روايات

رواية مهرة العز الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم

رواية مهرة العز الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم

رواية مهرة العز الجزء الرابع عشر

رواية مهرة العز البارت الرابع عشر

رواية مهرة العز الحلقة الرابعة عشر

الشخص بصدمه:عادي ولا……..مهرة 😳
مهرة وعز:😳😳
هديه بصدمه:ا…إن….انتي تعرفيني؟؟؟؟
عبير بتوتر:ها…..اه…لااا…..
عز باستغراب:هو اي اللي اه….وبعدين لا…..انتي قولتي مهرة وبعدين اتصدمتي انتي تعرفيها؟؟؟…….على العموم هي كانت عامله حادثه وفقدت الذاكرة….
هديه:لو تعرفيني قولي….
عبير بخبث:لا طبعا ياحبيبتي….معرفكش…هعرفك منين يعني….انا شبهت عليكي بس….عشانك شبه واحده معرفه بس مش اكتر…..وربنا يشفيكي ويرجعك لأهلك بالسلامه……وسابتهم ومشت….
هديه كانت زعلانه لأنها حست ان اخيرا خلاص هتعرف هي مين….بس رجعت للبدايه من الاول….
على عكس عز…..اللي كان قلبه وجعه جامد ساعه ما عبير قالت مهرة….فكر خلاص انها ممكن تمشي بس فرح اوي لما قالت لا معرفهاش…هو مش عارف فرح ليه بس بيكابر…..وبعدها بص على هديه لقاها زعلانه..قلبه وجعه عليها…وبعدها قالها متزعليش ولا تشيلي هم….بكرة انشاء الله هنعرف كل حاجه….وكمل بمرح…..ولا نروح على البيت احسن ما نتفسح اي رأيك
هديه بصتله بغيظ وقالتله:لا طبعا…..انا هتفسح يعني هتفسح..هه…..ضحك عليها ودخلوا محل دريسات وقالها اختاري اللي انت عايزاه….انا هستناكي برا…وخرج وسابها…..وبعد شويه خرجت مهرة وهي لابسه ميني دريس جلد اسود على الهاف بوت العنابي اللي كانت لابساه….ورفعت شعرها ديل حصان ونزلت خصلتين وحطت من الروج العنابي اللي كانت مخبياه في الشنطه من ورا عز وبقت زي القمررر😂(عارفه اني ببالغ بس عادي😂😂😂)
المهم عز كان ساند على الحيطه بيستناها وسمعها وهي بتقول:ها اي رأيك….عز لف وشه وفضل متنح شويه وبعدها قال في سره:اعمل فيها اي دي….في البناطيل قمر…والدريسات طلعت قمرين…انقبها ولا اعمل اي…وبعدها قال لنفسه وانت مالك ما تعمل اللي هي عايزاه…وبعدها قال لا….هي زي اختي بالظبط مينفعش اسيبها تعمل اللي هي عايزاه….وفاق على صوتها وهي بتقوله بحزن:ساكت لي….هو مش حلو
عز:ها…اه….ااا….قصدي لا حلو….بس يعني ملقتيش الا ده
هديه:مالو ده
عز:مفيش…..بس جلد….ومقسم جسم*ك….
هديه:مهو ده احلى حاجه جوة…..مفيش حاجه عدله الا ده…
عز وهو يجز على أسنانه:وانتي بقى بتنقي احلى حاجه وتلبسيها….اومال الوحش مين هيليسه
هديه:نعم…..انت بتقول اي
عز بعد ما استوعب هو قال اي:لا ….متفهميش قصدي غلط….انا بس قصدي…إن الحاجات الوحشه دي بتتلبس بردوا….يعني لو كنتي لبستيها مش هيحصل حاجه
هديه:بس انا شايفه ان ده حلو عليا وانا خلاص اخترته…وبعدين تعالى هنا….مش انت كنت عايزني البس اي دريس وخلاص….واديني لبست اهو..يلا بقى…
عز:ايوة كنت عايزك تلبسي اي دريس…بس مش كده
هديه:هو ماله؟؟؟
عز:يعني……قصير شويه….وضيق شويتين وجامد…قصدي وجلد جامد يعني
هديه:اولا هو قصير عشان ميني دريس مش دريس إنما بقى ضيق ف انا شايفاه حلو وكأنه معمول ليا
عز في سره:انا حسيت كده بردو…..كمل بصوت عالي…وبعدين تعالي هنا…مش انا قولت مفيش حاجه تتحط على زفت شفاي*فك…ولا مقولتش
هديه وهي ماشيه من قدامه:قولت….وانا مش همسحه عشان انت مش جوزي او خطيبي …جوزي او خطيبي هو اللي ليه الحق يقولي امسحيه مش انت …ويلا بقى عشان نتفسح…..
