموما لسه شويه منا لوقتها هبقي اشوف يا يونس
يونس تمام يا كوكي
سليم مش يلا ياهانم
مكه اووف انت ولي امري يا سليم
سليم بحده مش هعيد كلامي يلا وشدها وخرج وركبوا العربيه رايحه تتكلم قاطعها و واكمل بحده اقسم بالله العظيم يا مكه لو سمعت حسك المستفز ده ل بلقلم وعلي وشك علشان انتي زودتيها ولو مقولتش لعمي مراد هقول لسياده الرائد
مريم بضحك ده عمو مراد اهون والطف دلوقتي
مكه بخوف لالالا مش هتكلم اهو بس اسر ولا بابا ميعرفوش ها بلاش شغل الخبص ده
سليم بخبث هفكر
————————————
في فيلا السيوفي
دخلوا وكانوا قاعدين علي الغدا
سليم بضحك كده مش تستانونا
اسر يابني ايه اخركم انهارده
سليم اصل مكه
مكه بصتله برعب

 

فاكمل سليم بخبث مكه كانت بتسال الدكتور علي كذا حاجه
اسر اه طيب يلا اقعدوا
ايلين باحراج بابي
مراد ايه يا حبيبتي
ايلين اسر الحمدلله اهو وهيتجوز
شروق بابتسامه صح يا روحي
اسر بصلها وابتسم غصب عنه
اسيل قاعده جمبه اكملت احمممم احمممم
اسر مايه ولا حاجه يابنت خالي
اسيل زغدته باديها وهمست ماشي صبرك عليا لو مخلصتنيش من البلوه دي انهارده ليلتك هتبقي سودا
اسر بتنيهده هشوف
ايلين اكملت ومريم ااحمدلله موقفها حلو مع زين ناقص بس يقولوا يتجوزوا امتي براحتهم مفيش غير انا ومكه فبصراحه يعني
اسر بحده بصراحه ايه انتي بتلمحي لايه عارفه لو اللي في دماغي يا ايلين
ايلين بخوف في ايه يا ابيه متخوفنيش منك بقي
اسر بصلها بحده وسكت
مراد قولي يا ايلين ملكيش دعوه بيه
ايلين بصراحه بصراحه انا جايلي عريس
عشق بصدمه نعم

 

مكه في ايه يا ماما انا قربت اخلص اول سنه اهو وهو شاب محترم وكويس اوي وطلب يقابل بابا
مراد بحب طب يا حبيبت بابا يجي بكره يقابلني ونشوف
اسر بصدمه بابا انت بتقول ايه ايلين بتهزر صح
مراد لا مبهزرش هي مغلطش هي جات علطول قالتلي ومفيهاش حاجه نشوف لاجل عيون ايلين
ايلين بحب وفرح بموت فيك وقامت باسته من خده وجريت علي اوضتها
عشق اللي تشوفه يا حبيبي
اسر طب يلا يا شروق مشوارنا
شروق قامت انجچت ايده واكملت يلا ياروحي
واسيل هتطق منها طبعا
اسيل اسر
اسر ايه
اسيل ممكن ثواني
اسر حاضر ثواني يا شروق ودخلوا اوضه الضيوف
اسيل بغيره روح بأدبك وتعاالي بأدبك اكتر من ساعه هبعت علي العنوان بوليس الاداب انت حر
اسر بضحك وهو بيشد وسطها ليه الله بقي الرائد اسر السيوفي يتقاله كده يا حرمي المصون
اسيل بضحك ابعد وبطل قله ادب ونفذ الامر بس
اسر باسها واكمل بحب علم وينفذ يا فندم
اسيل حضنته واكملت ربنا معاك يا حبيبي ويعليك اكتر واكتر في شغلك
اسر بحب يارب يا اميرتي
وفعلا طلع ومشي معاها

 

في شقه شروق
شروق قعدت جمبه واكملت اسر انا عارفه اننا كده كده هنتجوز بس انا بحبك وعايزاك
اسر بصدمه نعم
شروق وهي بتقرب منه وبتفك زراير قميصه اسر مسك ايديها وزقها واكمل سوري مليش في الحاجه الرخيصه
شروق بعصبيه قصدك ايه ها
اسر بعصبيه يعني انا عارف انك نمتي مع 100 واحد قبلي وكنت بشوفك في سويسرا يا شروق بس انا ابويا مربانيش علي الحرام وعلي ايه وانا معايا مراتي حلالي
شروق بعصبيه مراتك مين انت اتجننت
اسر بعصبيه احترمي نفسك وانتي بتكلميني وبقول عن حرمي اسيل اسر السيوفي
شروق بصدمه انت اتجوزتها
اسر اه من سنه شوفتي بقي ولعلمك كل مغامراتك مع الشباب في سويسرا صورتها باذن نيابه والمفروض تتمسكي من بدري بس علشان كنتي وسيله تساعدني يا شوشو فسابوكي لدلوقتي وفعلا القوات خبطت وفتحلهم وخدوا شروق وهي بتصرخ واكملت ماشي يا اسر يا حيوان منك لله يا كلب انا اصلا عمري ماحبيتك علشان انت غني بس يا زباله واسر مهتمش وراح فتح خازنتها وجاب الفلاشه وجربها نفعت وكانت فعلا فيها كل حاجه وسلمها مع الادله وفي خلال ساعات كان ابوها مشرف في السجن
اللواء بفخر حقيقي مش عارف اقولك ايه يا سياده الرائد انت اثبت انك علي كفاءه تمسك اي قضيه فخور بيك جدا بسببك اكبر تاجر مخدارات بقي في السجن انت خاطرت وتعبت في القضيه دي اوي حقيقي شجاع ياحضره الرائد
اسر بفرح بشكرك سعادتك ده شغلي وانا بعمله بكل حب واخلاص وتحت امركم اي وقت
ومشي اسر فرحان جدا ودخل الفيلا

