روايات

رواية قدري ومكتوب الفصل الرابع 4 بقلم مروة غالي

رواية قدري ومكتوب الفصل الرابع 4 بقلم مروة غالي

رواية قدري ومكتوب الجزء الرابع

رواية قدري ومكتوب البارت الرابع

رواية قدري ومكتوب
رواية قدري ومكتوب

رواية قدري ومكتوب الحلقة الرابعة

قدر: ادم انت بتعمل اي هنا
ادم: مش فاهم يعني اي مانا قايلك امبارح إني جاي
قدر لنفسها اومال مين الي انا رايحه اقابله دا معقول يكون سيف لاء لاء سيف طلقني خلاص وهو دلوقتي اتجوز هو هايكلمني ليه
ادم: قدر قدر ياقدر أنتِ سرحتي في في اي
قدر: ها انا معاك اهو
ادم: معايا فين اومال لابسه كدا ورايحه فين دلوقتي
قدر: انا انا يعني كنت رايحه
ادم قاطعها
أنتِ اي ي قدر في اي ماتنطقي رايحه فين
قدر: رايحه لواحده صاحبتي

 

 

ادم: صاحبتك مين
قدر: شمس رايحه عند شمس
ادم: امممم ماشي ي قدر روحي
قدر كذبت وخرجت وراحت تقابل الشخص الي كلمها امبارح ركبت العربية وراحت للعنوان لاقيت الكافيه فاضي ومتزين بالورد وفاجأة بتلاقي واحد لابس بدله رصاصي ومديها ضهرها وهي بتقرب منه قالها وحشتيني
قدر بصدمه مش معقول سيف
سيف: ايوه سيف ياقدر وحشتيني
قدر: وحشتك صدق ضحكت انت مجنون انت طقلتني وطردتني من البيت
سيف: معلش ياقدر سامحيني غصب عني
قدر: غصب عنك اي الي غصب عنك تطلقني وتعايرني عشان مابخلفش وتقولي غصب عنك وكمان رايح تتجوز انت فاكرني عيلة صغيرة روح اتجوز انا على اد ما حبيتك كرهتك ي سيف بقيت بكرهك وبقرف منك
سيف قرب منها ومسكها من دراعها وضحك وقالها
سيف: أنتِ بتاعتي انا ياقدر أنتِ مراتي ولا كرهتيني عشان حبيب القلب رجع بتحبية ياقدر ردي
قدر: ايوه بحبه وبموت فيه وهاتجوزوا ويارتني سمعت كلامه من زمان واتجوزته كان بيحبني بس انا الي انخدعت فيك انت واحد حقير ياسيف ومقرف
سيف: أنتِ بتشتميني يابنت الك*لب
وضربها بالقلم وزقها على الحيطه وقطعلها فستانها
قدر: ابعد عني ي سيف حرام عليك سبني
فاجأه بيدخل ادم
ادم بأعلى صوته وبينادي على قدر
قدااااااااااااااار
سيف: ادم واحشني يا عشيق مراتي جيت برجليك كنت واحشني
ادم: هادفعك تمن الي انت عملته دا غالي أوي ياخاين
سيف: هههههه دا لو خرجت من هنا ع رجلك

 

 

سيف بيطلع المسدس وبيرفعه في وش ادم وبيصوب عليه قدر بتقوم وبتخبطه بالكرسي في رجله فبيقع وادم بيدخل يضربه وبيتعود ليه وبيفضل يضرب فيه لحد م وشه جاب دم بعدين بيرفعه وبيمسكه من ياقة القميص
ادم: قدر بقيت طليقتك ماعدتش مراتك وهاتبقى مراتي ان حاولت إنك تقرب منها مره تانية هادفنك وانت عايش
وبيخبط دماغة في الأرض وبيقلع جاكت البدله وبيلبسه لقدر وبيشلها وبيمشوا
__________________________
في قصر عبد الرحمن الاسيوطي
ادم دخل قدر اوضتها ونايمها على السرير ومسح دموعها
ادم: ماتخفيش انا جمبك ومش هاسيبك
قدر بصوت منخفض
انت عرفت منين إني هناك
ادم: ارتاحي دلوقتي وبعدين نتكلم
اه صحيح صاحبتك شمس هاتيجي دلوقتي تقعد معاكِ
قدر: انت عرفت اني..
ادم قاطعها ماتتكلميش ياقدر لما ترتاحي نتكلم
قدر: حاضر
ادم خرج وقفل الباب بس حس ان حد كان واقف برا
ادم: استاذ توفيق حضرتك كنت واقف ورا الباب بتعمل اي
أستاذ توفيق: انا كنت معدي من هنا البيه طلبني عشان شغل فجيت وشفت قدر بتعيط ف وقفت
ادم: اممم تمام بعد إذنك عشان عندي شغل
استاذ توفيق ضحك ضحكه خبيثة وطلع لمكتب عبد الرحمن الاسيوطي
عبد الرحمن الاسيوطي: ازيك يا توفيق مختفي فين من الصبح كدا
أستاذ توفيق: كان عندي بس شوية شغل
عبد الرحمن الاسيوطي: مالك ي توفيق في اي بقالك فترة متغير كدا
أستاذ توفيق: انا كويس
بعد ما عبد الرحمن الاسيوطي وتوفيق خلصوا شغل توفيق نزل تحت عشان يعمل مكالمة
توفيق خلص المكالمة ولاقى الي واقف وراه وسمع كل حاجه
توفيق: كيارا

 

 

كيارا بصدمة وبخوف اي الي انا سمعته دا مش معقول انا هاقول كل حاجه ل ادم وعمه انا هافضحك
كيارا لسه هتنادي على ادم توفيق ضربها بالفاظا على دماغها وخدها في شنطة عربيته وخرجوا من القصر
راحوا لمكان مجهور وتوفيق نزل كيارا وربطها في الكرسي وقفل عليها الباب ومشي ورجع القصر تاني
المكان الي توفيق حبس فيه كيارا مش بعيد أوي كان قريب من القصر
توفيق وهو بيتكلم مع نفسه وبيقول
لو كيارا قالت حقيقتي ل ادم او عبد الرحمن الاسيوطي هاتفضح وكل حاجة هاتنكشف ومش هاعرف اخد حق مراتي وبنتي وابني
توفيق وصل للقصر ركن العربية ودخل عند قدر يشوفها بتعمل اي
لقاها نايمه وبيتعود ليها في سره وبيقول لازم اموتك زي م ابوكي موت بنتي ف بيسكت لما حد بيقرب من الاوضه ب بتطلع شمس صاحبة قدر و…..
🌚كدا عرفنا مين المجهول طب ليه عايز ينتقم من عيلة الاسيوطي كلها وازاي مراتوا وبنته وابنه ماتوا هانعرف دا في البارت الجاي

 

 

👩‍🦯توفيق دا بيشتغل عند عبد الرحمن الاسيوطي من زمان اوي ويعرف عنه كل حاجه وهانعرف بعدين اي الشغل الي بينهم
اما شمس صاحبة قدر المقربه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري ومكتوب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى