روايات

رواية ملك الاسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية ملك الاسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية ملك الاسد الجزء الحادي عشر

رواية ملك الاسد البارت الحادي عشر

ملك الاسد
ملك الاسد

رواية ملك الاسد الحلقة الحادية عشر

*اللقب الكاتبه الصغيره*
مليكه بعيط/حاضر هحكيلك كل حاجه
فلاش باك
من حوالي 5سنين
كانت مليكه قاعده وحضنه زيد وعماله تعيط والباب خبط
مليكه مسحت دموعها وراحت عشان تفتح الباب
مليكه بحزن/افندم مين
مجهول بخبث/انتي بقا مليكه اسد بحكيلي عندك كتير
مليكه دموع منها نزلت غصب عنها /اسد في السجن بسبب حاجه حصلت غصب عنو وانا مش عارفه اعمل ايه بجد
مجهول بسخرية /طب لو قولتلك اني اقدر اطلعو منها ويرجع شغلو كمان
مليكه بصدمة وفرحه/بجد انا هعملك اي حاجه تطلبها
مجهول بتحذير /تمام هقولك انا عايز اي بس عارفه لو قولتي ل اسد اي حاجه هرجعو السجن تاني وهجبلو اعدام سامعه
مليكه بتوتر وخوف/فاهمه بس انت مين وعايز اي ممكن اقدر اعمل ايه يعني
مجهول بخبث/حاجه بسيطه جدا بعد ما اخرج اسد تجيلي علي مكان هكلمك واقول فين ولما تجي هقولك تعملي اي واه هاتي زيد معاكي
مليكه بتوتر/ماشي بس اسد هيخرج امتا
مجهول /انهارده
مليكه فرحت جدا وبعدين المجهول ده مشي
(وبعد كده لقيتك خرجت فرحت اوي وبليل المجهول ده كلمني وقالي العنوان اللي ارحلو في وطلب مني ارمي زيد والا هيقتلك ويقتل زيد انا خوفت جدا وبعدين اجبرني علي كده وكملت بعيط شديد رمتو رمت زيد في الشارع وبعدين قالي ارفع قضيه خلع والا هينفذ تهديدو وعملت كده فعلا وبعدين خطفني وفضل حبسني في مكان مش عارفه هو فين لمده 4سنتين فضلت محبوسه معرفش عنك وعن زيد اي حاجه وصدقني يا اسد هي دي الحقيقه)
باك
اسد بشك /طب حتي لو كلامك صح مين المجهول ده
مليكه بدموع /معرفش والله انا عملت كل ده عشانك انت و زيد يا اسد
اسد /تمام يا مليكه هعرف كل حاجه
ومشي
عند محمد
محمد اتصدم ووقف العربيه وقال /ازاي انتي تعرفي حاجه
ايلن بخوف /ايوه اعرف بس بس
محمد /بس اي اخلصي
ايلن بدموع /بس متخدهوش مني
محمد بستغراب/مخدهوش منك ازاي يعني اتكلمي وانتي مين اصلا
ايلن بدموع /انا ايلن اخت ايوب الصغيره و زيد انا بحبو اوي سبهولي ونبي
محمد بستغراب /انتي اخت ايوب طب ازاي لو سمحتي قوليلي زيد فين ولقتي ازاي اصلا
ايلن بحزن/هقولك
فلاش باك
من 4سنين
كنت ماشيه رايحه الدرس بتاعي عادي كان عندي في الوقت ده 14سنه لقيت ولد صغيره عمرو سنتين عمال يعيط قربت منو وقالتلو مالك يا حبيبي في ايه
زيد بعيط طفولي/عاوز ماما ماما لمتني (رمتني)
ايلن بحزن /يا قلبي طب انت اسمك ايه
زيد بدموع /اسمي زيد اسد الحمزوي
ايلن حضنت زيد وقالت بحنيه /طب اي رايك تجي تقعد معايا ونبقا اخوات يا زوز
زيد بدموع /ماثي بس عاوز ماما
ايلن عنيها دمعت وقالت /حاضر يا حبيبي هدرولك عليها
باك
ايلن بعيط /بس هو ده كل اللي حصل
محمد /يعني هو معاكي دلوقتي
ايلن بدموع /ايوه بس انت هتخدو و هطرد ايوب صح عشان هزقتك
محمد بفرحه/اطرد مين ايوب ده انتي وايوب تطلبو اي حاجه وانا انفذ وايوه هخد زيد انا مصدقت لقتو شكرا بجد ليكي ولو عاوزه تشوفي كل يوم تعالي اقعدي معاه زي مانتي عاوزه يستي
ايلن بحزن/يعني مش هشوفو تاني مش هيرخم عليا تاني لا انا بحبو اوي مش عاوزه حد يخدو مني
محمد بضيق /علي فكره احنا اهلو
ايلن بعصبيه /اهلو اي و زف*ت اي الولد كان بيقولي ماما رمتني
محمد بهدوء /ده حاجه متخصكيش وانا عايز اشوف زيد
ايلن وهي بتبص في الساعه بصدمه وبعدين بصت لمحمد بعصبيه وقالت/حسبي الله ونعم الوكيل عجبك كده اول حصت فلسفه محضرتهاش
محمد بصدمه /انتي بتحسبني عليا وبعدين اتكلم عادي هعوضهلك متخفيش يلا قوليلي بيتك فين
ايلن بحزن/طب انت هتخدو انهارده
محمد /ايوه
ايلن بحزن /طب تعال بكره يا عمو لو سمحت
محمد نزل ضحك جامد و ايلن قالت بمزح/في ايه قولت حاجه تضحك يعني
محمد بضحك /انا عمو ده انتي بجد كارثه
ايلن /طب قولت اي يا عمو
محمد /بقولك ايه متقوليش عمو انا مش كبير اوي كده وبعد كلمه عمو ده انا مش مواقف اصلا
ايلن بدموع /ونبي يا عمو وافق
محمد بضحك /ياربي بجد يا بنتي انا عندي 25سنه خلتني عمو ليه
ايلن /خلاص اسفه يا اللي مش عمو موافق بكره بكره كلمني وهقولك فين بظبط تمام اكتب رقمي عشان اكلمك
محمد بضيق/تمام قولي
ايلن /**************
محمد /تمام بس عارفه لو بضحكي عليا هتزعلي مني تمام
ايلن /تمام سلام
ومشيت
ومحمد مشي وهو فرحان جدا
عند نسرين
سيلين /نسرين انا ماشيه وصدقني الموضوع ده هيخلص
مصطفى من ورها موضوع ايه
نسرين اتخضت وسيلين وووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!