 

واول ما دخل جريت عليه اسيل حضنته ولف بيهاااا كتير اوي بعدين نزلها وهو لسه حاضنها
اسر بدموع اخيرااا يااسيل اخيرااا
اسيل بدموع فرح بحبك اوي يا نورعيوني
مراد بفرح الف الف مبروك يا حبيبي
عشق بفرح فخوره بيك يا قلب امك من جوه
اسر حضنهم واحتفل معاهم طول اليوم بنجاحه
بليل في اوضه ايلين
ايلين بفرح اه والله بابا وافق وبعتلك العنوان
مصطفي بفرح اناهموت من فرحتي اخيراااا يا ايلين
ايلين بحب اخيرا يا قلب ايلين
وبعد ماحكوا مع بعض شويه
قفلوا علشان يناموا
عند مصطفي
مصطفي بفرح ماما ماما
هايدي ايه يا حبيبي

 

مصطفي بفرح ابو ايلين وافق نروح نتقدم بكره
هايدي بفرح يالف نهار ابيض نروح بس اخوك مش هيجي معاانا للاسف
مصطفي ليه فينه
هايدي بحزن سافر اسكندريه قالي هيشتغل هناك مع صاحبه شهر ويرجع
مصطفي اكيد مضايق ان جاسر مش معانا بس هنروح ها
هايدي بحب هنروح طبعا عارفه انك مستني اليوم ده
في فيلا السيوفي
مريم ماشيه رايحه اوضتها لقيت ايد بتشدها فدخلت جوا الاوضه
مريم بخضه اخص عليك يا زين خضتني
زين بحب واحشتني اوي ايه جو الافراح ده مش جاي معاكي بحاجه
مريم بخجل مش دلوقتي يا زين اتلم اطمن علي اخويا الكبير الاول
زين اخوكي كاتب كتابه ممكن يهيص اي وقت اطمني عليه حبيبك بقي مش صعبان عليكي
مريم بغيظ لا واوعي كده بدل ما انادي عمي ادهم يروق عليك
زين لا هي حصلت وصلت لعمك ادهم اطلعي يا مفتريه اطلعي
مريم بضحك بون وي يا حبيبي
زين بون وي ياختي جتك الهم بومه
مريم بضحك اخص عليك يا زينو
ومشيت راحت اوضتها وهي بتضحك
تاني يوم كانت ايلين لابسه دريس سك ابيض وشكلها قمر اوي

 

وجيه هايدي ومصطفي بس وفتحت ايلين
هايدي بهمس هي دي
مصطفي بحب اه
هايدي باعجاب باختيار ابنها اكملت زين ماختارت قمرررر
ودخلوا
ايلين اتفضلي يا طنط
مراد اهلا وسهلا نورتوا اتفضلوا حاجه للناس يا عشق
عشق حاضر يا مراد
هايدي برعب اول ماشافتهم اتصدمت واكملت في سرها يالهوي علي النصيب متحبش غير بنت مراد يا مصطفي ليه يابني ليه
عشق جات وحطت الحاجه واكملت بتشبيه حاسه شوفتك يا ام مصطفي
هايدي بتوتر ضحكت واكملت فين بس ده احنا غلابه انتي اللي قمر ومعروفه يا ام ام
عشق بابتسامه اسر ابني الكبير

 

هايدي بتوتر شديد اه يا ام اسر
اسر بهمس لاخته بقنيا عرايس يا لولي وكبرنا
ايلين بحب باسته في خده وحضنته واكملت يخليك ليا ونفرح بيك انت وسيلا بقي
اسيل واسر في نفس اللحظه االلهم امين يارب
مراد انت بقي عرفت ايلين منين من الجامعه عموما ولا الكليه
مصطفي لا حضرتك من الكليه صيدله معاها ولما اعجبت بيها جيت اطلبها وادخل البيت من بابه
ايلين بضحك تخيل يا بابي اسمه الرابع نبيل زيي
مراد بستغراب عادي يا حبيبتي بتحصل بس انت اسمك الرباعي ايه يا مصطفي
هايدي بتوتر عادي يعني هتفرق في ايه
مراد بستغراب من طريقتها اكمل بسأله عادي يا مدام مفيش داعي لكل ده اكمل بضحك عموما مش هيفرق الاسم فعلا مش عايز يقول خلاص
مصطفي بابتسامه لاعادي مفيهاش حاجه انا اسمي مصطفي طارق حسن نبيل
هنا غمضت هايدي عنيها بخوف
الجميع اتصدم من الاسم ومراد قام وقف بصدمه واكمل بحده نعممم انت ابن طاااارق. !!!!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي الجزء الثاني)

للعودة لقراءة الجزء الأول من الرواية  اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!