عز وهو بيكور ايده من العصبيه وقالها:تمام….يلا….
هديه وقفت مرة واحدة وقالت لعز:يالهوي احنا نسينا ندفع حق الدريس….
عز ضحك عليها وقالها:لا منا دفعت بالفيزا
هديه:امتى ده مشوفتكش….
عز سحبها من ايدها وقالها مش لازم تشوفيني….
في العربيه°•°•°•°
عز:بقولك اي….ما كنتي تلبسي لبس اللي كنتي لابساه…بلاش ده
هديه باستغراب:مش انت قولتلي ملبسهوش تاني…عشان اللي يشوفني بيعاكسني
عز:انا اه قولت كده….وصحيح اللي كان بيشوفك الصبح كان بيعاكسك….بس دلوقتي اللي هيشوفك هيتح*رش…مش هيعاكس….
هديه ضحكت عليه وهو سرح في غمازتها وبعدين قالها عايزة تروحي فين…
هديه بفرحه زي الاطفال:عايزة اروح على النيل
عز باستغراب:النيل….هو ده فسحه
هديه بفرحه:امممم….انا بالنسبالي فسحه وفسحه حلوة اوي….عشان انا بحبه اويييي….
عز بابتسامه:تمام بما انك عايزة كده ف يلا….
بعد ما وصلوا….
هديه:تعالى نجيب درة….وبعدين آيس كريم…وبعدين ترمس…..وبعدين……قاطعها عز
عز بضحك:اهدي على مهلك هنعمل كل اللي انتي عاوزاه بس واحدة واحدة………يلا…..
وراحوا اتمشوا على النيل وجابوا درة مشوي…وفضلوا يتكلموا كتيررر….وجابوا آيس كريم….وبعدها ركبوا عجل واتسابقوا….وهديه اللي كسبت وكانت فرحانه اوووووي…..وجه الليل وهما موجودين لسه…وراحوا جابوا ترمس ونزلوا قعدوا قدام النيل بالظبط…..
عز:عارفه ياهديه….انا اول مرة في حياتي اعمل كده
هديه وهي بتاكل:تعمل اي
عز بابتسامه:اول مرة اجري كده زي العيال…والعب واتمشي على النيل واتسابق بعجل…انا كان اخري اجي اقعد بس وبعدها امشي…بس انتي غيرتي حاجات كتير فيا…بمسافة يومين..
هديه بابتسامه:الواحد بيبقى عايز تغير…مش كل يوم نفس المود…والتكشيرة اللي على وشك دي
عز ضحك:تكشيرة
هديه هزت راسها وقالت:اههه….عليك حته تكشيرة إنما اي…جناااااان…….تقفل الواحد من الدنيا
عز فضل يضحك من كلامها وقالها:بجد انتي مصيبه…انتي عارفه انا محدش بيتسجر يكلمني ربع كلمه من اللي انتي قولتيها دي…..عشان بيخافوا مني..
هديه:ما طبيعي يخافوا….انا ذات نفسي خوفت منك اول مرة شوفتك فيها….بس انت مقولتليش انت ليه مش بتحب الضحك والهزار….ودايما قفل كده
عز بابتسامه حزينه:انا قبل ما سلمى الله يرحمها تموت كانت الضحكه والابتسامة مش بتفارق وشي….بس بعد ما ماتت…وانا كرهت الدنيا وكرهت الضحك وكل حاجه…بقيت حتى بتمنى اني اموت عشانها وحشتني..
هديه بحزن:يااااه….للدرجه دي بتحبها…..ربنا يرحمها يارب….
عز بتنهيدة:يارب….ويجمعني بيها قريب…
هديه بدموع:طب انت مش خايف على اهلك مش هيوحشوك؟؟؟
عز بصلها بعنيه المليانه دموع وقالها:اكيد هيوحشوني بس هي وحشتني اويييي💔
هديه بمرح عشان تخفف عليه شويه:امممم….بس متنكرش انك لما عرفتني رجعت تضحك وتهزر تاني…كده ملكش جميل عليا….انك ساعدتني وبتعالجني وانا بضحكك وبرد الجميل وفضلت تضحك…وعز بصلها بصه مفهمتهاش…وبعدها قالتلوا احم….يلا عشان احنا اتاخرنا……..
عز:يلا….
وهما ماشين واحد قالها انتي المفروض امك متنزلكش من البيت بليل …..عشان كده هنتلخبط بينك وبين القمر
ياقمرررر❤️…(مبعرفش اعاكس اعمل اي يعني😂😂)
عز بصله بصه ارعبته وخلته يمشي من غير ولا كلمه تانيه….وبعدها عز شد ايد هديه جامد…وركبها العربيه..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهرة العز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى